Sistem za ubrizgavanje goriva
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Sistem za ubrizgavanje goriva
Treba mi sema kontrolne jedinice za ubrizgavanje. Posto mi treba za motor koji za razliku od automobila ima puno manje senzora, odlucio sam da ga pravim. U sustini meni treba program i ploca. Ima dva glavna ulazna signala, senzor pozicije gasa i broj obrtaja. Od senzora gasa se dobija jednosmerni napon 0-5V dok se od senzora broja obrtaja dobija po jedan impuls svake rotacije radilice. Program bi trebao ovako da funkcionise: Zamislite tabelu, po y osi je senzor otvorenosti leptira(gas) a po x osi je broj obrtaja, i sad da za zadati broj obrtaja i gasa u tabeli pronadje odgovarajucu vrednost za injector (diznu). Dizna se kontrolise sa PWM. U tu tabelu se upisu vrednosti i usade se u memoriju i onda dizna da prska. Od sporednih signala je temperatura vazduha i temperatura motora. Ako je temperatura vazduha niza onda se recimo PWM poveca za 5% od dosadasnjeg i ako je temp motora mala da prska vise goriva dok se ne zagreje. Interesuje me da li je ovo uopste izvodljivo. Ja sam slab sa programiranjem, znam nesto c++. I ima li neko voljan da mi pomogne?
Naucio sam da pravim PCB
Re: Sistem za ubrizgavanje goriva
Jako bitne stvari zaboravljas, a to da impuls za broj obrtaja ne govori samo to, nego govori i polozaj radilice, i to obicno na 36 i 12 stepeni(pricam za 2T motore). Na 36 se gnerise negativan impuls sa pickup, na 12 pozitivan. Ovo znam jer sam se zajebavao sa dosta CDI paljenja...
Tajming bi trebao biti vezan za ove impulse, a vreme izmedju ovih impulsa je jako zgodno za odmah izmeriti broj obrtaja.
Druga stvar je sto ja nemam pojma za tajming za ubrizgavanje goriva...
Ono sto je dobro tajming ubrizgavanja nije toliko striktan kao tajming za CDI, pa je lakse izvesti. Tako da tu mozes da prodjes sa nesto manje brzine/znanja...
Od tvoje vestine koda jako zavisi kakve ce motor imati performanse. A od poznavanja rada i parametara motora zavisi da li ce uopste taj motor ikada upaliti.
I naravno ubrizgavanje za 4T i 2T motore se jakoo razlikuje...
EDIT:
I ono koliko ja znam, a mislim da to znam, ovo ne mozes izvesti pwm-om. Jer pwm ce onda nezavisno polozaja radilice da otvara gorivo. Sto nikako nije dobro.
Ovde ti treba impuls tacno odgovarajuce sirine, u tacno odredjenom trenutku.
Dalje sto se tice seme, nadam se da znas kakve sve dizne postoje, i kako ih trebapogoniti da se ne bi previse grejale, i da bi potrajale...
Tajming bi trebao biti vezan za ove impulse, a vreme izmedju ovih impulsa je jako zgodno za odmah izmeriti broj obrtaja.
Druga stvar je sto ja nemam pojma za tajming za ubrizgavanje goriva...
Ono sto je dobro tajming ubrizgavanja nije toliko striktan kao tajming za CDI, pa je lakse izvesti. Tako da tu mozes da prodjes sa nesto manje brzine/znanja...
Od tvoje vestine koda jako zavisi kakve ce motor imati performanse. A od poznavanja rada i parametara motora zavisi da li ce uopste taj motor ikada upaliti.
I naravno ubrizgavanje za 4T i 2T motore se jakoo razlikuje...
EDIT:
I ono koliko ja znam, a mislim da to znam, ovo ne mozes izvesti pwm-om. Jer pwm ce onda nezavisno polozaja radilice da otvara gorivo. Sto nikako nije dobro.
Ovde ti treba impuls tacno odgovarajuce sirine, u tacno odredjenom trenutku.
Dalje sto se tice seme, nadam se da znas kakve sve dizne postoje, i kako ih trebapogoniti da se ne bi previse grejale, i da bi potrajale...
Re: Sistem za ubrizgavanje goriva
Nisi specificirao o kojem se točno motoru radi ali ako pretpostavimo da se radi o nekom starijem 1 cil 4t motoru stvari se bitno pojednostavljuju.
