Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Pozz kolega , evo da kazem o ideji motora iz busilice mislim da ti nece ic (naravno ako ga budes stavljo jer ako taj motor radi vise 40 minuta on jednostavno izgori mom tati je prije par godina izgorila jer je covjek busio zeljezo, motori od vesmasine su jako teski a da uzmes dva alnasera od auta oni su teski obadva manje 15 kg. I da te jos nesta pitam, sta ce ti ta platforma ili bolje receno robot, nije valda da planiras opljackat banku stim jer sva ova oprema koju bi ti na to naguro vodi ktomu jos jedino fali automat kojim ce upravljat racunalo!
Pozz!
Pozz!
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Prvo da zahvalim na odlicnom postu - em sto si naveo probelem naveo si i neka resenja sto izuzetno cenim - a potrudio si se da mi objasnis neke druge stvari.
evo nekih dodatnih detalja
Mozda bih se slozio sa tobom oko toga da bi taj SUS motor bio svakako bolje resenje, ali imam prvo nekoliko pitanja i komentara
- koliko mi alternator moze dati struje - i koliko bi to sve na kraju bilo tesko
- daljine na kojima ce ovo vozilo da se koristi su u nekim verzijama do 100 metara a samo u posebnim okolnostima i do 1 km - to su maksimumi - ako pricamo o daljinama do 100-tinak ili malo vise metara onda mi svakako nije bitna brzina a ono sto je najbitnije u svemu je preciznost - u smislu kvaliteta upravljanja zbog pozcioniranja platforme. Ako mi je u odredjenim situacijama nebitna brzina i snaga pokretanja - u smislu da imam dovoljno snage da se krecem, ali mi nije potrebno vise od toga, onda je pitanje koliko smisla ima stavljati predlog sa sus motorom i alternatorom, pogotovu ako nisam sguran da ce mi taj alternator moci dati potrebnih 500 do 700 wati snage za sve ostalo sto mi treba.
Inace grdno se varas ako mislis da mi tvoje misljenje ne znaci - bas suprotno.
Znaci ako mi vozilo treba na daljinama u okvirima do 100-200 metara, a samo odredjene varijante da idu do 1 km, onda ima smisla razmisljati o elektromotorima - pa makargenerator bio van vozila a sva struja i komande isle preko kablova koji ce ostajati iz platforme dok se ona krece - to je jedna mogucnost
Prva bi u stvari bila struja, druga generator koji je van, treca generator unutra a tek cetvrta potencijalno taj sus motor i to samo ako se pokaze da je struja koju bi pravio alternator dovoljna za sve ostale potrebe.
Ako neko obrati paznju shvatice sledece - menjanjem pogonske grupe se samo povacava domet i neke stvari - sve ostalo ostaje isto - elektronika za upravljanje, nacin upravljanja, nacin rada itd itd - to su samo varijacije na temu - meni sad treba da sto jeftinije i lakse napravim prvi model - pa da onda idem dalje - jasno je svima da uz manje ili vece probelme to moze biti napravljeno - a potrebne stvari su tu - na dohvat ruke - motore za ves masine mozes kupiti gde hoces, ostale step motore i slicno - imas u kini, ili koristiti nesto jos bananline - npr motore iz kopir masina, softver mora pa mora da bude napravljen i to je to - sve ostalo je stvar vremena ulozenog da bi se sve dovelo da perfeto funkcionisanja.
Kontrola - da - jasno je da je ovo vozilo remote controll - softver za komandovanje ce preko klasicnog lana omoguciti kontrolu - da li ce to biti obicna lan kartica i mrezni kabal, ili wifi - to je nebitno - to je predvidjeno jos medju prvim stvarima - do 100 m semoze koristiti kabal a posle toga i profi WIFI kartice sa nekoliko velikih antena - sto je izvodljivo.
Vidim da se polako suzava izbor - i da su neke od varijanti o kojima sam razmisljao sasvim izvodljive -
evo nekih dodatnih detalja
Mozda bih se slozio sa tobom oko toga da bi taj SUS motor bio svakako bolje resenje, ali imam prvo nekoliko pitanja i komentara
- koliko mi alternator moze dati struje - i koliko bi to sve na kraju bilo tesko
- daljine na kojima ce ovo vozilo da se koristi su u nekim verzijama do 100 metara a samo u posebnim okolnostima i do 1 km - to su maksimumi - ako pricamo o daljinama do 100-tinak ili malo vise metara onda mi svakako nije bitna brzina a ono sto je najbitnije u svemu je preciznost - u smislu kvaliteta upravljanja zbog pozcioniranja platforme. Ako mi je u odredjenim situacijama nebitna brzina i snaga pokretanja - u smislu da imam dovoljno snage da se krecem, ali mi nije potrebno vise od toga, onda je pitanje koliko smisla ima stavljati predlog sa sus motorom i alternatorom, pogotovu ako nisam sguran da ce mi taj alternator moci dati potrebnih 500 do 700 wati snage za sve ostalo sto mi treba.
Inace grdno se varas ako mislis da mi tvoje misljenje ne znaci - bas suprotno.
Znaci ako mi vozilo treba na daljinama u okvirima do 100-200 metara, a samo odredjene varijante da idu do 1 km, onda ima smisla razmisljati o elektromotorima - pa makargenerator bio van vozila a sva struja i komande isle preko kablova koji ce ostajati iz platforme dok se ona krece - to je jedna mogucnost
Prva bi u stvari bila struja, druga generator koji je van, treca generator unutra a tek cetvrta potencijalno taj sus motor i to samo ako se pokaze da je struja koju bi pravio alternator dovoljna za sve ostale potrebe.
