PALJENJE I GAŠENJE FAROVA
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
PALJENJE I GAŠENJE FAROVA
E ovako, imam jedno pitanje za neki prijedlog ili novu ideju.
S obzirom da sada po zakonu o saobraćaju svjetla moraju biti uključena non-stop, ja sam sebi napravio sklop preko releja tako da mi se pale i gase automatski pri paljenju-gašenju auta. Dakle sklop je jednostavan, doveo sam + koji se pali samo pri pokretanju motora na relej i kad on upali prespoji kontakte od svjetla.
Problem je u tome što relej radi stalno kao i svjetla, što uzrokuje zagrijavanje namota, ali to i nebi bio toliki problem kao što je problem kontakata releja jer struja od oba svjetla prolazi kroz njih i oni se JAKOOOO zagrijavaju što na kraju rezultira topljenjem.
E sad ja pitam: postoji li neki elektronski sklop koji bi vršio ulogu releja i držao uklopljeno sve dok postoji onaj + sa kljuća a da opet takav sklop može izdržati jačinu struje ???
Molio bih ako neko ima konretan odgovor a ne komentare tipa zamjeni relej ili tako nešto.
HVALA
S obzirom da sada po zakonu o saobraćaju svjetla moraju biti uključena non-stop, ja sam sebi napravio sklop preko releja tako da mi se pale i gase automatski pri paljenju-gašenju auta. Dakle sklop je jednostavan, doveo sam + koji se pali samo pri pokretanju motora na relej i kad on upali prespoji kontakte od svjetla.
Problem je u tome što relej radi stalno kao i svjetla, što uzrokuje zagrijavanje namota, ali to i nebi bio toliki problem kao što je problem kontakata releja jer struja od oba svjetla prolazi kroz njih i oni se JAKOOOO zagrijavaju što na kraju rezultira topljenjem.
E sad ja pitam: postoji li neki elektronski sklop koji bi vršio ulogu releja i držao uklopljeno sve dok postoji onaj + sa kljuća a da opet takav sklop može izdržati jačinu struje ???
Molio bih ako neko ima konretan odgovor a ne komentare tipa zamjeni relej ili tako nešto.
HVALA
Neznam zasto bi smetao komentar da se zamijeni relej jer, zasto ne iskoristit relej koji i inace to radi-ipak je za to predviden (struja od 30A sto je skroz dovoljno),nije skup i ima ga svugdje za kupiti...
Ja sam to rijesio takvim relejom i jos par dijelova i nema nekakvog veceg grijanja...pogledaj na http://fr*e-st.t-com.hr/mamic/auto/
Ja sam to rijesio takvim relejom i jos par dijelova i nema nekakvog veceg grijanja...pogledaj na http://fr*e-st.t-com.hr/mamic/auto/
Ma ok je, mozda je to malo grubo isplaosto sam napisao to na kraju za zamjenski relej ali sam imao na umu drugaciju situaciju, ima raje koja jednostavno procita temu i onda lupi sto mu prvo padne na pamet. E sad da se vratim na temu:xyz wrote:Neznam zasto bi smetao komentar da se zamijeni relej jer, zasto ne iskoristit relej koji i inace to radi-ipak je za to predviden (struja od 30A sto je skroz dovoljno),nije skup i ima ga svugdje za kupiti...
Ja sam to rijesio takvim relejom i jos par dijelova i nema nekakvog veceg grijanja...pogledaj na http://fr*e-st.t-com.hr/mamic/auto/
Moj relej je slicnih dimenzija ali je 20 A, mozda se zato kontakti užare (toliko da se pocela topiti plastika okolo) a ovaj relej ima 4 izlaza, gdje mogu kupiti ovaj sto si mi ti sugerisao.
Ja sam iz Sarajeva inace.
