kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog ?
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Spoji jednu auto žarulju i mjeri napon dok ona svijetli. Mjeri određeno vrijeme; znaj snagu žarulje......nacrtaj dijagram napona i vremena.....i sve češ znati sam; bez servisa
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
sijalica od 20 w ???
kako misliš određeno vrijeme, da bude spojena npr. sat pa da mjerim na svakih 15 minuta npr.
ili da spajam i mjerim svaki dan u isto vrijeme ili šta
nejasno
kako misliš određeno vrijeme, da bude spojena npr. sat pa da mjerim na svakih 15 minuta npr.
ili da spajam i mjerim svaki dan u isto vrijeme ili šta
nejasno
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ako želiš nešto naučiti ( a na osnovu teme o A/V metru nisam siguran) može tako; za početak:
sijalica od 20 w ???
kako misliš određeno vrijeme, da bude spojena npr. sat pa da mjerim na svakih 15 minuta npr.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
i kakvi rezultati mogu biti
koje su opcije
šta će rezultati pokazat
i glavni problem niko ne odgovara sta je sa akumulatorom
koji je kvar
koje su opcije
šta će rezultati pokazat
i glavni problem niko ne odgovara sta je sa akumulatorom
koji je kvar
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Sam si rekao:
1.
2.
pročitaj onaj blog šta sam ti ga gore ponudio
1.
pročitaj onaj blog šta sam ti ga gore ponudionemam s čime izmjerit gustinu elektrolita, to bi bilo dobro i jedina sigurna stvar
2.
Zašto je baš ta bila više ispražnjena ????sve ćelije dopunjene, pregledo to PRVO, istina da je u onu pored pola plus trebalo dopunit najviše
pročitaj onaj blog šta sam ti ga gore ponudio
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ko mleko kad kupis, i stavis ga da stoji 4 god, i onda se zalis sto ne valja ukus... Pokvario se ba....
Ono sto se desava u samom akumulatoru je jako komplikovano za opisati, i verujem da bi mogle na desetine knjiga da se napisu o tome. Da bi sve to razumeo, treba ti povece znanje iz hemije.
Sam si rekao da je falilo vode, odatle mozes zakljuciti da je nesto poslo naopako sa tim akumulatorom, doslo do sulfatizacije(mozda), pregrevanja, samim tim si ga i ti prepunio na mnogo veci napon od preporucenog, pa si ga jos vise unistio. Doslo je i do totalnog praznjenja akumulatora, pa si ga opet unistio jos vise...
Druga stvar u autu nesto trosi struju, u to sam siguran, ako je novi od 90tog godista. Ti kapacitet to akumulatora nisi merio.
Za start vozila kapacitet ne igra toliku ulogu, cak nije ni potreban neki veliki, ali veliku ulogu igra struja od 300A-700A.
Da veglas citav minut pri toj struji ti je potrebno svega 10tak Ah.
Koliku struju moze dati akumulator u tom trenutku zavisi od temperature, stanja celija, i stanja elektrolita i napunjenosti akumulatora.
Tako da ajde prezali taj akumulator i kupi novi. Odradio je 4 godine, vise nego dosta od njega.
A u te instrumente sa servisa bas i ne verujem...
Mnogo bolji instrument za ispravnost akumulatora je tvoje vozilo. Ili i drzi napon danima, ili ne. I to je to...
Ono sto se desava u samom akumulatoru je jako komplikovano za opisati, i verujem da bi mogle na desetine knjiga da se napisu o tome. Da bi sve to razumeo, treba ti povece znanje iz hemije.
Sam si rekao da je falilo vode, odatle mozes zakljuciti da je nesto poslo naopako sa tim akumulatorom, doslo do sulfatizacije(mozda), pregrevanja, samim tim si ga i ti prepunio na mnogo veci napon od preporucenog, pa si ga jos vise unistio. Doslo je i do totalnog praznjenja akumulatora, pa si ga opet unistio jos vise...
