NT 2200 aka. TMK 2200
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
NT 2200 aka. TMK 2200
Pozdrav!!
Neznam koliko se o ovome tramvaju raspravljalo na ovom forumu, ali pošto sam se prije nekoliko minuta vratio iz tvornice, u kojoj nastaju, htio bih sa vama podijeliti neke činjenice i spoznaje iz prve ruke.
CROTRAM je konzorcij (KONČAR, GREDELJ, ĐĐ), koji je osvojio natječaj za izgradnju tramvaja, za ZET. Prije toga su zajedno napravili 16 NT2100-ki, koji nisu bili nekakva posebna revolucija, jer nisu bile realizirane kao niskopodni tramvaji.
Što se samoga NT2200 tiče: tramvaj je napravljen od 5 modula, od toga su tri pogonska i 2 povezna. Kako bi se postigla niskopodnost, tramvaj nema nosečih osovina, koje bi spajale nasuprotne kotače, a motori su položeni pod 90° u odnosu na kvazi-osovine, na koje su pričvršćeni kotači. Motori i kotači su praktički smješteni u putnički prostor, ali činjenica što nema osovina, omogućuje prolaz putnika.
Na NT2200, nalazi se šest trofaznih-asinkronih motora, svaki snage 65kW. Pogon se prenosi na kotače posebnim vratilom i setom reduktora.
U samom tramvaju koriste se 43 mikrokontrolera, razvijena u KONČAR inžinjeringu, koje među ostalim čine i glavni sklop tj. NADREĐENO RAČUNALO. Postoje dva ovakva računala, u slučaju da jedno otkaže, to se dogodilo samo jednom u 5 milijona prijeđenih kilometara do sad.
Tijekom cijelog rada vrše se preispitivanja svih parametara motora, od kutne brzine, kutne akceleracije, do termo-ovisne promjene otpora u zavojnicama motora, sve to kako bi se optimizirao sam rad.
Svaki pogonski modul radi samostalno, te pri otkazivanju jednoga, ostala dva ili jedan mogu odvesti vozilo do spremišta/servisa.
Napajanje se vrši pomoću 600VDC gradske mreže. Pri prihvatu i razvodu tog napona generiraju se izmjenični naponi. 220V/50Hz, za pokretanje klima jedinica, kasnije hardwera računala i ostalih pratećih uređaja. I trofazni izmjenični napon promjenjive frekvencije, preko kojega se određuje kutna brzina i moment motora. Ovaj sustav je isključivo upravljan diskretnim naponima iz jednog od mikroračunala gibanja-trajektorije.
Kočenje se obavlja, elektromagnetski preko samog-a motora i kočionim diskom, sile trenja 20kN. Masa koju treba zaustaviti se kreće od 42 do 60 tona. Sustav posjeduje programe zaštite od proklizivanja pri startu ili zaustavljanju, zaštitu od "zapeglavanja" kotača i niz uz to vezanih podprograma. Važno je spomenuti da se sva energija iz elektromagnetskog sustava kočenja, oslobađa u mrežu ili ako nema dovoljno potrošača u otporničku kaskadu.
Upravljanje se vrši iz vozačke kabine pomoću kontrolne palice. Tamo se nalaze zasloni koji ispisuju, sve parametre koji su potrebni vozaču. Vozački prostor posjeduje vlastitu klimatsku jedinicu te tako ne ovisi o jedinicama za klimatiziranje putničkog prostora.
.....PITANJA.....
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
Nažalost, još uvijek postoji stari način, preusmjeravanja napona, zbog toga tramvaj posjeduje baterije, koje mu mogu omogućiti određenu autonomiju, u slučaju kada se treba odspojiti od mreže, kako bi pomaknuo skretnicu.
Kolko sam čuo danas, končar ima način i ideju za nove skretnice, ali treba se riješiti starih tramvaja, stvar tj. sve ovisi o ZET-u.
Kolko sam čuo danas, končar ima način i ideju za nove skretnice, ali treba se riješiti starih tramvaja, stvar tj. sve ovisi o ZET-u.
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
Inače tramvaj povuče oko 1kA pri kretanju s time da je pri kretanju puno blaži prema mreži od ovih starijih pošto potrošnja kreće od nula pa do max dok kod ovih starih on odma povuće max struju što predstavlja veliko opterećenje za mrežu. Isto tako kada stoji na mjestu smanji potrošnju kako nebi oksidirao vodove pregrijavanjom voda na toj točki te te tako oslabio kabel.
Dodao bih par kritika na racun "plavog ljepotana". Kao prvo, slaba je zvucna izolacija izmedju sasije i putnickog prostora pa je velika buka u putnickom prostoru tijekom voznje. Kao drugo, plasticni materijali ispustaju amonijak pa u putnickom prostoru (posebno ljeti) smrdi kao u stali. Kao trece, u blizini vratiju nedostaje stropnih precki za drzanje pa sam u guzvi prisiljen oslanjati se na sise putnica koje se naguraju oko mene.
- Elektronicar
- Pravo uznapredovao :)
- Posts: 467
- Joined: 19-01-2008, 17:05
- Location: Balkan
- Elektronicar
- Pravo uznapredovao :)
- Posts: 467
- Joined: 19-01-2008, 17:05
- Location: Balkan
Ne ruži ništa pri startu, zuji i to je to, sve je u podnošljivim razinama i tako ti je bitno da te čim prije odpelje do odredišta. U novim tramvajima se nit ne moraš držati dok ne skreće pošto ima mekan start,sam sam svjedok tome, kad se vozim u novom nigdje se ne držim i još nisam pao. Tramvaj je odličan osim te plastike koja se maže dosta brzo,ima nekih dječjih bolesti al to će se riješiti. Isto tako mora se uzeti u obzir da je unutrašnjost napravljena prema ZET-u,a to je da se utrpa čim više ljudi i da čim manje košta, dok je vani slučaj da je čim veći komfor jer si to mogu i priuštiti!