zvucnici 2.1
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
zvucnici 2.1
Kupio sam zvučnike za kompjuter 2.1. Htio bi ih spojiti u auto pa sam ih rastavio da vidim na kojem naponu rade. Trafo ima 2 sekundara 12V i 9V. Jedam napon se ispravlja s 4, a jedan s 2 diode. Kako sad sve to najjednostavnije spojiti na 12VDC?
Evo ti shema u ovom PDF dokumentu.
http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.pdf (http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.htm)
Na kraju dokumenta ima shema koja od + pravi -.
Znaci, imas zajednicku masu (masa auta), imas -12V pomocu ovog sklopa, i imas +12V sa akumulatora.
Na ovaj uredjaj mozes spajati i AC i DC napon da bi na izlazu dobio negativni DC napon. Procitaj cijeli tekst, pise kako se spaja koji ulaz (AC/DC). Super je shema ako mene pitas...
P.S. Nisam jos stigao zavrsiti sve u vezi LCD-a
http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.pdf (http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.htm)
Na kraju dokumenta ima shema koja od + pravi -.
Znaci, imas zajednicku masu (masa auta), imas -12V pomocu ovog sklopa, i imas +12V sa akumulatora.
Na ovaj uredjaj mozes spajati i AC i DC napon da bi na izlazu dobio negativni DC napon. Procitaj cijeli tekst, pise kako se spaja koji ulaz (AC/DC). Super je shema ako mene pitas...
P.S. Nisam jos stigao zavrsiti sve u vezi LCD-a
Pala mi je jedna ideja napamet sa trafo-om. Uzmem trafo koji na sekundaru im 2x12 ili 2x9V. Primar mu skinem i stavim na mjesto primara sekundar od drugog trafa tako da im omjer bude 1:1. E sad iz 12VDC nekako izvučen pravokutni signal koji dovedem na primar trafa. Sekundar spojim u zajedničku središnju točku i dobijam simetrični izmjenični napon kojeg kasnije peglam. E sad je najveći problem kako iz 12V najjednostavnije sa šro manje dijelova dobiti pravokutni signal?
Ako je smao jedan 12V sekundar onda je ubacen doubler, 0 V je uzet iz sredine.
Ugl. ako ti treba ukupno 24V (+ i -12V) moras koristiti nekakav SMPS, boost converter i sl.
kojem izlaz mozes doublati, djeliti ako treba i sl.
Neznam sad koliko ti se to isplati, probaj ovo:
Sastavi mazzili driver:
http://tesladownunder.com/Flyback_driverAndrineri.jpg
Mosfeti neka budu sto nizeg Rds ON, npr serija IRFZ 20, 30, 44, 46, 48....
Mogu biti za 50-60V kako je ulazni napon samo 12 (uzimaju se da im breakdown napon bude 3x visi od ulaznog).
Rezonantni kondenzator uzmi polipropilenski, za vise od 250V (da bude sto masivniji) moze biti od 200 - 1000nF, ovisno o potrebnoj frekvenciji i snazi (najbolje stavi 680nF kao na shemi).
Diode stavi 1N4148 (4007 isto rade ali se malo vise griju).
Za par desetaka W s 12V napajanjem kolko tebi treba za tranzistore je dovoljno malo hladilo, kako rade pri Zero Voltage Switchingu transistentni gubici su vrlo mali.
Kondenzator će se grijati puno više i mora biti sto kvalitetniji i robusniji.
Mozes probati i vise u paraleli/seriji (MMC) i sl.
Prigušnica u seriji s primarom moze biti namotana i na jezgri od mrvljenog zeljezas (''zutoj'' iz ATX filtera i sl.)
Na jezgru od flybacka (moze i bilo koja feritna ako je mozes rastaviti)
namotaj primar, makni airgapove (obavezno) i onda izmjeri koliki ti je napon po namotaju na sekundaru.
Obicno bude vrlo malo jer napon an primaru bude i 30 - 40V zbog resonant-risea.
Kad si namotas sekundar stavi doubler, ili namotaj dva pa samo ispravi, valjda znas sto treba.
Diode kojima ispravljaš moraju biti schottky, najbolje je iskopati ih ATX napajanja.
Najbolje napravi punovalni doubler s 2 diode i 2 kondenzatora (netreba ti vise od parsto uF zbog vrlo visoke frekvencije).
Možeš staviti i 2 prigušnice od par zavoja an feritnom štapu i imaš DC/DC converter snage nekoliko desetaka W (max snaga moze biti vise kW ako se koriste IGBTovi, visoki ulazni napon i frekvencija iako doduse flyback umre puno prije)
Ako ti treba vise snage smanji broj namotaja na primaru i smanji induktivitet prigusnice da dozvolis vecu struju (moras smanjiti i sekundar da ponovo dobijes 12V)
Na kraju to je najjednostavnije DC/DC converter rijesenje, iako ti se mzda vise isplati kupiit nove zvucnike ukoliko nemas sve pri ruci.
