Problem sa alternatorom
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Problem sa alternatorom
Evo sada na praznicima bih na svojem traktoru IMT 533 (fergusonu) starom 40 godina htio dinamo koji ne radi več 15 godina zamijeniti alternatorom. Isprva sam bio dinamo pregledavao četkice su ok, probao ga onda bez reglera priključiti na volt metar i ništa. Imam doma dva BOSH-ova alternatora proizvedena za audi i WolksWagen koji su bili izvađeni iz dva stara pasata. E prvo je bilo problema sa nosaćem i španerom ali to sam nekako rješio kupnjom dužeg remena i obradom jednog komada željeza. Kada sam sve spojio upalim mašinu da vidim da li se to vrti i ono vidim da je ok i sad ja uzeh voltmetar i u leru 400 okretaja motor napon od 0.1 v pri punom gasu 2200 okretaja napon 0.3 v onda mi jedan seoski majstor kaže da regler ne valja jer su mu četkice kratke ja onda taj regler ubacim u pasata iz 1986 da vidim hoce li puniti tj, hoce li se ugasiti lampica akumulatora na upravljačkoj ploči, upalim auto lampica se ugasili probam odspojit alternator da vidim da možda nije kvar u lampci ali je sve uredu kad spojim žicu na alternator čuje se izrazito usporenje motora. Probao sam na taj alternator spojiti samo volt metar da vidim koliki je napon a napon je bio oko 14 v. E sad u čemu je problem čuo sam da alternator ima pobudu elektromagneta na rotoru, ali kada sam probao na alternator spojiti malu žaruljicu bez akumulator ono je radili, a odspojio sam samo onu debelu žicu a onu tanku sam ostavio, jel ta tanja žica pobuda tj. ona mora biti spojena na akumulator da bih alternator proradio, nju na traktoru nisam spajao? Evo ovdje ima slika alternatora odozada. Ispričavam se ako sam nešto loše objasnio.
Pozz i puno hvala.
Pozz i puno hvala.
- Attachments
-
- Slika121.rar
- (415.69 KiB) Downloaded 3346 times
Re: Problem sa alternatorom
Potraži shemu elektro-instalacije nekog auta sa alternatorom i tamo ćeš sve vidjeti. Pokušaj s Google-om.
Prije X na Y godina sam nabavljao jednu knjigu za tada budućeg auto-električara, ali sam zaboravio kako se zvala i tko je autor.
Prije X na Y godina sam nabavljao jednu knjigu za tada budućeg auto-električara, ali sam zaboravio kako se zvala i tko je autor.
Re: Problem sa alternatorom
Hvala na odgovoru samo bih molio nekoga ko zna kako se spaja taj boshov alternator da mi kaze sta ide na koji izvod jer nemam ko u autu onaj utikač što se samo ušteka nego treba to baš znat.
Puno hvala
Pozz
Puno hvala
Pozz
Re: Problem sa alternatorom
Na alternator moraju biti neke oznake ,daj blju sliku ili skiciraj
a i evo nekih , možda se snađeš
- B+ je + pol
- D- je -pol
- D+ pobuda
- W je brojac okretaja
a i google kaže ovo :
Ako se radi o alternatoru koji je skinut sa Golfa, onda vjerojatno ima
konektor sa tri plosnata kontakta. U tom slucaju kuciste alternatora ti
je B- odn. minus pol baterije, dva šira kontakta su paralelno spojena i
to je B+ odn. pozitivni pol baterije i jedan uzzi kontakt je D+ odn.
pobuda alternatora (lampica).
a i evo nekih , možda se snađeš
- B+ je + pol
- D- je -pol
- D+ pobuda
- W je brojac okretaja
a i google kaže ovo :
Ako se radi o alternatoru koji je skinut sa Golfa, onda vjerojatno ima
konektor sa tri plosnata kontakta. U tom slucaju kuciste alternatora ti
je B- odn. minus pol baterije, dva šira kontakta su paralelno spojena i
to je B+ odn. pozitivni pol baterije i jedan uzzi kontakt je D+ odn.
pobuda alternatora (lampica).
Re: Problem sa alternatorom
naravno da nemas induciranog napona ako uzbuda nije spojena
uzbuda se spaja na izvode cetikica. struja koja onda tece kroz namot na rotoru stvara magnetsko polje koje
u statoru inducira magnetsko polje

uzbuda se spaja na izvode cetikica. struja koja onda tece kroz namot na rotoru stvara magnetsko polje koje
u statoru inducira magnetsko polje

