pojacalo 200-500W
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 36
- Joined: 17-02-2008, 16:59
pojacalo 200-500W
radim na ovom pojacalu ali me malo buni text pa sam se izgubio
http://www.elektronika.ba/el.sheme/?akc ... idgrupa=12
planiram 200w, i u tabeli, se spominju izlazni tranzistori,4x mj 15003, jesu to na shemi t7-t12, jer neznam di da ih smjestim, jer na semi neznam di diu ti izlazi i koji su, i kako srezati sa 6 na 4.
zahvaljujem unapred!
http://www.elektronika.ba/el.sheme/?akc ... idgrupa=12
planiram 200w, i u tabeli, se spominju izlazni tranzistori,4x mj 15003, jesu to na shemi t7-t12, jer neznam di da ih smjestim, jer na semi neznam di diu ti izlazi i koji su, i kako srezati sa 6 na 4.
zahvaljujem unapred!
Kaoko sam ja video, u tvojoj dokumentaciji postoje dve varijante(foto)
a samo jedna šema i izgled pločice.
Srezati sa 6 na 4 ćeš uraditi tako što umesto 6 montiraš samo 4
tranzistora, izostaviš one krajnje zajedno sa keramičkim otpornicima.
T4 i T5 bih ipak stavio na neki manji hladnjak, ovako bez njih
mi je to nesigurno, ipak se oni prilično greju pogotovu pri manjem otporu zvučnika.
I šta nije jasno oko priključaka?
IN je ulaz, ZV je izlaz za ZVučnik, a + GND - mu je napajanje.
a samo jedna šema i izgled pločice.
Srezati sa 6 na 4 ćeš uraditi tako što umesto 6 montiraš samo 4
tranzistora, izostaviš one krajnje zajedno sa keramičkim otpornicima.
T4 i T5 bih ipak stavio na neki manji hladnjak, ovako bez njih
mi je to nesigurno, ipak se oni prilično greju pogotovu pri manjem otporu zvučnika.
I šta nije jasno oko priključaka?
IN je ulaz, ZV je izlaz za ZVučnik, a + GND - mu je napajanje.
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 36
- Joined: 17-02-2008, 16:59
Pa gde nađe 2x59V?
Ja u tabeli vidoh samo do 2x54V(naizmenično!) i to za 500W/4oma.
Uzmi obavezno neki manji, dovoljan je i taj od 2x36V.
Ne zaboravi da je ispravljeni napon na elektrolitu za 1,41 puta veći
od naizmeničnog napona na transformatoru.
Sa druge strane taj naizmenični napon je dat za maksimalnu struju tansformatora, znači taj napon je za pojačalo bez signala veči za nekih
10-15%, pa ti izračunaj sa kolikim naponom možeš da računaš ako ti je
transformator na primer 2x36V.
Ja u tabeli vidoh samo do 2x54V(naizmenično!) i to za 500W/4oma.
Uzmi obavezno neki manji, dovoljan je i taj od 2x36V.
Ne zaboravi da je ispravljeni napon na elektrolitu za 1,41 puta veći
od naizmeničnog napona na transformatoru.
Sa druge strane taj naizmenični napon je dat za maksimalnu struju tansformatora, znači taj napon je za pojačalo bez signala veči za nekih
10-15%, pa ti izračunaj sa kolikim naponom možeš da računaš ako ti je
transformator na primer 2x36V.
-
- Napredujem
- Posts: 161
- Joined: 20-10-2007, 16:51
Re: pojacalo 200-500W
Pozdrav
Evo da ne počinjem novu temu kad već postoje nedoumice u ovoj,
Lagano dovršavam pojačalo te mi nije jasan opis mjerenja i provjere ispravnosti ploćice pojačala.
Naime piše: "Pojačavač priključujemo na napajanje preko žičanih otpornika od 100 Ω, 2-5w "
Dali spajam te otpornije na +, - i na GND te onda mjerim napone na njima , ili samo na + ili samo na + i minus?
