kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog ?
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
edit:
Dakle poanta preklopnika struje na punjaču je da ne povuće previše struje kod početnog punjenja tj. da mu ograničiš struju...a ako će on s vremenom punjenja vući manje struje ti tu ništa ne možeš osim mu povećati napon da bi se povećala struja punjenja....
Dakle poanta preklopnika struje na punjaču je da ne povuće previše struje kod početnog punjenja tj. da mu ograničiš struju...a ako će on s vremenom punjenja vući manje struje ti tu ništa ne možeš osim mu povećati napon da bi se povećala struja punjenja....
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Edit2:
Da se razumijemo, ja ne osporavam ono što kažu iskusni sa onog bloga o akumulatorima, oni su isprobavanjem, iskustvom našli modus kako riješiti te stvari oko sulfatizacije i struje punjenja zato i dižu napon da dobiju potrebnu struju za razbijanje sulfata... i svaka čast što suspjeli u tome.
Ali opet mislim da pametan punjač (a nisu ni svi pametni punjači dovoljno pametni pa ih zato oni ne vole.. ) sa switch tehnologijom zbog manjeg izlaznog unutarnjeg otpora može riješiti sve sam da ga ostaviš uključenog par dana...i ne moraš bdijeti nad njime ko kvočka na jajima...a koji je mučak taj je za baciti
Da se razumijemo, ja ne osporavam ono što kažu iskusni sa onog bloga o akumulatorima, oni su isprobavanjem, iskustvom našli modus kako riješiti te stvari oko sulfatizacije i struje punjenja zato i dižu napon da dobiju potrebnu struju za razbijanje sulfata... i svaka čast što suspjeli u tome.
Ali opet mislim da pametan punjač (a nisu ni svi pametni punjači dovoljno pametni pa ih zato oni ne vole.. ) sa switch tehnologijom zbog manjeg izlaznog unutarnjeg otpora može riješiti sve sam da ga ostaviš uključenog par dana...i ne moraš bdijeti nad njime ko kvočka na jajima...a koji je mučak taj je za baciti
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa da, ovo je i poentaFeko wrote:edit:
Dakle poanta preklopnika struje na punjaču je da ne povuće previše struje kod početnog punjenja tj. da mu ograničiš struju...a ako će on s vremenom punjenja vući manje struje ti tu ništa ne možeš osim mu povećati napon da bi se povećala struja punjenja....
da se postigne ono što oni preporučuju, da se puni lošiji aku sa jačinom struje od 1/20 kapaciteta
odnosno bolji sa 1/10
konkretno kod mene da se puni sa "idealnih" 2A
cijelo vrijeme se i vrti priča oko toga
ali je kvaka bila što kod mene nije punio ni sa 0,8 dakle nedovoljno, te za 12 sati punjenja nije dopunio, bratu bratu, ni 5A i NARAVNO da je ostao aku NENAPUNJEN !!!! odnosno da se opet vrlo brzo ispraznio, kao kad bi mobitel nedoovljno punio do nekih 30% i onda ti bilo čudno kako poslije 5-6 sati upotrebe on se opet ispraznio (šteta što na sebi aku nema pokazivač stanja u procentima kao baterija na mobitelu)
ali ja cijelo vrijeme nisam znao da on tako slabo puni, a postalo mi je sumljivo te sam zato i nastojao da ugradim onaj A/V meter, odnosno tek sada kad sam improvizacijom omogućio mjerenje multimetrom vidio sam da kad zadam na 3 ili 4 na potenciometru ( a ranije sam mislio da je to značilo da on puni sa 3-4 A) on ustvari puni sa nedovoljnih 0,8 A i da MORAM POSTAVIT NA 7 da bi bilo tih dovoljnih 2 A za dostatno dobro punjenje !!!
tako da tek sinoć sa punjenjem od 1,5 do 2 A mislim da je bilo ok
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
kakva bolan konstatntna struja i napon i bakračipuknuti wrote:ovo je tvoj citat s stranice 3 , jasno se vidi da nemaš blage veze o punjačimakulin ban wrote:nema opcije regulisanja napona !!!!!! nažalost
to imaju samo najbolji punjači
povuče sam kolko hoće
samo jačine struje a i to je dobro s obzirom da je samo 20 €
kako več sigurno znaš jer si "blogao" aku. se puni konstatnom strujom ili konstantim naponom .
