Evo jednog novog projekta, iako odavno razmišljam da altenator od auta pretvorim u motor i stavim ih kao pomoćni motor u autu(čisto za smanjenje goriva) taj projekat odgađam zbog problema mehaničkog spajanja da taj električni motor pokreće točkove. Pa dok ne nađem rješenje to će ostat još jedan projekt u glavi
Ali sličan tome bi se uskoro mogao ostvariti, a to je fora s ovog videa https://www.youtube.com/watch?v=2N3MnFSTPz0
Da motor startam preko njegovih namotaja... Motor ima trofazne namotaje sa podobro debelom žicom i magnetom sa 4 pola, a za samo staratanje motoroa nije potrebna velika sila posebno kad je vruć dovoljan je mali trzaj na kurbuli da upali. Pa mislim da bi to čak moglo i upalit.
Slike i detalje projekta ću slat kako ih budem razvijao
I ti usra motku sada... A sta je na izlazu BLCD kontrolera nego naizmenicna struja? Pogledaj snimak do kraja...
Kontroler za svaku fazu ima polu most...
Nismo se razumjeli kad kažeš naizmjenična u prvi mah sam pomislio da misliš da izlaz treba bit sinusan.
Da polu most na svaku fazu, ništa pretjerano komplicirano samo ima malo više lemljenja
Zavisi koji mosfet. Kod nekih je zener dioda u pitanju, pa moze da posluzi. Ali na tim snagama imas onda problem disipacije u samom mosfetu kada provodi zenerka. Neki mosfetovi imaju samo obicnu diodu, i ona tu ne moze nista.
Kako god trebace ti neka brza dioda spolja...
Mosfet je samo 110W, ako mu je maksimalni napon Vds 55V, to znaci da samo 2A indukovane struje moze da prodje kroz njega, e sad tamo ima i naveden parametar maksimalna energija pa treba preracunati. Ali kad pogledas ako stavis spoljasnju diodu, neku brzu, pri 2 A imas svega 2W disipacije...
Ja i dalje ne razumem zasto se insistira na alternatoru kao motoru?
Zar nije jednostavnije uzeti elektromotor koji je namenjen tome? Mozesli detaljnije pokusati objasniti o cemu se radi? Video sam link i tamo je cilj da se sa sto manjom tezinom dobije elektricno paljenje...
Valjda sam sad ubo gde treba, ko razume shvatice...
Jedna stavka je manja masa, al druga je stvar što je ovo vec ugrađeno na motoru nemogu sad tu stavljat elektro motor mjesto namotaja.
Originalni alanseri su slabi i posle 27 god. nemoguce je nac ispravan. Pa tako ako želim elektrostarter jedina je opcija da pretvorim namotaje u elektro motor.
LAF-e zazor je 0.9 mm a kad spojim namotaje na akumlator momenta ima i vise nego dovoljno.
Slika namotaja da znate o čemu se radi http://i.ebayimg.com/15/!BZbvQR!BWk~$(KGrHgoOKiUEjlLmWrB3BKms7n4QZw~~_35.JPG
Evo ga zavrtio se https://www.youtube.com/watch?v=9xubIkfx7lI
Promjena faze je namještena na svako 100ms zato se tako sporo vrti. Bitno mi je sad samo da se vrti kansije ću stavit hall senzore da promjena faze bude precizna
Evo i sheme https://s27.postimg.cc/ax9leeopf/brushless_v1.0.png
Trenutno mi se gornji red mosfeta grije(ovih spojenih na 12V), i to meni se čini najviše ovaj na L3 pa onda on prenosi toplinu na ostale. Pa ću sutra to malo pogledat nisam ni spajao osciloskop da vidim šta se dešava