Hvala
Evo da ne počinjem novu temu kad već postoje nedoumice u ovoj,
Lagano dovršavam pojačalo te mi nije jasan opis mjerenja i provjere ispravnosti ploćice pojačala.
Naime piše: "Pojačavač priključujemo na napajanje preko žičanih otpornika od 100 Ω, 2-5w "
Dali spajam te otpornije na +, - i na GND te onda mjerim napone na njima , ili samo na + ili samo na + i minus?
Hvala
Re: pojacalo 200-500W
Otpornici služe prilikom prvog puštanja pojačala u rad da ti zaštite pojačalo u slučaju neke greške prilikom spajanja i nedaj bože neispravnih dijelova (što je često moguče ako se dijelovi uzimaju od sumnjivih kineza). Bilo bi dobro spojiti i ampermetar u svaku granu napajanja tako da direktno mjeriš struju koju pojačalo povuče. Ukoliko je ta struja reda nekoliko mA do stotinjak Ma u mirovanju vjerojatno je pojačalo dobro, ali opet struja ovisi o klasi pojačala. Neznam koliko si iskusan ali bilo bi dobro proučiti klase pojačala ili barem saznati kakvo je tvoje i vidjeti kakva je struja mirovanja. Kod nekih pojačala ju je obavezno podesiti na zadanu vrijednost. Ukoliko se otpornici ne griju možeš postaviti na izlaz još jedan otpornik umjesto zvučnika i pustiti slabiji signal na ulaz za početak. Pri tome non stop kontroliraš temperaturu otpornika, tranzistora i ostalih komponenata. Ukoliko se nešto previše zagrijava gasi sve i traži grešku.
Re: pojacalo 200-500W
Dovoljno ih je spojiti na plus i minus a gnd spojiš direktno.
Re: pojacalo 200-500W
Pozdrav
Imao sam prilike upoznati konstruktora ovog pojacavaca, a i ovo pojacalo sam izradio u par komada, tako da cu ti reci neko svoje iskustvo. Ovaj pojacavac, vezrija od 300W je pre par godina bio jedan od mojih prvih ozbiljnijih pojacavaca.
Pojacalo daje lep zvuk, izuzetno tvrd i precizan bas, ali po mom misljenju nedostatak jeste lose dizajnirana stampana ploca i niz osetljivosti.
Naime, pojacalo je izuzetno osetljivo na pormenu komponenti kao i na kvalitet tako da ti preporucujem da koristis metal film otpornike sa 1% toleracijom, ne samo kod ovog pojacala, gledaj da to uopste korostis ali kod ovog pojacala OBAVEZNO.
-Dalje otpornici od 68 oma R22 i R21 obavezno stavi da budu 1/2W pa cak nije ni lose ako stavis 1W.
-Konednzator C5 10uF tantal u povratnoj sprezi izbaci obavezno i stavi elektrolitski 10uF na 35V
-Izbegavaj keramcike blok kondenzatore svuda, ovde pogotovu
-Ne koristi podnozje za IC TL072 nego ga lemi direktno
-Ako nekada pravis vece snage i kosristis vece napone obrati paznju na zener diode 15V da budu 1.3W
Sto se tice izlaznog i pobudnog dela:
-Pobudni tranzistori T5 i T4 kao i linearni T2 i T3 su na ploci jedan pored drugog, rade u A klasi tako da se greju i obavezno predvidi neki hladnjak za njih kada vec plocom nisu predvidjeni da budu pored izlaznih na glavni hladanjak.