Ako neko obrati paznju shvatice sledece - menjanjem pogonske grupe se samo povacava domet i neke stvari - sve ostalo ostaje isto - elektronika za upravljanje, nacin upravljanja, nacin rada itd itd - to su samo varijacije na temu - meni sad treba da sto jeftinije i lakse napravim prvi model - pa da onda idem dalje - jasno je svima da uz manje ili vece probelme to moze biti napravljeno - a potrebne stvari su tu - na dohvat ruke - motore za ves masine mozes kupiti gde hoces, ostale step motore i slicno - imas u kini, ili koristiti nesto jos bananline - npr motore iz kopir masina, softver mora pa mora da bude napravljen i to je to - sve ostalo je stvar vremena ulozenog da bi se sve dovelo da perfeto funkcionisanja.
Kontrola - da - jasno je da je ovo vozilo remote controll - softver za komandovanje ce preko klasicnog lana omoguciti kontrolu - da li ce to biti obicna lan kartica i mrezni kabal, ili wifi - to je nebitno - to je predvidjeno jos medju prvim stvarima - do 100 m semoze koristiti kabal a posle toga i profi WIFI kartice sa nekoliko velikih antena - sto je izvodljivo.
Vidim da se polako suzava izbor - i da su neke od varijanti o kojima sam razmisljao sasvim izvodljive -
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pozdrav
izgleda da se nismo bas razumeli sto se tice sus motora...
ja sam mislio da stavis sus motor i preko odgovarajuceg prenosa da on pogoni tockove a alternator bi samo prozivodio struju za pogon te elektronike,step motora...
mislim da bi ti to bilo dosta jednostavnije od te varijante sa generatorom i elektromotorima ali pretpostavljam da si vec razmisljao na tu temu pa ti iz nekog razloga ne odgovara takvo resenje.
vidjao sam kako su ljudi pravili bagije sa pogonom od tomosovih motora kao sto je automatic ,apn4 ili 6.
naprimer najjednostavnija varijanta bi bila sa motorom i menjacom od automatika na ciji prenos bi trebalo staviti neki mali diferencijal da bi skretanje bilo "mekse" i to je to.
ovo su neke moje ideje,onako prvo sto mi je palo na pamet.
pozdrav
izgleda da se nismo bas razumeli sto se tice sus motora...
ja sam mislio da stavis sus motor i preko odgovarajuceg prenosa da on pogoni tockove a alternator bi samo prozivodio struju za pogon te elektronike,step motora...
mislim da bi ti to bilo dosta jednostavnije od te varijante sa generatorom i elektromotorima ali pretpostavljam da si vec razmisljao na tu temu pa ti iz nekog razloga ne odgovara takvo resenje.
vidjao sam kako su ljudi pravili bagije sa pogonom od tomosovih motora kao sto je automatic ,apn4 ili 6.
naprimer najjednostavnija varijanta bi bila sa motorom i menjacom od automatika na ciji prenos bi trebalo staviti neki mali diferencijal da bi skretanje bilo "mekse" i to je to.
ovo su neke moje ideje,onako prvo sto mi je palo na pamet.
pozdrav
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
ja jos nisam nasao - tj odabrao motor za glavni pogon - tj dva komada
prica je dobila malo drugaciji tok
Prvo - motor od masine je pretezak - oko 10-tak kilograma - sto mi je previse
Drugo - poceo sam da se zanima za elektricne dizalice - tj njihve motore
Ne zanm njihovu tezinu - mislim samih motora, pa to moram da pogledam i ispitam -
I dalje sam u potrazi za motorima - ako imate konkretne predloge - linkove i slicno - zahvalan u napred
Spel
prica je dobila malo drugaciji tok
Prvo - motor od masine je pretezak - oko 10-tak kilograma - sto mi je previse
Drugo - poceo sam da se zanima za elektricne dizalice - tj njihve motore
Ne zanm njihovu tezinu - mislim samih motora, pa to moram da pogledam i ispitam -
I dalje sam u potrazi za motorima - ako imate konkretne predloge - linkove i slicno - zahvalan u napred
Spel
Da li si razmisljao nesto o motorima koji se ugradjuju u elektricne skutere
http://www.e-vozila.com/motocikli/moped.htm
Sad sa cenom neverujem da su pristupacni ali malo vredi procackati net
EDIT:
Evo na primer ova kineska glupost za 100evra
http://moto-berza.com/ponuda.php?id=120 ... cni-skuter
Trotico - elektricni skuter
Godiste 2007
Kilometraza 0 km
Stranac ne
Dodatne informacije:
punjac, nosivost do 80kg, prelazi do 10km.
Cena 100 eura
http://www.e-vozila.com/motocikli/moped.htm
Sad sa cenom neverujem da su pristupacni ali malo vredi procackati net
EDIT:
Evo na primer ova kineska glupost za 100evra
http://moto-berza.com/ponuda.php?id=120 ... cni-skuter
Trotico - elektricni skuter
Godiste 2007
Kilometraza 0 km
Stranac ne
Dodatne informacije:
punjac, nosivost do 80kg, prelazi do 10km.