Shema prikazuje samo kako se spaja negativni regulator, isto bi dobio da samo zamijenis polove akumulatora.
Da napravis to sto si gore rekao dobio bi + spojen na masu i kratki spoj.
Ugl. ako ti treba ukupno 24V (+ i -12V) moras koristiti nekakav SMPS, boost converter i sl.
kojem izlaz mozes doublati, djeliti ako treba i sl.
Neznam sad koliko ti se to isplati, probaj ovo:
Sastavi mazzili driver:
http://tesladownunder.com/Flyback_driverAndrineri.jpg
Mosfeti neka budu sto nizeg Rds ON, npr serija IRFZ 20, 30, 44, 46, 48....
Mogu biti za 50-60V kako je ulazni napon samo 12 (uzimaju se da im breakdown napon bude 3x visi od ulaznog).
Rezonantni kondenzator uzmi polipropilenski, za vise od 250V (da bude sto masivniji) moze biti od 200 - 1000nF, ovisno o potrebnoj frekvenciji i snazi (najbolje stavi 680nF kao na shemi).
Diode stavi 1N4148 (4007 isto rade ali se malo vise griju).
Za par desetaka W s 12V napajanjem kolko tebi treba za tranzistore je dovoljno malo hladilo, kako rade pri Zero Voltage Switchingu transistentni gubici su vrlo mali.
Kondenzator će se grijati puno više i mora biti sto kvalitetniji i robusniji.
Mozes probati i vise u paraleli/seriji (MMC) i sl.
Prigušnica u seriji s primarom moze biti namotana i na jezgri od mrvljenog zeljezas (''zutoj'' iz ATX filtera i sl.)
Na jezgru od flybacka (moze i bilo koja feritna ako je mozes rastaviti)
namotaj primar, makni airgapove (obavezno) i onda izmjeri koliki ti je napon po namotaju na sekundaru.
Obicno bude vrlo malo jer napon an primaru bude i 30 - 40V zbog resonant-risea.
Kad si namotas sekundar stavi doubler, ili namotaj dva pa samo ispravi, valjda znas sto treba.
Diode kojima ispravljaš moraju biti schottky, najbolje je iskopati ih ATX napajanja.
Najbolje napravi punovalni doubler s 2 diode i 2 kondenzatora (netreba ti vise od parsto uF zbog vrlo visoke frekvencije).
Možeš staviti i 2 prigušnice od par zavoja an feritnom štapu i imaš DC/DC converter snage nekoliko desetaka W (max snaga moze biti vise kW ako se koriste IGBTovi, visoki ulazni napon i frekvencija iako doduse flyback umre puno prije)
Ako ti treba vise snage smanji broj namotaja na primaru i smanji induktivitet prigusnice da dozvolis vecu struju (moras smanjiti i sekundar da ponovo dobijes 12V)
Na kraju to je najjednostavnije DC/DC converter rijesenje, iako ti se mzda vise isplati kupiit nove zvucnike ukoliko nemas sve pri ruci.
Evo ti shema u ovom PDF dokumentu.
http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.pdf (http://electronickits.com/kit/complete/powe/ck404.htm)
Na kraju dokumenta ima shema koja od + pravi -.
Znaci, imas zajednicku masu (masa auta), imas -12V pomocu ovog sklopa, i imas +12V sa akumulatora.
Na ovaj uredjaj mozes spajati i AC i DC napon da bi na izlazu dobio negativni DC napon. Procitaj cijeli tekst, pise kako se spaja koji ulaz (AC/DC). Super je shema ako mene pitas...
Shema prikazuje samo kako se spaja negativni regulator, isto bi dobio da samo zamijenis polove akumulatora.
Da napravis to sto si gore rekao dobio bi + spojen na masu i kratki spoj.
Da si barem malo procitao o cemu se radiMeni ne treba ovo sve što si napisao. Trebam samo iz 12VDC dobiti 12VAC jer takav napon dobiva originalni trafo sa 220. Doubler ima već ugrađen na pločici zvučnika. Da li bi za to bio dobar i pravokutni napon ne znam jer trafo sa 220 daje sinusni.
Imao sam volje i stavio ti step by step sto ces napraviti da bi iz ''DC'' dobio ''AC''.
Ako ti je drago mozes koristiti i doubler iz zvucnika iako preporucam schottky diode zbog brzine.
Vecinu dijelova mozes izvaditi iz mrtvog ATX napajanja, mozda ce ti samo treabati IRFZ44 ili sl. mosfeti iz chipoteke.
Btw. imas i bezbroj DC/DC converter shema na googlu pa si sam izaberi