kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog ?
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Može; slikaj (kad uhvatiš vremena) ; ali da vidimo cijeli instrument i gdje su spojeni kablovi.....
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
kablovi nsiu NIGDJE bili spojeni, štipaljke od multimetra Sa štipaljkama od punjača
potenciometar podešen na maximalno, na podiok 10, tako je neko tražio pa sam to i uradio
iako PONAVLJAM:
ne vidim svrhu uopšte rasprave oko toga, te stoga ja TEBE molim da mi pojasniš zbog čega je to sad važno, samo se nemoj smijat i ostat nedorečen kao do sada
potenciometar podešen na maximalno, na podiok 10, tako je neko tražio pa sam to i uradio
iako PONAVLJAM:
ne vidim svrhu uopšte rasprave oko toga, te stoga ja TEBE molim da mi pojasniš zbog čega je to sad važno, samo se nemoj smijat i ostat nedorečen kao do sada
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Zato što mi trenutno nije jasno kako dobiješ veči napon nakon što taj punjač sa 14,4 V izlaznog napona spojiš na akumulator.
edit:
Za one malo potkovanije pitanje: da li se možda u tom trenutku akumulator ponaša kao kapacitet ? Pa ispeglava taj punovalno ispravljeni napon sa pikom od 20V.
edit:
Za one malo potkovanije pitanje: da li se možda u tom trenutku akumulator ponaša kao kapacitet ? Pa ispeglava taj punovalno ispravljeni napon sa pikom od 20V.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa eto ja kao laik sam mislim već odgovorio
zato što se akumulator ponaša kao otpronik, što je lošiji, čitaj sulfatizovaniji, otpor je veći
pročitaj malo ovo klikni, gdje je Mišo kod sjebanog aku izmjerio 22 V !!!!!
zato što se akumulator ponaša kao otpronik, što je lošiji, čitaj sulfatizovaniji, otpor je veći
pročitaj malo ovo klikni, gdje je Mišo kod sjebanog aku izmjerio 22 V !!!!!
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
veliko hvala na komplimentu . sa balavcima više necu polemizirati o tome imam li ja kakvo znanje ili iskustvo , želim li pomoci , .... jednostavno , to je ispod mog nivoa . reci cu ti još samo jedno .... promijenio sam više automobila no što si ti promijenio čarapa , tako da mi iskustva ne nedostaje ..... stobom , nadrkanim balavcem više ni riječi . dovoljno mi je to što si pokazao svoje znanje i iskustvo ne samo u ovoj vec i u onoj drugoj temi . ljudi ti nastoje pomoci , ali ti samo tjeraš i dalje po svom . takvima ja više niti jednom rečju pomoc necu .
izvinjavam se ostalim normalnim članovima foruma za ovaj OT. lijep dan želim prijateljima ...
izvinjavam se ostalim normalnim članovima foruma za ovaj OT. lijep dan želim prijateljima ...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
kulin ban , ja tebe molim da mi napraviš ovakovo mjerenje .
Stvarno mi se svidio taj punjač . malo sam googlao i sam bi kupio takav pa me zanim iskustvo i mjrenje iz prve ruke .
Dakle , oprosti ako ti na bilo koji način spamam temu , ne bi otvaram novu .
Spoji štipaljke punjača na multimetar , uključi punjač , izmjeri vrijednost napona (DCV) kad je potenciometar na podjeli 1 i kad je na podjeli 10 .
Puno hvala .
Stvarno mi se svidio taj punjač . malo sam googlao i sam bi kupio takav pa me zanim iskustvo i mjrenje iz prve ruke .
Dakle , oprosti ako ti na bilo koji način spamam temu , ne bi otvaram novu .
Spoji štipaljke punjača na multimetar , uključi punjač , izmjeri vrijednost napona (DCV) kad je potenciometar na podjeli 1 i kad je na podjeli 10 .
