timer pitanje
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
timer pitanje
dakle, zanima me da li neko ima shemu sa nekim timerom koji bi davao signal za paljenje releja koji bi opet palio neki potrosaè.posto je dosao zakon u bosni da je obvezno imati upaljena svjetla i danju, mislio sam spojit samo na kontakt i preko releja na svjetla,ali to bi znacilo da bi svjetla vukla struju iz akumulatora i dok ne upalim,sto bi otezalo paljenje u zimskom periodu (vise "verglanja").onda mi je palo na pamet da se to nekako izvede da se svjetla pale npr.20 sekundi poslije davanja kontakta, pomocu tajmera, pa ako neko ima kakvu shemu slicno ovome....
unaprijed zahvaljujem
unaprijed zahvaljujem
Overclock rules
Mislim da imam ono sta trazitetrax wrote:hehe bas planiram to da napravim, vec me 5 ljudi to pitalo
bice uskoro neko rjesenje ne brini... ako sta pronadjes u medjuvremenu posalji ovdje da vidimo...
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... mobila.pdf
...dok citash ovaj tekst,tvoje karlovacko je sve toplije i toplije...
U CG, ljudi to resavaju bez tajmera. Rele od 12V, veze se izmedju mase i D+ na alternatoru. Dok ne proradi motor i ne pocne punjenje akumulatora, rele ne moze da privuce svoje kontakte a samim time i ne pali svijetla. Inace kontakti relea su vezani paralelno prekidacu za svijetla i cim se auto ugasi, nestaje i D+, rele otpusta i svijetla se sama gase.
evo naðoh malo vremena da ovo isprobam.mislio sam ovaj drugi nacin sa releom,pa me zanima sledece:
1.da li po danu treba biti upaljena i pozicija i kratko svjetlo, ili samo kratko svjetlo??
2.da li ce zazat murija, znate onu provjeru "upali poziciju", "upali kratka svjetla".necu moc upalit poziciju, tj.necu moc ugasiti kratko svjetlo ako je auto upaljeno.kako ovo rijesiti ili da sve stavim na jedan prekidac i u slucaju provjere sve pogasim..
1.da li po danu treba biti upaljena i pozicija i kratko svjetlo, ili samo kratko svjetlo??
2.da li ce zazat murija, znate onu provjeru "upali poziciju", "upali kratka svjetla".necu moc upalit poziciju, tj.necu moc ugasiti kratko svjetlo ako je auto upaljeno.kako ovo rijesiti ili da sve stavim na jedan prekidac i u slucaju provjere sve pogasim..
Overclock rules
evo rijesio sam danas svjetla.napravio sam na rele koji napajam sa alternatora ali sam masu uzeo sa pekidaca od pozicije tako da, kad upalim auto, tj. kad pocne punjenje akumulatora (kad se ugasi dioda na intrument tabli) upali se krako svjetlo, ali kad upalim poziciju rucno gasi se kratko svjetlo i gori samo pozicija.tako da nije bilo potrebe za tajnim prekidacem a ni policija ne moze skuzit
pozdrav
pozdrav
Overclock rules
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
svojevremeno sam pravio sklop u kolima koji je ostavljao svjetlo unutrasnjeg dijela kola da radi 10-ak sekundi posle zatvaranja vrata.
taj isti sklop moze da se iskoristi za ovu svrhu,ali naravno sa obratnim djelovanjem.
stavio sam semu pa pogledajte da li vam odgovara (nadam se da nema neka greska posto je sema iz glave ).
fora je samo staviti prekidac da sklop moze da se iskljuci kad nije potreban a napajanje mu se uzima sa kontakt brave (da dobija napajanje kada se da kontakt).
a po potrebi se moze na prekidac iskljuciti skroz.
kontakti za svjetla se uzimaju sa releja i vezu se paralelno sa postojecim prekidacem svjetala.
ako nekim slucajem prekidac svjetala pali svjetla direktno a ne preko releja treba staviti relej ciji kontakti mogu da izdrze potrebnu struju.
ajd nek neko napravi pa nek javi da li radi da i ja pravim
ma zezam se,radi ovo sigurno,samo nisam bas siguran za vrijednost elektrolita ali otprilike je tu negdje.eksperiment je najbolja metoda!
pozdrav
ps:zaboravih da kazem,tranzistori mogu bilo koji bc,a ako je relej malo jaci onda staviti bd135 ili sneki slican za drugi tranzistor.
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... jetala.JPG
svojevremeno sam pravio sklop u kolima koji je ostavljao svjetlo unutrasnjeg dijela kola da radi 10-ak sekundi posle zatvaranja vrata.
taj isti sklop moze da se iskoristi za ovu svrhu,ali naravno sa obratnim djelovanjem.
stavio sam semu pa pogledajte da li vam odgovara (nadam se da nema neka greska posto je sema iz glave ).
fora je samo staviti prekidac da sklop moze da se iskljuci kad nije potreban a napajanje mu se uzima sa kontakt brave (da dobija napajanje kada se da kontakt).
a po potrebi se moze na prekidac iskljuciti skroz.
kontakti za svjetla se uzimaju sa releja i vezu se paralelno sa postojecim prekidacem svjetala.
ako nekim slucajem prekidac svjetala pali svjetla direktno a ne preko releja treba staviti relej ciji kontakti mogu da izdrze potrebnu struju.
ajd nek neko napravi pa nek javi da li radi da i ja pravim
ma zezam se,radi ovo sigurno,samo nisam bas siguran za vrijednost elektrolita ali otprilike je tu negdje.eksperiment je najbolja metoda!
pozdrav
ps:zaboravih da kazem,tranzistori mogu bilo koji bc,a ako je relej malo jaci onda staviti bd135 ili sneki slican za drugi tranzistor.
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... jetala.JPG
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
evo i ja sam prije par dana napravio na svom autu ovo paljenje svjetala sa relejom koji se spaja na d+ ali imam mali problem...
kada auto miruje (parkiran) vise od 15 minuta kada dam kontakt svjetla se upale,znaci prije nego sto uopste i krenem da startujem motor.
kada se to desi samo vratim kljuc u neutralni polozaj i pokusam ponovo,sve radi kako treba znaci motor startuje i tek onda se svjetla upale.
ugasim motor i ponovo probam posle 15-ak minuta...ista stvar!
nikako mi ovo nije jasno kako i zasto se ovo desava a posebno zato sto ima veze sa vremenom koliko auto miruje
a inace sam na poslu isto ovo odradio na fiatu prije mjesec dana i radi kao singerica a ovo kod mene se desava na askoni ako nekom nesto znaci...
ajd sad da vas cujem kakvi ste majstori to jest istjerivaci duhova!!!
evo i ja sam prije par dana napravio na svom autu ovo paljenje svjetala sa relejom koji se spaja na d+ ali imam mali problem...
kada auto miruje (parkiran) vise od 15 minuta kada dam kontakt svjetla se upale,znaci prije nego sto uopste i krenem da startujem motor.
kada se to desi samo vratim kljuc u neutralni polozaj i pokusam ponovo,sve radi kako treba znaci motor startuje i tek onda se svjetla upale.
ugasim motor i ponovo probam posle 15-ak minuta...ista stvar!
nikako mi ovo nije jasno kako i zasto se ovo desava a posebno zato sto ima veze sa vremenom koliko auto miruje
a inace sam na poslu isto ovo odradio na fiatu prije mjesec dana i radi kao singerica a ovo kod mene se desava na askoni ako nekom nesto znaci...
ajd sad da vas cujem kakvi ste majstori to jest istjerivaci duhova!!!
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
ne razumijem kakav je auto relej...
ovo je relej koji radi na 14v (namotaj) i inace je bio na hladnjaci gdje je pretpostavljam palio neki trofazni motor posto ima tri para kontakata.
ali dobro sad to nije bitno kakav je relej nego ne razumijem kako moze dati "+" na spulnu releja kada dam kontakt.
razmisljao sam vec da stavim diodu prije spulne releja mada mi nema logike...ako spulna vec dobija "+" iz alternatora dioda ce samo da napravi pad napona i nista vise.
jos da kazem da su kontakti releja vezani paralelno prekidacu paljenja svjetala sto opet nema veze sa ovim ali eto...
da sam znao da ce ovako da radi napravio bi cisto da se pali preko kontakta na bravici iako je to glup nacin...
zaboravih da kazem da je drugi kraj spulne releja naravno spojen na masu.
pozdrav
ovo je relej koji radi na 14v (namotaj) i inace je bio na hladnjaci gdje je pretpostavljam palio neki trofazni motor posto ima tri para kontakata.
ali dobro sad to nije bitno kakav je relej nego ne razumijem kako moze dati "+" na spulnu releja kada dam kontakt.
razmisljao sam vec da stavim diodu prije spulne releja mada mi nema logike...ako spulna vec dobija "+" iz alternatora dioda ce samo da napravi pad napona i nista vise.
jos da kazem da su kontakti releja vezani paralelno prekidacu paljenja svjetala sto opet nema veze sa ovim ali eto...
da sam znao da ce ovako da radi napravio bi cisto da se pali preko kontakta na bravici iako je to glup nacin...
zaboravih da kazem da je drugi kraj spulne releja naravno spojen na masu.
pozdrav
ma ja kazem auto relej.na ulaz mu dovodis cistu struju, masu i upravljački napon.upravljački napon je u ovom slučaju napon sa alternatora i on aktivira relej koji zatim cistu struju šalje na izlaz tako da se ne spaja paralelno kontaktima prekidača nego direktno na svjetla...
moguce je da je i do mase. odakle si uzeo masu.ja sam praveci da svijetli i pozicija pokusavao uzeti masu sa šasije auta i desi se to da gori pozicija i kad ugasim auto a faktički je + sa alternatora prekinut
masu moras uzeti od pozicije
pozdrav
moguce je da je i do mase. odakle si uzeo masu.ja sam praveci da svijetli i pozicija pokusavao uzeti masu sa šasije auta i desi se to da gori pozicija i kad ugasim auto a faktički je + sa alternatora prekinut
masu moras uzeti od pozicije
pozdrav
Overclock rules
- Kvizak_Hadarak
- Posts: 20
- Joined: 29-08-2005, 19:12
Pozdrav svima steta sto nisam vido ovu temu prije da rijesimo misteriju
ovako:
problem se rjesava na svim vozilim a preko D+ aka 61 na alternatoru medjutim sada postoji mala caka koja nije bas i caka al eto da kazemo da ima .
Na vozlima koja za indikator 61 imaju led diodu sve je vec rjeseno i rjesava se tako sto se plus za relej uzima sa D+ minus se uzima sa dugog svijetla zasto da razjasnimo i to pa ne moze goriti kratko svijetlo i dugo znaci automasko gasenje nice;)
vozila koja imaju sijalicu aka zarulju za 61 moraju koristi sklop mali sa dva PNP tranzistora i 2 R-a simply ako oce ko dacemo i to .
Mnogi ce se pitati zasto sad ovo sijalice diode ima ulogu vrlo jednostavno
za slucaj da vam je na 61 sijalica strujni krug ce se zatvoriti preko nje sa relejom jer 61 sijalica uzima minus iz alternatora tj 61 dok za slucaj da je tu led imamo i otpornik u seriju od 470 oma to dodje 1K i struja od 12-14mA ne moze upaliti relaj kad se da kontakt dok za slucaj zarulje kod 61 relej ce se paliti i pri kontaktu sto nije cilj zimi problem dodatno opterecenje baterije nece auto upaliti itd itd ako kome sta nije jasno javite se tu smo da se lijecimo
vozdra
ovako:
problem se rjesava na svim vozilim a preko D+ aka 61 na alternatoru medjutim sada postoji mala caka koja nije bas i caka al eto da kazemo da ima .
Na vozlima koja za indikator 61 imaju led diodu sve je vec rjeseno i rjesava se tako sto se plus za relej uzima sa D+ minus se uzima sa dugog svijetla zasto da razjasnimo i to pa ne moze goriti kratko svijetlo i dugo znaci automasko gasenje nice;)
vozila koja imaju sijalicu aka zarulju za 61 moraju koristi sklop mali sa dva PNP tranzistora i 2 R-a simply ako oce ko dacemo i to .
Mnogi ce se pitati zasto sad ovo sijalice diode ima ulogu vrlo jednostavno
za slucaj da vam je na 61 sijalica strujni krug ce se zatvoriti preko nje sa relejom jer 61 sijalica uzima minus iz alternatora tj 61 dok za slucaj da je tu led imamo i otpornik u seriju od 470 oma to dodje 1K i struja od 12-14mA ne moze upaliti relaj kad se da kontakt dok za slucaj zarulje kod 61 relej ce se paliti i pri kontaktu sto nije cilj zimi problem dodatno opterecenje baterije nece auto upaliti itd itd ako kome sta nije jasno javite se tu smo da se lijecimo
vozdra
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
@mirso
bio si u pravu za diodu izgleda mada mi nije jasno kako...
i ja sam bio prvo pomislio na to pa rekoh da probam kad ono radi to jest vise mi se ne pali svjetlo na kontakt nego bas kad krene motor sa radom.
a ne kontam kakvu si ti masu uzeo sa prekidaca posto kod mene toga nema (i neznam za sta bi sluzila).kod mene na prekidac dolaze tri zice (ne racunam one za osvjetljavanje prekidaca i za prekidac svjetla u kabini) a od toga je jedna "+" ,jedna je za poziciju i osvjetljavanje instrument table a treca je za oboreno svjetlo.
zato sam morao da uzmem relej sa dva odvojena kontakta da bi mogao da razdvojim poziciju od oborenog svjetla (inace ne bi mogao da upaliom samo poziciju).a masu sam uzeo sa sasije naravno i sad fercera kako treba.
samo jos treba (ako mi ne bude mrsko) da stavim jedan prekidac prije spulne releja da mogu nekad ako zatreba da iskljucim tu automatiku skroz.
@Kvizak_Hadarak
otprilike sam shvatio sta si htjeo da kazes ali sto rece smjesko najbolje bi bilo da nacrtas semu to jest seme (sa sijalicom i sa led-om) da bi svi skontali u cemu je stvar.
pozdrav
ps:zaboravih da kazem da sam kontakte releja spojio paralelno sa kontaktima postojeceg prekidaca za svjetla.
@mirso
bio si u pravu za diodu izgleda mada mi nije jasno kako...
i ja sam bio prvo pomislio na to pa rekoh da probam kad ono radi to jest vise mi se ne pali svjetlo na kontakt nego bas kad krene motor sa radom.
a ne kontam kakvu si ti masu uzeo sa prekidaca posto kod mene toga nema (i neznam za sta bi sluzila).kod mene na prekidac dolaze tri zice (ne racunam one za osvjetljavanje prekidaca i za prekidac svjetla u kabini) a od toga je jedna "+" ,jedna je za poziciju i osvjetljavanje instrument table a treca je za oboreno svjetlo.
zato sam morao da uzmem relej sa dva odvojena kontakta da bi mogao da razdvojim poziciju od oborenog svjetla (inace ne bi mogao da upaliom samo poziciju).a masu sam uzeo sa sasije naravno i sad fercera kako treba.
samo jos treba (ako mi ne bude mrsko) da stavim jedan prekidac prije spulne releja da mogu nekad ako zatreba da iskljucim tu automatiku skroz.
@Kvizak_Hadarak
otprilike sam shvatio sta si htjeo da kazes ali sto rece smjesko najbolje bi bilo da nacrtas semu to jest seme (sa sijalicom i sa led-om) da bi svi skontali u cemu je stvar.
pozdrav
ps:zaboravih da kazem da sam kontakte releja spojio paralelno sa kontaktima postojeceg prekidaca za svjetla.
- Kvizak_Hadarak
- Posts: 20
- Joined: 29-08-2005, 19:12
Pozdrav buduci i trenutni inzinjeri hmm ne znam imal ovdje magistara i doktora heheh evo tu su sheme za tranzistor T1 moze bilo koji sa max strujom Ic od 100mA dok drugi tranzistor zavisi od struje releja moze se uzeti neki BD138 ja mislism na je PNP on ima struju 1.5A eto to je to pa sretno ALS-ovanje
PS mala napomena sto se tice kad vas ovdje policija zasutavi ne treba vam nista dodatno ovo samo radi i interkomponira sa kad j auto upaljeno a policija testira auto tj signalizaciju kad je auto ugaseno
vozdra
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... 74_ALS.rar
PS mala napomena sto se tice kad vas ovdje policija zasutavi ne treba vam nista dodatno ovo samo radi i interkomponira sa kad j auto upaljeno a policija testira auto tj signalizaciju kad je auto ugaseno
vozdra
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... 74_ALS.rar
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
@Kvizak_Hadarak
ne kapiram bas ovu tvoju semu...
sta mu dodje "plus dugog svjetla"?
jel to odvod za dugo svjetlo sa prekidaca ili nesto drugo?
a kod mene i nema dugog svjetla na prekidacu...
znaci kao sto rekoh ima "+" dovod,odvod za poziciju i odvod za oboreno svjetlo (tri zice) koje je istovremeno i dugo posto se dugo svjetlo kao sto svi znamo pali na rucici na volanu.
neznam kako bih ja to spojio kod sebe po tvojoj semi a evo kako sam ja spojio i sada radi perfektno.
a kada je auto ugasen sve radi kao da nema tih dodataka uopste,znaci mogu da upalim poziciju normalno.a kada bih iskljucio prekidac na semi mogao bih da ugasim svjetla i kada motor radi to jest da upalim poziciju.
a mislim da bi ovako kako sam ja spojio moglo da radi na svakom autu bez obzira da li ima sijalici ili led diodu.
pozdrav
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... jetala.JPG
ne kapiram bas ovu tvoju semu...
sta mu dodje "plus dugog svjetla"?
jel to odvod za dugo svjetlo sa prekidaca ili nesto drugo?
a kod mene i nema dugog svjetla na prekidacu...
znaci kao sto rekoh ima "+" dovod,odvod za poziciju i odvod za oboreno svjetlo (tri zice) koje je istovremeno i dugo posto se dugo svjetlo kao sto svi znamo pali na rucici na volanu.
neznam kako bih ja to spojio kod sebe po tvojoj semi a evo kako sam ja spojio i sada radi perfektno.
a kada je auto ugasen sve radi kao da nema tih dodataka uopste,znaci mogu da upalim poziciju normalno.a kada bih iskljucio prekidac na semi mogao bih da ugasim svjetla i kada motor radi to jest da upalim poziciju.
a mislim da bi ovako kako sam ja spojio moglo da radi na svakom autu bez obzira da li ima sijalici ili led diodu.
pozdrav
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... jetala.JPG
- Kvizak_Hadarak
- Posts: 20
- Joined: 29-08-2005, 19:12