Cena 100 eura
ovako... jedna stvar... nisam cito sve jel su postovi jako dugacki.. a sad je 3 ujutro
ja mislim da bi najbolje rijesio stvar s jednim motorom (benziskim) od jedno 5-6 ks. jel kao sto kaze mlada nada, 80-ak kg. to ce ti bit taman eo recimo ja imam jedan autic (za jednu osobu) i sve je gotovo... sam nemogu naci motor od 5-6 ks i osovine. jedan lik mi je reko to nabavit pa cekam jedno 2-3 godine. ali kak mi je djed umro (to je kod njega u garazi) kuca ce se rusit i mojih 6 mjeseci rada ode u vjetar... tak da imaj tak nes na umu :D
ja mislim da bi najbolje rijesio stvar s jednim motorom (benziskim) od jedno 5-6 ks. jel kao sto kaze mlada nada, 80-ak kg. to ce ti bit taman eo recimo ja imam jedan autic (za jednu osobu) i sve je gotovo... sam nemogu naci motor od 5-6 ks i osovine. jedan lik mi je reko to nabavit pa cekam jedno 2-3 godine. ali kak mi je djed umro (to je kod njega u garazi) kuca ce se rusit i mojih 6 mjeseci rada ode u vjetar... tak da imaj tak nes na umu :D
Dvije ploče jedan izolator,mala moja to je KONDENZATOR...
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Ukratko o projektu AAMV - poziv na pomoc i saradnju
Projekat Automatizovanog Autonomnog Malog Vozila na daljinsku kontrolu za razlicite upotrebe
Malo o platformi
AAMV je prevasnodno namenjen da bude platforma za razlicite upotrebe a neke od sledecih bih evo sad naveo:
• platforma za izvidjanje i nadgledanje - cuvanje prostora
• platforma za antidiverzionu upotrebu - sa mehanickom rukom
• platforma za deminiranje terena - dodatni senzori i slicno
Zelim da napomenem da bi uz nadgradnju AAMV bi bio upotrebljiv i u gasenju pozara, ispitivanju i radu na opasnim mestima, automatizovanom i autonomnom nadgledanju odredjenih prostora - npr cuvanju skladista i slicno.
AAMV bi po gabaritima imao okvirno 1 x 1.5 m, klirens od 15-20 cm, od 70 do 100 kg a imao bi od 4 do 6 tockova. Sistem kretanja bi ostao vrlo slican vozilima sa gusenicama (tockovi ili eventualno gusenice), sto bi samom vozilu dalo stabilnost i autonomnost na raznim terenima, sto je izuzetno bitno za ono cemu je ova verzija projekta namenjena a napomenuto je na pocetku.
Sama platforma bi prakticno ostala skoro pa potpuno ista a samo bi se menjala tzv "dodatna ili specjalna oprema" cijom izmenom bi se prakticno menjala i funkcija platforme AAMV. Predvidjeno je da izmena dodatne ili tzv specjalne opreme bude laka i brza u smislu da se to vreme izmene paketa meri minutima ili desetinama minuta sto bi platformu AAMV onda postavilo kao visenamensku platformu sto mu je i prevashodna namena, a ta mogucnost je itekako korisna u smislu kada se prilikom nabavke uz dodatne pakete moze koristiti u vise totalno razlicitih situacija.
Nacin funkcionisanja - kontrola preko kabla ili bezicno i cisto daljinski. Sistem funkcionisanja ima nekoliko varijanti:
1. Pogon na struju iz uticnice sa kablovima od - do 200-tinak metara gde kontrola moze biti preko kabla ili daljinska
2. Pogon na struju - iz generatora gde generator nije na samom vozilu - sistem kontrole kao u prethodnoj varijnati
3. Pogon na struju iz generatora ili akumulatora gde je generator(akumulator) na samom vozilu - sistem kontrole najverovatnije potpuno daljinski
4. Pogon sa SUS motorom .....
5. Pogon potpuno oslonjen na baterije
Prva i druga varijanta imaju okvirno ogranicen radijus kretanja - duzinom kablova za napajanje, dok treca ima ogranicenje zbog sistema kontrole - opticke vidljivosti i slicno. Sistem se moze automatizovano koristiti tako sto ce biti isprogramiran kako, tj kuda da se krece.
AAMV bi bio pravljen po modularnom principu, a tako bi i funkcionisao uz normalno njihovu medjuzavisnost - sklopovi se dele na fizicke i softverske i na one koji se nalaze na samom vozilu i na one koji se nalaze na remote platformi
• Sklop pogonske grupe
• Sklop za upravljanje koji je namenjen vozacu
• Sklop upravljanja kupolom
• Sklop upravljanja dodatnom ili specijalnom opremom
• Softverski modul za sigurnost platforme
• Softverski modul za mapiranje pozicije platforme
Tim koji radi na ovom projektu se sastoji od nekoliko ljudi koji ovo rade u svom slobodnom vremenu. Neke skice dizajna vec postoje, ali su one podlozne menjanju uz napomenu da sam projekat sadrzi vise informacija nego sto sam Vam ovde prikazao, ali je ovo dovoljno da vidim da li bi Vi kao pojedinci bili zainteresovani da nesto i uradimo tako sto cete nam ovde na ovom forumu i pomoci.