Druga stvar u autu nesto trosi struju, u to sam siguran, ako je novi od 90tog godista. Ti kapacitet to akumulatora nisi merio.
Za start vozila kapacitet ne igra toliku ulogu, cak nije ni potreban neki veliki, ali veliku ulogu igra struja od 300A-700A.
Da veglas citav minut pri toj struji ti je potrebno svega 10tak Ah.
Koliku struju moze dati akumulator u tom trenutku zavisi od temperature, stanja celija, i stanja elektrolita i napunjenosti akumulatora.
Tako da ajde prezali taj akumulator i kupi novi. Odradio je 4 godine, vise nego dosta od njega.
A u te instrumente sa servisa bas i ne verujem...
Mnogo bolji instrument za ispravnost akumulatora je tvoje vozilo. Ili i drzi napon danima, ili ne. I to je to...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
upucivanje na čitanje čitavog bloga je glupost, nit imam vremena nit mi se da, iako sam poprilicno tpga procitao, ponavljam bio sam na blogu i znam za njega
ako ti je mrsko napisat na što konkretno mislis bolje nemoj ni replicirat nista niti pisat takve suvisle odgovore
ako ti je mrsko napisat na što konkretno mislis bolje nemoj ni replicirat nista niti pisat takve suvisle odgovore
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
@pedja
vodu nisam dosipao skoro, nego proljetos, nivo elektrolita je bio ok sada
ca/ca aku malo troše inače
imam Baner star 5 godina (originalno u autu došo) a nije još crko ( sada je ponovo vraćen umjesto tople) tako da starost ne mora da znači ništa
vodu nisam dosipao skoro, nego proljetos, nivo elektrolita je bio ok sada
ca/ca aku malo troše inače
imam Baner star 5 godina (originalno u autu došo) a nije još crko ( sada je ponovo vraćen umjesto tople) tako da starost ne mora da znači ništa
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Starost znaci mnogo, al kvalitet je presudan, ako mene pitas.
Proletos je relativno skoro u odnosu na to koliko je akumulator do tad radio.
Izmeri mu kapacitet, kao sto su ti rekli vec, pa ces videti da je puno manji nego sto treba da bude. Ako je to slucaj onda je i ESR u banani.
Kad si ga ubio na mrtvo moguce je da je dosloi do inverzne polarizacije neke od celija, koja je bila najlosija...
Akumulatore i baterije uopste nije tesko napraviti. Ali kvalitetne je jako tesko napraviti, a odrzati ih takvim jos teze. Tako da budi srecan sto nije crko dan posle isteka garantnog roka.
Ako nadjes nacin da repariras takve akumulatore, veruj mi, jako brzo ces postati vrlo bogat...
Drugim recima, da postoji pouzdan nacin neko bi do sad to i radio...
Proletos je relativno skoro u odnosu na to koliko je akumulator do tad radio.
Izmeri mu kapacitet, kao sto su ti rekli vec, pa ces videti da je puno manji nego sto treba da bude. Ako je to slucaj onda je i ESR u banani.
Kad si ga ubio na mrtvo moguce je da je dosloi do inverzne polarizacije neke od celija, koja je bila najlosija...
Akumulatore i baterije uopste nije tesko napraviti. Ali kvalitetne je jako tesko napraviti, a odrzati ih takvim jos teze. Tako da budi srecan sto nije crko dan posle isteka garantnog roka.
Ako nadjes nacin da repariras takve akumulatore, veruj mi, jako brzo ces postati vrlo bogat...