Pedja ti je iznio dosta okvirnih informacija. Ja bih još nadodao da trebaš dodati kompenzaciju otvorenosti injektora u ovisnosit o naponu(injektor ramp up time), te u slučajevima naglog dodavanja gasa prilikom manjeg broja okretaja(transient fuel compensation) kako bi to moglo funkcionirati.
Isto uzmi u obzir da bi se gorivo ubrizgavalo 2 puta po ciklusu pošto najvj. nemaš senzor na bregastoj koji bi ti signalizirao kada je motor u usisnom taktu. Ovo nije naročito bitno jer svi stariji motori sa efi-em funkcioniraju na taj princip samo ti napominjem da uskladiš duljinu trajanja pulsa.
Što se tiče PWM-a na to odmah zaboravi i uopće nemaš potrebe za nečime takvim.
Za injektor ti je bitno da mu duty cycle pri max opterećenju bude manji od 80% kako ga nebi spržio.
U obzir moraš uzeti i pumpu goriva i sklop koji će ju kontrolirati preko releja.
Imaš već sličnih projekata na arduino forumu tako da ti je najbolje odtud krenuti.
Pedja ti je iznio dosta okvirnih informacija. Ja bih još nadodao da trebaš dodati kompenzaciju otvorenosti injektora u ovisnosit o naponu(injektor ramp up time), te u slučajevima naglog dodavanja gasa prilikom manjeg broja okretaja(transient fuel compensation) kako bi to moglo funkcionirati.
Isto uzmi u obzir da bi se gorivo ubrizgavalo 2 puta po ciklusu pošto najvj. nemaš senzor na bregastoj koji bi ti signalizirao kada je motor u usisnom taktu. Ovo nije naročito bitno jer svi stariji motori sa efi-em funkcioniraju na taj princip samo ti napominjem da uskladiš duljinu trajanja pulsa.
Što se tiče PWM-a na to odmah zaboravi i uopće nemaš potrebe za nečime takvim.
Za injektor ti je bitno da mu duty cycle pri max opterećenju bude manji od 80% kako ga nebi spržio.
U obzir moraš uzeti i pumpu goriva i sklop koji će ju kontrolirati preko releja.
Imaš već sličnih projekata na arduino forumu tako da ti je najbolje odtud krenuti.
Re: Sistem za ubrizgavanje goriva
Megasquirt je lijepa i "otvorena" platforma, a sa njihovih stranica može se puno naučiti, dali su sheme za sve važne podsklopove. Posao nije trivijalan, a osim poznavanja elektronike i programiranja, treba poznavati i rad motora, i to ne na razini wikipedije, nego malo temeljitije.
Upravljanje injektorima je jedna priča (brzo otvaranje i brzo zatvaranje, što znači brzu magnetizaciju i demagnetizaciju), baratanje signalom radilice je druga priča, mjerenje TPS-a je trivijala, ali TPS je loš podatak jer se tlak u grani ne razvija "trenutno" kao TPS pa trebaju "rampe", režimi rada motora su pak posebna priča (paljenje hladnog, paljenje toplog, zagrijavanje, closed loop, open loop na WOT-u, open loop na parcijalnom opterećenju, cut-off na visokim okretajima, cut-off pri kočenju motorom, povratak iz ovo zadnjeg...).
Uglavnom, bez dobrih podloga, najbolje je ne upuštati se uopće u takvu priču, nego pregristi novčanik i nabaviti neki Stand Alone tipa Megasquirt-a. Nađe se rabljeni i za 200 eura.
Sretno
Upravljanje injektorima je jedna priča (brzo otvaranje i brzo zatvaranje, što znači brzu magnetizaciju i demagnetizaciju), baratanje signalom radilice je druga priča, mjerenje TPS-a je trivijala, ali TPS je loš podatak jer se tlak u grani ne razvija "trenutno" kao TPS pa trebaju "rampe", režimi rada motora su pak posebna priča (paljenje hladnog, paljenje toplog, zagrijavanje, closed loop, open loop na WOT-u, open loop na parcijalnom opterećenju, cut-off na visokim okretajima, cut-off pri kočenju motorom, povratak iz ovo zadnjeg...).
Uglavnom, bez dobrih podloga, najbolje je ne upuštati se uopće u takvu priču, nego pregristi novčanik i nabaviti neki Stand Alone tipa Megasquirt-a. Nađe se rabljeni i za 200 eura.
Sretno
Nullius addictus iurare in verba magistri
Re: Sistem za ubrizgavanje goriva
Evo ti link na kojem imaš sve šta ti treba, sve je detaljno objašnjeno i kod je jako jednostavan.
http://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino
http://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino