potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by pajser »

Asinkroni motor možeš zakočiti tako da kada ga isključiš, pustiš istosmjernu struju u jednu od faza.. Napon ovisi o radnom otporu namotaja, al najbolje da struja bude oko 2-3 puta manja od nazivne, isprobano, motor stane za oko 3 sekunde. Znači prvo isključiš napajanje, i onda uključiš DC struju za kočenje.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by niho »

Pedja je u pravu, bilo koji motor ako mu se spoje namotaji u kratak spoj ce kociti. To sto je motor kavezni nema veze, ima nesto sto se zove remanentni magnetizam pa ce i u kavezu zbog toga doci do EMI kao i u statorskim namotajima. Promjena smjera trofznog motora vrsi se promjenom bilo koje dvije od tri faze!
Shemu ces skontati i sam upotrijebi svoje mozdane vijuge i vidjet ces da nije tesko bilom da to radis sa trijacima bilo sa relejima.
User avatar
juka vk
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1094
Joined: 05-07-2006, 21:40
Location: Vinkovci, Hrvatska
Contact:

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by juka vk »

niho wrote:Pedja je u pravu, bilo koji motor ako mu se spoje namotaji u kratak spoj ce kociti. To sto je motor kavezni nema veze, ima nesto sto se zove remanentni magnetizam pa ce i u kavezu zbog toga doci do EMI kao i u statorskim namotajima.
mislim da nisi u pravu, ustvari poprilicno sam siguran. Remanentni magnetizam nije ni priblizno dovoljan za kocenje motora, on je jako mal i kratkotrajan !!
Amir_H
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 487
Joined: 23-02-2010, 08:12
Location: Zenica, BiH

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by Amir_H »

Danas se primjenjuju sljedeći postupci kočenja trofaznog AC motora:

1.)kočenje DC strujom - ovo je neko već opisao
2.)kočenje spajnjem otpornika paralelno sa namotima motora - i ovo je neko već naveo samo je surisao da se spoje otoprnicei otpora 0 ohm tj. kratko spajanje
3.)elektronski uređaji za kočenje.

Pretpostavlja se da je u pitanju "obični" AC motor tj. motor bez ugrađene kočnice.

Vjerujem da znaš engleski pa pogledaj linkove:
http://www.directindustry.com/prod/kimo ... 30802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.control.com/thread/1009983184" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by pajser »

Hmm, kavezni motor nemožeš zaustaviti kratkim spajanjem namota jer taj njegov generatorski rad ne traje dugo, a i kad ga isključiš, nema mu kaj davat jalovu energiju potrebnu da on i dalje proizvodi struju, a i da bi on počeo proizvodit struju, mora se povečat brzina okretaja za oko 7-10% od nazivne. Sinkroni motor bi mogao tako zakočiti, i asinkroni kliznokolutni ako mu na rotor dovedeš DC struju, al kavezni ne.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
goks
Posts: 1
Joined: 27-10-2010, 22:35

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by goks »

pozdrav. dosta radim sa asinhronim motorima koji na sebi imaju elektromagnetnu kocnicu.kada motor neradi opruge drze kocnicu tako da je zakocen rotor. kada hoces da pokrenes motor !!mora i kocnica da privuce to jest da je napojis, znaci iskoristis jedan pomocni kontakt. kocnice su razne od monofaznih do trofaznih.
User avatar
ivan09
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 742
Joined: 26-10-2010, 18:21
Location: FBiH Žepče 72230

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by ivan09 »

Zbunili ste me sad ne znam što da radim :D
Što reći?
User avatar
kranes
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 65
Joined: 09-02-2010, 18:56

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by kranes »

ivan09 wrote:Zbunili ste me sad ne znam što da radim :D
Evo ja baš dosta radim oko motora koji su opremljeni sa kočnicama i ne slažem se sa onim što neko gore reče da bi se motor raspao ako bih se momentalno zakočio par puta,pa šta bih bilo sa dizalicama gdje svaki motor na sebi ima kočnicu i gotovo svaki koči u momentu isključenja napona na motoru.
Naj jednostavnije je na energetskoj šemi ucrtati pokraj motora kalem (špulnu el.magneta kočnice) i sa motora prespojit na el.magnet .Kad motor starta uključuje se i el.magnet koji savlada silu kočionih opruga ,privlači potisnu ploču i oslobađa ferodu ili kočionu lamelu .Po isključenju napona na motoru i el.magnetu,tada magnet otpusti potisnu ploču,a opruge je pritisnu svojom silom na ferodu i ostvari se kočenje.Sila kočenja je podesiva na gotovo svim tipovima kočnicama. Naponi kočnica su raznovrsni.
Taj sistem napajanja se najviše koristi kod jednobrzinskih el.motora i kod kočnica napona 3x380V
Drugi način uključenja kočnice možeš ostvarit preko posebnog kontaktera kojeg se uključuje preko pomoćnih radnih "NO" kontakata sklopnika za lijevi i desni smjer motora.Znači Uključenjem bilo kojeg sklopnika (smjera motora)uključuje se i sklopnik od kočnice.Preko njegovih kontakata kočnici dovodiš potrebni napon 380V AC, 220V ,a
preko posebnog transformatora 110,30,24V.Namotaji se izvode za AC i DC napone, tada se ugrađuje odgovarajući grec najčešće u priključnu kutiju kočnice da bih se izbjeglo prekidanje DC struje na kontaktima...
Pozdrav
User avatar
vladobk
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 34
Joined: 10-11-2010, 17:05
Location: Loznica
Contact:

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by vladobk »

ako uzmes motor od lifta sa E.M. kocnicom koji je u beznaponskom stanju zakocen, a cim dodje napon on se odkoci i krece
User avatar
vladobk
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 34
Joined: 10-11-2010, 17:05
Location: Loznica
Contact:

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by vladobk »

evo i sheme
Attachments
em1.rar
(12.96 KiB) Downloaded 362 times
chenchen21621
Posts: 1
Joined: 22-11-2010, 06:23

Re: potrebna pomoć oko 3-faznog motora---

Post by chenchen21621 »

Taj motor mora imati na sebi EM kočnicu, znači poseban namotaj-elektomagnet koji svojom silom uključuje lamele ili ili kočione obloge. E sad, nju vežeš preko oba NC kontakta na EM sklopkama, i kada su obje sklopke isključene kočnica je u pogonu.
Ukoliko pričaš o običnom motoru bez EM kočnice, onda ti za ovakvo upravljanje treba frekventni regulator, pomoću koga bi mijenjao smjer, brzinu i vršio kočenje..


:azdaja: :azdaja: :azdaja: :azdaja: :azdaja: :azdaja: :azdaja: :azdaja:






_________________________________________________________________________________
ugg boots mini ugg boots tall ugg boots women
Post Reply