Tema za kratka pitanja i odgovore
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Pozz napravio sam jedan mali sklop,a motor nema kontakta dakle akumlator služi samo za elektrostarter.
Na pločici je linerani regulator, lm393 i mikrić attiny85. Plan je bio mikrokontroler stavit u sleep mode kad motor ne radi, ali pošto linerni regulator 'u zraku' vuče 5+mA opet je previše pošto je na motoru aku od 3Ah
Sad kako najbezbolnije napravit neki mali sklop koji neće puštat struju prema ovoj glavnoj elektornici dok ne dosegne 13V(motor upaljen akumaltor se puni na 14.4V) . Nešto tipa kao da stavim DIAC
Mislio sam jedan NPN tranzistor i na bazu zenericu od 12.4V. Kad napon pređe 13.1V (zenerica 12.4V + baza 0.7 V)
Traznistor će pustit struju
Na pločici je linerani regulator, lm393 i mikrić attiny85. Plan je bio mikrokontroler stavit u sleep mode kad motor ne radi, ali pošto linerni regulator 'u zraku' vuče 5+mA opet je previše pošto je na motoru aku od 3Ah
Sad kako najbezbolnije napravit neki mali sklop koji neće puštat struju prema ovoj glavnoj elektornici dok ne dosegne 13V(motor upaljen akumaltor se puni na 14.4V) . Nešto tipa kao da stavim DIAC
Mislio sam jedan NPN tranzistor i na bazu zenericu od 12.4V. Kad napon pređe 13.1V (zenerica 12.4V + baza 0.7 V)
Traznistor će pustit struju
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Moze tako kao sto si rekao, moze komparator sa razdelnikom. A mozes iskopati neki regulator sa Iq od par uA.
Tako da kad je MCU u sleep potrosnja ce ti biti jako mala. Par uA.
Tako da kad je MCU u sleep potrosnja ce ti biti jako mala. Par uA.
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Samo da javim da nemoze radit bez tog smecakizbaja wrote:Pozdrav
Nismo se dugo tipkali
Problem je vanjska klima jedinica electrolux inverter stara 8 god.
Neki hibrid koji sluzi kako sam skuzio kao kompenzator snage je u kratkom spoju
Posto ga nemogu nac kod nas a liku je dugo cekat da dodje iz kine zanima me dali ga mogu izbacit i umjesto njega stavit blok kond 50uF i ostavit zavojnicu u seriji?
Inace se nalazi izmedju greca i elektrolita
Dosta klima sam vidio da nemaju al bi volio bit siguran jer me buni sto je na hladnjaku
Hvala
U zagrebu je 700kn a na ebayu 35dolara
Hvala svima
Nikad briga, nikad stres, pijte samo Kraš Express
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Zna netko možda kojom se maksimalnom stalnom strujom smiju opteretiti auto akumulatori ? Npr. 12V/60Ah
Također postoji li neka kratkotrajnja maksimalna struja (npr. 50A u trajanju od maks. 10min) ?
Također postoji li neka kratkotrajnja maksimalna struja (npr. 50A u trajanju od maks. 10min) ?
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Definise svaki proizvodjac za sebe. Generalno 150-200A za automobilske aku.
Za cega ce ti to?
Za cega ce ti to?
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Zanimljivo, hvala.
Imam jedan stariji automobilski akumulator pa sam se pitao kojom konstantom strujom se smije opteretit pa sad gledam za kaj ga mogu iskoristit .
Kolko znam startne struje kod dizelaša su poveće (grijači+starter), ali to su manje više sve kratkotrajna opterećenja, poslje bi sve trebal valjda alternator preuzet
Imam jedan stariji automobilski akumulator pa sam se pitao kojom konstantom strujom se smije opteretit pa sad gledam za kaj ga mogu iskoristit .
Kolko znam startne struje kod dizelaša su poveće (grijači+starter), ali to su manje više sve kratkotrajna opterećenja, poslje bi sve trebal valjda alternator preuzet
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
nisi u pravu . startne struje , prilikom paljenja su reda preko 400A .... alternator nikada ne preuzima na sebe svu struju koja se troši . on samo dopunjava akomulator . sva struja ide iz akomulatora .
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Znaći kad se motor upali, akumulator još uvijek daje dio struje potrošaćima ?
