generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Sastavljam nešto svoje, tipo princip Wind Generator (samo nije wind). Nisam baš stručan. Nešto sitno se razumijem ipak.
1.Trebam napajati 1 elektromotor od cirka 10hp snage (10hp 3510RPM 213T Frame 24.0A)
http://www.electricmotorwarehouse.com/t ... 1-15hp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naći ćete ga pod brojem: G150143
2.To bi trebalo biti napajano sa generatora koji će biti pokretan mehaničkim putem, kakva sila i brzina okretaja je potrebna (neznam ako se može motor napajati direktno sa generatora kroz stabilizator napona ili čega već).
3.Kakav generator mi treba za taj motor? Gledam po netu ali se ne snalazim baš.
4.Treba mi nekakav dimmer za regulaciju brzine okretaja motora. Neznam ako je više isplativo mehanički nakon motora mijenjačkom kutijom/prijenosom ili dimmer prije napajanja??
- Evo za početak ako mi netko zna dat neke odgovore. Sigurno će biti još podpitanja za koja ja ni neznam da postoje. Hvala na pomoći...
1.Trebam napajati 1 elektromotor od cirka 10hp snage (10hp 3510RPM 213T Frame 24.0A)
http://www.electricmotorwarehouse.com/t ... 1-15hp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naći ćete ga pod brojem: G150143
2.To bi trebalo biti napajano sa generatora koji će biti pokretan mehaničkim putem, kakva sila i brzina okretaja je potrebna (neznam ako se može motor napajati direktno sa generatora kroz stabilizator napona ili čega već).
3.Kakav generator mi treba za taj motor? Gledam po netu ali se ne snalazim baš.
4.Treba mi nekakav dimmer za regulaciju brzine okretaja motora. Neznam ako je više isplativo mehanički nakon motora mijenjačkom kutijom/prijenosom ili dimmer prije napajanja??
- Evo za početak ako mi netko zna dat neke odgovore. Sigurno će biti još podpitanja za koja ja ni neznam da postoje. Hvala na pomoći...
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Treba ti frekvencijski pretvarac snage 7,5kW. Nikakav dimmer ti ovdje nece pomoc, a niti jedan nece radit duze od par milisekundi prije nego napravi harakiri kada kroz njega pustis 24A struje. S obzirom da frekventni pretvaraci nisu 100% efikasni trebat ce ti generator snage cca. 10kW (13-14HP).
Sta ce taj elektromotor pokretat, ako se smije znat?
Sta ce taj elektromotor pokretat, ako se smije znat?
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Robatz, postavio si mnogo pitanja, a dao jako malo podataka ... Da bi dobio kvalitetan odgovor moraš navesti šta ćeš pogoniti ovim motorom, da li je potrebna regulacija broja obrtaja i kakav tj. može li biti u koracima itd. itd.
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Hvala na odgovorima i pitanjima.
Probat ću vam približit što je više moguće.
Uglavnom, radio bih vozilo, tipo četverocikl. Nešto između bicikle, quada i auta. Mehanički sam više manje sve sredio na papiru, i pogon za taj generator, samo ta proizvodnja i upotreba energije me malo za.ebava.
1.Interesira me taj generator: koliko mu ja moram davati okretaja (rpm) njegovoj osovini da bi on mogao proizvesti snagu za koju je deklariran i koliko otpora pruža pri vrtnji (da li uopće ili zanemarivo), vjerujem da da. Ima netko fotografiju ili kakav link kako bi on trebao izgledati i koliko bi bio težak, gabariti, neke specifikacije?
2.a)Onda dalje; znam šta je frekventni pretvarač i znam da su skupi. Meni bi trebalo da time upravljam poput gasa, znači dodajem snagu i oduzimam.
2.b) Sad ću ispast smiješan; Na kojem principu radi prekidač na električnoj bušilici? Pošto je dinamičan, znači malo stisneš, mali obrtaji, do kraja, maximalni. Jel se to da napravit veće (za veću snagu i da radi). Vjerovatno ne ali je vrijedilo pokušati
3.Da li taj elektromotor od 10konja ima isto toliko snage pri nižim okretajima ili samo na svojim deklariranim obrtajima.
4.Neznam na kojem naponu bi imao najunčikovitiju uporabu energije tj. maximalnu izvučenu snagu?
Evo toliko za sada.
Puno hvala!!
Probat ću vam približit što je više moguće.
Uglavnom, radio bih vozilo, tipo četverocikl. Nešto između bicikle, quada i auta. Mehanički sam više manje sve sredio na papiru, i pogon za taj generator, samo ta proizvodnja i upotreba energije me malo za.ebava.
