![Image](http://www.sddh.hr/images/20061/gen13-1.jpg)
Pozdrav!!
Neznam koliko se o ovome tramvaju raspravljalo na ovom forumu, ali pošto sam se prije nekoliko minuta vratio iz tvornice, u kojoj nastaju, htio bih sa vama podijeliti neke činjenice i spoznaje iz prve ruke.
CROTRAM je konzorcij (KONČAR, GREDELJ, ĐĐ), koji je osvojio natječaj za izgradnju tramvaja, za ZET. Prije toga su zajedno napravili 16 NT2100-ki, koji nisu bili nekakva posebna revolucija, jer nisu bile realizirane kao niskopodni tramvaji.
Što se samoga NT2200 tiče: tramvaj je napravljen od 5 modula, od toga su tri pogonska i 2 povezna. Kako bi se postigla niskopodnost, tramvaj nema nosečih osovina, koje bi spajale nasuprotne kotače, a motori su položeni pod 90° u odnosu na kvazi-osovine, na koje su pričvršćeni kotači. Motori i kotači su praktički smješteni u putnički prostor, ali činjenica što nema osovina, omogućuje prolaz putnika.
Na NT2200, nalazi se šest trofaznih-asinkronih motora, svaki snage 65kW. Pogon se prenosi na kotače posebnim vratilom i setom reduktora.
U samom tramvaju koriste se 43 mikrokontrolera, razvijena u KONČAR inžinjeringu, koje među ostalim čine i glavni sklop tj. NADREĐENO RAČUNALO. Postoje dva ovakva računala, u slučaju da jedno otkaže, to se dogodilo samo jednom u 5 milijona prijeđenih kilometara do sad.
Tijekom cijelog rada vrše se preispitivanja svih parametara motora, od kutne brzine, kutne akceleracije, do termo-ovisne promjene otpora u zavojnicama motora, sve to kako bi se optimizirao sam rad.
Svaki pogonski modul radi samostalno, te pri otkazivanju jednoga, ostala dva ili jedan mogu odvesti vozilo do spremišta/servisa.
Napajanje se vrši pomoću 600VDC gradske mreže. Pri prihvatu i razvodu tog napona generiraju se izmjenični naponi. 220V/50Hz, za pokretanje klima jedinica, kasnije hardwera računala i ostalih pratećih uređaja. I trofazni izmjenični napon promjenjive frekvencije, preko kojega se određuje kutna brzina i moment motora. Ovaj sustav je isključivo upravljan diskretnim naponima iz jednog od mikroračunala gibanja-trajektorije.
Kočenje se obavlja, elektromagnetski preko samog-a motora i kočionim diskom, sile trenja 20kN. Masa koju treba zaustaviti se kreće od 42 do 60 tona. Sustav posjeduje programe zaštite od proklizivanja pri startu ili zaustavljanju, zaštitu od "zapeglavanja" kotača i niz uz to vezanih podprograma. Važno je spomenuti da se sva energija iz elektromagnetskog sustava kočenja, oslobađa u mrežu ili ako nema dovoljno potrošača u otporničku kaskadu.
Upravljanje se vrši iz vozačke kabine pomoću kontrolne palice. Tamo se nalaze zasloni koji ispisuju, sve parametre koji su potrebni vozaču. Vozački prostor posjeduje vlastitu klimatsku jedinicu te tako ne ovisi o jedinicama za klimatiziranje putničkog prostora.
.....PITANJA.....