-Ako te ne mrzi, na samoj ploci podebljaj kalajem i licnama vodove do kolektora tranzitora T4 i T5 jer su tanki i na vecim snagama imao sam situacije da su vodovi izgoreli a tranzitori ostali citavi
-Tranzistor T6 Obavezno se montira na glavni hladnajak pored izlaznih tranzitora jer on "oseca" temepraturu i regulise struju mirovanja, s obozrom da ovi izlazni tranzitori imaju negativni temperaturni koificijent sa zagrevanjem povecavaju provodjenje i vrlo brzo dolazi do njihovog pregrevanja ukolko T6 nije pored njih na glavnom hladnjaku
-Ukoliko zelis vecu snagu, znaj da je MAXIMALNA snaga kod ovog pojacavaca 300W na 4 oma jer sami izlazni tranzistori MJ15003 imaju probojni napon 140V i za tu znagu je njima maximalni dozvoljeni napon +-60V do +-65 u maximumu ako su originali. Originalni motorolini tranzistori su izuzetno kvalitetni i skoro ih ne treba uparivati, tako da se drzi kvalititnijih komponenti, plati malo vise ali da te ne boli glava.
-Nemoj koristiti zice za spajanje tranzitora, lemi ih iderkto na plocu, jer moze preoscilovati.
-Koristi dovoljno debeo L profil za izlazne tranzitore i koristi hladanjak pri testiranju, nemoj testirati pojacalo samo na L profilu.
-Na semi NE postoji Zobel mreza na izlazu, ali neka ti neko od drugara forumasa predlozi nesto dobro za zobel mrzu, licno sam koristio 100nF, 10oma, 4uH sto je klasika i najbolje u praksi
NE znam kolko imas iskustva,a li da naponeme za svaki slicaj, i ako imas izvini unapred
-Obrati paznju na napajanje koje ti treba u odnsou na napon na transformatoru jer se naizmenicni napon mnozi sa 1.41 i dobijes jednosmerni. Recimo za napon trasnofrmatora 2x36V dobijas +-50.76V jednosmerno.
Ukolko ti treba +-60V to delis sa 1.41 i dobijes napon na transformatoru koji iznosi oko 2x42V
-Minus zvucnika ne ide na plocu nego na masu trafoa oddnosno masu glavnih elektrolita koji su vezani u istu tacku.
-Koristi kvalitetne podloske za transitore jer moras izolovati transitore od hladanjaka. Koristi i kvalitetne izloatore za srafove i obavezno pre ukljucenja proveri da li je neki deo transitora u spoju sa hladnajakom, ukolko jeste, nemoj ni pokusavati da ukljucis pojacalo jer ces dobiti vatromet. To vazi i za transtor T6 i za transitre T2 3 4 5
-Keramicke otpoprninke stavljas mesto osiguraca za prvo ukljcunjenje, sve normalno poevzujes samo izvadis osigurace i stavis njih mesto osiguraca, zaglavi nekako njihove nogice tamo i proveri da li je sve kako valja.
-kada startujes pojacalo takdje izmeri jednosmerni napo na izlazu i znaj da je kod ovog pojacala normalno da je jednosmerni napon od -1V do 1V, sve preko, iskljcuj i trazi gresku.
Cak ne bi bilo lose da prvo ukljcunje odradis bez izlaznih tranzitora, ali ne ukljcuujes nikakav zvucnik jer ce svu nsagu pojacala onda preuzeti pobude i otpronici od 68oma, tada ceisgoreti, tako da samo meris jednosmerni napon na izlazu, ako je u granicama normale onda kaci i izlane transitre.
- kada ukljcus pojacalo obarti panzju na temeperaturu svih komonenti ali najvise na keramicke optornike mesto osguraca jer ukolko su vreli odmah gasi sve jer znaci da nesto nije kako valja, da je pojacalo povuklo vecu struju nego sto treba.
