benzinski motor-paljenje
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
benzinski motor-paljenje
Pozdrav
Skoro sam naso u jednoj supi sus motor 4-takta.
Motor je marke briggs and stratton (americki) a inace skunut je sa kamiona hladnjace gdje je imao ulogu da pokrece remenicu kompresora kada nema mogucnosti za pokretanje preko elektromotora.inace snaga mu je 8hp a precnika klipa 75mm sto nema veze sa ovim sta hocu da pitam ali mozda neko ima slican pa zna nesto vise o ovom.
E sad moj problem sto hocu da osposobim taj motora a isti je nevjerovatnije skinut sa hladnjace ispravan ali uticaj vremena je ucinio svoje (oko 5 godina je stojao u supi),ventili su zaribali(sto sam ipak uspeo da rijesim za par dana I potrosio 1 wd ali su proradili bez rastavljanja motora I ventila).
E sad mi je ostao jos jedan problem…
Kad sam ga pokusao da upalim primijetio sam da nema varnice na svjecici.najvjerovatniji razlog je da je spulna djelimicno probila posto daje nesto struje na izlazu ali nedovoljno da stvori iskru za paljenje.
E sad mene ineresuje kako da izvedem da ovaj motor prepravim da radi sa bobinom od auta posto je na njemu alnaser na 12 v pa bi taman moglo da se uklopi.
Imam neko elektronsko paljenje od auta koje sam pravio prije par godina a koje bi moglo da se ukomponuje sa bobinom (radilo je sa platinama).
Sve sam to smislio samo jos mi ostaje problem okidaca bobine,to jest sta ce da daje impuls za stvaranje varnice u odredjenom trenutku.
Razmisljao sam o reed releju posto na zamajcu motora ima stalni magnet pa bi moglo to da posluzi za stvaranje impulsa koji bi isao na elektroniku za paljenje bobine.
E sad neznam samo kako bi bilo namjestititi precizno tacku paljenja posto nisam nikad radio da reed relejem I neznam kako bi se ponasao sa tako velikim magnetom (cca 10cm duzine).
Eto mislim da sam rekao sve sto je trebalo pa ako ima neko ko je radio ovakve stvari ili bar ima neko teorijsko znanje u vezi sa ovim neka se javi.
Ili ako neko ima bolju ideju kako ovo rijesiti ,sve je dobrodoslo.
Ps:sad ce neko da kaze da prosto zamijenim spulnu ali to mi nije to cilj a neznam da li bi to moglo da se nadje na ovim prostorima sa obzirom na proizvodjaca.
pozdrav
Skoro sam naso u jednoj supi sus motor 4-takta.
Motor je marke briggs and stratton (americki) a inace skunut je sa kamiona hladnjace gdje je imao ulogu da pokrece remenicu kompresora kada nema mogucnosti za pokretanje preko elektromotora.inace snaga mu je 8hp a precnika klipa 75mm sto nema veze sa ovim sta hocu da pitam ali mozda neko ima slican pa zna nesto vise o ovom.
E sad moj problem sto hocu da osposobim taj motora a isti je nevjerovatnije skinut sa hladnjace ispravan ali uticaj vremena je ucinio svoje (oko 5 godina je stojao u supi),ventili su zaribali(sto sam ipak uspeo da rijesim za par dana I potrosio 1 wd ali su proradili bez rastavljanja motora I ventila).
E sad mi je ostao jos jedan problem…
Kad sam ga pokusao da upalim primijetio sam da nema varnice na svjecici.najvjerovatniji razlog je da je spulna djelimicno probila posto daje nesto struje na izlazu ali nedovoljno da stvori iskru za paljenje.
E sad mene ineresuje kako da izvedem da ovaj motor prepravim da radi sa bobinom od auta posto je na njemu alnaser na 12 v pa bi taman moglo da se uklopi.
Imam neko elektronsko paljenje od auta koje sam pravio prije par godina a koje bi moglo da se ukomponuje sa bobinom (radilo je sa platinama).