Konstatnom strujom je bolje ali je punjač kopliciraniji i skuplje izvedbe . Čak je i u auta punjenje konstantnim naponom radi jednostavnosti i cijene sustava .Tako da nema šanse da ovo tvoje kino ima strujnu regulaciju , i da ima imalo bi i naponsku jer bi dodatak naponske regulacije bio par dolarcenti skuplji .
GENERALNI PRINCIP punjenja aku
šema punjenja jednog od najboljih "pametnih" CTEK
ili FOREX
http://en.forex.hu/index.php/component/ ... Itemid=105
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Taj akumulator koji na punjacu pokazuje 16.4V, mozes baciti.
Sve je recenoo i svaka dalja diskusija je gubljenje vremena.
E sad, mozda ima besposlicara pa tako ubijaju vrijeme.
Sve je recenoo i svaka dalja diskusija je gubljenje vremena.
E sad, mozda ima besposlicara pa tako ubijaju vrijeme.
Alexa
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
gle , od kada su izmišljeni pametni punjači izbilo vam iz đepa koji stoticu eura , ništa drugo od te pameti .
Nema tu velike pameti , pametni su oni koji su ga izmislili i sad moče noge u toplom đakuziju na tvoj ili račun sličnih tebi a ti trčkaraš iz garaže u sobu .
Od kad su izmišljeni pametni punjači vijek akumulatora se srozao sa 10 godina na nekih 4 godine , stvarno velika pamet .
A kaj se tiče ovih tvojih dijagrama isprintaj ih i nosi u servis pa traži da ti takvu krivulju ugrade u tvoj preplačen auta a ne da ti pune mukom i znojem plačen akumulator konstantnim naponom .
Nema tu velike pameti , pametni su oni koji su ga izmislili i sad moče noge u toplom đakuziju na tvoj ili račun sličnih tebi a ti trčkaraš iz garaže u sobu .
Od kad su izmišljeni pametni punjači vijek akumulatora se srozao sa 10 godina na nekih 4 godine , stvarno velika pamet .
A kaj se tiče ovih tvojih dijagrama isprintaj ih i nosi u servis pa traži da ti takvu krivulju ugrade u tvoj preplačen auta a ne da ti pune mukom i znojem plačen akumulator konstantnim naponom .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ha, ha,
pa ovaj moj i nije "pametni" čovječe, gdje će bit pametan za 20 ojrića....niđe veze
pametni je ovaj gore CTEK i on je sitnih 576 ćuna http://www.solarno.hr/katalog/proizvod/ ... tek-mxs-38
pa ovaj moj i nije "pametni" čovječe, gdje će bit pametan za 20 ojrića....niđe veze
pametni je ovaj gore CTEK i on je sitnih 576 ćuna http://www.solarno.hr/katalog/proizvod/ ... tek-mxs-38
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
zadnja strana moje "makine"
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ljudi meni je prestalo bit' zabavno u onom topic-u za ugradnju digitalnog AV-metra.....
Kulin-bane, deder ti nama reci svoju dob i stepen i orjentaciju obrazovanja (koja škola) dobijat' ćeš razumljivije odgovore ukoliko sugovornici budu imali uvid u tvoje predznanje o materiji.
Kulin-bane, deder ti nama reci svoju dob i stepen i orjentaciju obrazovanja (koja škola) dobijat' ćeš razumljivije odgovore ukoliko sugovornici budu imali uvid u tvoje predznanje o materiji.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa ne bi sigurno bio na pdf "za početnike" da sam elektro struke
znanje je opšte
znanje je opšte
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
A misliš da mi iz elektrostruke nismo nekad bili početnici ?
Dob je pretpostavljam 15-25 ?
Mislim, stvarno bez zafrkancije, ako nisi elektrostruke mani se tih stvari oko akumulatora i AV-metara i nađi sebi neku zanimaciju koja je u skladu sa tvojom (sadašnjom ili budućom) profesionalnom orjentacijom.
Dob je pretpostavljam 15-25 ?