Iskreno Vas Spel
Projekat Automatizovanog Autonomnog Malog Vozila na daljinsku kontrolu za razlicite upotrebe
Malo o platformi
AAMV je prevasnodno namenjen da bude platforma za razlicite upotrebe a neke od sledecih bih evo sad naveo:
• platforma za izvidjanje i nadgledanje - cuvanje prostora
• platforma za antidiverzionu upotrebu - sa mehanickom rukom
• platforma za deminiranje terena - dodatni senzori i slicno
Zelim da napomenem da bi uz nadgradnju AAMV bi bio upotrebljiv i u gasenju pozara, ispitivanju i radu na opasnim mestima, automatizovanom i autonomnom nadgledanju odredjenih prostora - npr cuvanju skladista i slicno.
AAMV bi po gabaritima imao okvirno 1 x 1.5 m, klirens od 15-20 cm, od 70 do 100 kg a imao bi od 4 do 6 tockova. Sistem kretanja bi ostao vrlo slican vozilima sa gusenicama (tockovi ili eventualno gusenice), sto bi samom vozilu dalo stabilnost i autonomnost na raznim terenima, sto je izuzetno bitno za ono cemu je ova verzija projekta namenjena a napomenuto je na pocetku.
Sama platforma bi prakticno ostala skoro pa potpuno ista a samo bi se menjala tzv "dodatna ili specjalna oprema" cijom izmenom bi se prakticno menjala i funkcija platforme AAMV. Predvidjeno je da izmena dodatne ili tzv specjalne opreme bude laka i brza u smislu da se to vreme izmene paketa meri minutima ili desetinama minuta sto bi platformu AAMV onda postavilo kao visenamensku platformu sto mu je i prevashodna namena, a ta mogucnost je itekako korisna u smislu kada se prilikom nabavke uz dodatne pakete moze koristiti u vise totalno razlicitih situacija.
Nacin funkcionisanja - kontrola preko kabla ili bezicno i cisto daljinski. Sistem funkcionisanja ima nekoliko varijanti:
1. Pogon na struju iz uticnice sa kablovima od - do 200-tinak metara gde kontrola moze biti preko kabla ili daljinska
2. Pogon na struju - iz generatora gde generator nije na samom vozilu - sistem kontrole kao u prethodnoj varijnati
3. Pogon na struju iz generatora ili akumulatora gde je generator(akumulator) na samom vozilu - sistem kontrole najverovatnije potpuno daljinski
4. Pogon sa SUS motorom .....
5. Pogon potpuno oslonjen na baterije
Prva i druga varijanta imaju okvirno ogranicen radijus kretanja - duzinom kablova za napajanje, dok treca ima ogranicenje zbog sistema kontrole - opticke vidljivosti i slicno. Sistem se moze automatizovano koristiti tako sto ce biti isprogramiran kako, tj kuda da se krece.
AAMV bi bio pravljen po modularnom principu, a tako bi i funkcionisao uz normalno njihovu medjuzavisnost - sklopovi se dele na fizicke i softverske i na one koji se nalaze na samom vozilu i na one koji se nalaze na remote platformi
• Sklop pogonske grupe
• Sklop za upravljanje koji je namenjen vozacu
• Sklop upravljanja kupolom
• Sklop upravljanja dodatnom ili specijalnom opremom
• Softverski modul za sigurnost platforme
• Softverski modul za mapiranje pozicije platforme
Tim koji radi na ovom projektu se sastoji od nekoliko ljudi koji ovo rade u svom slobodnom vremenu. Neke skice dizajna vec postoje, ali su one podlozne menjanju uz napomenu da sam projekat sadrzi vise informacija nego sto sam Vam ovde prikazao, ali je ovo dovoljno da vidim da li bi Vi kao pojedinci bili zainteresovani da nesto i uradimo tako sto cete nam ovde na ovom forumu i pomoci.
Iskreno Vas Spel
- MladaNada
- Stariji član
- Posts: 2529
- Joined: 20-05-2006, 14:57
- Location: Banja Luka RS , Novi Sad RS , Herceg Novi CG
Bas zbog versatilnosti vozila, SUS motor je idealan. Steperima mozes rijesiti gas i kvacilo ili ako uzmes motor sa automatskom transmisijom (od tomos automatika) samo gas. Naravno, spojio bi jos jedan veci zupcanik za prenos snage koji bi ti dao snagu pri toj brzini (a snage bi bilo dovoljno). Mozes i na taj motor spojiti i neki 500w elektromotor u sluzbi generatora koji bi ti napajao elektroniku ili mozes iskoristiti magnete koji su vec ugradjeni u masinu. Pogodnija, ali i skuplja i komplikovanija bi ti bila masina od nekog skutera jer daje 12V!
Ne vidim zasto forsiras elektromotore, oni ne bi izdrzali te uslove, morao bi praviti posebna kucista!
Pozdrav i srecno sa projektom!
Edit:
Da raspravimo i ostala pogonska rjesenja:
1. Uticnica i kablovi: Jako neprakticno, a i trebalo bi dosta snage da se vuce 200m kabla za sobom! I ako ides preko minskog polja ne zelis kabl iza sebe!
2. Pogon iz eksternog generatora: Slicno kao pogon iz uticnice, malo prakticnije ali ipak nezgrapno.
3. Pogon iz internog generatora: Dosta bi gubio prebacivanjem mehanicke energije u elektricnu pa ponovo nazad, tezina bi bila dosta velika, mada je prednost sto bi mogao preko generatora lancanikom spojiti njegov motor na prenos pa na tockove, mana bi bila sto se ne mogu podesavati obrtaji.