Puno hvala .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
A kaj ako mu je riknulo pola greca?..ili 1/4 grecabob4 wrote:
edit:
Za one malo potkovanije pitanje: da li se možda u tom trenutku akumulator ponaša kao kapacitet ? Pa ispeglava taj punovalno ispravljeni napon sa pikom od 20V.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Kad već ustraješ na ovoj temi i tvojim pokušajima..
Prije svega savjetujem ti da batališ proučavanja tema o akumulatorima i prvo naučiš što je to i kako radi punjenje konstantnom strujom (CC) i konstantnim naponom (CV).
E kad to proučiš onda se vrati, ako te ne bude bed od gluposti koje si nadrobio oko porasta napona, pa ćemo vidjeti dalje..
EDIT: @bob nekako sumnjam da mu se aku ponaša kao kondenzator..bar u ovom slučaju..
Prije svega savjetujem ti da batališ proučavanja tema o akumulatorima i prvo naučiš što je to i kako radi punjenje konstantnom strujom (CC) i konstantnim naponom (CV).
E kad to proučiš onda se vrati, ako te ne bude bed od gluposti koje si nadrobio oko porasta napona, pa ćemo vidjeti dalje..
EDIT: @bob nekako sumnjam da mu se aku ponaša kao kondenzator..bar u ovom slučaju..
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
jesil dobar? nisi mamuran ili na kakvim bobamapuknuti wrote:kulin ban , ja tebe molim da mi napraviš ovakovo mjerenje .
Stvarno mi se svidio taj punjač . malo sam googlao i sam bi kupio takav pa me zanim iskustvo i mjrenje iz prve ruke .
Dakle , oprosti ako ti na bilo koji način spamam temu , ne bi otvaram novu .
Spoji štipaljke punjača na multimetar , uključi punjač , izmjeri vrijednost napona (DCV) kad je potenciometar na podjeli 1 i kad je na podjeli 10 .
Puno hvala .
aloooooooooooooooooooooooooooooo
vrati se par postova unazad.........IZMJERENO, napisano, nekoliko puta do sada i ne mislim svakom novom padobrancu KOJI NE ČITA REDOM JEBENE POSTOVE, stalno ponavljat
pročitaj REDOM postove, pa se javi šta ti nije jasno
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
evo jesam , nevidim gdje piše , molim te napiši ponovno ?
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
nisi, evo ovdje piše
http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... 20#p152732
jel to konstatni napon...
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... citaj.html
http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... 20#p152732
kad si tako pametan šta je ovo ? što je izmjerio Mišoelektor wrote:Kad već ustraješ na ovoj temi i tvojim pokušajima..
Prije svega savjetujem ti da batališ proučavanja tema o akumulatorima i prvo naučiš što je to i kako radi punjenje konstantnom strujom (CC) i konstantnim naponom (CV).
E kad to proučiš onda se vrati, ako te ne bude bed od gluposti koje si nadrobio oko porasta napona, pa ćemo vidjeti dalje..
EDIT: @bob nekako sumnjam da mu se aku ponaša kao kondenzator..bar u ovom slučaju..
jel to konstatni napon...
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... citaj.html
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Kaže Mišo:
Znači; izvor konstantne struje
Code: Select all
Napominjem da je struja STROGO OGRANIČENA, u pitanju je poluprofesionalni uređaj za regeneraciju akumulatora (izvor konstantne struje).
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
dobro....i ???
kakve sad to veze ima sa tvojom tvrdnjom oko napona, kao i ovog gore da mora biti konstantan donosno da ti je čudno što je kod mene 16,4 V i ja to pokaza da je čojk sa, da profesionalnim uređaejm, izmjerio 22 V
lako prelaziš s jedne stvari na drugu i nedoečen si, brate mili
Akumulator sa auto placa-čitaj sulfatizovan "do bola" !!!
Eto...
Donose ljudi svašta kod mene na servis... Mole, traže da im "ako ikako mogu" popravim akumulator jer imaju kupca... "Samo" akumulator nije "baš najbolji"...
Jedino ako nije tako...
Sarađujem (između svih ostalih) sa nekoliko auto placeva. Daleko da neću da im popravim ono što se da popraviti. Ali, moram da budem iskren, nisam baš nešto "lud" za takvim akumulatorima.
Međutim, ovaj slučaj, od pre nekih mesec dana, sam i zabeležio da pokažem praktično i argumentovano ŠTA STVARNO ZNAČI UNIŠTEN I SULFATIZOVAN AKUMULATOR.
Ovo što budem napisao i pokazao biće dobra vodilja za sve one što budu hteli da kupe polovna kola. Obično se retko kad obraća previše pažnje na akumulator. Često se prodavci dovijaju tako što ga pre prodaje (ne mora da bude!) napune (površinska napunjenost) i onda bez većih problema motor upali. I naravno garancija traje do izlaza sa auto placa. Manje-više.
A uz loš akumulator (koji je u kratkom spoju, npr.) obično može da strada alternator i u NAJGOREM slučaju dođe do eksplozije akumulatora.
Tako mu dođe nekako.
Sve ovo sa akumulatorom se neće primetiti tokom leta ali kad dođe zima... Tada sve ispliva na površinu.
Dakle, vozilo doterano iz Italije (ne, doteraće ga iz Japana!), dizel.
Akumulator sasvim solidan, dovoljno jak ali već poprilično star za dizelaša.
Proizvodnja (ili ugradnja, šta već, nije ni bitno), oktobar 2009. Nema laži, nema prevare, tu je validna nalepnica.
Ovo je VEOMA BITNO. Prvo merenje napona... navikao sam ja na ovakve "havarije"...
Šta reći...Po svim pravilima ovaj je zreo za reciklažu...[hil]Samo 5 volti.[/hil] Dobro, imao sam ja "šampiona" prošle zime sa naponom od 1V. Pisao već o tome. Bilo vozilo kod limara zbog udesa nekih mesec dana, vlasnik zaboravio da skine klemu sa akumulatora. Kad je hteo da upali i da tera nazad kući... Krk!!! Pomagaj majstore, stradao akumulator!!!
Pa što nisi mislio na vreme!?
Naravno, pristupio sam POKUŠAJU oporavka akumulatora. Standardno, MALA STRUJA, "uštrojio" sam je na nekih 2A. To je baš mala struja za tako veliki akumulator (čini mi se 74Ah).
Sada nastaje nešto što je neoboriv dokaz potpuno sulfatizacije akumulatora, da ne kažem da su ploče "zabetonirane" (ovaj izraz nikad nisam upotrebio). Napominjem da je struja STROGO OGRANIČENA, u pitanju je poluprofesionalni uređaj za regeneraciju akumulatora (izvor konstantne struje).
[hil]Napon skače na više od 22V!!![/hil] Dobro, meni nije ništa čudno, relativno često tako nešto viđam... Dakle, može se zamisliti šta se dešava kad bi se ovakav akumulator priključio na neki "buvljački" punjač bez ikakve regulacije!? Kad sa mojm opremom se ovako nešto dešava. Kod takvih punjača (bez strujne regulacije, ili već bilo kakve) se dobije utisak da je akumulator napunjen za par minuta što je potpuni nonsens.
Još malo oko punjača, onih malo kvalitetnijih...Čak i oni što ih nazvaju "pametni" punjači (jednom napisah da ako su to pametni punjači, da ja onda imam spejs šatl punjač) teško bi se izborii sa ovakvim otpadom od akumlatora. I ako bi nešto uradili, pitanje je koliko bi mogli da povrate njegov kapacitet. A ti "pametni" punjači nemaju baš nikakve mogućnosti sa biranjem ograničenja struje ili napona. Ili imaju neke minimalne. Ono, da li će punjenje biti 14,4 ili 14,8V.
Sledeća slika je samo nekoliko desetina sekundi nakon pretodne...
Napon naglo pada. Još jedan dokaz sulfatizovanih ploča koje imaju ogroman otpor. Ja za takve akumulatore imam običaj da kažem da nemaju snage da umru!
