Gepek na automobilu
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Gepek na automobilu
Pozdrav svima,
zanima me nekoliko stvari, čisto teorijske prirode.
Kada se pritisne tipka za otvaranje gepeka na daljinskom upravljaču što se dogodi?
Treba li u tom trenutku motorić pomaknuti polugu istog časa ili treba samo dozvoliti da se na pritisak tipke na poklopcu gepeka dogodi rad tog motorića odnosno pomicanje poluge te samim time i zaključavanje gepeka?
Kako je motorić koji pomiče polugu (otključava i zaključava gepek) spojen? On ima konektor sa samo dvije žice, znači +12V i masa. Otkud taj konektor dolazi? Masa direktno, a plus preko mikroprekidača brave gepeka?
Hvala.
zanima me nekoliko stvari, čisto teorijske prirode.
Kada se pritisne tipka za otvaranje gepeka na daljinskom upravljaču što se dogodi?
Treba li u tom trenutku motorić pomaknuti polugu istog časa ili treba samo dozvoliti da se na pritisak tipke na poklopcu gepeka dogodi rad tog motorića odnosno pomicanje poluge te samim time i zaključavanje gepeka?
Kako je motorić koji pomiče polugu (otključava i zaključava gepek) spojen? On ima konektor sa samo dvije žice, znači +12V i masa. Otkud taj konektor dolazi? Masa direktno, a plus preko mikroprekidača brave gepeka?
Hvala.
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
ne , nisi u pravu . i masa i plus ti dolaze po žici .... jer se okretanjem polariteta u stvari otključava - zaključava .....
Re: Gepek na automobilu
Dakle, kada se na daljinskom upravljaču pritisne tipka za otključavanje gepeka zapravo motorić još ništa ne odradi, već se samo stvori preduvjet da kada se pritisne tipka na gepeku motorić dobije napon i otključa gepek pomicanjem poluge. Ako prethodno nije pritisnuta tipka na daljinskom upravljaču, onda se pritiskom na dugme na gepeku neće dovesti napon na motorić i on neće otključati gepek.
Jel tako?
Jel tako?
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
djelomice si u pravu . kada na daljincu stisneš otključaj ... motoric " otključa " ( deblokira ) polugu za otvaranje gepeka ... ( ne govorim o vozilima sa automatskim otvaranjem )
Re: Gepek na automobilu
Jel taj princip uvijek i na svim vozilima isti?
Na mojoj Vectri C (2004.godište) kada se pritisne tipka za otključavanje gepeka bilo na daljinskom upravljaču bilo u kabini na vozačevim ili suvozačevim vratima ne začuje se ništa u gepeku, već tek po pritisku tipke na gepeku se začuje mehanizam i onda se gepek može otvoriti. Ako prethodno tipka na daljinskom ili u kabini nije bila pritisnuta, gepek se ne može otvoriti.
Isto tako, prilikom zaključavanja gepeka, ponovno se ništa ne začuje, samo se jednostavno gepek više ne može otvoriti. Stoga mi je malo čudno to što ti pričaš.
Imaš li kakvu blok shemu te instalacije u gepeku da ju proučim?
Hvala ti na angažmanu
Na mojoj Vectri C (2004.godište) kada se pritisne tipka za otključavanje gepeka bilo na daljinskom upravljaču bilo u kabini na vozačevim ili suvozačevim vratima ne začuje se ništa u gepeku, već tek po pritisku tipke na gepeku se začuje mehanizam i onda se gepek može otvoriti. Ako prethodno tipka na daljinskom ili u kabini nije bila pritisnuta, gepek se ne može otvoriti.
Isto tako, prilikom zaključavanja gepeka, ponovno se ništa ne začuje, samo se jednostavno gepek više ne može otvoriti. Stoga mi je malo čudno to što ti pričaš.
Imaš li kakvu blok shemu te instalacije u gepeku da ju proučim?
Hvala ti na angažmanu
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
A i ti napravi raketnu nauku oko gepeka
Imas nekoliko verzija centralnog zakljucavanja, i zavisi od modela auta...
Jedna je starija, gde je motor centralnog povezan na bravicu za zakljucavanje i otkljucavanje. Pa kada se stisne taster na daljincu, je efekat isti kao da si zakrenuo kljuc. Znaci moras i rukom mehanicki otvoriti bravicu, stisnuti cilindar prema unutra, ili povuuci ili sta vec...