Mislim, stvarno bez zafrkancije, ako nisi elektrostruke mani se tih stvari oko akumulatora i AV-metara i nađi sebi neku zanimaciju koja je u skladu sa tvojom (sadašnjom ili budućom) profesionalnom orjentacijom.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
15 - 25 ima Golfa 6
fulo si brale, al totalno
i nisi pokupio svu pamet svijeta ako nešto znaš iz svoje struke, nit je sve mudro slovo
neću da nađem drugu zanimaciju, ovo mi zanimljivo i hoću da se zajebajem s tim
čisto onako iz dosade, iz zajebancije
fulo si brale, al totalno
i nisi pokupio svu pamet svijeta ako nešto znaš iz svoje struke, nit je sve mudro slovo
neću da nađem drugu zanimaciju, ovo mi zanimljivo i hoću da se zajebajem s tim
čisto onako iz dosade, iz zajebancije
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Jel ovo onaj tvoj što smo vidjeli unutrašnjost u temi ugradnje V/A metra?kulin ban wrote:zadnja strana moje "makine"
Ovo je tipičan primjer lijepo upakiranog ofarbanog uređaja...a unutra tako lijepo posloženo dijelovi i žice da bi dijete 8 razred na tehničkom predmetu to bolje napravilo i pospajalo
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
da, to je taj
žali se kinezima ili ih ti zajebi, pospajaj ti BOLJE i prodaji po 20 ojra, ubit ćeš ih kao konkurenciju, evo ja ću prvi naručit od tebe
ali da me na vratima sa dostavom košta 20 €
može li ?
žali se kinezima ili ih ti zajebi, pospajaj ti BOLJE i prodaji po 20 ojra, ubit ćeš ih kao konkurenciju, evo ja ću prvi naručit od tebe
ali da me na vratima sa dostavom košta 20 €
može li ?
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
jesi napravio mjerenje kako sam predložio ?..pa da vidimo taj CURRENT ADJUST na djelu
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
a jesi ti pročito prije toga post, tako da je odgovor na tvoje pitanje bio suvišan
ali ipak ponovit ću
sinoć na podioku 7 struja 1,3
smanjim na podiok 6
struja 0,8
napon isti u oba slučaja od 16,4 v
i ostavio na sedmici
ali ipak ponovit ću
sinoć na podioku 7 struja 1,3
smanjim na podiok 6
struja 0,8
napon isti u oba slučaja od 16,4 v
i ostavio na sedmici
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
jebote, šra vi očekujete za 20 eura
da bude CTEK ? e pa on je bogami 120
ili onaj Seadov pravljeni, za čiju izradu traži 150 ojrića
za 20 eura, punjač je odličaaan
može da obezbjedi punjenje od 2 A koje je potrebno za moj aku
da bude CTEK ? e pa on je bogami 120
ili onaj Seadov pravljeni, za čiju izradu traži 150 ojrića
za 20 eura, punjač je odličaaan
može da obezbjedi punjenje od 2 A koje je potrebno za moj aku
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Muka mi više ovo čitat pa odlučio i ja dodati svoja 2 centa .
1. Kažeš da imaš Golfa 6 starog 5 godina s jednako starim originalnim Banner akumulatorom i ovu Toplu staru 4 godine. Znači ili ne govoriš istinu za starost auta, ili si odlučio u relativno novo vozilo, koje nije baš jeftino, ubaciti stari akumulator kada je tvornički bio na izmaku snaga . Naravno auto je k' tome i dizel i treba kvalitetniji akumulator. Ne znam što je gore od ove dvije opcije.
2. Prije ikakvih pokušaja dopunjavanja išao si testirati 4 godine star akumulator. Znači da te taj akumulator ili već zezao, ili si već pretpostavljao da je na izmaku snaga.
3. Ne znaš što je sve taj tester testirao, pa ne možeš biti siguran koliko je dobro ocijenio zdravlje akumulatora.
Sam tester je pokazao da iako je akumulator ispravan i nije baš u nekom stanju ("kazaljka blizu ne ispravnog"). Kako je skala „baždarena“ ne znamo. Možda ovaj položaj znači da bi aku bio dovoljno zdrav za pokretanje malog benzinca u proljeće, ali ne i dizelaša tijekom zime.
