Imam jedan mali problem,posto ej zima pa skuter se sredjuje za ljeta, i neki dan narucim ne razmisljajuci jedan h4 xenon balast i sijalicu ,al tek sam prije nego sto ce doci na netu malo istrazivao i vidim da na 50ccm skutere kao nemoze xenon,jer vuce toliko struje da kad radi motor ne stigne i dat struju balastu i napunit akumulator,osim toga na konektoru za sijalicu je naizmjenicna struja,al to se moze riejsiti direkt sa akumulatora samo jedan relej ubacit...
ali opet je tu problem sto bi to radilo nekoliko sati dok se aku. nebi ispraznio i opet nista od toga,ceprkao sam po netu ,al nisam uspio naci nikakvo riejsenje ni odgovor da li postoji nacin da se xenon stavi na 50ccm skuter,jer na 125,150ccm ide bez problema...problem je u slabom punjenju
kod mene je keeway matrix,neznam da li je neko vec pokusavao isto i da li je uspio....
nadam se da ce ove raje sa forum sto prodaje xenon kitove koji se malo bolej razumiju u to,da daju neki odgovor ,da li postoje neki posebni balasti koji rade na manje od 3-3.5 A nominalne struje.....
da li je to moguce riejsiti i izvesti nekako,neznam da li je iko uspio uraditi isto na 50ccm ????:S
pozz svima i hvala unaprijed!!!
Problem xenon na skuter 50ccm???
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
Treba ti jaci magnet, i premotati namotaje na generatoru, te jaci regler, i prepraviti celuinstalaciju na jednosmernu struju, i to je to.
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
hvala na odgovoru,ali neznam koliko bi bilo radi obicnog xenona isplativo to sve raditi da bi upasovao veci magnet i premotao anmotaje tu bi se namucio pravo i + nemoze niko garantovat da bi uspio to uradit,a sto se tice instalacije neznam zasto prepravljat na istosmjernu,cuo sam da na sijalice dolazi izmjenicna, ali ako je izmjenicna struja kako onda puni akumulator ,kod mene je matrix sa digitalnom instrument tablom ,i LED osvjetljenje je, pa nisam siguran da li je igdje naizmjenicna struja dovedena...jer nemam dijagram spajanja instalacije od njega pa nemogu da skontam kako je sta povezano....:S
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
Imas 1, 2 ili 3 kalema za regler, oni sluze za punjenje akumulatora i odatle struja ide na instalaciju za alanser, zmigavce, sirenu, poziciju. A za svetla imas poseban kalem koji napaja samo prekidac, i dalje se deli na dugo i kratko. To je najcesca izvedba. I to se radi bas da bi se izbegla upotreba jaceg regulatora, tj jeftinija izvedba...
Magnet ostaje iste velicine, samo se stavi jaci, na njemu obicno pise napon i snaga.
Magnet ostaje iste velicine, samo se stavi jaci, na njemu obicno pise napon i snaga.
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
aha,kuzim sada,inace znam da ima izvedbi 50cc skutera sa izmjenicnom i istosmjerno strujom koju dovode na sijalice za svjetla i stop svjetlo...to se lako utvrdi ,kad se upali kontakt ako ti mogu radit svjetla onda je istosmjerna verzija ,ako ne radi ,tj radi tek kad motor upalis,kao sto ej kod mene onda na farove ide izmjenicna ...
neznam da li bi rijesio problem ako bi stavio regler ,odnosno taj ispravljac vece sange,jer neznam da li ce se ovaj puno grijat i da li ce crknut od velike disipacije snage...nisam neki znalac al nisam ni laik da neznam bas nista...i kad bi skopcao preko releja da se pale xenoni odnosno ,da taj relej pobudjuje prekidac svjetala ,a xenon se napaja direkt sa akumulatora, pitanje je sto neznam ako to sve namontiram da mi ne crkne regler,sto ej gori slucaj jer onda mora se novi uzimat a nisu bas ni jeftini,a druga opcija je da se vozim i kad se potorsi akumulator usljed nedovoljnog punjenja, mozda bi cak u obrtajima i namirivao potrebno,ali zabrinjava me rad na leru...