Sve sam to smislio samo jos mi ostaje problem okidaca bobine,to jest sta ce da daje impuls za stvaranje varnice u odredjenom trenutku.
Razmisljao sam o reed releju posto na zamajcu motora ima stalni magnet pa bi moglo to da posluzi za stvaranje impulsa koji bi isao na elektroniku za paljenje bobine.
E sad neznam samo kako bi bilo namjestititi precizno tacku paljenja posto nisam nikad radio da reed relejem I neznam kako bi se ponasao sa tako velikim magnetom (cca 10cm duzine).
Eto mislim da sam rekao sve sto je trebalo pa ako ima neko ko je radio ovakve stvari ili bar ima neko teorijsko znanje u vezi sa ovim neka se javi.
Ili ako neko ima bolju ideju kako ovo rijesiti ,sve je dobrodoslo.
Ps:sad ce neko da kaze da prosto zamijenim spulnu ali to mi nije to cilj a neznam da li bi to moglo da se nadje na ovim prostorima sa obzirom na proizvodjaca.
pozdrav
Kako izgleda dio s spulom... obicno bude glava s magnetima i u njoj jedna HV i kod manjih motora eventualno jedna niskonaponska spula.
Ako je HV probila mozes je samo zamijeniti ili izvaditi
Za okidajne se obicno ne koriste reed releji nego halovi elementi, optika ili indukcijsko paljenje (pogledaj mali lv generator ako ga slucajno ima)
Imaš slučajno koju sliku motora (tog dijela s HV zavojnicom i sl)
Ako je HV probila mozes je samo zamijeniti ili izvaditi
Za okidajne se obicno ne koriste reed releji nego halovi elementi, optika ili indukcijsko paljenje (pogledaj mali lv generator ako ga slucajno ima)
Imaš slučajno koju sliku motora (tog dijela s HV zavojnicom i sl)
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
evo par slika kako to izgleda.
ova spulna pretpostavljam da ima dva namotaja,visoki napon i nislki napon.
visoki napon se zna za sta sluzi a ovaj izlaz sa spulne za nisli napon na ovom motoru ima funkciju da moze da se upali signalna sijalica kad nema dovoljo ulja u karteru (koliko sam uspio da vidim ima neku sondu na bloku koja ide u karter a koja je povezana sa sijalicom) i druga uloga da moze da se ugai motor kad prekidac koji je na sasiji motora spoji ovaj niskonaponski kraj sa masom i napravi kratak spoj.
ja pretpostavljam da tako radi posto nisam bas dosad puno radio sa ovakvim stvarima ali imam nekog osnovnog znanja.
pogledaj slike Firkragg pa mi kazi sta bi moglo tu najpametnije da se izvede osim zamjene orginalne spulne sto mi je zadnja solucija.
pozdrav i cujemo se
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... _motor.rar
evo par slika kako to izgleda.
ova spulna pretpostavljam da ima dva namotaja,visoki napon i nislki napon.
visoki napon se zna za sta sluzi a ovaj izlaz sa spulne za nisli napon na ovom motoru ima funkciju da moze da se upali signalna sijalica kad nema dovoljo ulja u karteru (koliko sam uspio da vidim ima neku sondu na bloku koja ide u karter a koja je povezana sa sijalicom) i druga uloga da moze da se ugai motor kad prekidac koji je na sasiji motora spoji ovaj niskonaponski kraj sa masom i napravi kratak spoj.
ja pretpostavljam da tako radi posto nisam bas dosad puno radio sa ovakvim stvarima ali imam nekog osnovnog znanja.
pogledaj slike Firkragg pa mi kazi sta bi moglo tu najpametnije da se izvede osim zamjene orginalne spulne sto mi je zadnja solucija.
pozdrav i cujemo se
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... _motor.rar
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
Pogledo sam to vec prije, prvo moras maknut HV zavojnicu ako je sigurno probila.
