2 CDI-a na jedan motor
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
2 CDI-a na jedan motor
Problem je sljedeći:
Na motoru imam namotaje i CDI koji su napravljeni da daju manju snagu nego što motor tvornički daje zbog zakonskih regulativa, tj. tako da je motor ograničen na 15ks, e sad najveći problem mi je u svemu tome što taj CDI ujedno upravlja i sa ventilom u auspuhu, pa sam ja mislio kupit DC CDI, znači CDI koji radi na 12V, i njega spojit da mi daje iskru, a originalni ostavit da mi upravlja sa ventilom.
Pitanje je: trebam li izlaz sa originalnog cdi-a spojit preko nekog otpornika na masu, kako ne bi uništio originalni cdi koji je jako skup?
Hvala!
Na motoru imam namotaje i CDI koji su napravljeni da daju manju snagu nego što motor tvornički daje zbog zakonskih regulativa, tj. tako da je motor ograničen na 15ks, e sad najveći problem mi je u svemu tome što taj CDI ujedno upravlja i sa ventilom u auspuhu, pa sam ja mislio kupit DC CDI, znači CDI koji radi na 12V, i njega spojit da mi daje iskru, a originalni ostavit da mi upravlja sa ventilom.
Pitanje je: trebam li izlaz sa originalnog cdi-a spojit preko nekog otpornika na masu, kako ne bi uništio originalni cdi koji je jako skup?
Hvala!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Time skoro nista neces postici, samo ces baciti pare. Polozaj ventila u auspuhu je jako bitan. I mora biti uskladjen sa brojem obrtaja.
Jedino menanjem RC-a i CDI-a mozes dobiti nesto primetno na snazi. Ja sam na NSR-u menjao RC unit, a CDI prepravio i izbacio blokadu u auspuhu. Mada se i samo sa menjanjem RC unita i vadjenjem blokade iz auspuha dobilo znacajno na snazi.
Ne znam koji je motor u pitanju, ali uglavnom mozes naci delove po ebay za razumene pare.
Jedino menanjem RC-a i CDI-a mozes dobiti nesto primetno na snazi. Ja sam na NSR-u menjao RC unit, a CDI prepravio i izbacio blokadu u auspuhu. Mada se i samo sa menjanjem RC unita i vadjenjem blokade iz auspuha dobilo znacajno na snazi.
Ne znam koji je motor u pitanju, ali uglavnom mozes naci delove po ebay za razumene pare.
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Ne razumiš šta ja oću postić! Napisao sam da je problem i u namotajima i u CDI-u, znači tvornički CDI bih ostavio da stoji kako je sada, jedino bih mu izlaz za bobinu spojio na masu, a drugi cdi koji radi na 12v bih spojio da mi daje iskru. Signal sa pickupa bih razdjelio da ide na oba cdi-a i tako bi oba cdi-a znala o kojem se broju okretaja radi, i stvar bi trebala funkcionirat, jedino me zanima otpornik preko kojeg trebam spojit izlaz na masu koji treba biti?
Re: 2 CDI-a na jedan motor
ovo sto je @pedjao89 napisao je maximum sto bez mehanicke intervencije na makini
(kracenje cilindra-povecanje kompresije) mozes postici. Ogranicenje snage je samo u protoku kroz
auspuh. Iskra kolika da je upali smjesu i detonacija-izgaranje u cilindru proizvodi kretanje klipa i snagu.
Koji motor je u igri, okaci semu CDI unit ili link ka istoj.
Vecini CDI-a , kondenzator se puni kroz bobinu, odnosno diodu paralelnu bobini (izbjegavanje
duple varnice), pa kad mu jedan kraj visi, ne moze se ni napuniti niti izazvati stetu.-
pOz
(kracenje cilindra-povecanje kompresije) mozes postici. Ogranicenje snage je samo u protoku kroz
auspuh. Iskra kolika da je upali smjesu i detonacija-izgaranje u cilindru proizvodi kretanje klipa i snagu.
Koji motor je u igri, okaci semu CDI unit ili link ka istoj.
Vecini CDI-a , kondenzator se puni kroz bobinu, odnosno diodu paralelnu bobini (izbjegavanje
duple varnice), pa kad mu jedan kraj visi, ne moze se ni napuniti niti izazvati stetu.-
pOz
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Jesam te razumeo. Ali tebi se sad RC otvara tako da dobijas manju snagu. Zamenom cdi ces nesto malo postici jer ces imati bolji tajming(mozda ). Ali i dalje ti ostaje problem otvaranje rc ventila koji je podesen tako da dobijas manju snagu.
Sto znaci nista nisi napravio. Osim bacio pare.
Edit:
LAF bio brzi.
Sto znaci nista nisi napravio. Osim bacio pare.
Edit:
LAF bio brzi.
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Nije problem u ventilu, ventil otvara kako treba, nego je problem u namotajima i CDI-u, kad sam napravio svoj home made CDI bila je ista stvar, pa zbog toga hoću koristiti DC CDI.
Problem je što namotaji, daju "slab" impuls a i cdi pomakne malo krivulju paljenja pa se i tako smanji snaga. Ugl. motor se ponaša isto kao neki drugi kojemu su loši namotaji.
EDIT:
Ovo je motor rađen za Njemačko tržište, i zbog toga su tolike petljanije oko toga, jer su kod njih zakoni jako strogi.
Ugl. ako netko zna odg. na 1 pitanje bio bih zahvalan!
Problem je što namotaji, daju "slab" impuls a i cdi pomakne malo krivulju paljenja pa se i tako smanji snaga. Ugl. motor se ponaša isto kao neki drugi kojemu su loši namotaji.
EDIT:
Ovo je motor rađen za Njemačko tržište, i zbog toga su tolike petljanije oko toga, jer su kod njih zakoni jako strogi.
Ugl. ako netko zna odg. na 1 pitanje bio bih zahvalan!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Batali se ti toga... Fali ti znanja...
Kako si ti zakljucio da ti ventil otvara kako treba?
Da nisi mozda uzeo i merio napon sa trimera koji sluzi kao povratna sprega i frekfenciju sa kalemova pa nacrtao grafik i uporedio sa specifikacijama proizvodjaca? To je jedini nacin da znas da li ti se ventil otvara kako treba ili ne. Ako jesi, daj podeli sa nama to.
A i dalje nisi napisao koji je motor i cdi u pitanju....
EDIT:
U namotajima nije problem, ili rade ili ne rade. Od njih ne zavisi snaga. Snaga nesto zavisi od cdi-a, ali ni to nije toliko kriticno, jer da bi motor lepo radio mora biti odgovarajuce pomeranje ugla paljenja.
Stoga jedino ogranicenje snage se izvodi na auspuhu. Proveri auspuh da li ima suzenje, 99% ga ima ako je fabricki.
Ovo naravno vazi za dvotaktne masine.
Odgovor na prvo pitanje ti je dao LAF.
Kako si ti zakljucio da ti ventil otvara kako treba?
Da nisi mozda uzeo i merio napon sa trimera koji sluzi kao povratna sprega i frekfenciju sa kalemova pa nacrtao grafik i uporedio sa specifikacijama proizvodjaca? To je jedini nacin da znas da li ti se ventil otvara kako treba ili ne. Ako jesi, daj podeli sa nama to.
A i dalje nisi napisao koji je motor i cdi u pitanju....
EDIT:
U namotajima nije problem, ili rade ili ne rade. Od njih ne zavisi snaga. Snaga nesto zavisi od cdi-a, ali ni to nije toliko kriticno, jer da bi motor lepo radio mora biti odgovarajuce pomeranje ugla paljenja.
Stoga jedino ogranicenje snage se izvodi na auspuhu. Proveri auspuh da li ima suzenje, 99% ga ima ako je fabricki.
Ovo naravno vazi za dvotaktne masine.
Odgovor na prvo pitanje ti je dao LAF.
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Izgleda da tebi fali znanja, ventil se jednostavno postavi u otvoreni položaj i izkopča se i to je samo jedan od načina da vidiš da li do ventila, drugi je da skineš poklopac ventila i gledaš kako se otvara sa povećanjem okretaja. Ugl. samo skineš auspuh i kad daš kontakt, kad ventil napravi prvojeru ispušni kanal bi trebao biti otvoren. I tako znaš da je ventil u ispravnom položaju.
Ako misliš pomoć, pomogni, nema smisla komplicirat!