Moram priznat nekako mi to nije logično . Jer ako je motor upaljen te se struja uzima iz akumulatora, alternator onda nemre nikako puniti akumulator, ili sam u krivu
Jer alternator može puniti akumulator tek kad je struja koja ide iz akumulatora manja od one koja ide u njega, ili se i tu varam ?
Možda se nismo najbolje razumjeli
Moram priznat nekako mi to nije logično . Jer ako je motor upaljen te se struja uzima iz akumulatora, alternator onda nemre nikako puniti akumulator, ili sam u krivu
Jer alternator može puniti akumulator tek kad je struja koja ide iz akumulatora manja od one koja ide u njega, ili se i tu varam ?
Možda se nismo najbolje razumjeli
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Altelnator uvek puni aku jer je napon visi od napona akumulatora (oko 13.8V) i do te granice altelnator puni aku i tada regler iskljucuje punjenje. Ali posto je zakon takav da svetla moraju da rade, onda on bukvalno stalno puni.
Jer ako altelnator ne bi punio onoliko koliko struje vuku potrosaci tada bi se vrlo brzo aku ispraznio, i auto bi verovatno stao
A ovo drugo za opterecenje, ne znam koliko moze velika struja da se crpi na duze vreme. Obicno te stare stavim na cirkulacionu pumpu za grejanje sa nekim upsom, da radi kada nema struje.
A inace nisu oni bas mnogo izdrzljivi, da vuces 50A, to ti je oko sat vremena za taj aku od 60Ah, ali posto ga ne mozes prazniti do kraja nego mozda 50%, znaci jos krace je vreme sa kojim mozes da ga opteretis.
Jer ako altelnator ne bi punio onoliko koliko struje vuku potrosaci tada bi se vrlo brzo aku ispraznio, i auto bi verovatno stao
A ovo drugo za opterecenje, ne znam koliko moze velika struja da se crpi na duze vreme. Obicno te stare stavim na cirkulacionu pumpu za grejanje sa nekim upsom, da radi kada nema struje.
A inace nisu oni bas mnogo izdrzljivi, da vuces 50A, to ti je oko sat vremena za taj aku od 60Ah, ali posto ga ne mozes prazniti do kraja nego mozda 50%, znaci jos krace je vreme sa kojim mozes da ga opteretis.
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Svaki akumlator ima na swbi oznaceno koliku maximalnu startnu struju može dat u trajanju od 10 sec i na -18 stupnjeva. Oni kvalitetniji imaju rigoroznije standarde. Za aku od 60Ah to je obično oko 500-600A.
Postoji neki zakon neka konstanta za olovne akumlatore sad se nemogu sjetit kako se to zove. Ugl. Što bržeprazniš aku smanjuješ mu kapacitet, to znači ako 50Ah praznis sa 1 A ,aku će držat 50 sati. Ali ako ga prazniš sa 50A kapacitet ce mu past drastično pa neće izdržat ni pola sata .
Posle paljenja automobila sve potrosače na sebe uzima altenator i mora držat 14.2-14.4 V, ako nije tako ili je nešto neispravno ili je altenator nedovoljno jak za to auto
Postoji neki zakon neka konstanta za olovne akumlatore sad se nemogu sjetit kako se to zove. Ugl. Što bržeprazniš aku smanjuješ mu kapacitet, to znači ako 50Ah praznis sa 1 A ,aku će držat 50 sati. Ali ako ga prazniš sa 50A kapacitet ce mu past drastično pa neće izdržat ni pola sata .
Posle paljenja automobila sve potrosače na sebe uzima altenator i mora držat 14.2-14.4 V, ako nije tako ili je nešto neispravno ili je altenator nedovoljno jak za to auto
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
tandrkalo i Black hvala na odgovorima.
Znaći mogao bih ga upotrijebiti kao napajanje rasvijete (12-24W) u slučaju nestanka struje
Znaći mogao bih ga upotrijebiti kao napajanje rasvijete (12-24W) u slučaju nestanka struje
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Da možeš samo ga nemoj ispraznit ispod 11.9V, to mu je 0% a u tom stanju može ostat najviše dva dana posle toga kreće sulfatizacija(tako nekako se kaže) ćelija. Nakuplja se sumpor na olovu i tako smanjuje površinu ćelije. Laički smanjuje mu se kapacitet
Akumlator u 'idle' stanju može stajati kolko hoćeš samo ako je napunjen na 50% i više tj. preko 12.4V
Maximalni napon koji akumlator drži je 12.9V i to se mjeri 24 h nakon skidanja s punjača
Akumaltor ne punit naponom preko 14.4V
Eto malo info možda nekom dobro dođe
Akumlator u 'idle' stanju može stajati kolko hoćeš samo ako je napunjen na 50% i više tj. preko 12.4V
Maximalni napon koji akumlator drži je 12.9V i to se mjeri 24 h nakon skidanja s punjača
Akumaltor ne punit naponom preko 14.4V
Eto malo info možda nekom dobro dođe
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Evo dobar blog o akumulatorima.....
