EEPROM = Electrically Erasable Programmable Read Only Memory
EPROM = Electrically Programmable Read Only Memory
Kao sto i sam mozes vidjeti iz naziva, razlika je u tome sta se EEPROM moze obrisati i nanovo programirati (nekoliko tisuca puta pa i vise od toga) dok se EPROM moze samo (jednom) programirati. Postoje posebne vrste EPROM cipova koje na sebi imaju prozorcic i takvi se mogu izbrisati sa UV svjetlosti.
Sto se citanja podataka tice, to ovisi iskljucivo o cipu. Ako su rasporedi nozica isti i naredbe za citanje podataka identicne onda se mogu zamijeniti.
Naredbe provjeris tako da skines datasheet od chipa koji te zanima i proucis ga. Postoje razlike u adresiranju bloka memorije ovisno o kolicini memorije EEPROM-a tako da ne mozes zamijeniti npr. 128 kilobitni EEPROM sa 512 kilobitnim EEPROM-om bez izmjene programa u mikrokontroleru.
24C, 93C, itd. su razlicite serije EEPROMA. "C" oznacava CMOS tehnologiju dok serija 24 ima I2C interface, serija 25 ima SPI interface, a serija 93 ima Microwire interface za komunikaciju. Microchip ima solidnu ponudu razlicitih EEPROM-a pa baci oko.
Za citanje/pisanje EEPROM-a treba ti programator; nesto kao JDM ili AllPIC, a od softvera ICProg ili sta god vec dolazi sa programatorom kojeg mislis koristiti.
jer bi htio ubacivat mape na eprom..mape su algoritamski zapisi (neka me neko ispravi ako sam krivo napisao)
sad ako npr eprom original iz ECU-a je 128 kilobitni, ja sa njega izvucem podatke na komp, i kopiram te podatke na novi eprom 512 kilobitni, oce to sljakat! da li se u tom algoritaskom zapisu nalazi sve potrebno za ocitavanje i koristenje podataka sa eprom-a?
Nece to raditi kako si ti zamislio jer je drukcije adresiranje podataka izmedu navedenih memorija. Po meni imas 2 opcije:
1. napravi kopiju originalnih podataka, ako zeznes stvar, da mozes kasnije sve vratiti na staro (tvornicko)
2. (E)EPROM cip iz ECU-a zamjeni sa istim (E)EPROM cipom po kojemu onda radi sta te volja
Ovisno o ECU-u mozda postoji mogucnost reprogramiranja EEPROM-a bez rastavljanja ECU-a, preko OBD konektora.
znaci moraju eprom cipovi biti isti? (verzija, velicina itd..)
znam ja kako sljaka preko aldl,obd1i2 interface-a, samo problem je sta svaki auto koristi razlicit flasher, a ovi jeftini flasheri sto ih mozes nac za badave po netu, nisu precizni i nepuzdani su, jer veza izmedu pc-a i ecu stalno puca, a ne moram ti govorit kakvo je onda sranje...
ovako preko programmera da ubacim mapu u prazan eprom mi je lakse i sigurnije...
imas preporuku za neki dobar programmer koji naravno nije skup, i neki software koji je pouzdan i ne moras biti advance IT oce bit dobar icprog
Za programiranje EEPROM-a mozes iskoristiti vise-manje vecinu programatora za PIC mikrokontrolere. Ja sam davno prije koristio JDM programator i IC-Prog za flashanje PIC-eva i EEPROM-a. Funkcioniralo je i vise nego zadovoljavajuce. Inace, na stranici od IC Prog-a imas nekoliko razlicitih programatora (klikni na "Supported programmer types" s lijeve strane) pa odaberi neki po zelji.
da li postoji mogucnost da je eprom zasticen nekako, da se sa njega ne mogu kopirat ni brisat podaci?
sorry sta gnjavim sa raznim podpitanjima
uglavno znaci ako stavim e(eprom) istih karakteristika (znaci ovi brojevi i slova odgovaraju, i velicina memorije naravno) to bi elektronika onda ocitala bez beda?
preko programatora izvucem podatke sa jednog, spremim na pc, ubacim drugi erpom i ubaci podatke sa kompa na njega?
Tih EEPROM-a ima poprilicno mnogo i sa razlicitim oblicima enkripcije podataka. To neces znati dok ne procitas oznaku sa cipa i pogledas njegov datasheet. Isto tako, sam procesor moze imati neki provjeru integriteta podataka u EEPROM-u.