Testiranje je obavljeno prije svih tvojih eksperimenata i pokušaja punjenja, koji su mogli (a vjerojatno i jesu) dodatno oštetiti akumulator.
Sama činjenica da nisi uspio upaliti auto nakon testiranja akumulatora ti je trebala upaliti crvenu lampicu.
4. Punjači vulgaris najčešće imaju samo trafo i grec s izlaznim naponom 14,4- 14,7V. Znači da se punjenje vrši konstantnim naponom. Ovakav punjač sigurno neće dobro napuniti akumulator pred otpisom zbog njegovog povećanog unutarnjeg otpora. To je razlog zašto su se u temi spominjali viši naponi punjenja.
Ozbiljni punjači rade po zadnjim grafovima u temi te imaju više režima rada. Ukoliko je napon akumulatora dosta nizak (isti je duboko ispražnjen) kreće se s dopunjavanjem malom konstantnom strujom. Druga faza je punjenje konstantnom strujom, dok je zadnja punjenje konstantnim naponom. Neki punjači posjeduju dodatnu opciju desulfatizacije, a neki i opciju održavanja kapaciteta kod akumulatora koji se ne koriste. Faza desulfatizacije je onda prva faza i kod nje se pulsira napon.
Pravilno korištenje (pravilna max. struja i napon) kvalitetnih „pametnih“ punjača ne može i neće smanjiti životni vijek akumulatora!
Sumnjam da tvoj punjač ima pravu CC regulaciju, no to možemo vidjeti ako ga poslikaš iznutra.
Sve što je @Feko rekao o punjačima po meni u potpunosti stoji.
5. Vjerujem da si puno čitao i proučavao o ovoj temi, ali mi se čini nekako na preskokce i s rupama. Pitanje je samo koliko si toga shvatio. Sudeći po tome da su ti potrebne oznake markerom na multimetru kako bi gdje ga namjestiti sumnjam u tvoje znanje i iskustvo s elektrikom/elektronikom.
Kratki rezime je…
Šansa da je akumulator bio relativno ispravan prije cijele ove farse je po meni manja od 30%. I pod to relativno ispravan mislim da bi ga do ljeta ionako morao promijeniti.
Od 70% vjerojatnosti da je akumulator bio ne ispravan, mislim da ona sada iznosi oko 90%.
Ukoliko ti je tih 10% dovoljno dobro uzmi taj tvoj punjač akumulatora i stavi ga na svoj lokalni oglasnik (njuškalo, pik.ba..). S parama koje dobiješ od njega odnesi taj tvoj akumulator kod nekog provjerenog profesionalca da provede desulfatizaciju i napuni akumulator kako treba.
S obzirom na tvoj punjač, znanje i stanje akumulatora sumnjam da ćeš sam išta postići.
Meni iskreno tih 10% šanse ne bi bilo dovoljno te bih ja na tvome mjestu odnio akumulator u najbliže reciklažno dvorište (NI SLUČAJNO ZAGAĐIVATI BACANJEM U SMEĆE), te kupio novi akumulator . Uostalom s obzirom na noviji auto to ti ne bi trebao biti strašni trošak.
1. Kažeš da imaš Golfa 6 starog 5 godina s jednako starim originalnim Banner akumulatorom i ovu Toplu staru 4 godine. Znači ili ne govoriš istinu za starost auta, ili si odlučio u relativno novo vozilo, koje nije baš jeftino, ubaciti stari akumulator kada je tvornički bio na izmaku snaga . Naravno auto je k' tome i dizel i treba kvalitetniji akumulator. Ne znam što je gore od ove dvije opcije.
2. Prije ikakvih pokušaja dopunjavanja išao si testirati 4 godine star akumulator. Znači da te taj akumulator ili već zezao, ili si već pretpostavljao da je na izmaku snaga.
3. Ne znaš što je sve taj tester testirao, pa ne možeš biti siguran koliko je dobro ocijenio zdravlje akumulatora.
Sam tester je pokazao da iako je akumulator ispravan i nije baš u nekom stanju ("kazaljka blizu ne ispravnog"). Kako je skala „baždarena“ ne znamo. Možda ovaj položaj znači da bi aku bio dovoljno zdrav za pokretanje malog benzinca u proljeće, ali ne i dizelaša tijekom zime.