Ako misliš pomoć, pomogni, nema smisla komplicirat!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Sa time se zajebajem već god. dana, eliminirao sam sve, znači stavljao sam drugi auspuh, radio svoj cdi, provjerio karburator i lamele, te bobinu!pedja089 wrote: EDIT:
U namotajima nije problem, ili rade ili ne rade. Od njih ne zavisi snaga. Snaga nesto zavisi od cdi-a, ali ni to nije toliko kriticno, jer da bi motor lepo radio mora biti odgovarajuce pomeranje ugla paljenja.
Stoga jedino ogranicenje snage se izvodi na auspuhu. Proveri auspuh da li ima suzenje, 99% ga ima ako je fabricki.
Ovo naravno vazi za dvotaktne masine.
Odgovor na prvo pitanje ti je dao LAF.
Namotaji su jedino šta je ostalo!
LAF hvala na odg. to je ono šta me je zanimalo!
EDIT:
I kod mene nisu klasični namotaji, već iz HV namota izlaze 3 žice, imaju 2 namota, jedan manji i drugi veći, i eto di isto može biti problem!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
I dalje nisi proverio ventil
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Pročitaj šta sam napisa u prethodnoj poruci!pedja089 wrote:I dalje nisi proverio ventil
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Evo ovo je šema CDI-a na HR jeziku, to sam ja našao na Francuskom i onda pomalo to preveo, jer me više ta struja izluđuje:
http://dl.dropbox.com/u/15796853/TDR%20Diagram.docx
Postoji verzija mog motora koja može ići samo 80, isto za Njemačko tržište, na diagramu se vidit di je reed relej za senzor trenutne brzine i onda kad motor dođe na 80, samo stane, ne može više, isto mu kida iskru, ili pomakne paljenje!
http://dl.dropbox.com/u/15796853/TDR%20Diagram.docx
Postoji verzija mog motora koja može ići samo 80, isto za Njemačko tržište, na diagramu se vidit di je reed relej za senzor trenutne brzine i onda kad motor dođe na 80, samo stane, ne može više, isto mu kida iskru, ili pomakne paljenje!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Siguran sam da neces resiti problem tako kako si rekao. Ali neka...
Ako su kalemovi, samo ih premotas ili kupis druge, i miran.
Inace to nije sema CDI-a nego je sema ozicenja motocikla. Velika razlika...
Ako su kalemovi, samo ih premotas ili kupis druge, i miran.
Inace to nije sema CDI-a nego je sema ozicenja motocikla. Velika razlika...
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Elektronicki limitator broja obrtaja , time i maksimalne brzine, nezavisno od snage je ono sto je i u
tvoj motor ugradjeno. Znaci nikakva intervencija izvana, vec u originalnom modulu, za sto pored
znanja treba posjedovati i odredjeni "arsenal" instrumenata. Sva vozila i motorkotaci za to trziste
(NJemacko) mora to imati.--
pOz
tvoj motor ugradjeno. Znaci nikakva intervencija izvana, vec u originalnom modulu, za sto pored
znanja treba posjedovati i odredjeni "arsenal" instrumenata. Sva vozila i motorkotaci za to trziste
(NJemacko) mora to imati.--
pOz
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Drugi koštaju 100E na ebayu, a već sam potrošio 1600kn na kupovinu drugog CDI-a jer sam prvo mislio da je do toga.
Šemu CDI-a ne možeš očekivat da ćeš igdje nać, to ti je valjda jasno, imam jedan CDI skroz rastavljen, i skinut silikon sa njega pa ti mogu poslat slike samo ne vidim kakve koristi od toga.
Ugl. najbolje rješenje u mom slučaju bi bilo kupit nove namotaje, i to će mi jedino preostat ako ne uspije ovo sa 2 CDI-a.
A sad ako ti nije problem ljepo objasni zašto misliš da ovako neću rješiti problem.
Šemu CDI-a ne možeš očekivat da ćeš igdje nać, to ti je valjda jasno, imam jedan CDI skroz rastavljen, i skinut silikon sa njega pa ti mogu poslat slike samo ne vidim kakve koristi od toga.
Ugl. najbolje rješenje u mom slučaju bi bilo kupit nove namotaje, i to će mi jedino preostat ako ne uspije ovo sa 2 CDI-a.