Caka je u tome sta moras rastavljati ECU, odlemiti EEPROM sa ploce (vrlo vjerojatno SMD komponenta), ocitati podatke, upucati nove, zalemiti EEPROM natrag na plocu i testirati auto. Ako nesto ne valja, ponoviti cijeli proces ispocetka. Meni je to dovoljna caka da se uopce ni ne pomislim baviti time (osim eventualno za vlastite potrebe) jer rizik postoji, a novi ECU nije nimalo jeftin
sta ima i podjela prema proizvodatima? pogledaj malo listu sto sve podrzava!
to je onda uistinu sranje pronace takav isti eprom....npr. treba mi EPROM-ATMEL
AT2716-12.7V, di to pobogu nac? ili bi se mogo podvalit neki drugi takvih karakteristika
Eto kako do muhe napraviti slona. Napravis podjelu prema proizvodacima i amen
To sta 100 proizvodaca proizvodi isti sklop ne znaci da postoji 100 vrsta jednog te istog; svi su isti, samo sa eventualno drugim prefiskima u oznaci.
EEPROM ces pronaci isto kako si pronasao i programator --> http://www.google.com" onclick="window.open(this.href);return false;
A od zamjenama i "podvaljivanjima" te prepustam sam sebi. S obzirom da si poprilicno uporan po tom pitanju onda ti je najbolje da probas i uvjeris se sam.
A gle, tako su meni moji roditelji govorili "sine, ne guraj zicu u uticnicu!", ali uzalud. Sve dok nisam gurnuo zicu i shvatio o cemu se radi
Ponekad je najbolje da se covjek sam uvjeri u neke stvari
EEPROM se često koridti kao vanjska stalna memorija u mikrokontrolerskim sustavima. Imaju SPI, I2C ili 1-wire sučelje. EEPROM je zgodan jer je bolje podatke zbog pouzdanosti upisivati u vanjsku stalnu memoriju. Da bi se pouzdanost poboljšala na kraj paketa se nadoda 1 ili 2 byte CRC, ili checksum kao zaštita za ispravan upis. U EEPROM s podaci upisuju u stranicama npr 32-64 byte te je onda potrebno napraviti pauzu EEPROM to obradi 10-20ms.Kod čitanja nema pauze. Broj ispravnih upisa je oko 100 000 nakon čega dođe do oštećenja memorije.
E ovako sto se tice programatora za Eprome u autoindustriji mislim da ti je nezamenjljiv alat:
SeeProg
SEEPROG je profesionalni programator za sve serijske EEPROM-e u 8 pinskom DIL kucištu (na listi podržanih se trenutno nalazi preko 5000 kola!)SeePROG je jedan od najboljih programatora serijskih EEPROM-a. Može da radi sa gotovo svim postojecim 8-pinskim serijskim EEPROM-ima. Nezamenljiv za poslove dekodiranja auto-radio kasetofona,vracanje kilomertraze i RTV servisu. Programira EEPROM-e sa IIC (24Cxxx), SPI (25Cxxx) i Microwire (93Cxxx) interfejsima. Spaja se na paralelni (LPT) port PC racunara.
Pokrece se sa Dos, Windos softverom koji se lako i jednostavno koristi i radi na svim verzijama Windowsa (Windows 95/98/Me/NT/2000/XP). Podržani su svi poznati formati fajlova, a prepoznavanje formata i automatska konverzija se radi prilikom otvaranja fajla. Podržana je i autoinkrement funkcija, koja omogucava automatsko dodjeljivanje jedinstveng serijskog broja svakom isprogramiranom EPROM-u. Softver za programator je besplatan i konstantno se proširuje sa podrškom za nova kola. Za update programatora potreban je sledeci link: http://elnec.com
Malo sam Googlao i naletio na ovu temu.
O čem se radi, ubacio sam u Alfu GT koja je bila 1,9 JTD, motor od Alfe 156 2,4 jtd.
E sad, pošto je ovaj novi motor 5 cilindara, a originalni je bio 4, moram koristiti ECU iz auta koji sam kupio i koji mi služi kao "donor" dijelova.
Pošto su instalacije različite, "kabinski" dio instalacije je ostao od Alfe GT, a motorni od Alfe 156 2,4 jtd.
Uglavnom, problem je što mi ECU ne prepopoznaje kod sa immobilisera.
Zanimam me kako da isčitam eeprom i analiziram ga te da u eeprom iz drugog ECU-a ubacim samo podatke koji se odnose na kodove ključa ?
Hvala