potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Asinkroni motor možeš zakočiti tako da kada ga isključiš, pustiš istosmjernu struju u jednu od faza.. Napon ovisi o radnom otporu namotaja, al najbolje da struja bude oko 2-3 puta manja od nazivne, isprobano, motor stane za oko 3 sekunde. Znači prvo isključiš napajanje, i onda uključiš DC struju za kočenje.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Pedja je u pravu, bilo koji motor ako mu se spoje namotaji u kratak spoj ce kociti. To sto je motor kavezni nema veze, ima nesto sto se zove remanentni magnetizam pa ce i u kavezu zbog toga doci do EMI kao i u statorskim namotajima. Promjena smjera trofznog motora vrsi se promjenom bilo koje dvije od tri faze!
Shemu ces skontati i sam upotrijebi svoje mozdane vijuge i vidjet ces da nije tesko bilom da to radis sa trijacima bilo sa relejima.
Shemu ces skontati i sam upotrijebi svoje mozdane vijuge i vidjet ces da nije tesko bilom da to radis sa trijacima bilo sa relejima.
- juka vk
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1094
- Joined: 05-07-2006, 21:40
- Location: Vinkovci, Hrvatska
- Contact:
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
mislim da nisi u pravu, ustvari poprilicno sam siguran. Remanentni magnetizam nije ni priblizno dovoljan za kocenje motora, on je jako mal i kratkotrajan !!niho wrote:Pedja je u pravu, bilo koji motor ako mu se spoje namotaji u kratak spoj ce kociti. To sto je motor kavezni nema veze, ima nesto sto se zove remanentni magnetizam pa ce i u kavezu zbog toga doci do EMI kao i u statorskim namotajima.
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Danas se primjenjuju sljedeći postupci kočenja trofaznog AC motora:
1.)kočenje DC strujom - ovo je neko već opisao
2.)kočenje spajnjem otpornika paralelno sa namotima motora - i ovo je neko već naveo samo je surisao da se spoje otoprnicei otpora 0 ohm tj. kratko spajanje
3.)elektronski uređaji za kočenje.
Pretpostavlja se da je u pitanju "obični" AC motor tj. motor bez ugrađene kočnice.
Vjerujem da znaš engleski pa pogledaj linkove:
http://www.directindustry.com/prod/kimo ... 30802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.control.com/thread/1009983184" onclick="window.open(this.href);return false;
1.)kočenje DC strujom - ovo je neko već opisao
2.)kočenje spajnjem otpornika paralelno sa namotima motora - i ovo je neko već naveo samo je surisao da se spoje otoprnicei otpora 0 ohm tj. kratko spajanje
3.)elektronski uređaji za kočenje.
Pretpostavlja se da je u pitanju "obični" AC motor tj. motor bez ugrađene kočnice.
Vjerujem da znaš engleski pa pogledaj linkove:
http://www.directindustry.com/prod/kimo ... 30802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.control.com/thread/1009983184" onclick="window.open(this.href);return false;
- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Hmm, kavezni motor nemožeš zaustaviti kratkim spajanjem namota jer taj njegov generatorski rad ne traje dugo, a i kad ga isključiš, nema mu kaj davat jalovu energiju potrebnu da on i dalje proizvodi struju, a i da bi on počeo proizvodit struju, mora se povečat brzina okretaja za oko 7-10% od nazivne. Sinkroni motor bi mogao tako zakočiti, i asinkroni kliznokolutni ako mu na rotor dovedeš DC struju, al kavezni ne.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
pozdrav. dosta radim sa asinhronim motorima koji na sebi imaju elektromagnetnu kocnicu.kada motor neradi opruge drze kocnicu tako da je zakocen rotor. kada hoces da pokrenes motor !!mora i kocnica da privuce to jest da je napojis, znaci iskoristis jedan pomocni kontakt. kocnice su razne od monofaznih do trofaznih.
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Evo ja baš dosta radim oko motora koji su opremljeni sa kočnicama i ne slažem se sa onim što neko gore reče da bi se motor raspao ako bih se momentalno zakočio par puta,pa šta bih bilo sa dizalicama gdje svaki motor na sebi ima kočnicu i gotovo svaki koči u momentu isključenja napona na motoru.ivan09 wrote:Zbunili ste me sad ne znam što da radim
Naj jednostavnije je na energetskoj šemi ucrtati pokraj motora kalem (špulnu el.magneta kočnice) i sa motora prespojit na el.magnet .Kad motor starta uključuje se i el.magnet koji savlada silu kočionih opruga ,privlači potisnu ploču i oslobađa ferodu ili kočionu lamelu .Po isključenju napona na motoru i el.magnetu,tada magnet otpusti potisnu ploču,a opruge je pritisnu svojom silom na ferodu i ostvari se kočenje.Sila kočenja je podesiva na gotovo svim tipovima kočnicama. Naponi kočnica su raznovrsni.
Taj sistem napajanja se najviše koristi kod jednobrzinskih el.motora i kod kočnica napona 3x380V
Drugi način uključenja kočnice možeš ostvarit preko posebnog kontaktera kojeg se uključuje preko pomoćnih radnih "NO" kontakata sklopnika za lijevi i desni smjer motora.Znači Uključenjem bilo kojeg sklopnika (smjera motora)uključuje se i sklopnik od kočnice.Preko njegovih kontakata kočnici dovodiš potrebni napon 380V AC, 220V ,a
preko posebnog transformatora 110,30,24V.Namotaji se izvode za AC i DC napone, tada se ugrađuje odgovarajući grec najčešće u priključnu kutiju kočnice da bih se izbjeglo prekidanje DC struje na kontaktima...
Pozdrav
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
ako uzmes motor od lifta sa E.M. kocnicom koji je u beznaponskom stanju zakocen, a cim dodje napon on se odkoci i krece
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
evo i sheme
- Attachments
-
- em1.rar
- (12.96 KiB) Downloaded 362 times
-
- Posts: 1
- Joined: 22-11-2010, 06:23
Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---
Taj motor mora imati na sebi EM kočnicu, znači poseban namotaj-elektomagnet koji svojom silom uključuje lamele ili ili kočione obloge. E sad, nju vežeš preko oba NC kontakta na EM sklopkama, i kada su obje sklopke isključene kočnica je u pogonu.
Ukoliko pričaš o običnom motoru bez EM kočnice, onda ti za ovakvo upravljanje treba frekventni regulator, pomoću koga bi mijenjao smjer, brzinu i vršio kočenje..
_________________________________________________________________________________
ugg boots mini ugg boots tall ugg boots women
Ukoliko pričaš o običnom motoru bez EM kočnice, onda ti za ovakvo upravljanje treba frekventni regulator, pomoću koga bi mijenjao smjer, brzinu i vršio kočenje..
_________________________________________________________________________________
ugg boots mini ugg boots tall ugg boots women