4. SUS motor
5. Akumulatori: Teski su, skupi su, imas ogranicen domet i moras stediti struju.
Sto se tice upravljanja, kontrola kao kod tenka je dosta gruba, bolje rjesenje bi bilo napraviti da svi tockovi skrecu, nije komplikovano puno, pogledaj sistem upravljanja kod kartinga!
Zavisno za koji teren je namijenjena, mozes napraviti 2 verzije, sa gusjenicama i sa tockovima.
Za obiljezavanje i mapiranje pozicije mozes koristiti GPS, bilo bi najjednostavnije rjesenje.
Ne vidim zasto forsiras elektromotore, oni ne bi izdrzali te uslove, morao bi praviti posebna kucista!
Pozdrav i srecno sa projektom!
Edit:
Da raspravimo i ostala pogonska rjesenja:
1. Uticnica i kablovi: Jako neprakticno, a i trebalo bi dosta snage da se vuce 200m kabla za sobom! I ako ides preko minskog polja ne zelis kabl iza sebe!
2. Pogon iz eksternog generatora: Slicno kao pogon iz uticnice, malo prakticnije ali ipak nezgrapno.
3. Pogon iz internog generatora: Dosta bi gubio prebacivanjem mehanicke energije u elektricnu pa ponovo nazad, tezina bi bila dosta velika, mada je prednost sto bi mogao preko generatora lancanikom spojiti njegov motor na prenos pa na tockove, mana bi bila sto se ne mogu podesavati obrtaji.
4. SUS motor
5. Akumulatori: Teski su, skupi su, imas ogranicen domet i moras stediti struju.
Sto se tice upravljanja, kontrola kao kod tenka je dosta gruba, bolje rjesenje bi bilo napraviti da svi tockovi skrecu, nije komplikovano puno, pogledaj sistem upravljanja kod kartinga!
Zavisno za koji teren je namijenjena, mozes napraviti 2 verzije, sa gusjenicama i sa tockovima.
Za obiljezavanje i mapiranje pozicije mozes koristiti GPS, bilo bi najjednostavnije rjesenje.
http://www.austrobotics.at/
http://www.robotic.diees.unict.it/robot ... heeleg.htm
http://www.eng.warwick.ac.uk/DTU/mines/mini_mam.html
http://www.iai.csic.es/dca/department_o ... Robots.htm
http://www.army-technology.com/contract ... llery.html
Last edited by stojke369 on 27-05-2008, 23:43, edited 1 time in total.
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Ja najiskrenije nemogu pratit sve što je ovdje rečeno.. pa ću napisat svoje mišljenje u djelu...
-Smatram da jedan steper motor nije potreban za regulaciju gasa, da se to može riješit na jednostavniji način..
-Prijenos remenom ili biločim gumenim se koristi kao prijenos koji je obično jeftiniji, jedino gdje se ne mijenja nekim kvalitetnijim je tamo gdje je proklizavanje ili pucanje potrebno..
Preporučam korištenje običnog zupčastog prijenosa, ili lančanog i slično
-Možda kad imaš sve te motore i motorne stvari, a i ventile, bi bilo praktičnije napravit to na pneumatiku ili hidrauliku.. naprimjer dizanje i spuštanje..
-Motori obično imaju veću efikasnost pri većem broju okretaja, a "brzine" na motoru nisu ama baš ništa pametno.. i nećeš dobit veći moment ako motor staviš na manju "brzinu".. mislim na one s hrpom ulaznih žica..
-Korištenje generatra zajedno s elektromotorima je ssvim realno, a i primijenjuje se čak štoviše kod dizel-električnih lokomotiva naprimjer.. no uz to ipak ima i hidraulički način transmisije...
.. zasad to
-Smatram da jedan steper motor nije potreban za regulaciju gasa, da se to može riješit na jednostavniji način..
-Prijenos remenom ili biločim gumenim se koristi kao prijenos koji je obično jeftiniji, jedino gdje se ne mijenja nekim kvalitetnijim je tamo gdje je proklizavanje ili pucanje potrebno..
Preporučam korištenje običnog zupčastog prijenosa, ili lančanog i slično
-Možda kad imaš sve te motore i motorne stvari, a i ventile, bi bilo praktičnije napravit to na pneumatiku ili hidrauliku.. naprimjer dizanje i spuštanje..
-Motori obično imaju veću efikasnost pri većem broju okretaja, a "brzine" na motoru nisu ama baš ništa pametno.. i nećeš dobit veći moment ako motor staviš na manju "brzinu".. mislim na one s hrpom ulaznih žica..
-Korištenje generatra zajedno s elektromotorima je ssvim realno, a i primijenjuje se čak štoviše kod dizel-električnih lokomotiva naprimjer.. no uz to ipak ima i hidraulički način transmisije...
.. zasad to
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Obzirom da je tesko naci domace proizvodjace DC motora,veci nam je problem prenos na tockove - polako idemo dalje - projekat se razvija.