-Unapred pre lemljenja proveri isparvnost poluprovodnika (imas na netu milon nacina za proveru obicnim unimerom), i kada ih lemis obarti paznju da su vec na hladanjaku, ako nisu gledaj da su u sto karecem kontaktu sa lemilicom
-Za prvo ukljucenje gledaj da kratkospojis ulaz pojacala na masu i da trimer stavis na sredinu, odmah meris mirnu struju i stelujes, ukoliko unimer ne regauje na okretanje triemra gasi pojacalo i trazi gresku
Mirnu struju meris ovako. Povezes sve zice za napajanje, ne plus garni napajanja crveni zicu unimera stavljas na dovod struje a crnu stavljas na pojacalo tako da ti je prakticno unimer redno povezan sa pozoitvnom granom napajanja. Drugi instrumen stavljas na izlaz, crvenu stavljas na izlaz, crnu na masu, ukljcujes pojacalo ali budi spreman da ga odmah ikljsuis. Jednosmerni napon na izlazu ce verovatmo poludeti u trenutku ukljcunje, ali ako nesto niej uredu bice izuzetno visok tako da instrument stavi na raspon do od 50 do 100V zavisno kakav ti je isnutrument. ako je sve u redu brzo ce se stabilizovati na 0 ili +-1V poa cak i do 2V. Odmah vrti trimer polako dok intrument koji meri struju ne pocne da reaguje, nasteluj recimo na 150 do 180mA i cekaj. Cekaj jedno 15 20minuta, tada je pojacalo postiglo svoju termicku stabilnost i kontrolisu napon na izlazu i struju mirovana. Napon na ialzu ne bi smeo da se menja ali struja mirovanja treba da se menja i tpo je potpuno normalno. Kada posle 15minuta stane sa svim proemnama, nasteluj struju na recimo 200mA iskljuci pojacaloi to je to. Kada ga sledeci put upalis posle nekoliko minuta, struja mirovanja ce biti manja od 200mA i to je normalno i vise ne cackaj trimer. Posle 10-ak minuta ce porati do 200mA i to je to. Poezi sve normlano. Vrati osigurace mesto otpornika povezi direktno pozitivnu granu i povezi neki zvucnik odpsoji kratak spoj sa ulaza, dovdei neki signal i uzvaj u muzici i u tom neopsisvom trenutku srece za nas elektronicare. Samo nemoj da si brzoplet, proveri sve po 100x, polaritet elktrolita, otpornike, lemove, sve sve sve.
Ukolko se desi da je sve normalno i da istrumenti poakzuju sve kao sto sam ti reko a kad ukljcuis pojacalo zvunik bruji nenormalno, onda iskljci pojacalo. Otspoji zvunik, ukljci pojacalo i ukljci zvuncik nekolko sekundi posle ukljcunje pojacala nekih 5 10 sekundi. Ukolko je sve normlano, sve radi a to se desava onda se javi ovde da to resimo jer je kod tog pojacala to cesta poajava i znaci da je potrebna zobel mreza na izlazu, to ces lako dodati, pomocicemo ti svi..
Pozdrav i srecno
Imao sam prilike upoznati konstruktora ovog pojacavaca, a i ovo pojacalo sam izradio u par komada, tako da cu ti reci neko svoje iskustvo. Ovaj pojacavac, vezrija od 300W je pre par godina bio jedan od mojih prvih ozbiljnijih pojacavaca.
Pojacalo daje lep zvuk, izuzetno tvrd i precizan bas, ali po mom misljenju nedostatak jeste lose dizajnirana stampana ploca i niz osetljivosti.
Naime, pojacalo je izuzetno osetljivo na pormenu komponenti kao i na kvalitet tako da ti preporucujem da koristis metal film otpornike sa 1% toleracijom, ne samo kod ovog pojacala, gledaj da to uopste korostis ali kod ovog pojacala OBAVEZNO.
-Dalje otpornici od 68 oma R22 i R21 obavezno stavi da budu 1/2W pa cak nije ni lose ako stavis 1W.