Drugim recima, da postoji pouzdan nacin neko bi do sad to i radio...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
topla važi za najkvalitetnije aku, spram cijene pogotovo
naravno da je za očekivat da je izgubio nešto kapaciteta s obzirom na radni vijek i da ga nisam do proljetos nikad dopunjavo tj. osvježavo tako da je sulfatizacija svoje odradila, ali tester kaže da još nije za otpis, e sad....jedino ako i on zna slagat
kako da provjerim koliki mu je kapacitet, odnosno da li se može isčitati iz gornjih podataka sa ispisa testera /prvi post teme/ i jel položaj kazaljke na grafici "zdravlj akumulatora" a koja je na položaju oko 2/3 taj podatak, a on opet proizilazi, bar ja mislim, iz podatka da je izmjereno 264 A (AN) od projektovanih 390 A startne struje
naravno da je za očekivat da je izgubio nešto kapaciteta s obzirom na radni vijek i da ga nisam do proljetos nikad dopunjavo tj. osvježavo tako da je sulfatizacija svoje odradila, ali tester kaže da još nije za otpis, e sad....jedino ako i on zna slagat
kako da provjerim koliki mu je kapacitet, odnosno da li se može isčitati iz gornjih podataka sa ispisa testera /prvi post teme/ i jel položaj kazaljke na grafici "zdravlj akumulatora" a koja je na položaju oko 2/3 taj podatak, a on opet proizilazi, bar ja mislim, iz podatka da je izmjereno 264 A (AN) od projektovanih 390 A startne struje
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ako ti pali kad je pun, a kad ostoji nece, to znaci da struju moze da da.
Ali posle 3 dana minimalne potrosnje nece, znaci da mu je kapacitet los. Ili da je samopraznjenje preveliko. Pa ga to isprazni.
Da krenemo od toga da imas barem sat u autu, tu ode ~10tak mA, alarm ili centralno ~50mA, itd... Nabere se toga...
Samopraznjenje se drugacije ponasa kada akumulator nema nikakav potrosac, kada ima neki, i kada ima veliki. Tako da po meni jedini pravi test je automobil. Ili radi kako treba ili ne.
Ja sam korisio excide na motorima, i bio zadovoljan.
Ali posle 3 dana minimalne potrosnje nece, znaci da mu je kapacitet los. Ili da je samopraznjenje preveliko. Pa ga to isprazni.
Da krenemo od toga da imas barem sat u autu, tu ode ~10tak mA, alarm ili centralno ~50mA, itd... Nabere se toga...
Samopraznjenje se drugacije ponasa kada akumulator nema nikakav potrosac, kada ima neki, i kada ima veliki. Tako da po meni jedini pravi test je automobil. Ili radi kako treba ili ne.
Ja sam korisio excide na motorima, i bio zadovoljan.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Kulin; nemoj da se ljutis. Nas nekoliko (bivših učitelja i nastavnika) je ovdje došlo da pokušaju natjerati druge, početnike, da počnu sami razmišljati i rješavati probleme. Nećeš ništa shvatiti ako dobiješ gotovo rješenje, a vidim da se i nakon 66 postova ne trudis previše.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
prosvjetli me Tita ti
sinoć Toplu u 19 h stavio na punjenje
razlog onog mog nastojanja da ugradim A/V meter je bio da vidim kojom jačinom struje stvarno puni punjač, te sam dok hepek ne ugradim (čekam da rođo donese iz Švabije) napravio privremeno rješenje, izvode umjesto analognog ampermetra (vidljivo na donjoj slici) na kojima sa multimetrom izmjerim jačinu struje ( e sad kolko je tačno ne znam, ali vjerujem da odstupanje nije veliko)
elem, sinoć kad sam tek uključio (punjač postavljen na 4 A) izmjerio sam 1,8 A i malo pratio te vidio da odmah opada, vrlo brzo do 1 A...poslije sat ponovo mjerim, voltaža otišla previše, na 16,1 V te smanjim punjenje na 3A, čime oborim voltažu ispod 16 V (bar donekle je normalno za Ca/Ca aku) ali je opala i struja punjenje, na oko 0,7
jutros izmjerim struju punjenja i kao što se vidi na slici to je tek 0,37 A !!!
kad bi se sve sabralo, za 12 sati nije dopunio ni 5-6 A
može li biti u ovome caka-baka ??