1.Interesira me taj generator: koliko mu ja moram davati okretaja (rpm) njegovoj osovini da bi on mogao proizvesti snagu za koju je deklariran i koliko otpora pruža pri vrtnji (da li uopće ili zanemarivo), vjerujem da da. Ima netko fotografiju ili kakav link kako bi on trebao izgledati i koliko bi bio težak, gabariti, neke specifikacije?
2.a)Onda dalje; znam šta je frekventni pretvarač i znam da su skupi. Meni bi trebalo da time upravljam poput gasa, znači dodajem snagu i oduzimam.
2.b) Sad ću ispast smiješan; Na kojem principu radi prekidač na električnoj bušilici? Pošto je dinamičan, znači malo stisneš, mali obrtaji, do kraja, maximalni. Jel se to da napravit veće (za veću snagu i da radi). Vjerovatno ne ali je vrijedilo pokušati
3.Da li taj elektromotor od 10konja ima isto toliko snage pri nižim okretajima ili samo na svojim deklariranim obrtajima.
4.Neznam na kojem naponu bi imao najunčikovitiju uporabu energije tj. maximalnu izvučenu snagu?
Evo toliko za sada.
Puno hvala!!
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Puno pitanja, mnogo nejasnoća. Probat ću.
1. moraš mu dati onoliko obrtaja koliko piše na njegovoj pločici, dok je neopterećen ne pruža veliki otpor, a kad ga potpuno opteretiš treba ti onoliko konja kolko na njemu piše da ga okreće (i malo više).
2a. frekventni pretvarač je baš prava stvar za upravljanje kao s papučicom gasa
2b. u bušilici je tzv. univerzalni motor tim sistemom ne možeš upravljati asihronim motorom
3.Neke vrste pretvarača garantuju isti momenat i pri nižim obrtajima
4. nejasno pitanje, odustajem od odgovora
nego čime bi ti vrtio taj generator ???
1. moraš mu dati onoliko obrtaja koliko piše na njegovoj pločici, dok je neopterećen ne pruža veliki otpor, a kad ga potpuno opteretiš treba ti onoliko konja kolko na njemu piše da ga okreće (i malo više).
2a. frekventni pretvarač je baš prava stvar za upravljanje kao s papučicom gasa
2b. u bušilici je tzv. univerzalni motor tim sistemom ne možeš upravljati asihronim motorom
3.Neke vrste pretvarača garantuju isti momenat i pri nižim obrtajima
4. nejasno pitanje, odustajem od odgovora
nego čime bi ti vrtio taj generator ???
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Prvo bih se zahvalio na odgovoru. Kratkim i jasnim. Hvala na pruženoj pomoći i znanju. Naravno imam još pitanja
Pokretao bih ga nekom spravom što sam izmislio. Dobio sam jako puno okretaja sa jako malo uložene sile. Uglavnom, snagu bih modificirao samom težinom sprave (utezima). Time bih napajao generator. Da li bi mi poslužio alternator iz auta? Koliko konja je potrebno da optimalno radi neki alternator od tako cirka 24A?
Pokretao bih ga nekom spravom što sam izmislio. Dobio sam jako puno okretaja sa jako malo uložene sile. Uglavnom, snagu bih modificirao samom težinom sprave (utezima). Time bih napajao generator. Da li bi mi poslužio alternator iz auta? Koliko konja je potrebno da optimalno radi neki alternator od tako cirka 24A?
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
kako mislis da pogonis generator na 4ciklu ?!
odakle pogonska energija?
ovo mi lici na perpetum mobile
odakle pogonska energija?
ovo mi lici na perpetum mobile
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Energija bi pogonska bila od Ljudske ruke / noge. Nije perpetum mobile. Uvijek mora imati potisak ali ne u tolikoj mjeri da bude konstantan. Već malim uzastopnim . . . Ne mogu odati točno.. Samo po sebi je ništa drugo nego atraktivno. Ali spojeno na alternator pa kasnije na el. motor radilo bi krug sile koja bi onda preuzela cijeli pogon...
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
ne valja ti posao!
rukom ili nogom mozes pogoniti 4cikllo
probaj da nadjes neki DC motor, pa accumulator... :ohno
rukom ili nogom mozes pogoniti 4cikllo
probaj da nadjes neki DC motor, pa accumulator... :ohno
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Robatz wrote: radilo bi krug sile koja bi onda preuzela cijeli pogon...
nema šanse, gubici pri pretvaranju jednog oblika energije u drugi, nisu zanemarivi...