Mozes koristiti obicnu bobinu ali trigger mora biti negdje na zamasnjaku.
Najbolje bi bilo koristiti halove elemente ali moze i induktivni pretvornik, razmisljo sam malo o tome.
Namjestis jedno op. pojacalo tako kad magnet prodje kraj jedne zavojnice inducira napon u njoj i postavi high izlaz pojacala.
Za to bi sad moro sam crtat shemu, a kako nemam iskustva lako bi mogo pogrijesiti
Tad mozes jakom mosfetom okidat bobinu, ili uzet jednostavno elektronsko paljenje ako ga imas i problem je rijesen.
Bobina mora pucati svaki put kad je klip u najvisem polozaju (u ispuhu jest badava ali nema veze).
Pozdrav
Mozes koristiti obicnu bobinu ali trigger mora biti negdje na zamasnjaku.
Najbolje bi bilo koristiti halove elemente ali moze i induktivni pretvornik, razmisljo sam malo o tome.
Namjestis jedno op. pojacalo tako kad magnet prodje kraj jedne zavojnice inducira napon u njoj i postavi high izlaz pojacala.
Za to bi sad moro sam crtat shemu, a kako nemam iskustva lako bi mogo pogrijesiti
Tad mozes jakom mosfetom okidat bobinu, ili uzet jednostavno elektronsko paljenje ako ga imas i problem je rijesen.
Bobina mora pucati svaki put kad je klip u najvisem polozaju (u ispuhu jest badava ali nema veze).
Pozdrav
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav Firkragg
i ja sam razmisljao ovih dana pa nesto razmisljam da nekako stavim jedan mikroprekidac i jedan brijeg na zamajcu koji ce u odredjenom momentu da djeluje na prekidac.najbolje bi bilo kad bih mogao platinsku dugmad namontiram ali to je tesko izvodljivo.ovo je najbolje resenje sa prekidacem umjesto platina + elektronsko paljenje +bobina e sad jedino kako napraviti da taj brijeg na zamajcu vremenom ne skine materijal sa prekidaca i tako prekine funkciju prekidanja.
zato bi bilo bolje napraviti to sa nekim elektronskim okidanjem.
a opet postoji preoblem sa tim "finim" okidacima sto bi bilo pricvrsceno blizu cilindra pa bi moglo da se istopi ili izgubi karakteristike kad motor postigne radnu temperaturu.
a sto se tice zavojnice 99% je probila.
na svjecicu ne daje varnicu a kad mjerim sa unimerom daje impulse od nekih 10-ak volti na visokonaponskom izlazu,sto je slozicete se malo.
a sto se tice indutivnog okidanja razmisljao sam i o tome to bi se moglo izvesti relarivno jednostavno ali me sad interesuju ti halovi elementi koje spominjes.
ajde mi malo to pojasni ako ti nije tesko posto se sa tim nisam sretao koliko se sjecam.
pozdrav
i ja sam razmisljao ovih dana pa nesto razmisljam da nekako stavim jedan mikroprekidac i jedan brijeg na zamajcu koji ce u odredjenom momentu da djeluje na prekidac.najbolje bi bilo kad bih mogao platinsku dugmad namontiram ali to je tesko izvodljivo.ovo je najbolje resenje sa prekidacem umjesto platina + elektronsko paljenje +bobina e sad jedino kako napraviti da taj brijeg na zamajcu vremenom ne skine materijal sa prekidaca i tako prekine funkciju prekidanja.
zato bi bilo bolje napraviti to sa nekim elektronskim okidanjem.
a opet postoji preoblem sa tim "finim" okidacima sto bi bilo pricvrsceno blizu cilindra pa bi moglo da se istopi ili izgubi karakteristike kad motor postigne radnu temperaturu.
a sto se tice zavojnice 99% je probila.
na svjecicu ne daje varnicu a kad mjerim sa unimerom daje impulse od nekih 10-ak volti na visokonaponskom izlazu,sto je slozicete se malo.