Trebamo napraviti prenos - mehanicki - na tockove ili gusenice koji ce ostati isti ako se bude menjao motor - - oko toga raqzbijamo glavu
Inace tim se prosirio - dosli su nam jos neki momci pomoci
Imamo problem sa prostorm - gde sad sve to sastaviti, izvariti konstrukciju, i polako poceti dodavati delove i isprobavati -
Ovako at hok sam se vratio i na brzinu rekao sta se desava
Trebamo napraviti prenos - mehanicki - na tockove ili gusenice koji ce ostati isti ako se bude menjao motor - - oko toga raqzbijamo glavu
Inace tim se prosirio - dosli su nam jos neki momci pomoci
Imamo problem sa prostorm - gde sad sve to sastaviti, izvariti konstrukciju, i polako poceti dodavati delove i isprobavati -
Ovako at hok sam se vratio i na brzinu rekao sta se desava
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Hajde da kazem sta se desava - treba nam pomoc pa se setio da bih ovde mogao svakako da potrazim prave odgovore od strucnih ljudi - al sam kvaran zar ne
Inace - sve se vrti oko ovoga http://www.armyinfoforum.org/index.php/ ... 196.0.html
Znaci - u pitanju je projekat koji eto radi oko desetak ljudi aktivno sa foruma koji se bavi cime se bavi - Imamo velike planove a na odredjeni nacin nas podrzava i deo industije. Neki koji bi trebali da nam daju vise podrske to ne rade ali ok - Izboricemo se .
Ovo je situacija - univarzalna - tekst je star neki mesec i pisan je nekako o svemu po malo. Ja cu se ovde skoncetrisati na neke stvari koje su aktuelne i gde smo trenutno.
Mi se evo vec deseti mesec bavimo ovim. Uskoro, nadamo se nabavljamo AC motore sa reduktorima za vozilo (da pohvalim firmu Sever iz Subotice za pomoc) - dva puta po 2,2 kw - sa sve reduktorima (izlazni borj obrtaja posle reduktora- do 60 obrtaja u minuti). Oni ce sa reduktorima biti teski oko 47 kg - kako god - idemo sa pricom o vecem vozilu - oko 300 Kg - okvirna nosivost ce nam biti oko 100-tinak kilograma. Planirano je da bude 130 ali cemo sasvim sigurno premasiti tezinu sa celom konstukcijom - planirano 170 Kg - ali ce verovatni biti oko 200 ako ne i neki KG vise.
Idejno smo imali ideju da imamo 2.5 h autonomije na baterijama ali smo smanjili kolicinu baterija i umesto njih cemo staviti na vozilo generator - pa kom opanci kom obojci - to je za prototip - Prva stvar ce se pogoniti sa strujom iz uticnice i na tome cemo moci da isprobavamo do mile volje sta hocemo - Mada - trebace nam malo deblji kablovi ali nema problema - Kad krene vozilo ce svasta moci da uradi.
Radimo na vise koloseka - Pored velikog prototipa cemo praviti test model - ideja je da programer krene sa pravljenjem programa i elektronike a za to cemo uzeti dva PES-ova dc motora od cini mi se 200 wati - Elektronika je tako zamisljena da je nebitno sta cemo imati od motora iza nje - nebitno je da li su AC ili DC motori - Elektronika ce na odredjeni nacin to sve prevoditi u signale prepoznatljive i AC i DC regulatorima ili drajverima - Za AC bi koristili Frekfetne regulatore a za DC Drajvere (mislim da ih tako zovu) - Ako nesto izgresim - oprostite - nisam bas elektronicar pa izvinbite.
Znaci imamo problem sa sledecom stvari - Za AC motore nam trebaju frekfetni regulatori - Da li neko ima na zajam, da li neko ima seme ili se to ovde mozda negde kod nas u blizini prodaje - Ok - Sr ili okolina
Ako neko ima ideju kako da to sve napravimo, bilo bi super, jer prosto nabavku iz inostranstva bi smo da zaobidjemo kao resenje - bilo bi super da nam kaze ili da nas umesri
Sto se tice samog rada - posle test modela za softver i elektroniku, idemo na malo vece vozilo - trotockas koji je vec napravljen - On ce nam biti test bed za vecinu stvari - U medjuvremenu pocinjemo rad na konstrukciji za vece vozilo i namestanju velikih motora i slicno. Ah da
Gume - Gume ce biti one od motokultivatora - Ima ih Trajal - Mislim da bi mogle da nam budu u pocetku sasvim dovoljne
Spel
Inace - sve se vrti oko ovoga http://www.armyinfoforum.org/index.php/ ... 196.0.html
Znaci - u pitanju je projekat koji eto radi oko desetak ljudi aktivno sa foruma koji se bavi cime se bavi - Imamo velike planove a na odredjeni nacin nas podrzava i deo industije. Neki koji bi trebali da nam daju vise podrske to ne rade ali ok - Izboricemo se .
Ovo je situacija - univarzalna - tekst je star neki mesec i pisan je nekako o svemu po malo. Ja cu se ovde skoncetrisati na neke stvari koje su aktuelne i gde smo trenutno.
Mi se evo vec deseti mesec bavimo ovim. Uskoro, nadamo se nabavljamo AC motore sa reduktorima za vozilo (da pohvalim firmu Sever iz Subotice za pomoc) - dva puta po 2,2 kw - sa sve reduktorima (izlazni borj obrtaja posle reduktora- do 60 obrtaja u minuti). Oni ce sa reduktorima biti teski oko 47 kg - kako god - idemo sa pricom o vecem vozilu - oko 300 Kg - okvirna nosivost ce nam biti oko 100-tinak kilograma. Planirano je da bude 130 ali cemo sasvim sigurno premasiti tezinu sa celom konstukcijom - planirano 170 Kg - ali ce verovatni biti oko 200 ako ne i neki KG vise.
Idejno smo imali ideju da imamo 2.5 h autonomije na baterijama ali smo smanjili kolicinu baterija i umesto njih cemo staviti na vozilo generator - pa kom opanci kom obojci - to je za prototip - Prva stvar ce se pogoniti sa strujom iz uticnice i na tome cemo moci da isprobavamo do mile volje sta hocemo - Mada - trebace nam malo deblji kablovi ali nema problema - Kad krene vozilo ce svasta moci da uradi.
Radimo na vise koloseka - Pored velikog prototipa cemo praviti test model - ideja je da programer krene sa pravljenjem programa i elektronike a za to cemo uzeti dva PES-ova dc motora od cini mi se 200 wati - Elektronika je tako zamisljena da je nebitno sta cemo imati od motora iza nje - nebitno je da li su AC ili DC motori - Elektronika ce na odredjeni nacin to sve prevoditi u signale prepoznatljive i AC i DC regulatorima ili drajverima - Za AC bi koristili Frekfetne regulatore a za DC Drajvere (mislim da ih tako zovu) - Ako nesto izgresim - oprostite - nisam bas elektronicar pa izvinbite.
Znaci imamo problem sa sledecom stvari - Za AC motore nam trebaju frekfetni regulatori - Da li neko ima na zajam, da li neko ima seme ili se to ovde mozda negde kod nas u blizini prodaje - Ok - Sr ili okolina
Ako neko ima ideju kako da to sve napravimo, bilo bi super, jer prosto nabavku iz inostranstva bi smo da zaobidjemo kao resenje - bilo bi super da nam kaze ili da nas umesri
Sto se tice samog rada - posle test modela za softver i elektroniku, idemo na malo vece vozilo - trotockas koji je vec napravljen - On ce nam biti test bed za vecinu stvari - U medjuvremenu pocinjemo rad na konstrukciji za vece vozilo i namestanju velikih motora i slicno. Ah da
Gume - Gume ce biti one od motokultivatora - Ima ih Trajal - Mislim da bi mogle da nam budu u pocetku sasvim dovoljne
Spel
Evo ja na stolu upravo imam u razvoju jedan tzv. 6-step regulator za trofazne AC i BLDC motore...Za AC motore nam trebaju frekfetni regulatori - Da li neko ima na zajam...
Trebao bi biti gotov za nekih mjesec dana ili mozda i manje.
Sa kojim ste naponom planirali napajat motore, jer ako cete ici na trofazni motor bez premotavanja, treba dosta aku celija u seriji (380V).
Al' ako kazes da vec imate pomoc od fabrike Sever iz Subotice, mogli bi vidit sa njima da vam premotaju te (ili namotaju nove) motore na nizi napon, nekih 48-72V u kojem slucaju je jeftinije izradit regulator, a i napajanje se moze izvesti sa manje baterija.
Sto se tice DC motora, tu je stvar sa regulacijom puno jednostavnija, ali se javlja klasican problem sa kolektorom i cetkicama.
Jos bolja stvar, ako ste u mogucnosti da dobavite BLDC (ili ti istosmjerni motor bez cetkica), jer ima vecu efikasnost od kaveznog motora.
Toliko od mene, ako te jos nesto interesuje, ili ti zatreba, javi.
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...
http://www.pik.ba/profil/pejky/
http://www.pik.ba/profil/pejky/
Evo sad sam uspio malo da pregledam ovu temu (nisam procitao sve jer sam u zurbi).
Vidim da je bilo price o SUS motoru i generatoru, ako ste jos uvijek ostali pri tom rjesenju, onda bi se ova cijela stvar dala rijesiti jednostavnije:
-Trofazni generator pogonjen SUS motorom
-Pogon trofaznim motorom
-Regulacija brzine da se vrsi direktno na SUS motoru, jer kad mu spustis broj obrtaja, smanjuje se i brzina obrtanja generatora, sto za uzrok ima smanjenu frekvenciju (i eto ti frekventne regulacije)
-Za napajanje laptopa i ostale elektronike uraditi SMPS
-Za pokretanje i napajanje u stanju mirovanja, jedan mali akumulator, ili nekoliko jos manjih (ako treba veci napon)
Vidim da je bilo price o SUS motoru i generatoru, ako ste jos uvijek ostali pri tom rjesenju, onda bi se ova cijela stvar dala rijesiti jednostavnije:
-Trofazni generator pogonjen SUS motorom
-Pogon trofaznim motorom
-Regulacija brzine da se vrsi direktno na SUS motoru, jer kad mu spustis broj obrtaja, smanjuje se i brzina obrtanja generatora, sto za uzrok ima smanjenu frekvenciju (i eto ti frekventne regulacije)
-Za napajanje laptopa i ostale elektronike uraditi SMPS
-Za pokretanje i napajanje u stanju mirovanja, jedan mali akumulator, ili nekoliko jos manjih (ako treba veci napon)
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...
http://www.pik.ba/profil/pejky/
http://www.pik.ba/profil/pejky/
-
- Pocetnik na forumu
- Posts: 37
- Joined: 23-05-2008, 02:46
- Location: Industrial designer
- Contact:
Kolege na forumu kazu - da bi se time (premotavanjem) smanjila i snaga - sto nam svakako nije potrebno -
Evo jos malo
Da spominjao se i SUS motor - izmedju ostalog - ali - to je samo jedna od varijanti
Ideja nam je da napravimo vozilo - visenamensko, modularno, elektrocno vozilo koje bi postalo tzv radna mazga - sto znaci da bi se koristilo apsolutno za sta Vam god padne na pamet - Obzirom da je modularnog tipa i da bi mu nosivosr bila relativno velika, koristilo bi se stvarno za raznorazne stvari - od specificnih pa do nekih potpuno osnovnih - npr - od ransporta municije do prve linije fronta pa do toga da bude nosac za fagot, da bude autonomno vozilo u smislu deminiranja ili vec da sluzi za izvidjanje i navodjenje artiljerske paljbe.
