potrebna mi je shema za DC=DC pretvarač malo veće snage koji bi imao tri položaja za 9V, 6V i 3V pri naponu od 3V trebao bi (pretvarač) da uredno propusti 25A. Sve skupa se napaja sa akumulatora 12V u autu.
Ovim želim za zamjenim ono s.anje od rešoa koje je ugrađeno u gotovo sve aute koje vozimo i ćime se reguliše brzina ventilatora u kabini vozila.
bilo bi dobro ako bi moglo da čitav elektronski sklop prati dimenziju termo bloka kako bi se moglo ugraditi na postojeće mjesto unutar ventilacije.
EDIT: ovaj termo blok je sigurno više puta jeftiniji od elektronike i jednostavan je do bola ali.. uredno mu pregori termo element koji ima limit 240C a da osiguač u kutiji ostane OK!
Nije meni što sanjam na Njemačkom nego me brine što ima titl na Kineskom !
Fiat?
Mislim da vecina auta ima običan otpor kao i taj...nije to dzabe zacementirano...
Provjeri da li ti je ventilator ok i da li su mu ležajevi ispravni.
Nije FIAT nego ŠKODA, isti je princip na 99% automobilskih firmi, i da, u pravu si, problem su ležajevi-piksne ili šta već elektromotora. Međutim, to se neće promjeniti tako lako jer su spojevi na motoru presani, e sad dok se problem motora rješi. To je jedno a drugo, neću da imam rešo za regulaciju nego neko "elegantno" elektroničko rješenje
Nije meni što sanjam na Njemačkom nego me brine što ima titl na Kineskom !
Ne, neću to da kažem....
Za 3-4 KM možeš napraviti regulaciju s potenciometrom ili kaskadno s otpornicima kako sam nacrtao (guglati="555 pwm").
Između ostalog sumnjam da tu treba 25A.
Nađi u blizini kakvog elektroničara da ti to odradi.
Evo ova šema mi odgovara ako ti nije problem, da mi prekontrolišeš ove kondenzatore, na šemi su dati kao blok-kond. "keramika" ali onaj kod MOSFET-a bi trebao biti elektrolit ? Isto tako dioda koja je u paraleli sa motorom (vjerovatno zaštita MOSFET-a) nema vrijednost pa ako bi moglo da mi daš vrijednost
Hvala
EDIT: sheme
Nije meni što sanjam na Njemačkom nego me brine što ima titl na Kineskom !
Taj kondezator pored mosfta sluzi iskljucivo da poboljsa grejanje mosfeta i doprinese njegovom brzem crkavanju.
Diodu treba obavezno staviti iako ima u mosfetu.
Recimo da motor indukuje 1A struje(induktivna opterecenja se ponasaju kao izvori konstantne struje, manje vise), zener dioda u mosfetu recimo da je 30V to ce znaciti da ce svako gasenje mosfeta da proizvede 30W za neko kratko vreme. Sto je puno veca disipacija nego kada mosfet provodi za isto to vreme.
Ako se ubaci brza sotki dioda preko motora i motor ako napravi 1A, disipacija je ispod 0.5W.
Tako da obavezno ta dioda.
[EDIT]1A je ovde dat kao primer, ja tu ne bi isao bez neke shotki diode u TO220 kucistu.[/EDIT]
Treca stvar napajanje za NE555 nikako direktno sa 12V, jer tu ce biti gomila smeca, sto iz auta, sto iz motora.
Tako da NE555 treba odvojiti preko rednog otpornika i kondezatora prema masi. A ne bi bilo lose i zener diodu ubaciti na 9V i jednu diodu na samom ulazu.
Sa malo vise komponenti dobices semu koja radi i ne razmisljas o njoj. A ako ustedis koju komponentu dobices semu koja radi dok radi...
pedja089 wrote:Taj kondezator pored mosfta sluzi iskljucivo da poboljsa grejanje mosfeta i doprinese njegovom brzem crkavanju.
Diodu treba obavezno staviti iako ima u mosfetu.
Recimo da motor indukuje 1A struje(induktivna opterecenja se ponasaju kao izvori konstantne struje, manje vise), zener dioda u mosfetu recimo da je 30V to ce znaciti da ce svako gasenje mosfeta da proizvede 30W za neko kratko vreme. Sto je puno veca disipacija nego kada mosfet provodi za isto to vreme.
Ako se ubaci brza sotki dioda preko motora i motor ako napravi 1A, disipacija je ispod 0.5W.
Tako da obavezno ta dioda.
[EDIT]1A je ovde dat kao primer, ja tu ne bi isao bez neke shotki diode u TO220 kucistu.[/EDIT]
Treca stvar napajanje za NE555 nikako direktno sa 12V, jer tu ce biti gomila smeca, sto iz auta, sto iz motora.
Tako da NE555 treba odvojiti preko rednog otpornika i kondezatora prema masi. A ne bi bilo lose i zener diodu ubaciti na 9V i jednu diodu na samom ulazu.
Sa malo vise komponenti dobices semu koja radi i ne razmisljas o njoj. A ako ustedis koju komponentu dobices semu koja radi dok radi...
Ako sam dobro razumio šema prema tvojim dopunama bi trebala izgledati ovako:
stim da umjesto kontinuirane regulacije ide stepenasta kako je White objasnio;
daj, molim te stavi vrijednosti za elemente koje treba dodati (zener, otpor, kondenzator i ulaznu diodu koju nisam ubacio) pa da sastavim ovaj "uređaj"
Nije meni što sanjam na Njemačkom nego me brine što ima titl na Kineskom !
Black wrote:Stavi irzf44n Mosfet manje će se grijat i već u sebibima ugrađenu diodu.
Kondezator pored mosfeta predpostavljam ima ulogu da pokupi inducirani napon iz motora?
I ovo naravno!
Kad već "drvim", jel ima neko vremena da mi napiše kako ovaj sklop radi, u orginalu za obaranje napona na 3,6, i 9V stoje otpornici koji imaju preko 100W i rezulat je grijanje čiji "vrh" se štiti termoelementom na 240C
ova šema koliko vidim uvjek daje 12V ali u funkciji vremena ili..
Nije meni što sanjam na Njemačkom nego me brine što ima titl na Kineskom !
Neobelezena dioda je naopako. I tu moze biti bilo koja ispravljacka...
20R neobelezen otpornik, elektrolit 1000uF 25V i koji keramicki 100nF i 10nF u paralelu sa njim, i to sve sto blize pinovima napajanja NE555.