a sto se tice indutivnog okidanja razmisljao sam i o tome to bi se moglo izvesti relarivno jednostavno ali me sad interesuju ti halovi elementi koje spominjes.
ajde mi malo to pojasni ako ti nije tesko posto se sa tim nisam sretao koliko se sjecam.
pozdrav
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
neznam da li smo se razumjeli najbolje.
na zamajcu je stalni magnet koji kad prodje ispod vn spulne indukuje struju u namotaju i u tom trenutku baci varnicu na svjecici.
istina mogla bi se ona iskoristiti za okidanje ali ima problem sto kad magnet prodje ispod spulne u njoj se generisu 4 impulsa koliko sam uspio da primijetim tako da bi to kvarilo varnicu,posebno na vecim brojevima obrtaja.
"Prekidace, reed releje i sl. zaboravi jer su prespori i nepouzdani"
e ovde se ne bi slozio sa tobom!
kako to mislis da su mikroprekidaci nepouzdani kad su od nastanka automobila u vozila ugradjivana platinska dugmad ( i jos nisu prevazidjena).
a neznam da li znas kako su prosto napravljene uglavnom sve vrste platina.(najprostiji mehanicki prekidac)
i jos jedna stvar,platine na autima dobro odradjuju posao na 5-6000 obrtaja a ovaj motor mislim maksimalno moze 3000.
a na autima imaju cetiri brijega a ja bi ovde imao samo jedan brijeg (za jednu svjecicu naravno).
tako da neznam u kom smislu si mislio ovo da nemoze to nikako.
pozdrav
neznam da li smo se razumjeli najbolje.
na zamajcu je stalni magnet koji kad prodje ispod vn spulne indukuje struju u namotaju i u tom trenutku baci varnicu na svjecici.
istina mogla bi se ona iskoristiti za okidanje ali ima problem sto kad magnet prodje ispod spulne u njoj se generisu 4 impulsa koliko sam uspio da primijetim tako da bi to kvarilo varnicu,posebno na vecim brojevima obrtaja.
"Prekidace, reed releje i sl. zaboravi jer su prespori i nepouzdani"
e ovde se ne bi slozio sa tobom!
kako to mislis da su mikroprekidaci nepouzdani kad su od nastanka automobila u vozila ugradjivana platinska dugmad ( i jos nisu prevazidjena).
a neznam da li znas kako su prosto napravljene uglavnom sve vrste platina.(najprostiji mehanicki prekidac)
i jos jedna stvar,platine na autima dobro odradjuju posao na 5-6000 obrtaja a ovaj motor mislim maksimalno moze 3000.
a na autima imaju cetiri brijega a ja bi ovde imao samo jedan brijeg (za jednu svjecicu naravno).
tako da neznam u kom smislu si mislio ovo da nemoze to nikako.
pozdrav
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
Re:
kako do ovog fajla?tox master wrote: ↑12-02-2006, 15:21 pozdrav
evo par slika kako to izgleda.
ova spulna pretpostavljam da ima dva namotaja,visoki napon i nislki napon.
visoki napon se zna za sta sluzi a ovaj izlaz sa spulne za nisli napon na ovom motoru ima funkciju da moze da se upali signalna sijalica kad nema dovoljo ulja u karteru (koliko sam uspio da vidim ima neku sondu na bloku koja ide u karter a koja je povezana sa sijalicom) i druga uloga da moze da se ugai motor kad prekidac koji je na sasiji motora spoji ovaj niskonaponski kraj sa masom i napravi kratak spoj.
ja pretpostavljam da tako radi posto nisam bas dosad puno radio sa ovakvim stvarima ali imam nekog osnovnog znanja.
pogledaj slike Firkragg pa mi kazi sta bi moglo tu najpametnije da se izvede osim zamjene orginalne spulne sto mi je zadnja solucija.
pozdrav i cujemo se
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... _motor.rar