da USTVARI jednostavno nisam dobro dopunjavo (ranije) dopunio (sada) akumulator.....jer njemu treba najmanje 15-20 A da se dopuni (bar ja mislim) i da je praktički i dalje bio poluispražnjen iako ostaje zagonetka zašto pokazuje "dobar" napon od 12,7 V i više
KLJUČNO : da li da ga spojim i večeras i sutra uveče opet po 12 sati, što bi u konačnici dalo dopunu od nekih 10-15 A kolko bi trebalo, po mom mišljenju
sinoć Toplu u 19 h stavio na punjenje
razlog onog mog nastojanja da ugradim A/V meter je bio da vidim kojom jačinom struje stvarno puni punjač, te sam dok hepek ne ugradim (čekam da rođo donese iz Švabije) napravio privremeno rješenje, izvode umjesto analognog ampermetra (vidljivo na donjoj slici) na kojima sa multimetrom izmjerim jačinu struje ( e sad kolko je tačno ne znam, ali vjerujem da odstupanje nije veliko)
elem, sinoć kad sam tek uključio (punjač postavljen na 4 A) izmjerio sam 1,8 A i malo pratio te vidio da odmah opada, vrlo brzo do 1 A...poslije sat ponovo mjerim, voltaža otišla previše, na 16,1 V te smanjim punjenje na 3A, čime oborim voltažu ispod 16 V (bar donekle je normalno za Ca/Ca aku) ali je opala i struja punjenje, na oko 0,7
jutros izmjerim struju punjenja i kao što se vidi na slici to je tek 0,37 A !!!
kad bi se sve sabralo, za 12 sati nije dopunio ni 5-6 A
može li biti u ovome caka-baka ??
da USTVARI jednostavno nisam dobro dopunjavo (ranije) dopunio (sada) akumulator.....jer njemu treba najmanje 15-20 A da se dopuni (bar ja mislim) i da je praktički i dalje bio poluispražnjen iako ostaje zagonetka zašto pokazuje "dobar" napon od 12,7 V i više
KLJUČNO : da li da ga spojim i večeras i sutra uveče opet po 12 sati, što bi u konačnici dalo dopunu od nekih 10-15 A kolko bi trebalo, po mom mišljenju
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Drug na ovu temu se može posati satima . Ukratko: bitno je da imaš dobar tester i odmah da testiraš akumulator prije bilo kakvog rada na njemu . Ja sam to ptije zapisivao . Znači bitno je da nije kratki spoj u akumulatoru i da nije veliki unutrašnji otpor . Onda počneš neko punjenje i povremeno pregledaš stanje akumulatora . Ako se za 10-tak sati nije ništa pomaklo onda se nemoj dalje mučiti, akumulator je za otpad . Još bolje ako ima čepove da pregledaš elektrolit, to je meni puno bolje . Ti se uvijek vrtiš oko neke vrste punjenja a ustvari ne znaš da li si išta postigao sa bilo kojim punjenjem . Samo napon nije u opšte mjerodavan da bi znao stanje akumulatora . Ja sam na x testiranih akumulatora našao kratak spoj odnosno instrument pokazuje kratak spoj a napon akumulatora iznad 12v . Takođe kratak spoj može biti i kada je napon oko 10v, a može biti i duboko ispražnjen .
Osnovno je da imaš instumente sa kojima ćeš ispitati akumulator prije početka punjenja, zatim tokom punjenja i poslije punjenja . Moraš znati koje akumulatore možeš početi puniti a koje ne . Zatim ako počneš punjenje moraš znati kada nastaviti ili odustati da ne gubiš vrijeme . Ja to nemogu bez testera koji mjeri unutrašnji otpor , po meni je to najbitnija stava i ako ima čepove da mjerim gustinu elektrolita .
