regulator broja okretaja el. motora od veš-mašine

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
User avatar
damir1
Napredujem
Napredujem
Posts: 141
Joined: 27-04-2006, 20:47
Location: hrvatska

regulator broja okretaja el. motora od veš-mašine

Post by damir1 »

trebao bih izraditi gore navedeni regulator naravno motor nije u vešmašini več je u nekoj mašini za odvajanje meda iz sača pa ako netko zna nekakav link ili shemu za navedeni regulator neka pomogne. lije pozdrav.
Shenda

Post by Shenda »

Interesantno...
Sinhronizirati asinhroni motor...

Mislim da će to ići dosta teško, jer je broj polova motora, a time i njegova brzina određena u tvornici koja ga radi... prilikom motanja statora...

Trabalo bi ti nešto što će mijenjati frekvenciju napona 220V, a to je žestok zalogaj, posebno ako misliš sam raditi... i to za punu snagu + start motora, kad najviše struje povuče...

Moram priznati da tako nešto nisam vidio zadnjih trideset i + godina, koliko mi je elektronika hobby.

Nadam se da će neko ipak više znati od mene, pa da ćeš ipak naći to što ti treba. Na kraju ti uvijek ostaje mehaničko rješenje (zupčanici), smanjenja broja okretaja...

Pozdrav,
User avatar
SaNsKi_Dk
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 210
Joined: 25-03-2007, 16:33

uhhh

Post by SaNsKi_Dk »

Za takav motror ti moze samo Omron ili Danfoss pomoci, oni prave aparate za mjenjanje frekvencije, a to da sam pravis je nemoguce jer djelove za to neces moci nigdje naci... Moj prijedlog je da uzmes neki drugi motor kao naprimjer motor iz usisivaca ili neki drugi sa cetkicama koji mozes regulisati sa obicnim naponskim regulatorom. ali opet imas taj problem kod starta zavisi koliko ti treba jak start pri malim brzinama...
irdeto
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 47
Joined: 06-01-2007, 17:30

Post by irdeto »

Pitenje je dali je motor za veš mašinu kolektorski /za veliku brzinu/ili izmjenični asnihroni,
u veš mašiinam ima jednih i drugih ,ako je kolektorski onda samo promjenom napona ,ako je izmjenični onda poromjenom frekvencije
broj okretaja/min=ferkvencijax60/broj pari polova , N=fX60/2P , ako je dvoploni motor onda je broj pari polova 1 ,a broj okretaja/min 3000 za 50hz.

Možda da nabaviš dinamo /ne atelnator/ iz starih automobila ,on može raditi , i kao motor ,onda se može regulirati broj okretaja samo naponom ,odnosno pobudom i mislim da bi dobro radio na malom broju okretaja .
Motor iz usisavača mislim da nebi radio dobro na malom broju okretaja.

Pozdrav!
Firkragg

Post by Firkragg »

Moze se ljudi frekventni regulator napravit bez problema, bio je thread ovdje na forumu oveci. Ipak najvece je pitanje isplativosti.

Potreban je chopper s 2 mosta (kondenzator nije prihvatljiv za pravokutni napon) i onda sve ide otprilike kao steper motor.
Gubici u zeljezu su veci s pravokutnim naponom, ali nista vise od toga se nebi isplatilo raditi.

Asinhronom motoru se moze donekle i smanjivati brzina regulatorom s trijakom, ali ne u punom opsegu do nule.

http://www.st.com/stonline/products/lit ... n/3566.pdf

Ako taj stroj nije nsto sto radi 24 sata mislim da bi najjednostavnije bilo ubaciti neki univerzalni motor, koji se moze bez problema regulirati i najobicnijim dimerom.
DRUG STARI
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 461
Joined: 12-02-2006, 21:14
Location: Hrvatska

Post by DRUG STARI »

irdeto wrote:Pitenje je dali je motor za veš mašinu kolektorski /za veliku brzinu/ili izmjenični asnihroni


gotovo svi su kavezni, sa dvostrukim namotajem, za dvije brzine.
za ozbiljno razmatranje ovog problema potrebno je vise podataka; koja je snaga potrebna, kakav je start, koja brzina motora,......, sto se mene tice, najbolje je to odraditi mehanicki, reduktor ili samo drugcije remenice
Post Reply