Druga verzija je gde motor kada dobije napon otvara gepek. Znaci nema zakljucano otkljucano, nego kad dovedes na motor napon on otvori gepek.
Kod tih auta postoji taster koji kad se stisne pusta napon na motor i motor otvara gepek. Taster gepeka je napojen dok je auto otkljucan, kada nije otkljucan, nema ni napona na njemu, pa ga mozes stiskati do besvesti nece se otvoriti.
Imas nekoliko verzija centralnog zakljucavanja, i zavisi od modela auta...
Jedna je starija, gde je motor centralnog povezan na bravicu za zakljucavanje i otkljucavanje. Pa kada se stisne taster na daljincu, je efekat isti kao da si zakrenuo kljuc. Znaci moras i rukom mehanicki otvoriti bravicu, stisnuti cilindar prema unutra, ili povuuci ili sta vec...
Druga verzija je gde motor kada dobije napon otvara gepek. Znaci nema zakljucano otkljucano, nego kad dovedes na motor napon on otvori gepek.
Kod tih auta postoji taster koji kad se stisne pusta napon na motor i motor otvara gepek. Taster gepeka je napojen dok je auto otkljucan, kada nije otkljucan, nema ni napona na njemu, pa ga mozes stiskati do besvesti nece se otvoriti.
Re: Gepek na automobilu
Čini se da je ovdje riječ o toj verziji. S tim da nije taster gepeka napojen dok je auto otključan nužno, već se napoji kada se pritisne tipka na daljincu ili tipka u kabini i onda omogući motoriću da reagira kada se pritisne taster na gepeku. Drugim riječima moguće je samo otključati recimo vozačeva vrata, a da gepek nije moguće otvoriti. Na to cijelo vrijeme ciljam. Dakle, pritisak tipke na daljincu ili u kabini za otključavanje gepeka svodi se na dovođenje napona tasteru koji će po eventualnom pritisku proslijediti napon na motor.pedja089 wrote:Druga verzija je gde motor kada dobije napon otvara gepek. Znaci nema zakljucano otkljucano, nego kad dovedes na motor napon on otvori gepek.
Kod tih auta postoji taster koji kad se stisne pusta napon na motor i motor otvara gepek. Taster gepeka je napojen dok je auto otkljucan, kada nije otkljucan, nema ni napona na njemu, pa ga mozes stiskati do besvesti nece se otvoriti.
Taj moj gepek ima još i utor za ključ za čisto mehaničko otključavanje, jel to znači da je instalacija i dalje ovakva kako sam napisao gore?
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
želiš li možda šemu konkretno za VeCe ?
Re: Gepek na automobilu
A što je ovo?Emigrant wrote:želiš li možda šemu konkretno za VeCe ?
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
Unimer u ruke pa proveri da li je tako ili ne.78L05 wrote: Taj moj gepek ima još i utor za ključ za čisto mehaničko otključavanje, jel to znači da je instalacija i dalje ovakva kako sam napisao gore?
Re: Gepek na automobilu
pitao sam te , želiš li šemu konkretno za Vectru C .... skracenica je Ve(ctra)Ce ..... pošto i ja sam vozim nešto jako jako slično VeCe ..... tako da imam i šeme i knjigu " kako na to .... "78L05 wrote:A što je ovo?Emigrant wrote:želiš li možda šemu konkretno za VeCe ?
Re: Gepek na automobilu
pošalji mi mail adresu na pm .... dobijaš cijelu knjigu
Re: Gepek na automobilu
Želiš reći da se na "actuator" to jest pokretač dovodi prvo +12V, a onda -12V kako bi se ostvarilo prvo uvlačenje poluge, a nakon toga njezino izvlačenje?Emigrant wrote:ne , nisi u pravu . i masa i plus ti dolaze po žici .... jer se okretanjem polariteta u stvari otključava - zaključava .....
Ovo je "actuator" odnosno pokretač koji pomiče polugu i otključava - zaključava bravu.
http://assets.suredone.com/1517/media-p ... e-oe-2.jpg
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
Da ,tako je -polaritet na tom aktuatoru se mijenja za zakljucavanje i otkljucavanje.
Pitao si gdje idu te zice...idu na elektroniku centralnog zakljucavanja koja je najvjerovatnije posebna jedinica samo za to.Na njoj se nalazi prijemnik i mikrokontroler koji upravlja svime.Kad stisnes dugme na daljinskom za gepek,mikrokotroler tek onda dozvoljava da ,ako pritisnes dugme za gepek ,aktuator dobije ispravni polaritet.Najvjerovatnije pamti to stanje neko odredjeno vrijeme,da ti ne bi zaboravio deaktivirati otkljucavanje gepekai kad prodje to vrijeme ,vise ne reagira na pritisak dugmeta.