Mi smo se vise obzirom na to cime se bavimo na forumu usmerili na vojnu delatnost ali .... Svakako da ocekujemo pomoc u razvoju civilnih varijanti ovog projekta ..... Verujem da ako bi cena bila prihvatljiva i ako bi vozilo pokazalo mofularnost i upotrebljivost u raznoraznim situacijama - a to nam je namera da bi stvarno moglo da postane jedno od osnovnih sredstava isto bi vodilo vecem broju nabavljenih vozila a to kasnije znaci veoma razlicite mogucnosti upotrebe - od onih za pomoc i transport do toga da se sredstvo koristi kao izuzetno vazan cinilac u borbi .... ali o tome ne bih ovde ... ovde bih o elektronici i nacinima da se neke stvari izvedu
Evo jos malo
Da spominjao se i SUS motor - izmedju ostalog - ali - to je samo jedna od varijanti
Ideja nam je da napravimo vozilo - visenamensko, modularno, elektrocno vozilo koje bi postalo tzv radna mazga - sto znaci da bi se koristilo apsolutno za sta Vam god padne na pamet - Obzirom da je modularnog tipa i da bi mu nosivosr bila relativno velika, koristilo bi se stvarno za raznorazne stvari - od specificnih pa do nekih potpuno osnovnih - npr - od ransporta municije do prve linije fronta pa do toga da bude nosac za fagot, da bude autonomno vozilo u smislu deminiranja ili vec da sluzi za izvidjanje i navodjenje artiljerske paljbe.
Mi smo se vise obzirom na to cime se bavimo na forumu usmerili na vojnu delatnost ali .... Svakako da ocekujemo pomoc u razvoju civilnih varijanti ovog projekta ..... Verujem da ako bi cena bila prihvatljiva i ako bi vozilo pokazalo mofularnost i upotrebljivost u raznoraznim situacijama - a to nam je namera da bi stvarno moglo da postane jedno od osnovnih sredstava isto bi vodilo vecem broju nabavljenih vozila a to kasnije znaci veoma razlicite mogucnosti upotrebe - od onih za pomoc i transport do toga da se sredstvo koristi kao izuzetno vazan cinilac u borbi .... ali o tome ne bih ovde ... ovde bih o elektronici i nacinima da se neke stvari izvedu
Evo ovako bi ja poslozio elekticne motore za pogon:
1.BLDC
-Prednosti: Najveci moment kod malog broja obrtaja, najbolja efikasnost (preko 90%), mala tezina, radi na niskim naponima, nema potrebu za odrzavanjem (osim lezajeva)
-Mane: relativno skup, komplikovan kontroler (upravo ovaj koji ja pravim)
2.Trofazni kavezni motor
-Prednosti: Solidna efikasnost (ali ipak losija od BLDC), ne prevelika tezina (ali ipak tezi od BLDC), jeftiniji od BLDC, nema potrebu za odrzavanjem (osim lezajeva)
-Mane: komplikovan kontroler (upravo ovaj koji ja pravim), manja mogucnost regulacije brzine nego kod BLDC, radi na visokim naponima
3.DC (ili ti istosmjerni motor)
-Prednosti: Ima dosta momenta, moze se nabaviti za nize napone (stari viljuskari), jednostavan kontroler
-Mane: Mala efikasnost (radi gubitaka na cetkicama i kolektoru), velika tezina, cetkice
To je ono cega se trenutno mogu sjetiti, ako se sjetim jos neceg, dopisat cu...
EDIT:
1.BLDC
-Prednosti: Najveci moment kod malog broja obrtaja, najbolja efikasnost (preko 90%), mala tezina, radi na niskim naponima, nema potrebu za odrzavanjem (osim lezajeva)
-Mane: relativno skup, komplikovan kontroler (upravo ovaj koji ja pravim)
2.Trofazni kavezni motor
-Prednosti: Solidna efikasnost (ali ipak losija od BLDC), ne prevelika tezina (ali ipak tezi od BLDC), jeftiniji od BLDC, nema potrebu za odrzavanjem (osim lezajeva)
-Mane: komplikovan kontroler (upravo ovaj koji ja pravim), manja mogucnost regulacije brzine nego kod BLDC, radi na visokim naponima
3.DC (ili ti istosmjerni motor)
-Prednosti: Ima dosta momenta, moze se nabaviti za nize napone (stari viljuskari), jednostavan kontroler
-Mane: Mala efikasnost (radi gubitaka na cetkicama i kolektoru), velika tezina, cetkice
To je ono cega se trenutno mogu sjetiti, ako se sjetim jos neceg, dopisat cu...
EDIT:
Ali kazem opet, ako imate pomoc od fabrike SEVER, da vidite da vam naprave potpuno novi motor, ili pak oni imaju nesto slicno vec u proizvodnji, a i ako imate nekog tokara, moze se napravit BLDC od kaveznog motora (napravi se novi rotor, i u njega se stavljaju Neodimijski magneti)...Kolege na forumu kazu - da bi se time (premotavanjem) smanjila i snaga
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...
http://www.pik.ba/profil/pejky/
http://www.pik.ba/profil/pejky/