-Konednzator C5 10uF tantal u povratnoj sprezi izbaci obavezno i stavi elektrolitski 10uF na 35V
-Izbegavaj keramcike blok kondenzatore svuda, ovde pogotovu
-Ne koristi podnozje za IC TL072 nego ga lemi direktno
-Ako nekada pravis vece snage i kosristis vece napone obrati paznju na zener diode 15V da budu 1.3W
Sto se tice izlaznog i pobudnog dela:
-Pobudni tranzistori T5 i T4 kao i linearni T2 i T3 su na ploci jedan pored drugog, rade u A klasi tako da se greju i obavezno predvidi neki hladnjak za njih kada vec plocom nisu predvidjeni da budu pored izlaznih na glavni hladanjak.
-Ako te ne mrzi, na samoj ploci podebljaj kalajem i licnama vodove do kolektora tranzitora T4 i T5 jer su tanki i na vecim snagama imao sam situacije da su vodovi izgoreli a tranzitori ostali citavi
-Tranzistor T6 Obavezno se montira na glavni hladnajak pored izlaznih tranzitora jer on "oseca" temepraturu i regulise struju mirovanja, s obozrom da ovi izlazni tranzitori imaju negativni temperaturni koificijent sa zagrevanjem povecavaju provodjenje i vrlo brzo dolazi do njihovog pregrevanja ukolko T6 nije pored njih na glavnom hladnjaku
-Ukoliko zelis vecu snagu, znaj da je MAXIMALNA snaga kod ovog pojacavaca 300W na 4 oma jer sami izlazni tranzistori MJ15003 imaju probojni napon 140V i za tu znagu je njima maximalni dozvoljeni napon +-60V do +-65 u maximumu ako su originali. Originalni motorolini tranzistori su izuzetno kvalitetni i skoro ih ne treba uparivati, tako da se drzi kvalititnijih komponenti, plati malo vise ali da te ne boli glava.
-Nemoj koristiti zice za spajanje tranzitora, lemi ih iderkto na plocu, jer moze preoscilovati.
-Koristi dovoljno debeo L profil za izlazne tranzitore i koristi hladanjak pri testiranju, nemoj testirati pojacalo samo na L profilu.
-Na semi NE postoji Zobel mreza na izlazu, ali neka ti neko od drugara forumasa predlozi nesto dobro za zobel mrzu, licno sam koristio 100nF, 10oma, 4uH sto je klasika i najbolje u praksi
NE znam kolko imas iskustva,a li da naponeme za svaki slicaj, i ako imas izvini unapred
-Obrati paznju na napajanje koje ti treba u odnsou na napon na transformatoru jer se naizmenicni napon mnozi sa 1.41 i dobijes jednosmerni. Recimo za napon trasnofrmatora 2x36V dobijas +-50.76V jednosmerno.
Ukolko ti treba +-60V to delis sa 1.41 i dobijes napon na transformatoru koji iznosi oko 2x42V
-Minus zvucnika ne ide na plocu nego na masu trafoa oddnosno masu glavnih elektrolita koji su vezani u istu tacku.
-Koristi kvalitetne podloske za transitore jer moras izolovati transitore od hladanjaka. Koristi i kvalitetne izloatore za srafove i obavezno pre ukljucenja proveri da li je neki deo transitora u spoju sa hladnajakom, ukolko jeste, nemoj ni pokusavati da ukljucis pojacalo jer ces dobiti vatromet. To vazi i za transtor T6 i za transitre T2 3 4 5
-Keramicke otpoprninke stavljas mesto osiguraca za prvo ukljcunjenje, sve normalno poevzujes samo izvadis osigurace i stavis njih mesto osiguraca, zaglavi nekako njihove nogice tamo i proveri da li je sve kako valja.
-kada startujes pojacalo takdje izmeri jednosmerni napo na izlazu i znaj da je kod ovog pojacala normalno da je jednosmerni napon od -1V do 1V, sve preko, iskljcuj i trazi gresku.
