Relej paljenja problem
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Relej paljenja problem
Pozdrav... Imam problem na brodu sa Yanmarovim motorom 50KS... Izgorila su 2 anlasera u jednome danu... Ovlasteni servis kaze da je problem u releju paljenja koji kod tih modela nakon nekog vremena zna poceti lijepiti i anlaser zna ostati upaljen iako je pustena tipka za paljenje (poznat problem kod tih motora). Sad mene zanima neko trajno rjesenje, da li se moze taj relej zamijeniti nekakvim high current tranzistorom ili nesto slicno? Ili mozda postoje nekakvi releji koji su dosta otporniji na efekat zavarivanja kontakata?
Relej ovako izgleda
https://www.boatpartsandspares.co.uk/ek ... 2943-p.jpg
Relej ovako izgleda
https://www.boatpartsandspares.co.uk/ek ... 2943-p.jpg
Re: Relej paljenja problem
Koliko Ampera je potrebno, i koji je napon upravljanja?
Re: Relej paljenja problem
12V napon, ampera nisam siguran ali kabel sto ide na automat sa releja je 2.5 kvadrata, dakle pretpostavljam 10-ak ampera, eventualno koji vise u prvom momentu
Re: Relej paljenja problem
Koliko je KS taj motor? da li je moguce da tako tanka zica ide na anlaser?
Deluje mi da se moze staviti dosta deblji kabel.
Ako je samo 10A onda nije problem, ja bih tu uzeo pravi energetski kontaktor sa spulnom na 12vdc, da ima jedno 4 radna kontakta, i te kontakte vezao na red, to bi sprecilo lepljenje kontakata.
Deluje mi da se moze staviti dosta deblji kabel.
Ako je samo 10A onda nije problem, ja bih tu uzeo pravi energetski kontaktor sa spulnom na 12vdc, da ima jedno 4 radna kontakta, i te kontakte vezao na red, to bi sprecilo lepljenje kontakata.
Re: Relej paljenja problem
Oko 50ks je motor. Da vjerova ili ne, sa releja na automat ide 2 ipo kvadrata kabel a na kontakte spule kvadrat ipo. I to tvornicki... imas neki takav relej za primjer pa da vidim di se da narucit po nekoj normalnoj cijeni?
Re: Relej paljenja problem
Volvo d255 npr ima rijeseno paljenje preko elektronike u kojoj nisam pronasa nikakav relej. I dosta pozdanije radi pa me zanimalo da li se to moze rijesiti preko nekakvih tranzistora mozda ili nema potrebe za tim
Re: Relej paljenja problem
Nisam neki full strucnjak za elektroniku, ali moze sa nekim mosfetom da se resi, ili vise njih, ima ih za malo para za velike struje.
A primer nekog kontaktora:
https://www.schrack.rs/prodavnica/kontr ... 0123h.html
a mozes i neki jeftiniji, bitno je samo vezati kontakte na red kako bi se put luka produzio sto vise i samim tim luk lakse gasio.
A primer nekog kontaktora:
https://www.schrack.rs/prodavnica/kontr ... 0123h.html
a mozes i neki jeftiniji, bitno je samo vezati kontakte na red kako bi se put luka produzio sto vise i samim tim luk lakse gasio.
Re: Relej paljenja problem
Mislim dsa je tu puno više od 10-ak ampera (pročitaj na alnaseru)GTI_16V wrote:12V napon, ampera nisam siguran ali kabel sto ide na automat sa releja je 2.5 kvadrata, dakle pretpostavljam 10-ak ampera, eventualno koji vise u prvom momentu
Možeš probati sa SSR releima, ima ih do 40-50 A ali ja bih ipak više vjerovao većoj izvedbi tog tvog relea.
Nešto kao: Samo pronađi isti ovakav na 12V.
Možeš potražiti među dijelovima za električne viličare ili dizalice.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Relej paljenja problem
I dodaj kontrolnu lampicu koja vodi napajanje sa releja. Pa cak i ako se zalepi imas uvid u to. Kad je to vec poznata boljka...
Re: Relej paljenja problem
Ako mislis bas na struju za anlaser sigurno da je veca od 10-ak A... Ja pricam za struji za automat (+ od anlasera je spojen kabelom 50 kvadrata, automat preko releja sa 2.5 kvadrata pa je moja pretpostavka nekih 10-ak 15 ampera...) Zahvaljujem na prijedlogu, vjerojatno su kvalitetniji ovi releji od tvornickih
@pedja dobra ideja za lampicu, samo je problem sta je botun od paljenja u kokpitu a sklopka od motorne baterije u motornom prostoru tako da i da se primjeti da je ostala upaljena lampica dok se dode do sklopke i ugasi proc ce 15-ak, 20 sekundi sta je opet puno... Jos te brodove voze razliciti skiperi a pola ih ne zna sta je sklopka uopce...
@pedja dobra ideja za lampicu, samo je problem sta je botun od paljenja u kokpitu a sklopka od motorne baterije u motornom prostoru tako da i da se primjeti da je ostala upaljena lampica dok se dode do sklopke i ugasi proc ce 15-ak, 20 sekundi sta je opet puno... Jos te brodove voze razliciti skiperi a pola ih ne zna sta je sklopka uopce...
Re: Relej paljenja problem
Uzmi automat-relej od bilo kojeg vozila. I ta izvedba kod tebe je automat anlasera, ali neka "sitnija"
izvedba. Automat anlasera prekida strujno kolo na dva mjesta (ti debeli sarafi gdje se veze akumulator).
Magnet privlaci kotvu koja prespaja te sarafe. U tome izgleda ima previse plastike gdje kotva jednostavno
zariba i ostane spojena.-
Jedino na sto trebas obratiti paznju-kod vozila je jedan kraj spule automata obicno vezan na kuciste,
pa provjeri na brodskoj instalaciji hoce li ga trebati izolovati (automat) od mase.-
pOz
izvedba. Automat anlasera prekida strujno kolo na dva mjesta (ti debeli sarafi gdje se veze akumulator).
Magnet privlaci kotvu koja prespaja te sarafe. U tome izgleda ima previse plastike gdje kotva jednostavno
zariba i ostane spojena.-
Jedino na sto trebas obratiti paznju-kod vozila je jedan kraj spule automata obicno vezan na kuciste,
pa provjeri na brodskoj instalaciji hoce li ga trebati izolovati (automat) od mase.-
pOz