Još jedna slika nakon najviše jedan minut:
Napon rapidno pada. Međutim, da je neki loš punjač, napon bi ostao tu gde jeste. Koliko god bi bio maksimalni napon na izlazu punjača. Pošto ne postoji strujno ograničenje. Za razliku od uređaja koji je priključen na ovaj akumulator.
I na kraju ovo:
Napon i dalje pada. Na kraju se stabilizovao negde na 12,5V. Oporavak je trajao nekih 24 sata.
I NIJE USPEO.
Uspeh zavisi od nekoliko faktora, a najvažniji je VREME KOJE JE PROTEKLO OD POTPUNOG PRAŽNJENJA DO PONOVNOG PUNJENJA.
Očigledno je da je to ovde bilo nemoguće uraditi jer je prošlo nekoliko meseci od kada je taj akumulator bio u potpuno ispražnjenom stanju.
Kao što napisah, imao sam akumulator i sa samo 1V. ALI JE ON RELATIVNO KRATKO STAJAO u tom stanju i bio sam u mogućnosti da ga oporavim.
Još jedan stvar koja je uticala na nemogućnost oporavka je to što je akumulator već bio star 4 godine i što je iz dizel vozila. A dizel vozila, napisah mnogo puta, mnogo brže uništavaju akumulatorske ploče od benzinaca. Ono...Grejači, veća kubikaža, mnogo veća potrebna snaga anlasera( a time i struje) zbog dobijanja dovoljne kompresije za paljenje...
Nikakvi desulfatizatori, hemikalije, regeneratori, punjači...Ne pomaže.
Pamet u glavu.
Bolje nego da boli glava.
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... citaj.html
kakve sad to veze ima sa tvojom tvrdnjom oko napona, kao i ovog gore da mora biti konstantan donosno da ti je čudno što je kod mene 16,4 V i ja to pokaza da je čojk sa, da profesionalnim uređaejm, izmjerio 22 V
lako prelaziš s jedne stvari na drugu i nedoečen si, brate mili
jel ti sad jasno da je zbog otpora veliki napon, kod vog njegovog totalno sjebanog aku je 22 V, kod mene 16,4Napon naglo pada. Još jedan dokaz sulfatizovanih ploča koje imaju ogroman otpor. Ja za takve akumulatore imam običaj da kažem da nemaju snage da umru!
Akumulator sa auto placa-čitaj sulfatizovan "do bola" !!!
Eto...
Donose ljudi svašta kod mene na servis... Mole, traže da im "ako ikako mogu" popravim akumulator jer imaju kupca... "Samo" akumulator nije "baš najbolji"...
Jedino ako nije tako...
Sarađujem (između svih ostalih) sa nekoliko auto placeva. Daleko da neću da im popravim ono što se da popraviti. Ali, moram da budem iskren, nisam baš nešto "lud" za takvim akumulatorima.
Međutim, ovaj slučaj, od pre nekih mesec dana, sam i zabeležio da pokažem praktično i argumentovano ŠTA STVARNO ZNAČI UNIŠTEN I SULFATIZOVAN AKUMULATOR.
Ovo što budem napisao i pokazao biće dobra vodilja za sve one što budu hteli da kupe polovna kola. Obično se retko kad obraća previše pažnje na akumulator. Često se prodavci dovijaju tako što ga pre prodaje (ne mora da bude!) napune (površinska napunjenost) i onda bez većih problema motor upali. I naravno garancija traje do izlaza sa auto placa. Manje-više.
A uz loš akumulator (koji je u kratkom spoju, npr.) obično može da strada alternator i u NAJGOREM slučaju dođe do eksplozije akumulatora.
Tako mu dođe nekako.
Sve ovo sa akumulatorom se neće primetiti tokom leta ali kad dođe zima... Tada sve ispliva na površinu.
Dakle, vozilo doterano iz Italije (ne, doteraće ga iz Japana!), dizel.