Sačuvajte drveće => pojedite dabra.
Re: Problem sa alternatorom
Hvala na ovim odgovorima. Ja sam bio probo svašta kemijat ( imao sam problema sa netom tako da prije nisam vidio ove odgovore) i uspio sam ono spojit. I sada pitam da li je žicu od pobude poslje odspojit od alternatra nakon što se on upali ili se žica smije ostaviti. Pobudu sam tako spojio nakon što se u traktor ubaci ključ da se upali pobuda što troši oko 3 ampera kako vidim na ampermetru na traktoru ( na traktoru ima ugrađen amp metar) kada se motor upali u leru altrnator proizvodi oko 2-3 amp a kada dođe do 1500 okretaja neće više praviti od 15 ampera koliki god mu ja gas davao. Alternator na njemu je kosto je netko opisao ko na golfu spojio sam za pobudu onako plosnatim priključkom a ovaj za + nisam imao takav plosnati pa sam probavao samo dodirivši komad žice. Pošto mi je žica na pobudi stalno spojena a + nije primjetio sam da kad dam veći gas da mi i iz priključka za pobudu dolazi kojih 5 ampera. E sad jedan put kada sambio spajao žicu na plus alternatora bio sam ga kratko spojio na vrijeme manje od jedne sekunde i sad kad gledam na amp metar koda mi kojih 4-5 ampera manje pravi je li moguće da je već nešto u njemu krenulo goriti ili da su se namoti počeli topiti. sutra ću kupiti ona dva plosnata široka prikljuka.
E sad moja pitanja su dali žica pobude da ostane stalno spojena na + ili samo dok upali i
zbog onog kratkog spajanja u cemu je problem na alternatura inaće piše da proizvodi 35 A a možda nije proizvodio više od 15 za što su četkice jako kratke.
Puno hvala na odgovorima, Pozz
E sad moja pitanja su dali žica pobude da ostane stalno spojena na + ili samo dok upali i
zbog onog kratkog spajanja u cemu je problem na alternatura inaće piše da proizvodi 35 A a možda nije proizvodio više od 15 za što su četkice jako kratke.
Puno hvala na odgovorima, Pozz
Re: Problem sa alternatorom
E moj ivane .. ampermetar i alternator se "kolju " i preporucam ti da ga makneš (ampermetar).
Ne pitaj zašto ne trebaš mi vjerovati ,pitaj pametnije .
Altenator pobudu dobiva preko kontrolne lampice ,nikako direkt .
Ako je spojena direkt ,izgoriti ce namotaj rotora ili regulator ..bla,bla,bla
Prouci šemu koju je buco postao , pobuda ide preko kontakt brava , pa preko lampice na ovaj uski faston na alternatoru .
Ne pitaj zašto ne trebaš mi vjerovati ,pitaj pametnije .
Altenator pobudu dobiva preko kontrolne lampice ,nikako direkt .
Ako je spojena direkt ,izgoriti ce namotaj rotora ili regulator ..bla,bla,bla
Prouci šemu koju je buco postao , pobuda ide preko kontakt brava , pa preko lampice na ovaj uski faston na alternatoru .
Re: Problem sa alternatorom
NE. Pobuda ne smije stalno biti na plusu. Kao sto su ti vec rekli, kad das kontakt, struja ide kroz kontrolnu sijalicu na inst. tabli pa na pobudni namotaj i stvara se magnetno polje. Kad alternator pocne da proizvodi struju, onda on sam sebi pravi pobudu, napon na krajevima sijalice se izjednacava i ona se gasi.E sad moja pitanja su dali žica pobude da ostane stalno spojena na + ili samo dok upali
Vezi sve kao sto je na prilozenoj semi i ne eksperimentisi da ne izgoris taj alternator.
Alexa
Re: Problem sa alternatorom
Puno hvala na ovim odgovorima. Spojio bih ja pobudu preko lampice ali je problem što na traktoru uopće tu nemam lampicu.Molio bih šemu te lampice pa da ju spojim. Još sam razmišljao da pobudu spoji na alnaser tj. kada alnaser vergla da se tada pobuda pali. Vidio sam tu lampicu u novijim fergusonima jel tu možda ide samo jedna dioda ili neki kompliciraniji sklop. Jeli moglo šta pregoriti za ono vrijeme dok sam alternator za manje od seknde kratko spojio?
Puno hvala na odgovorima.
Puno hvala na odgovorima.
Re: Problem sa alternatorom
Zar treba sema za spajanje jedne obicne sijalice. Kao sto se vidi u prilozenoj semi u pitanju je obicna 12V sijalica koja je jednim krajem vezana za izvod D+ a drugim krajem preko kontakta brave ide na akumulator +
Nema nikakav "kompliciraniji sklop". Dvije zice i sijalica.
Ako si imao srece moguce je da nista nije pregorelo u alternatoru. Inace kod njih obicno prvo pregore diode ako napravis kratak spoj.
Nema nikakav "kompliciraniji sklop". Dvije zice i sijalica.
Ako si imao srece moguce je da nista nije pregorelo u alternatoru. Inace kod njih obicno prvo pregore diode ako napravis kratak spoj.
Alexa
Re: Problem sa alternatorom