Zar misliš da je čovječanstvo zadnjih stotinjak godina bilo glupo pa se toga nije sjetilo (motor na osovini generatora, zalaufaš ručno onda generator napaja motor koji okreće generator i još ti ostane malo za pogon točkova)
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Nije to baš tako kao što si si preveo WhiteHead. Znam i ja to. Princip je totalno drugačiji. Konstantno bi se moralo dodavati "ručno" u pogon ali bi se ostvarivalo puno više. O tome mi se ne da raspravljati jer će poteći rijeka pitanja i rasprava.. Samo molim za savjete ovdje oko struje da mogu kalkulirat dalje. Nemam se kome obratiti. Treba mi da nađem ono šta tražim. Jer tu prvu stvar koja će pokretati generator moram izraditi prema njemu. Ja ću vas bombardirat pitanjima pa vi se branite
1. Jesam dobro skuzio da višepolni alternator je više iskoristiv. Znači ne zahtjeva toliko okretaja za dobivanje 50Hz kao manje polni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator ... ous_speeds" onclick="window.open(this.href);return false;
Da li se još šta time dobiva i ako se nešto time i gubi?
1. Jesam dobro skuzio da višepolni alternator je više iskoristiv. Znači ne zahtjeva toliko okretaja za dobivanje 50Hz kao manje polni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator ... ous_speeds" onclick="window.open(this.href);return false;
Da li se još šta time dobiva i ako se nešto time i gubi?
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Da, sori. Pod cijeli pogon sam mislio pogon vozila (kotače).
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Robatz, sada je stvar jasnija.
Sugerišem ti sljedeće:
1.za pogon vozila koristi DC (jednosmjerni) pogon, a ne AC iz više razloga, a jedan od njih je to što ćeš (na jednostavan način) postići da ti na nizbrdici motor postane generator i puni ti tvoj akumulator, a ujedno i koči
2.mislim da ćeš za pogon moći iskoristiti prepravljeni alnaser od auta ili eventualno kamiona - provjeri snagu alnasera
3.regulaciju broja obrtaja tj. "gas" ćeš postići nekim tranzistorskim ili tiristorskim reglerom koji radi u prekidačkom režimu tj. čoperski ili čak možeš bez reglera ručno pedalom sistemom uključi-isključi regulisati pogon.
4.trtebat će ti akumulator
5.punjenje akumulatora možeš ostvariti alternatorom od nekog auta - kao što rekoh dodatno punjenje akumulatora postižeš postižeš sa pogonskog motora ...
Sugerišem ti sljedeće:
1.za pogon vozila koristi DC (jednosmjerni) pogon, a ne AC iz više razloga, a jedan od njih je to što ćeš (na jednostavan način) postići da ti na nizbrdici motor postane generator i puni ti tvoj akumulator, a ujedno i koči
2.mislim da ćeš za pogon moći iskoristiti prepravljeni alnaser od auta ili eventualno kamiona - provjeri snagu alnasera
3.regulaciju broja obrtaja tj. "gas" ćeš postići nekim tranzistorskim ili tiristorskim reglerom koji radi u prekidačkom režimu tj. čoperski ili čak možeš bez reglera ručno pedalom sistemom uključi-isključi regulisati pogon.
4.trtebat će ti akumulator
5.punjenje akumulatora možeš ostvariti alternatorom od nekog auta - kao što rekoh dodatno punjenje akumulatora postižeš postižeš sa pogonskog motora ...
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
mislim da bi mogla dinama od kamiona jer su DC mashine reverzibilne gen/mot a gas mozes regulisati u pobudi nekim PWM reg.
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Imam jedno pitanje:
Ti planiras da nesto vrtis mehanicki(neki generator).
Taj generator u idealnim uslovima moze da iskoristi oko 90% ulozene energije.
Tu energiju (elektricnu) koristis da bi ili direktno napajao el.motor(opet sa oko 90% iskoristivosti)
ili skladistio u akumulator(i tu imas oko 90% iskoristivosti).
Znaci da ulazes 100% mehanicke energije da bi pod idealnim uslovima dobio 80% mehanicke energije???
Malo mi je nejasna ta tvoja matematika...
Bolje direktno okreci osovinu,veca je iskoristivost
Ti planiras da nesto vrtis mehanicki(neki generator).
Taj generator u idealnim uslovima moze da iskoristi oko 90% ulozene energije.
Tu energiju (elektricnu) koristis da bi ili direktno napajao el.motor(opet sa oko 90% iskoristivosti)
ili skladistio u akumulator(i tu imas oko 90% iskoristivosti).