http://desulfatori.blogspot.hr/2014/01/ ... zakon.html
http://desulfatori.blogspot.hr/2014/01/ ... zakon.html
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Black i bob4 puno hvala na korisnim informacijama.
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Jel istina da UPS nema čisti sinus na izlazu? Prijatelj mi ima mixetu koja na terenu zbog oscilacija napona zna u po svirke zablokirat(ponekad svira gdje i jedno pečenje kolača u rerni smanji napon čitavog sela za 50V)
Prvo što mi je palo napamet da mu predložim UPS, ali mi kasnije govori da se raspitivo i da on nema sinusni napon na izlazu. Pa sad mi nije jasno, UPS-om smo u firmi napaji razne servere,komjutere,video nadzore ako to nije sigurno napajanje šta onda jest?
Prvo što mi je palo napamet da mu predložim UPS, ali mi kasnije govori da se raspitivo i da on nema sinusni napon na izlazu. Pa sad mi nije jasno, UPS-om smo u firmi napaji razne servere,komjutere,video nadzore ako to nije sigurno napajanje šta onda jest?
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Ovi jeftiniji su skoro svi sa modifikovanim sinusom, kvadratni izlaz ili trapezasti. A oni malo skuplji imaju sinus, recimo rielo firma radi upseve sa sinusom, koristio sam neke modele od 2-3 kW monofazna, sa lepim sinusom na izlazu. Mislim da je model sentinel pro.
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Nisam siguran čemu je tu i potreban sinus. Sva elektronika radi na DC napon, znači dali ispravljao sinus ili trapez isto ti dođe. Možda malo razlike u visini ispravljenog napona.
Pumpe za centralno grijanje sasvim OK rade na kvadratnom naponu, možda malo više buče.
Ne mogu da se sjetim ničega u monofaznom sistemu što bi zahtijevalo čisti sinus. (Možda motori veće snage).
Pumpe za centralno grijanje sasvim OK rade na kvadratnom naponu, možda malo više buče.
Ne mogu da se sjetim ničega u monofaznom sistemu što bi zahtijevalo čisti sinus. (Možda motori veće snage).
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
@WhiteHead, u većini slučajeva nije potreban sinusni izlaz iz UPS-a, ali kod audio tehnike je dosta bitan, jer se tamo zbog smetnji, najčešće nalaze napajanja s transformatorima i linearnim stabilizatorima. Zato je za takve slučajeve gotovo uvijek potrebno voditi računa o obliku napona, jer se "kockice" uvijek nekako provuku u izlazni signal, što ne zvuči baš očaravajuće . Za motore i transformatore to nije toliko značajno, jer oni zbog induktivnog karaktera uspiju koliko toliko ispeglati struju u prihvatljivi oblik za njih.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Nisam audio-znalac pa to nisam znao. Mislio sam da je i audio-tehnika prešla na SMPS.
A i trafo će, kao i motor, malo više zujati na "kvadratu".
A i trafo će, kao i motor, malo više zujati na "kvadratu".
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Tema za kratka pitanja i odgovore
Nisam ni ja u audio svjetu al što vidim na internetu to je smetalo samo starim pojačalima u A klasi.
Malo mi je smješno da bi jedna digitalna mixeta mogla osjetit te kvadratiće, posebno što joj je radni napon od 110-220V, no opet nisam stručan samo moja predpostavka. Sad čime je zaštit? Postoje li neki jednostavni filteri, kao što je nekad bilo za televizije u kutiji dva kondezatora i piči miško
Malo mi je smješno da bi jedna digitalna mixeta mogla osjetit te kvadratiće, posebno što joj je radni napon od 110-220V, no opet nisam stručan samo moja predpostavka. Sad čime je zaštit? Postoje li neki jednostavni filteri, kao što je nekad bilo za televizije u kutiji dva kondezatora i piči miško