Puno hvala na odgovorima! Riješio sam probem a ono sa sijalicom nisam mogao vjerovati da ona može kontrolirati pobudu alternatora. Na alternatoru nije ništa pregorilo i puni akumulator brzinom oko 8 ampera što mi i odgovarajer je to približno 10% kapaciteta. Probao sam iskljućiti akumulator dok motor radi da vidim jel ima struje i starno radi jedino u leru sijalice slabo gore. I još nešto štto sam primjetio da ona sijalica kod alternatora da kad motor radi u leru onako malo tinja. Napon u leru je oko 8 V a maksimalni napon kojeg sam bio izmjrio bilo je 15 V.
Još jedno pitanje ako na alternatoru izgore diode jeli on uopće na izvode pušta ikakvu struju (izmjeničnu možda).
Puno hvala na odgovorima. Pozz
Još jedno pitanje ako na alternatoru izgore diode jeli on uopće na izvode pušta ikakvu struju (izmjeničnu možda).
Puno hvala na odgovorima. Pozz
Re: Problem sa alternatorom
Ako izgore diode, onda ne propušta nikakvu, a ako probiju, onda ~
Re: Problem sa alternatorom
Onda je sve u redu probao sam spojiti je istosmjerni el. motor da vidim hoće li se vrtiti ili će onako zatrzavati, i on se vrtio što znaći da je to istosmjerna struja.
Puno hvala na odgovorima, problem sam uspjeno riješio uz pomoć kolega sa foruma, meni jedan seoski majstor kaže spoji malu žaruljicu na njega spoji 2 metra špage i zavrti i ako valja alternator žarulja će svijetlit, i to me najviše i zbunilo a znao sam da alternator treba pobudu, puno hvala!!
Pozz!
Puno hvala na odgovorima, problem sam uspjeno riješio uz pomoć kolega sa foruma, meni jedan seoski majstor kaže spoji malu žaruljicu na njega spoji 2 metra špage i zavrti i ako valja alternator žarulja će svijetlit, i to me najviše i zbunilo a znao sam da alternator treba pobudu, puno hvala!!
Pozz!
Re: Problem sa alternatorom
Ti sve radiš naopako ..
Ako je alternator na stroju(traktor ,nebitno) NE SMIJEŠ skidati akumulator ...
Isto tako stroj s alternatorom NE SMIJEŠ paliti na "guranac" ,šlepanje i sl. ako nema akumulator ..
Ako si primaoran na to skidaj remen ili klemu s alternatora .
Lampica ti na "leru" tinja jer alternator nema dovoljno okretaja da bi normalno punio . Ili ugradi manju remenicu na alternator a možeš i tako koristiti , nije problem.
Ako je alternator na stroju(traktor ,nebitno) NE SMIJEŠ skidati akumulator ...
Isto tako stroj s alternatorom NE SMIJEŠ paliti na "guranac" ,šlepanje i sl. ako nema akumulator ..
Ako si primaoran na to skidaj remen ili klemu s alternatora .
Lampica ti na "leru" tinja jer alternator nema dovoljno okretaja da bi normalno punio . Ili ugradi manju remenicu na alternator a možeš i tako koristiti , nije problem.
Re: Problem sa alternatorom
Akumulator sam probao odspojiti sa trakotora dok je motor radio odnosno dok je motor bio pobuđen da vidim hoće li šta svijetliti to sam napravio čisto onako bezveze. Ono kada mi žaruljica u leru malo tinja jel to znaći da se struja iz akumulatora malo troši ? Danas sam nešto radio sa traktorom to je trajalo 20 minuta i vidio sam na ampermetru da sve manje struje ide u akumulator jel to zbog toga što se akumulator pomalo puni pa sve manje struje ide u njega? Pozz!
Re: Problem sa alternatorom
Alternator ne može i ne smije raditi bez akumulatoraivan 2 wrote:Akumulator sam probao odspojiti sa trakotora dok je motor radio odnosno dok je motor bio pobuđen da vidim hoće li šta svijetliti to sam napravio čisto onako bezveze.
ivan 2 wrote: Ono kada mi žaruljica u leru malo tinja jel to znaći da se struja iz akumulatora malo troši ?
Žaruljica tinja ako je akumulator pun i ne treba puniti ,ako ti smeta upali poziciju ili neko drugo trošilo ..može i griječ zadnjeg stakla
Nisam sad 100% siguran no mislim da žaruljica pobude mora biti 2 w
ivan 2 wrote: Danas sam nešto radio sa traktorom to je trajalo 20 minuta i vidio sam na ampermetru da sve manje struje ide u akumulator jel to zbog toga što se akumulator pomalo puni pa sve manje struje ide u njega? Pozz!
tako nekako ..kao je aku prazan vuce max. struju alternatora ..kaj se više puni vuce sve manju struju
Re: Problem sa alternatorom
Imam IMT 533, 65 god. i + pol akumulatora je spojen na masu a - pol na anlaser. Dali to šta mjenja u spajanju alternatora umjesto dinama?? Molim ako mi netko može nacrtati shemu (što jednostavniju) spajanja alternatora, ono s lampicom za pobudu itd. Hvala unaprijed. 

- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: Problem sa alternatorom
Evo ti najjednostavnije moguće:

B+ ide na + akumulatora
D- ide na masu ili minus pol akumulatora
D+ ide na kontrolnu lampicu

B+ ide na + akumulatora
D- ide na masu ili minus pol akumulatora
D+ ide na kontrolnu lampicu
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: Problem sa alternatorom
A mogao bi se i predstavit ovdje.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"