To jeste problem sulfatizovanog akumulatora , pokazuje neki dodar napon a kapaciteta nema . Tu smo mi da probamo nešto uraditi ako nije kasno . Za većinu akumulatora je kasno, ovo je iz mog iskustva . A neki se mogu dotjerati za ponovno korištenje .
Osnovno je da imaš instumente sa kojima ćeš ispitati akumulator prije početka punjenja, zatim tokom punjenja i poslije punjenja . Moraš znati koje akumulatore možeš početi puniti a koje ne . Zatim ako počneš punjenje moraš znati kada nastaviti ili odustati da ne gubiš vrijeme . Ja to nemogu bez testera koji mjeri unutrašnji otpor , po meni je to najbitnija stava i ako ima čepove da mjerim gustinu elektrolita .
To jeste problem sulfatizovanog akumulatora , pokazuje neki dodar napon a kapaciteta nema . Tu smo mi da probamo nešto uraditi ako nije kasno . Za većinu akumulatora je kasno, ovo je iz mog iskustva . A neki se mogu dotjerati za ponovno korištenje .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
sead sa bloga ??
http://desulfatori.blogspot.ba/2015/12/ ... uscomments
ako jesi, hvala na odazivanju na poziv za komentar na ovu temu
ovaj dio mi nije jasan
možda drug nisi uspio pročitat temu od početka, aku je bio na testeru i ocjena je ISPRAVAN-NAPUNITI i shodno tome sve više mislim da ja aku ustvari nijednom do sada nisam DOBRO napunio
evo još jednom "nalaz"
http://desulfatori.blogspot.ba/2015/12/ ... uscomments
ako jesi, hvala na odazivanju na poziv za komentar na ovu temu
ovaj dio mi nije jasan
na šta misliš "da se pomakne", na šta da obratim pažnju ?? bio je eto sinoć 12 sati na dopuni, i kako da znam da li se šta "pomaklo"Ako se za 10-tak sati nije ništa pomaklo onda se nemoj dalje mučiti, akumulator je za otpad .
možda drug nisi uspio pročitat temu od početka, aku je bio na testeru i ocjena je ISPRAVAN-NAPUNITI i shodno tome sve više mislim da ja aku ustvari nijednom do sada nisam DOBRO napunio
evo još jednom "nalaz"
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
napon može biti OK . a šta je sa kapacitetom ? dali je i on OK ? može li taj akumulator isporučiti potrebnu struju ? mislim da je taj akumulator totalno KO .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa ne može ni imat kapacitet kada ga izgleda po svoj prilici NISAM NI DOPUNIO kako treba !!!!
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
uzmi neki drugi punjač i normalno ga napuni .....
nemoj ovim tvojim .....
nemoj ovim tvojim .....
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
punjač ima regulaciju jačine punjenja ali je očigledno ona precjenjena, kao puni maximalno 10 A
do sada sam podešavao na 4-ti ili 3-i podiok što je trebalo biti adekvatno valjda punjenju od 3 odnosno 4 A
ako je suditi po tome da je skala od 1 do 10
da podesim punjenje na jedno 8
možda tad da bude STVARNA struja punjenja na aku od idealnih/povoljnih 2-3 A
iako se, kada sam probao punit sa jačom strujom, dešava druga negativna pojava, napon ode iznad 16 V !!!
do sada sam podešavao na 4-ti ili 3-i podiok što je trebalo biti adekvatno valjda punjenju od 3 odnosno 4 A
ako je suditi po tome da je skala od 1 do 10
da podesim punjenje na jedno 8
možda tad da bude STVARNA struja punjenja na aku od idealnih/povoljnih 2-3 A
iako se, kada sam probao punit sa jačom strujom, dešava druga negativna pojava, napon ode iznad 16 V !!!
- Attachments
-
- regulator1.jpg (82.66 KiB) Viewed 5706 times
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
brate ,,batali taj punjač ... pozajmi neki koji provereno radi i pokušaj napuniti akumulator .... ovaj tvoj mi je mnogo sumnjiv .....