Panel na brodu
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Panel na brodu
Pozdrav! Imam problem sa glavnim panelom na jedrilici. Panel je ovakav.
http://www.myhanse.com/uploads/5021/panel.JPG
Problem je sta kad palim sa desne strane F1, F2,F3 itd... ne dobivam napajanje na jackovima iza na kojima bi ga triba dobivat. Jedino dobijem na F1, ostalo mrtvo. A cujem iza releje kako kliktaju kad palim sve osim F1 (nema relej valjda?) i jos par njih sta ocito ne idu preko releja jer ni na slicnome brodu isto ne kliktaju a dobije se uredno napajanje na jackovima iza. Na zalost nemam sliku panela od zada di se vide ti jackovi, ali imam tvornicku semu koja mi je malo nejasna. Trazeni panel se nalazi po sredini sa oznakom DC panel Wurth, ovaj Wurth panel large je nesto drugo nebitno u ovoj prici. Svi osiguraci su ok i releji rade. Panel uredno radi i sve indikacije rade uredno isto.
Shema http://www.myhanse.com/uploads/4766/Wir ... se_505.pdf
Shema cropana https://s2.postimg.cc/a2p7ugvdl/shema.jpg
Stvari koje mi nisu bas jasne:
1) postoji li nekakav osigurac sta prekida signal sa + sta bi triba relej prekidat i spajat kad se upali? Jer ja ga ne vidim nigdi.
2) prema ovoj shemi kad kliknes na npr. S8, relej K8 spoji plus na XB 4.1, XB 4.2, itd...?
3) Sta oznacavaju ovi plavi kvadratici sta je zaokruzeno? Ako oznacavaju isto misto spoja onda mi nema nikako smisla da releji rade a da nemam + na izlazu...
Odakle da pocnem, plocica je premala i nezgodna, ove oznake na njoj se prakticki ni ne vide
http://www.myhanse.com/uploads/5021/panel.JPG
Problem je sta kad palim sa desne strane F1, F2,F3 itd... ne dobivam napajanje na jackovima iza na kojima bi ga triba dobivat. Jedino dobijem na F1, ostalo mrtvo. A cujem iza releje kako kliktaju kad palim sve osim F1 (nema relej valjda?) i jos par njih sta ocito ne idu preko releja jer ni na slicnome brodu isto ne kliktaju a dobije se uredno napajanje na jackovima iza. Na zalost nemam sliku panela od zada di se vide ti jackovi, ali imam tvornicku semu koja mi je malo nejasna. Trazeni panel se nalazi po sredini sa oznakom DC panel Wurth, ovaj Wurth panel large je nesto drugo nebitno u ovoj prici. Svi osiguraci su ok i releji rade. Panel uredno radi i sve indikacije rade uredno isto.
Shema http://www.myhanse.com/uploads/4766/Wir ... se_505.pdf
Shema cropana https://s2.postimg.cc/a2p7ugvdl/shema.jpg
Stvari koje mi nisu bas jasne:
1) postoji li nekakav osigurac sta prekida signal sa + sta bi triba relej prekidat i spajat kad se upali? Jer ja ga ne vidim nigdi.
2) prema ovoj shemi kad kliknes na npr. S8, relej K8 spoji plus na XB 4.1, XB 4.2, itd...?
3) Sta oznacavaju ovi plavi kvadratici sta je zaokruzeno? Ako oznacavaju isto misto spoja onda mi nema nikako smisla da releji rade a da nemam + na izlazu...
Odakle da pocnem, plocica je premala i nezgodna, ove oznake na njoj se prakticki ni ne vide
Re: Panel na brodu
Možda osigurač 8F5 od 50A na poziciji 83B; ovako na brzaka
Re: Panel na brodu
Provjerim sutra pa javim... Ali mislim da nije jer mi se ovo cini za napajanje panela sta znaci da panel ne bi radija uopce da je on otisa... Javim sutra, ako ko ima jos koju ideju pomoc je dobro dosla
Re: Panel na brodu
Pokušaj premjeriti ; tj. biti siguran gdje na izlazima postoji napon, a gdje ne....
Re: Panel na brodu
Pobježe mi edit; kako kod tebe neke tipke (od tih 20 )funkcioniraju onda je taj osigurač ispravan. a plavom bojom su po meni označene različite opcije; tj. mogući dodatci na osnovnu verziju
Re: Panel na brodu
Moraš provjeriti koji točno izlazi ne rade, a koji rade. Skini ploču slikaj zadnju stranu, mislim da bi ta ploča trebala biti dobro označena.