Cak ne bi bilo lose da prvo ukljcunje odradis bez izlaznih tranzitora, ali ne ukljcuujes nikakav zvucnik jer ce svu nsagu pojacala onda preuzeti pobude i otpronici od 68oma, tada ceisgoreti, tako da samo meris jednosmerni napon na izlazu, ako je u granicama normale onda kaci i izlane transitre.
- kada ukljcus pojacalo obarti panzju na temeperaturu svih komonenti ali najvise na keramicke optornike mesto osguraca jer ukolko su vreli odmah gasi sve jer znaci da nesto nije kako valja, da je pojacalo povuklo vecu struju nego sto treba.
-Unapred pre lemljenja proveri isparvnost poluprovodnika (imas na netu milon nacina za proveru obicnim unimerom), i kada ih lemis obarti paznju da su vec na hladanjaku, ako nisu gledaj da su u sto karecem kontaktu sa lemilicom
-Za prvo ukljucenje gledaj da kratkospojis ulaz pojacala na masu i da trimer stavis na sredinu, odmah meris mirnu struju i stelujes, ukoliko unimer ne regauje na okretanje triemra gasi pojacalo i trazi gresku
Mirnu struju meris ovako. Povezes sve zice za napajanje, ne plus garni napajanja crveni zicu unimera stavljas na dovod struje a crnu stavljas na pojacalo tako da ti je prakticno unimer redno povezan sa pozoitvnom granom napajanja. Drugi instrumen stavljas na izlaz, crvenu stavljas na izlaz, crnu na masu, ukljcujes pojacalo ali budi spreman da ga odmah ikljsuis. Jednosmerni napon na izlazu ce verovatmo poludeti u trenutku ukljcunje, ali ako nesto niej uredu bice izuzetno visok tako da instrument stavi na raspon do od 50 do 100V zavisno kakav ti je isnutrument. ako je sve u redu brzo ce se stabilizovati na 0 ili +-1V poa cak i do 2V. Odmah vrti trimer polako dok intrument koji meri struju ne pocne da reaguje, nasteluj recimo na 150 do 180mA i cekaj. Cekaj jedno 15 20minuta, tada je pojacalo postiglo svoju termicku stabilnost i kontrolisu napon na izlazu i struju mirovana. Napon na ialzu ne bi smeo da se menja ali struja mirovanja treba da se menja i tpo je potpuno normalno. Kada posle 15minuta stane sa svim proemnama, nasteluj struju na recimo 200mA iskljuci pojacaloi to je to. Kada ga sledeci put upalis posle nekoliko minuta, struja mirovanja ce biti manja od 200mA i to je normalno i vise ne cackaj trimer. Posle 10-ak minuta ce porati do 200mA i to je to. Poezi sve normlano. Vrati osigurace mesto otpornika povezi direktno pozitivnu granu i povezi neki zvucnik odpsoji kratak spoj sa ulaza, dovdei neki signal i uzvaj u muzici i u tom neopsisvom trenutku srece za nas elektronicare. Samo nemoj da si brzoplet, proveri sve po 100x, polaritet elktrolita, otpornike, lemove, sve sve sve.
Ukolko se desi da je sve normalno i da istrumenti poakzuju sve kao sto sam ti reko a kad ukljcuis pojacalo zvunik bruji nenormalno, onda iskljci pojacalo. Otspoji zvunik, ukljci pojacalo i ukljci zvuncik nekolko sekundi posle ukljcunje pojacala nekih 5 10 sekundi. Ukolko je sve normlano, sve radi a to se desava onda se javi ovde da to resimo jer je kod tog pojacala to cesta poajava i znaci da je potrebna zobel mreza na izlazu, to ces lako dodati, pomocicemo ti svi..
Pozdrav i srecno
Re: pojacalo 200-500W
Joj nije valjda da sam uzalud namotavo trafo , tu piše u papirima da trafo odnosno pojačivač mora biti za 300w 2x44V , i tako sam ga i namotao dobio sam malo više od 44 skoro 45v, i sad preko ispravljača i elektrolita imam 60V jel to dobro ili ne ?