puno toga mi je nejasno,lakse bi mi bilo kad bi mozda znao koliko ampera moze da daje namotaj ovog motora i koliko vuce xenon ....hmmm komplikovano pravo majkemi...
neznam da li bi rijesio problem ako bi stavio regler ,odnosno taj ispravljac vece sange,jer neznam da li ce se ovaj puno grijat i da li ce crknut od velike disipacije snage...nisam neki znalac al nisam ni laik da neznam bas nista...i kad bi skopcao preko releja da se pale xenoni odnosno ,da taj relej pobudjuje prekidac svjetala ,a xenon se napaja direkt sa akumulatora, pitanje je sto neznam ako to sve namontiram da mi ne crkne regler,sto ej gori slucaj jer onda mora se novi uzimat a nisu bas ni jeftini,a druga opcija je da se vozim i kad se potorsi akumulator usljed nedovoljnog punjenja, mozda bi cak u obrtajima i namirivao potrebno,ali zabrinjava me rad na leru...
puno toga mi je nejasno,lakse bi mi bilo kad bi mozda znao koliko ampera moze da daje namotaj ovog motora i koliko vuce xenon ....hmmm komplikovano pravo majkemi...
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
Vidi se da se ne razumes...
Sto vise opteretis regler, on se manje greje, ali se zato kalemovi vise greju.
Uz jace kalemove definitivno moras jaci regler, tu nema price.
A nisu skupi, mislim da su oko 20-tak eura
Regler je dimenzionisan prema kalemovima. Ako kalemovi nemogu da daju dovoljnu struju sredices akumulator vrlo brzo.
Sto ti se ne isplati.
A kalemovi na tim masinama nema sanse da daju od 3-4A...
Lako mozes videti koliko sta vuce i daje.
Samo ti treba ampermetar i voltmetar.
Amp. izmeris koliko vuce ksenon sa npr akumulatora od auta.
A sa amp i voltmetrom izmeris koliko kalemovi daju struje.
Tako sto meris napon i gledas kad padne na 12V, dok povecavas struju.
Kad ti je napon 12V onda znas koliku struju moze da da.
Ako ksenoni trose ako trose manje ot toga sto regler da,zaracunaj potrosnju i pozicije i ksenona i ako je i dalje to manje od ovoga sto regler daje onda super..
Ako ne,m oj savet ti je da se manis te gluposti, jer ksenonska svetla vrede vise od tog trotineta...
Sto vise opteretis regler, on se manje greje, ali se zato kalemovi vise greju.
Uz jace kalemove definitivno moras jaci regler, tu nema price.
A nisu skupi, mislim da su oko 20-tak eura
Regler je dimenzionisan prema kalemovima. Ako kalemovi nemogu da daju dovoljnu struju sredices akumulator vrlo brzo.
Sto ti se ne isplati.
A kalemovi na tim masinama nema sanse da daju od 3-4A...
Lako mozes videti koliko sta vuce i daje.
Samo ti treba ampermetar i voltmetar.
Amp. izmeris koliko vuce ksenon sa npr akumulatora od auta.
A sa amp i voltmetrom izmeris koliko kalemovi daju struje.
Tako sto meris napon i gledas kad padne na 12V, dok povecavas struju.
Kad ti je napon 12V onda znas koliku struju moze da da.
Ako ksenoni trose ako trose manje ot toga sto regler da,zaracunaj potrosnju i pozicije i ksenona i ako je i dalje to manje od ovoga sto regler daje onda super..
Ako ne,m oj savet ti je da se manis te gluposti, jer ksenonska svetla vrede vise od tog trotineta...
Re: Problem xenon na skuter 50ccm???
jeli neko pokusavo premotat namotaje na yamahi aerox 50 (70, kit) i gdje mogu nabavit jace magnete ili bi i stari bili dobri?
Nikad briga, nikad stres, pijte samo Kraš Express