zvucnici 2.1

Forum o svemu i svačemu, ALI vezanim za elektroniku.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

zvucnici 2.1

Post by vujasin »

Kupio sam zvučnike za kompjuter 2.1. Htio bi ih spojiti u auto pa sam ih rastavio da vidim na kojem naponu rade. Trafo ima 2 sekundara 12V i 9V. Jedam napon se ispravlja s 4, a jedan s 2 diode. Kako sad sve to najjednostavnije spojiti na 12VDC?
zen-x
Napredujem
Napredujem
Posts: 121
Joined: 07-12-2005, 19:44
Location: RH - Podravska Moslavina

Post by zen-x »

Ispravljačke diode (grec) makneš, jer su one nepotrebne. Na akumulatoru imaš 12V, a za 9V staviš 7809 stabilizator napona . Ne shvaćam na šta si mislio sa onime "dvije diode", jer sa dvije diode dobiješ poluvalno ispravljanje, koje kod pojačala, a i većine ostalih uređaja nije poželjno.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Samo umjesto trafo-a spoji akumulator!
Ovaj 7909 daje max. 1A izlazne struje, pa bi bilo poželjno da spoji ih više u paralelu kako nebi pregorjeli!
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Sve mi se čini da je +12 i -9 pa se tako dobijaju i naponi od oko 19V.
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Kako najlakše bez neih IC-pva i trafoa od +12 dobiti -12V ili 24 pa od 24 i 12 lako dobijem -12.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Pa ako sve znašodnosno kolike napone daje trafo onda ti je lako spojiti napajanje,kao što su ti drugi rekli spojiš kraj gdje je 12V na akomulator,a tamo gdje je -9V tamo spojiš par 7909 u praralelu!
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Treba mi +12V, -12V i GND. Kako od 12V dobiti -12V?
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3509
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Post by trax »

Evo ti shema u ovom PDF dokumentu.
http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.pdf (http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.htm)
Na kraju dokumenta ima shema koja od + pravi -.
Znaci, imas zajednicku masu (masa auta), imas -12V pomocu ovog sklopa, i imas +12V sa akumulatora.

Na ovaj uredjaj mozes spajati i AC i DC napon da bi na izlazu dobio negativni DC napon. Procitaj cijeli tekst, pise kako se spaja koji ulaz (AC/DC). Super je shema ako mene pitas...

P.S. Nisam jos stigao zavrsiti sve u vezi LCD-a :? :x
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Trax puno hvala. Idem sad naći ako ima gdje kupiti ovaj LM337T.
PS: Samo polako sa LCD-ovima. Ionako trebamo čekati senzore.
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Naravno, nisam uspio nigdje naći LM337, a nema ni 7912. Jedino sam našao 7812. Koliko sam skužio iz datasheeta 337 je neki stabilizator negativnog napona. Budući da meni ne treba baš stabilan napon mogu li ga ja izbaciti ili nekako ubaciti 7812.
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Evo složio sam samo onaj prvi dio s 4 diode i dobio -12V. Problem je u tome što je to samo invertiranje polariteta. Kad ih spojim u zajedničku masu dolazi do kratkog spoja, a ne smije da bi mogao imati zajedničku masu. Izgleda da od ovog sklopa ništa. Jedino ako ih mogu nekako galvanski odvojiti.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Pa preko trafo-a s omjerom 1:1
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Nema šanse kad je napon DC.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Pa staviš oscilator jedan jaki Tr. i dobiješ izmjenični signal!!!!
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Moralo bi se to nekako jednostavnije riješiti jer su na trafu veliki gubici, a mala je snaga.
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Pala mi je jedna ideja napamet sa trafo-om. Uzmem trafo koji na sekundaru im 2x12 ili 2x9V. Primar mu skinem i stavim na mjesto primara sekundar od drugog trafa tako da im omjer bude 1:1. E sad iz 12VDC nekako izvučen pravokutni signal koji dovedem na primar trafa. Sekundar spojim u zajedničku središnju točku i dobijam simetrični izmjenični napon kojeg kasnije peglam. E sad je najveći problem kako iz 12V najjednostavnije sa šro manje dijelova dobiti pravokutni signal?
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Otkrio sam nešto što mislim da uvelike pojednostavljuje stvar. Ti zvučnici rade na 220V i u sebi imaju trafo sa 220 na 12 sa jednim sekundarom. Tih 12AC se kasnije pomoću dioda pretvara u +/-12DC. Meni je sad samo bitno kako od 12DC dobiti 12AC i to bi riješilo problem.
Firkragg

Post by Firkragg »

Ako je smao jedan 12V sekundar onda je ubacen doubler, 0 V je uzet iz sredine.

Ugl. ako ti treba ukupno 24V (+ i -12V) moras koristiti nekakav SMPS, boost converter i sl.
kojem izlaz mozes doublati, djeliti ako treba i sl.

Neznam sad koliko ti se to isplati, probaj ovo:

Sastavi mazzili driver:

http://tesladownunder.com/Flyback_driverAndrineri.jpg

Mosfeti neka budu sto nizeg Rds ON, npr serija IRFZ 20, 30, 44, 46, 48....
Mogu biti za 50-60V kako je ulazni napon samo 12 (uzimaju se da im breakdown napon bude 3x visi od ulaznog).

Rezonantni kondenzator uzmi polipropilenski, za vise od 250V (da bude sto masivniji) moze biti od 200 - 1000nF, ovisno o potrebnoj frekvenciji i snazi (najbolje stavi 680nF kao na shemi).


Diode stavi 1N4148 (4007 isto rade ali se malo vise griju).

Za par desetaka W s 12V napajanjem kolko tebi treba za tranzistore je dovoljno malo hladilo, kako rade pri Zero Voltage Switchingu transistentni gubici su vrlo mali.

Kondenzator će se grijati puno više i mora biti sto kvalitetniji i robusniji.
Mozes probati i vise u paraleli/seriji (MMC) i sl.

Prigušnica u seriji s primarom moze biti namotana i na jezgri od mrvljenog zeljezas (''zutoj'' iz ATX filtera i sl.)

Na jezgru od flybacka (moze i bilo koja feritna ako je mozes rastaviti)
namotaj primar, makni airgapove (obavezno) i onda izmjeri koliki ti je napon po namotaju na sekundaru.
Obicno bude vrlo malo jer napon an primaru bude i 30 - 40V zbog resonant-risea.

Kad si namotas sekundar stavi doubler, ili namotaj dva pa samo ispravi, valjda znas sto treba.

Diode kojima ispravljaš moraju biti schottky, najbolje je iskopati ih ATX napajanja.

Najbolje napravi punovalni doubler s 2 diode i 2 kondenzatora (netreba ti vise od parsto uF zbog vrlo visoke frekvencije).

Možeš staviti i 2 prigušnice od par zavoja an feritnom štapu i imaš DC/DC converter snage nekoliko desetaka W (max snaga moze biti vise kW ako se koriste IGBTovi, visoki ulazni napon i frekvencija iako doduse flyback umre puno prije)

Ako ti treba vise snage smanji broj namotaja na primaru i smanji induktivitet prigusnice da dozvolis vecu struju (moras smanjiti i sekundar da ponovo dobijes 12V)

Na kraju to je najjednostavnije DC/DC converter rijesenje, iako ti se mzda vise isplati kupiit nove zvucnike ukoliko nemas sve pri ruci.

Evo ti shema u ovom PDF dokumentu.
http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.pdf (http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.htm)
Na kraju dokumenta ima shema koja od + pravi -.
Znaci, imas zajednicku masu (masa auta), imas -12V pomocu ovog sklopa, i imas +12V sa akumulatora.

Na ovaj uredjaj mozes spajati i AC i DC napon da bi na izlazu dobio negativni DC napon. Procitaj cijeli tekst, pise kako se spaja koji ulaz (AC/DC). Super je shema ako mene pitas...

Shema prikazuje samo kako se spaja negativni regulator, isto bi dobio da samo zamijenis polove akumulatora.

Da napravis to sto si gore rekao dobio bi + spojen na masu i kratki spoj. :shock:
vujasin
Posts: 22
Joined: 24-03-2006, 19:34
Location: Pakoštane - Hrvatska
Contact:

Post by vujasin »

Meni ne treba ovo sve što si napisao. Trebam samo iz 12VDC dobiti 12VAC jer takav napon dobiva originalni trafo sa 220. Doubler ima već ugrađen na pločici zvučnika. Da li bi za to bio dobar i pravokutni napon ne znam jer trafo sa 220 daje sinusni.
Firkragg

Post by Firkragg »

Meni ne treba ovo sve što si napisao. Trebam samo iz 12VDC dobiti 12VAC jer takav napon dobiva originalni trafo sa 220. Doubler ima već ugrađen na pločici zvučnika. Da li bi za to bio dobar i pravokutni napon ne znam jer trafo sa 220 daje sinusni.
Da si barem malo procitao o cemu se radi :shock:

Imao sam volje i stavio ti step by step sto ces napraviti da bi iz ''DC'' dobio ''AC''.

Ako ti je drago mozes koristiti i doubler iz zvucnika iako preporucam schottky diode zbog brzine.


Vecinu dijelova mozes izvaditi iz mrtvog ATX napajanja, mozda ce ti samo treabati IRFZ44 ili sl. mosfeti iz chipoteke.

Btw. imas i bezbroj DC/DC converter shema na googlu pa si sam izaberi :shock:
Post Reply