Testiranje je obavljeno prije svih tvojih eksperimenata i pokušaja punjenja, koji su mogli (a vjerojatno i jesu) dodatno oštetiti akumulator.
Sama činjenica da nisi uspio upaliti auto nakon testiranja akumulatora ti je trebala upaliti crvenu lampicu.
4. Punjači vulgaris najčešće imaju samo trafo i grec s izlaznim naponom 14,4- 14,7V. Znači da se punjenje vrši konstantnim naponom. Ovakav punjač sigurno neće dobro napuniti akumulator pred otpisom zbog njegovog povećanog unutarnjeg otpora. To je razlog zašto su se u temi spominjali viši naponi punjenja.
Ozbiljni punjači rade po zadnjim grafovima u temi te imaju više režima rada. Ukoliko je napon akumulatora dosta nizak (isti je duboko ispražnjen) kreće se s dopunjavanjem malom konstantnom strujom. Druga faza je punjenje konstantnom strujom, dok je zadnja punjenje konstantnim naponom. Neki punjači posjeduju dodatnu opciju desulfatizacije, a neki i opciju održavanja kapaciteta kod akumulatora koji se ne koriste. Faza desulfatizacije je onda prva faza i kod nje se pulsira napon.
Pravilno korištenje (pravilna max. struja i napon) kvalitetnih „pametnih“ punjača ne može i neće smanjiti životni vijek akumulatora!
Sumnjam da tvoj punjač ima pravu CC regulaciju, no to možemo vidjeti ako ga poslikaš iznutra.
Sve što je @Feko rekao o punjačima po meni u potpunosti stoji.
5. Vjerujem da si puno čitao i proučavao o ovoj temi, ali mi se čini nekako na preskokce i s rupama. Pitanje je samo koliko si toga shvatio. Sudeći po tome da su ti potrebne oznake markerom na multimetru kako bi gdje ga namjestiti sumnjam u tvoje znanje i iskustvo s elektrikom/elektronikom.
Kratki rezime je…
Šansa da je akumulator bio relativno ispravan prije cijele ove farse je po meni manja od 30%. I pod to relativno ispravan mislim da bi ga do ljeta ionako morao promijeniti.
Od 70% vjerojatnosti da je akumulator bio ne ispravan, mislim da ona sada iznosi oko 90%.
Ukoliko ti je tih 10% dovoljno dobro uzmi taj tvoj punjač akumulatora i stavi ga na svoj lokalni oglasnik (njuškalo, pik.ba..). S parama koje dobiješ od njega odnesi taj tvoj akumulator kod nekog provjerenog profesionalca da provede desulfatizaciju i napuni akumulator kako treba.
S obzirom na tvoj punjač, znanje i stanje akumulatora sumnjam da ćeš sam išta postići.
Meni iskreno tih 10% šanse ne bi bilo dovoljno te bih ja na tvome mjestu odnio akumulator u najbliže reciklažno dvorište (NI SLUČAJNO ZAGAĐIVATI BACANJEM U SMEĆE), te kupio novi akumulator . Uostalom s obzirom na noviji auto to ti ne bi trebao biti strašni trošak.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Tako je , ja to rednovno radim . Jedino mu to može pomoći ali da imaš one preduslove koje sam naveokulin ban wrote:druže da li to znači da je ok što sada punim moj aku sa 16,5 v i sa 1,3 A
da li tako može ostati do ujutro ?
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ja sam nabavio par punjača na Arizoni ali su zaista bili smeće , od elemenata je imao samo trafo, gretz i ampermetar. Ja to nisam mogao nekom prodati i prepravim sa dodatnom pločicom da je maksimalni napon 14,7V . Na slikama se vidi . Inače je punjač bio lud, ode napon i amperi .Feko wrote:Jel ovo onaj tvoj što smo vidjeli unutrašnjost u temi ugradnje V/A metra?kulin ban wrote:zadnja strana moje "makine"
Ovo je tipičan primjer lijepo upakiranog ofarbanog uređaja...a unutra tako lijepo posloženo dijelovi i žice da bi dijete 8 razred na tehničkom predmetu to bolje napravilo i pospajalo
http://www.olx.ba/artikal/15792939/punj ... ra-12v-5a/