A sad ako ti nije problem ljepo objasni zašto misliš da ovako neću rješiti problem.
Re: 2 CDI-a na jedan motor
To je slučaj za blokadu na 80kmh, kod mene toga nema, meni motor može potegnuti oko 120, npr. kod te verzije koja je blokirana na 80, nema nikakve blokade okretaja, sve dok motor ne dođe do 80, a kod mene su okretaji stalno blokirani, tj. ja ga mogu zavrtit, ali motor počne vibrirat i jednostavno se osjeti da nema snage.LAF wrote:Elektronicki limitator broja obrtaja , time i maksimalne brzine, nezavisno od snage je ono sto je i u
tvoj motor ugradjeno. Znaci nikakva intervencija izvana, vec u originalnom modulu, za sto pored
znanja treba posjedovati i odredjeni "arsenal" instrumenata. Sva vozila i motorkotaci za to trziste
(NJemacko) mora to imati.--
pOz
Razlog zašto je on blokiran je što u papirima ima 15ks, dok u stvarosti razvija negdije oko 27-28, i onda kako bi se moga voziti sa tom kat. motor se blokira.
Moj je još ima malo suženje na uspuhu, koje sam morao ispilati i izvaditi van, također ventil je bio raštelan, te je i njega trebalo naštelat.
Prijatelj mi ima isti motor koji je bio napravljen za Austrijsko i Švicarsko tržište, i kod njega je blokada bila katalizator u auspuhu i ventil zakrenut za 180. Proba sam sa njegovim auspuhom i bude ista stvar.
Metodom eliminacije sam došao do namotaja, jer je to bilo zadnje šta sam očekivao, više ništa drugo nije ostalo, jer sam prvo kupio drugi CDI, koji me je izaša 1600 kn, onda sam radio svoj CDI pa sam rastavljao karburator gledao je li tamo sve isto kao šta mi je u prijatelja, da bi na kraju doša do zaključka da je do namotaja.
I da, kod njega iz HV namota izlaze 2 žice, a kod mene 3 jer ja imam 2 HV zavojnice.
Motor je YAMAHA TDR 125
Re: 2 CDI-a na jedan motor
http://tzr125.co.uk/fr*e-document-database.php
To sto vibrira je verovatno mehanicki kvar, verovatno...
A da na jednom delu obrtaja naglo motor izgubi snagu, i to je bas negde izmedju 5000 i 8000 obrtaja? I onda kad preguras taj deo obrtaja onda ide ok?
To sto vibrira je verovatno mehanicki kvar, verovatno...
A da na jednom delu obrtaja naglo motor izgubi snagu, i to je bas negde izmedju 5000 i 8000 obrtaja? I onda kad preguras taj deo obrtaja onda ide ok?
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Di sam ja to napisao, motor ljepo vuče od niskih do nekih 7.5k, poslije se počme derat i trest, da napomenem po 10 put, prijatelj mi ima isti motor i moj ide identično do 7.5k i onda ostaje bez daha.
Molim te, ljepo pročitaj sve moje postove od početka sa razumijevanjem pa ćeš vidit šta sam sve napisao, mehanički kvar ne može bit, to nema ama baš nikakva smisla!
Molim te, ljepo pročitaj sve moje postove od početka sa razumijevanjem pa ćeš vidit šta sam sve napisao, mehanički kvar ne može bit, to nema ama baš nikakva smisla!
Re: 2 CDI-a na jedan motor
Lepo sam te pitao da se tako nesto ne desava...
Snadji se sam. Meni je najduza opravka trajala 3 dana. Vidim tebi je lepo krenulo sa godinu dana i jos nisi nista napravio.
Snadji se sam. Meni je najduza opravka trajala 3 dana. Vidim tebi je lepo krenulo sa godinu dana i jos nisi nista napravio.
Re: 2 CDI-a na jedan motor
LAF mi je dao odgovor na pitanje koje me je zanimalo, a ti si mi samo bezpotrebno uzeo par minuta života dok sam ti objašnjavao u čemu je stvar, ali izgleda da ni opet nisi shvatio. Ja sam odg. dobio pa i tema može pod lock. Pozdrav, i nemoj mi više pomagat, majke ti!