Znaci da ulazes 100% mehanicke energije da bi pod idealnim uslovima dobio 80% mehanicke energije???
Malo mi je nejasna ta tvoja matematika...
Bolje direktno okreci osovinu,veca je iskoristivost
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
@vukboban
Otprilike 90% njegove mehaničke energije će biti pretvoreno u mehaničku energiju pogona, ali to nije bitno.
On će pedalama pogoniti generator i proizvoditi oko 200W snage kontinualno. Međutim njegov pogon će nekada trebati 10W (kada ide po blagoj nizbrdici), a nekada će trebati 600W (na uzbrdici). To zanači da će pri blagoj nizbrdici njegov generator puniti akumulator, a pri uzbrdici prazniti akumulator. U ovome je bit - u vozilu će postojati zaliha energije za savladanje uspona koje prosječan čovjek snage 300W ne bi mogao savladati !
Otprilike 90% njegove mehaničke energije će biti pretvoreno u mehaničku energiju pogona, ali to nije bitno.
On će pedalama pogoniti generator i proizvoditi oko 200W snage kontinualno. Međutim njegov pogon će nekada trebati 10W (kada ide po blagoj nizbrdici), a nekada će trebati 600W (na uzbrdici). To zanači da će pri blagoj nizbrdici njegov generator puniti akumulator, a pri uzbrdici prazniti akumulator. U ovome je bit - u vozilu će postojati zaliha energije za savladanje uspona koje prosječan čovjek snage 300W ne bi mogao savladati !
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Za Vukoban: Hvala svima na savjetima i pomoći. Ne bih htjeo ispasti nekulturan. Ali nemojte se brinuti za tu mehaniku. Ne možete argumentirati nešto a neznate čemu se radi. Ne želim trošiti vrijeme opravdavati sebe etc. ulaziti u rasprave oko mehaničke strane. Ovdje sam radi savjeta i stručne pomoći oko struje. Ako mi netko to može pružiti. Ponavljam: Tu prvu stvar trebam izraditi prema zahtjevima tog generatora i trebaju mi informacije i stručni savjeti. Dosta toga sam sam izvukao. Hvala na znanju i pruženoj pomoći.
Last edited by Robatz on 18-11-2010, 13:58, edited 1 time in total.
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Bravo Amir. Jako si konstruktivan. Zahvaljujem! Taj način sam već predvidio.
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Smatram da je vrlo zanimljiv projekt, samo neznam je li ti ovo znamemarivo: bicikl je sam težak oko recimo 25 kg, ali ima i lakših, a koliko će biti teško to tvoje vozilo, sam 4-cikl će biti teži od bicikla, i onda kad natovariš akumulator treba ti biti jači recimo 100 Ah, pa dinamo, pa motor, silnu mehaniku, to ce biti dosta teža od bicikla + imati ćeš veću površinu s prijeda dakle veći otpor zraka, što nije nezamarivo ako vjetar puše u tebe.
Ali eto znam da je ljepo posjedovati elektro 4-cikl, pa samo nastavi, ja isto imam mnogo ideja za koje mnogi govore da bezveze trošim novce, ali opet smatram bolje potrošit novce na nešto zanimljivo i poučno, a ne kao večina takvih u birtiji.
Uf, ja sada ode u offtopic.
Pozz
P.S. Amire ovo da jedan čovjek ima snagu 300 w, jeli to nagađaš ili je to mjereno, ja mislim da su ljudi ipak jači.
Ali eto znam da je ljepo posjedovati elektro 4-cikl, pa samo nastavi, ja isto imam mnogo ideja za koje mnogi govore da bezveze trošim novce, ali opet smatram bolje potrošit novce na nešto zanimljivo i poučno, a ne kao večina takvih u birtiji.
Uf, ja sada ode u offtopic.
Pozz
P.S. Amire ovo da jedan čovjek ima snagu 300 w, jeli to nagađaš ili je to mjereno, ja mislim da su ljudi ipak jači.
Re: generator - elektromotor, pitanje, almost fr*e energy
Hvala na podršci Ivan. Po svim kalkulacijama bi trebalo radit. Mehanički sam dobio jako veliki moment sa malo uloženog. Nikad ne možeš reći 100%. Možda je sve uzalud, ali više bih bio kriv da ne probam. Nije ni prvi auto izgledao kao što izgledaju danas. . . Možda dobijem samo nešto sitno snage iz svega toga. Ali i s time bih bio zadovoljan. To bi bio argument za dalje.. Pozz