Ako gepek ima oprugu koja ga podigne kad stisnes dugme ,onda kontrolor samo privuce aktuator,gepek se podigne malo i onda vrati aktuator u zakljucan polozaj,a brava se mehanicki zakljuca kad spustis gepek i sve je ponovo spremno za otkljucavanje.
Kao sto su ti i rekli ,sve zavisi od tipa vozila ,kako je sve to izvedeno,ali ako si dobio shemu i knjigu ,sve ce ti biti jasno
Pitao si gdje idu te zice...idu na elektroniku centralnog zakljucavanja koja je najvjerovatnije posebna jedinica samo za to.Na njoj se nalazi prijemnik i mikrokontroler koji upravlja svime.Kad stisnes dugme na daljinskom za gepek,mikrokotroler tek onda dozvoljava da ,ako pritisnes dugme za gepek ,aktuator dobije ispravni polaritet.Najvjerovatnije pamti to stanje neko odredjeno vrijeme,da ti ne bi zaboravio deaktivirati otkljucavanje gepekai kad prodje to vrijeme ,vise ne reagira na pritisak dugmeta.
Ako gepek ima oprugu koja ga podigne kad stisnes dugme ,onda kontrolor samo privuce aktuator,gepek se podigne malo i onda vrati aktuator u zakljucan polozaj,a brava se mehanicki zakljuca kad spustis gepek i sve je ponovo spremno za otkljucavanje.
Kao sto su ti i rekli ,sve zavisi od tipa vozila ,kako je sve to izvedeno,ali ako si dobio shemu i knjigu ,sve ce ti biti jasno
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
Re: Gepek na automobilu
To za mijenjanje polariteta je čista glupost
Uvjerio sam se na primjeru Audi A4 B6 u to. Kad se pritisne tipka na gepeku kratkotrajno actuator dobije napajanje 12V u trajanju od jedne sekunde i odmah padne na 0V. U actuatoru postoji jedna opruga koja se napinje kad elektormotorić vuče polugu k sebi. Kad motorić izgubi napajanje opruga se vraća u ravnotežni položaj i ponovo polugu izbije van. Nema sklopa za obrtanje faze (polariteta).
Uvjerio sam se na primjeru Audi A4 B6 u to. Kad se pritisne tipka na gepeku kratkotrajno actuator dobije napajanje 12V u trajanju od jedne sekunde i odmah padne na 0V. U actuatoru postoji jedna opruga koja se napinje kad elektormotorić vuče polugu k sebi. Kad motorić izgubi napajanje opruga se vraća u ravnotežni položaj i ponovo polugu izbije van. Nema sklopa za obrtanje faze (polariteta).
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Gepek na automobilu
Ti si vidio jedan primjeri i uvjeren si da svi tako rade
Kao sto sam i rekao ,sve zavisi od tipa vozila i starosti.
Sva starija auta su ,barem za vrata,imali te aktuatore sa motorom kojemu se mijenjao polaritet za otklj-zaklj.
Ja to znam jer sam se namucio skidajuci ih sa vrata slupanih auta na otpadu, kad sam postavljao centralno zaklj. na svoju Skodu 105 L i prijateljevu Zastavu 128 nekad davno
Passati i golfovi su imali (jedno vrijeme)i vakuumsko zakljucavanje ,sa pumpom i cjevcicama do svakih vrata.
Tehnika ide naprijed i stalno se razvijaju novi nacini ,koji su prije svega jednostavniji i jeftiniji.
Kao sto sam i rekao ,sve zavisi od tipa vozila i starosti.
Sva starija auta su ,barem za vrata,imali te aktuatore sa motorom kojemu se mijenjao polaritet za otklj-zaklj.
Ja to znam jer sam se namucio skidajuci ih sa vrata slupanih auta na otpadu, kad sam postavljao centralno zaklj. na svoju Skodu 105 L i prijateljevu Zastavu 128 nekad davno
Passati i golfovi su imali (jedno vrijeme)i vakuumsko zakljucavanje ,sa pumpom i cjevcicama do svakih vrata.
Tehnika ide naprijed i stalno se razvijaju novi nacini ,koji su prije svega jednostavniji i jeftiniji.
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"