Postoji mogućnost da su nakon zime kontakti na relejima oksidirali, pa se releji čuju kako rade, ali nema ništa na izlazu. Znači moraš krenuti od Wurth-ove ploče, auto-lampica ti je zakon za ove popravke. Uhvati se štipalicom na minus, a iglom ajde na kontakte releja, pa na osigurač, pa na kraju na konektor i vidi gdje gubiš plus. Naravno moraš upalit krug kojeg ispituješ .
Opet ponavljam, velika je mogunost oksidacije kontakata na relejima i osiguračima, a i samih konektora. Ne pouzdaj se u instrument, on ima veliki unutrašnji otpor, pa te može prevariti i pokazat da je u redu, a ipak ne valja, lampica je zakon za to!!!
Postoji mogućnost da su nakon zime kontakti na relejima oksidirali, pa se releji čuju kako rade, ali nema ništa na izlazu. Znači moraš krenuti od Wurth-ove ploče, auto-lampica ti je zakon za ove popravke. Uhvati se štipalicom na minus, a iglom ajde na kontakte releja, pa na osigurač, pa na kraju na konektor i vidi gdje gubiš plus. Naravno moraš upalit krug kojeg ispituješ .
Opet ponavljam, velika je mogunost oksidacije kontakata na relejima i osiguračima, a i samih konektora. Ne pouzdaj se u instrument, on ima veliki unutrašnji otpor, pa te može prevariti i pokazat da je u redu, a ipak ne valja, lampica je zakon za to!!!
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Panel na brodu
a evo, panel je pod garancijom, dosa novi, sve ok... Neke stvari mi na ovim shemama nisu jasne bas, pa ako moze ko objasnit bija bi zahvalan ...
Na ovoj slici, sta oznacavaju zaokruzene strelice? Je li oznacavaju smjer struje ili?
https://s30.postimg.cc/j5uomer3l/123.jpg
Je li charge line oznacen na prosloj slici 7.8D u biti ovaj charge line oznacen kao 12.1C? Ako je koje su poveznice izmedu ovih oznaka? Ja ne vidim smislo nikakav ni povezanost izmedu ovih oznaka? Sto je uopce ovaj battery combiner? Slika dolje
https://s16.postimg.cc/v6175u0v9/image.jpg
Na ovoj slici, sta oznacavaju zaokruzene strelice? Je li oznacavaju smjer struje ili?
https://s30.postimg.cc/j5uomer3l/123.jpg
Je li charge line oznacen na prosloj slici 7.8D u biti ovaj charge line oznacen kao 12.1C? Ako je koje su poveznice izmedu ovih oznaka? Ja ne vidim smislo nikakav ni povezanost izmedu ovih oznaka? Sto je uopce ovaj battery combiner? Slika dolje
https://s16.postimg.cc/v6175u0v9/image.jpg
Re: Panel na brodu
evo da nešto pokušam; ako pogodim.....battery combiner bi po meni trebala biti zaštita od prevelikog napona baterijskog sklopa. A dvije brojke i slovo su način povezivanja linija u shemi. Znači prvi broj je stranica , a drugi broj i slovo je polje u matrici (x,Y)
Re: Panel na brodu
Nisi pogodio prijatelju , Battery combiner služi da odvoji motornu bateriju od servisnih baterija, kako se motorna baterija ne bi praznila zajedno sa servisnim dok motor ne radi. Hoće reći, da motorna baterija uvijek mora biti puna i ne smije se koristiti za rasvjetu po brodu ili bilo što drugo osim za paljenje motora. A kako bi se i servisne baterije punile u trenutku dok motor radi, onda "combiner" mjeri napon na motornoj bateriji, odnosno na alternatoru, i kad napon prijeđe mislim 13,8V, uključi u krug punjenja i servisne baterije. Čim napon padne ispod 13,8V, combiner isključi relej i odspoji servisne baterije od motorne.bob4 wrote:ako pogodim.....battery combiner bi po meni trebala biti zaštita od prevelikog napona baterijskog sklopa
Ovo je točno, tipično švapski, ne možeš falit.bob4 wrote:A dvije brojke i slovo su način povezivanja linija u shemi. Znači prvi broj je stranica , a drugi broj i slovo je polje u matrici (x,Y)
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Panel na brodu
Kukinjos ima li koja grana elektrike u kojoj se ne snalazis ... Svaka cast, hvala
Re: Panel na brodu
Ja probao .A Kuki je usput strastveni jedrilicar. Ostale skrivene sposobnosti za drugi put.