Re: pojacalo 200-500W
Ako ti je 2x45V onda imas 45V x koren iz 2 (1.41) = 63.45V znaci imaces +-63.45V
Pod punim opterecenjem napon ce pasti za 2 do 4V zavisno od trafoa, takod a sa tim naponom bi trebao da radis verziju za 300W, sa 4 tranzstora. Vrednosti komonenata iz tabele biraj za tu vrednost od 300W.
Medjutim neces imati sigurno punu snagu, bar ne na basu jer ti je trafo 300W, za pojacalo 300W trebao ti trafo oko 450 pa i do 500W s obzirom da je ovo AB klasa i da ima 50-60% iskoriscenja, zato koristi oko 15000uF do 20000uF po grani napajanja, i da znas, bolje je koristiti 4 paralelno vezana kondenzatora od 4700uF nego jedan od 20000uF. Obrati paznju na njihov polaritet
Pozz
Pod punim opterecenjem napon ce pasti za 2 do 4V zavisno od trafoa, takod a sa tim naponom bi trebao da radis verziju za 300W, sa 4 tranzstora. Vrednosti komonenata iz tabele biraj za tu vrednost od 300W.
Medjutim neces imati sigurno punu snagu, bar ne na basu jer ti je trafo 300W, za pojacalo 300W trebao ti trafo oko 450 pa i do 500W s obzirom da je ovo AB klasa i da ima 50-60% iskoriscenja, zato koristi oko 15000uF do 20000uF po grani napajanja, i da znas, bolje je koristiti 4 paralelno vezana kondenzatora od 4700uF nego jedan od 20000uF. Obrati paznju na njihov polaritet
Pozz
Re: pojacalo 200-500W
uh vec sam se uplasio ,
moj je trafo bio 2x28V 1500AV (mrcina) imao je žicu 2mm duplo znaci 4 kvarata, ja sam stavio zicu 1,2x2 tako da imam 2,4kvadrata , i namotao ga na 45v, primar nisam dirao, mislim da imam dosta snage što se tiče toga .
moj je trafo bio 2x28V 1500AV (mrcina) imao je žicu 2mm duplo znaci 4 kvarata, ja sam stavio zicu 1,2x2 tako da imam 2,4kvadrata , i namotao ga na 45v, primar nisam dirao, mislim da imam dosta snage što se tiče toga .
Re: pojacalo 200-500W
da sto se tiče elektrolita, naručio sam 4 komada od 10000uF 100V a imam još i od prije 4 od 3300uF 100V
hvala ti na pomoći , pisat ću još ako mi što bude trebalo
hvala ti na pomoći , pisat ću još ako mi što bude trebalo
Re: pojacalo 200-500W
Da, mozes dosta izbaciti tu snage, mozes napraviti fino pojacalo sa 4x300W. Ali posto vec imas tolku veliku snagu. Poslusaj me za jos nesto. Nemoj koritstiti 4 transztora, koristi 6 tranztsora, vec ti je ploca sa 6 tranzistora. Za snagu od 300W i 4 ce lepo posluziti, ali posteno na ivici. Disipacja po tranzistoru ce biti ogromna, zato stavi svih 6 i to je. Ako ti sve lepo radi i to, dacu ti seme neke fine zastite
Re: pojacalo 200-500W
a koje onda da koristim ostale dijelove ako koristim 6 tranzistora , dali su isti djelovi kao i za 300w ?
Re: pojacalo 200-500W
Da, ostali delovi su za 300W, to su delovi samo za napajanje operacionog pojacavaca i povratna sprega.
Re: pojacalo 200-500W
Imao sam tako dobar hladnjak ali ga nikako ne mogu učvrstiti pošto si rekao da žicama ne spajam tranzistore nikako pa sam smislio nešto novo ali nisam siguran dali će biti dovoljno.
ploče aluminijske koje vidiš na slici su debljine 2mm te bi na njih učvrstio hladnjake sa vijcima te naneso termo pastu za procesore od kompova.
Što misliš dali je dovoljno?
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0853.JPG
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0854.JPG
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0856.JPG
ploćice sam dao nove izradit foto postupkom također malo sam na slici podebljao vodove do onih tranzistora koje si spomenuo.
ploče aluminijske koje vidiš na slici su debljine 2mm te bi na njih učvrstio hladnjake sa vijcima te naneso termo pastu za procesore od kompova.
Što misliš dali je dovoljno?
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0853.JPG
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0854.JPG
http://welcometocroatia.hr/pojacalo/IMG_0856.JPG
ploćice sam dao nove izradit foto postupkom također malo sam na slici podebljao vodove do onih tranzistora koje si spomenuo.
Re: pojacalo 200-500W
Bice kako treba sto se tice hladanjaka. Jedan koristis za 3 tranzistora i drugi kosristis za 3 tranzistora.
Sto se tice L profila mislim da ce biti pretanko, 2mm za tu snagu je ipak malo. Probaj naci nesto deblje jako je bitno da je L prfil dovoljno sposoban da prenese toplotu na hladnjak. Ne zaboravi da izmedju spoja L profila i hladanjaka naneses sloj silikonske paste. I da se BD139 takodje montira na L profil.
Poslacu ti u privatnoj poruciako te zanima jedan od nacina za L profile, kako doci do njih Besplatno. Ukoliko ne dodjes do boljih L profila sto je jako bitno onda koristi to sto imas, dacu ti semu i plocicu jedne zastite koja u sebi ima i temperaturnu zastitu pa ces taj senzor staviti na L profil tako da kada dostigne kriticnu temperaturu ugasice izlaz pojacala.
Sto se tice povezivanja transtora zicama, i to je dozvoljeno ali da zice budu maximalno kratke i dovoljno debele i sa sto boljom izolacijom. Onda gledas da ti pojacalo bude sto dalje od transforatora. Ako to vec radis, mozda je najbolje jer vec imas hladanjak, izbegavas L profile. Mozda ce malo da ociluje ali dodacemo zobel mrezu na izlazu.
ako nije kasno, i ako ti vec nisu poceli da rade plocice, povuci to nazad, mogu ti dizanirati sutra bolju plocicu sa zastitom na njoj
Sto se tice L profila mislim da ce biti pretanko, 2mm za tu snagu je ipak malo. Probaj naci nesto deblje jako je bitno da je L prfil dovoljno sposoban da prenese toplotu na hladnjak. Ne zaboravi da izmedju spoja L profila i hladanjaka naneses sloj silikonske paste. I da se BD139 takodje montira na L profil.
Poslacu ti u privatnoj poruciako te zanima jedan od nacina za L profile, kako doci do njih Besplatno. Ukoliko ne dodjes do boljih L profila sto je jako bitno onda koristi to sto imas, dacu ti semu i plocicu jedne zastite koja u sebi ima i temperaturnu zastitu pa ces taj senzor staviti na L profil tako da kada dostigne kriticnu temperaturu ugasice izlaz pojacala.
Sto se tice povezivanja transtora zicama, i to je dozvoljeno ali da zice budu maximalno kratke i dovoljno debele i sa sto boljom izolacijom. Onda gledas da ti pojacalo bude sto dalje od transforatora. Ako to vec radis, mozda je najbolje jer vec imas hladanjak, izbegavas L profile. Mozda ce malo da ociluje ali dodacemo zobel mrezu na izlazu.
ako nije kasno, i ako ti vec nisu poceli da rade plocice, povuci to nazad, mogu ti dizanirati sutra bolju plocicu sa zastitom na njoj