Akumulator sasvim solidan, dovoljno jak ali već poprilično star za dizelaša.
Proizvodnja (ili ugradnja, šta već, nije ni bitno), oktobar 2009. Nema laži, nema prevare, tu je validna nalepnica.
Ovo je VEOMA BITNO. Prvo merenje napona... navikao sam ja na ovakve "havarije"...
Šta reći...Po svim pravilima ovaj je zreo za reciklažu...[hil]Samo 5 volti.[/hil] Dobro, imao sam ja "šampiona" prošle zime sa naponom od 1V. Pisao već o tome. Bilo vozilo kod limara zbog udesa nekih mesec dana, vlasnik zaboravio da skine klemu sa akumulatora. Kad je hteo da upali i da tera nazad kući... Krk!!! Pomagaj majstore, stradao akumulator!!!
Pa što nisi mislio na vreme!?
Naravno, pristupio sam POKUŠAJU oporavka akumulatora. Standardno, MALA STRUJA, "uštrojio" sam je na nekih 2A. To je baš mala struja za tako veliki akumulator (čini mi se 74Ah).
Sada nastaje nešto što je neoboriv dokaz potpuno sulfatizacije akumulatora, da ne kažem da su ploče "zabetonirane" (ovaj izraz nikad nisam upotrebio). Napominjem da je struja STROGO OGRANIČENA, u pitanju je poluprofesionalni uređaj za regeneraciju akumulatora (izvor konstantne struje).
[hil]Napon skače na više od 22V!!![/hil] Dobro, meni nije ništa čudno, relativno često tako nešto viđam... Dakle, može se zamisliti šta se dešava kad bi se ovakav akumulator priključio na neki "buvljački" punjač bez ikakve regulacije!? Kad sa mojm opremom se ovako nešto dešava. Kod takvih punjača (bez strujne regulacije, ili već bilo kakve) se dobije utisak da je akumulator napunjen za par minuta što je potpuni nonsens.
Još malo oko punjača, onih malo kvalitetnijih...Čak i oni što ih nazvaju "pametni" punjači (jednom napisah da ako su to pametni punjači, da ja onda imam spejs šatl punjač) teško bi se izborii sa ovakvim otpadom od akumlatora. I ako bi nešto uradili, pitanje je koliko bi mogli da povrate njegov kapacitet. A ti "pametni" punjači nemaju baš nikakve mogućnosti sa biranjem ograničenja struje ili napona. Ili imaju neke minimalne. Ono, da li će punjenje biti 14,4 ili 14,8V.
Sledeća slika je samo nekoliko desetina sekundi nakon pretodne...
Napon naglo pada. Još jedan dokaz sulfatizovanih ploča koje imaju ogroman otpor. Ja za takve akumulatore imam običaj da kažem da nemaju snage da umru!
Još jedna slika nakon najviše jedan minut:
Napon rapidno pada. Međutim, da je neki loš punjač, napon bi ostao tu gde jeste. Koliko god bi bio maksimalni napon na izlazu punjača. Pošto ne postoji strujno ograničenje. Za razliku od uređaja koji je priključen na ovaj akumulator.
I na kraju ovo:
Napon i dalje pada. Na kraju se stabilizovao negde na 12,5V. Oporavak je trajao nekih 24 sata.
I NIJE USPEO.
Uspeh zavisi od nekoliko faktora, a najvažniji je VREME KOJE JE PROTEKLO OD POTPUNOG PRAŽNJENJA DO PONOVNOG PUNJENJA.
Očigledno je da je to ovde bilo nemoguće uraditi jer je prošlo nekoliko meseci od kada je taj akumulator bio u potpuno ispražnjenom stanju.
Kao što napisah, imao sam akumulator i sa samo 1V. ALI JE ON RELATIVNO KRATKO STAJAO u tom stanju i bio sam u mogućnosti da ga oporavim.
Još jedan stvar koja je uticala na nemogućnost oporavka je to što je akumulator već bio star 4 godine i što je iz dizel vozila. A dizel vozila, napisah mnogo puta, mnogo brže uništavaju akumulatorske ploče od benzinaca. Ono...Grejači, veća kubikaža, mnogo veća potrebna snaga anlasera( a time i struje) zbog dobijanja dovoljne kompresije za paljenje...
Nikakvi desulfatizatori, hemikalije, regeneratori, punjači...Ne pomaže.
Pamet u glavu.
Bolje nego da boli glava.
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... citaj.html
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
mišo , kulin , admin, koji je smisao ovog topica ti si obični pičkolizac
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
E sad; kad bi još mi vidjeli tvoje slike
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
kojebob4 wrote:E sad; kad bi još mi vidjeli tvoje slike
pošto je očigledno da veze nemaš ni o čemu, i da tvoje gluposti nisu pile vode,puknuti wrote:mišo , kulin , admin, koji je smisao ovog topica ti si obični pičkolizac
preostalo ti jedino da u očaju pišeš takve gluposti
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Iste kao Mišine, znači; napon prije spajanja akumulatora, zatim u trenutku uključivanja, zatim koja sekunda poslije, pa još koja minuta poslije......lijepo kao što je Mišo opisao i uslikao (ako si pročitao?)
koje
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
čuj ako sam ja pročito, ja postavio temu i slike
kasno je zato, odjutros je aku na punjenju, a i ne vidim svrhu takvog detaljisanja, većina stvari je do sada opisana, a ponešto sam s početka teme i slike okaćio, ali ti po svoj prilici čitaš postove na preskok
ali premjerio sam jutros prije punjenja, za nevjerovat ali je na aku napon 12,83 V a u garaži možda 1-2 stepena celzija, ostalo sam opisao, po spajanju punjača napon za par minuta otišao na 16,4 V, a struja startala sa 3A, za par sekundi spala na 2A. pa onda lagano i dalje opadala,
kroz pola sata bila 1,5 A
sada nisam kod kuće niti ću biti do večeras da bi pratio kako se odvija punjenje
oko 7 ću doći i premjeriti nakon čega planiram skinuti sa punjača i konačno završiti punjenje, te sutra staviti Toplu u auto
kasno je zato, odjutros je aku na punjenju, a i ne vidim svrhu takvog detaljisanja, većina stvari je do sada opisana, a ponešto sam s početka teme i slike okaćio, ali ti po svoj prilici čitaš postove na preskok
ali premjerio sam jutros prije punjenja, za nevjerovat ali je na aku napon 12,83 V a u garaži možda 1-2 stepena celzija, ostalo sam opisao, po spajanju punjača napon za par minuta otišao na 16,4 V, a struja startala sa 3A, za par sekundi spala na 2A. pa onda lagano i dalje opadala,
kroz pola sata bila 1,5 A
sada nisam kod kuće niti ću biti do večeras da bi pratio kako se odvija punjenje
oko 7 ću doći i premjeriti nakon čega planiram skinuti sa punjača i konačno završiti punjenje, te sutra staviti Toplu u auto
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
hvala nebesima ..... konačno se završava ova nocna mora .... koliko gluposti oko običnog punjenja akumulatora .....
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
zar ti nisi sjaho s teme
neće biti kraj na tvoju jebenu žalost
dolazi Baner (koji je sada u autu) na punjenje i izvješća kako će se on ponašat
a naravno i šta je bilo sa Tople, da li se opet brzo ispraznila u autu, kada onda DEFINTIVNO ide na otpis ili će služiti, što će da većinu vas opovrgne u tvrdanjama da je bio aku za otpis
neće biti kraj na tvoju jebenu žalost
dolazi Baner (koji je sada u autu) na punjenje i izvješća kako će se on ponašat
a naravno i šta je bilo sa Tople, da li se opet brzo ispraznila u autu, kada onda DEFINTIVNO ide na otpis ili će služiti, što će da većinu vas opovrgne u tvrdanjama da je bio aku za otpis