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
ja sam kod sebe na auto stavio neki relej koji je skinut sa termo kinga i ima tri para kontakata.
na jedan kontakt sam spojio oborena svjetla a na drugi poziciju i radi bez problema.doduse posle pola sata kada pipnem plastiku bude topla ali ni blizu da se tope sami kontakti.
a na drugom autu sam stavio obican auto relej od 30A i radi bez problema vec par mjeseci a isto tako bude topao a dnevno bude ukljucen i po par sati.
samo ti nadji taj relej od 30A i nema glava da te boli,mada po mom misljenju bolje otidji na neki auto-otpad pa uzmi polovan (bosch ili neki slican) posto su ovi novi sto se prodaju dosta losije izrade nego sto su bili ti stari.
pozdrav
na jedan kontakt sam spojio oborena svjetla a na drugi poziciju i radi bez problema.doduse posle pola sata kada pipnem plastiku bude topla ali ni blizu da se tope sami kontakti.
a na drugom autu sam stavio obican auto relej od 30A i radi bez problema vec par mjeseci a isto tako bude topao a dnevno bude ukljucen i po par sati.
samo ti nadji taj relej od 30A i nema glava da te boli,mada po mom misljenju bolje otidji na neki auto-otpad pa uzmi polovan (bosch ili neki slican) posto su ovi novi sto se prodaju dosta losije izrade nego sto su bili ti stari.
pozdrav
Svjetla ako imaju relej rade non stop,pumpa benzina isto,.... Dakle moze relej raditi i duze nego sto ti trebaadnan980 wrote:ali jos me nesto zanima, niti jedan relej u autu ne radi non stop (bar koliko ja znam) svi sluze samo za upotrebu neko vrijeme, zanima me ako recimo idem na put nekih 4-5 sati, dali ce to smetati i dali ce se namoti releja previse ugrijati prilikom tako dugog rada ???
nije to bas najbolje rjesenje, to moze usporiti startanje vozila s tim da crpi akumulator, bolje napraviti neki elektronski sklop koji ce paliti svijetla 10 ili 5 sekundi nakon startanja motora
Intel P IV 3.02GHz, RAM 1024MBddr400, Ati Radeon X1650Pro IceQ 256ddr2, HDD Maxtor 80GB 7200rp/m, DVD ROM, DVD RAM, Windows Vista Ultimate
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
nisam ni obracao paznju na koji nacin mislis da pobudjujes taj relej...
ako si mislio da ga spojis direktno preko kontakt da cim das kontakt da se relej pali onda to nije bas pametno rijesenje sto rece wizard a posebno zimi kada je svakom akumulatoru mnogo teze nego zimi i pokretanje motora sa upaljenim svjetlima mnogo pogorsava stvar.
moze se napraviti mali tajmer koji ce da odgodi start releja na nekoliko sekundi ali najjednostavnija varijanta je vezati namotaj releja na alternator (drugi kraj naravno na masu) i onda se relej pali kada alternator pocne da puni to jest cim motor dobije odredjen broj obrtaja a iskljucuje se cim alternator prestane da puni akumulator sto se bas trazi u ovom slucaju.
pozdrav
ako si mislio da ga spojis direktno preko kontakt da cim das kontakt da se relej pali onda to nije bas pametno rijesenje sto rece wizard a posebno zimi kada je svakom akumulatoru mnogo teze nego zimi i pokretanje motora sa upaljenim svjetlima mnogo pogorsava stvar.
moze se napraviti mali tajmer koji ce da odgodi start releja na nekoliko sekundi ali najjednostavnija varijanta je vezati namotaj releja na alternator (drugi kraj naravno na masu) i onda se relej pali kada alternator pocne da puni to jest cim motor dobije odredjen broj obrtaja a iskljucuje se cim alternator prestane da puni akumulator sto se bas trazi u ovom slucaju.
pozdrav
pa na alternator sam i mislio, a tako sam i naznacio gore (plus koji se pojavi tek po startanju motora) tako sam reko, znaci nista na kontakttox master wrote:nisam ni obracao paznju na koji nacin mislis da pobudjujes taj relej...
ako si mislio da ga spojis direktno preko kontakt da cim das kontakt da se relej pali onda to nije bas pametno rijesenje sto rece wizard a posebno zimi kada je svakom akumulatoru mnogo teze nego zimi i pokretanje motora sa upaljenim svjetlima mnogo pogorsava stvar.
moze se napraviti mali tajmer koji ce da odgodi start releja na nekoliko sekundi ali najjednostavnija varijanta je vezati namotaj releja na alternator (drugi kraj naravno na masu) i onda se relej pali kada alternator pocne da puni to jest cim motor dobije odredjen broj obrtaja a iskljucuje se cim alternator prestane da puni akumulator sto se bas trazi u ovom slucaju.
pozdrav
- m.ivanovski
- Napredujem
- Posts: 110
- Joined: 04-04-2006, 22:26
- Location: Stip
- Contact: