poz svima,zanima me kako najbolje odraditi regulaciju brzine DC motora od 12v(od brisaca recimo)
ja sam mislio odraditi s potenciometrom,ali neznam kako da odredim koja mi snaga potenciometra treba i nezz koji mi jos elementi trebaju da to uradim.
i kak je najbolje rijesit promjenu smjera motora*?
Potrazi H bridge bilo je toga dosta i ovdje na forumu a naci ces i na google. Ovim mostom mozes regulisati i brzinu i smjer vrtnje. Ako se radi samo o regulaciji brzine imas na forumu dva dimera jednosmjerne struje jedan je moj a drugi je od whitehead-a. Ne znam kakav si sa mikroelektronikom ali ako si pratio Pedjin kurs mislim da ti nece biti tesko na bilo koji od ova dva dimera dodati H most i prosiriti program da odradjuje potreban posao!!
aha,onda bih odradio s H bridgom posto moze da uradi i regulaciju brzine i promjenu smjera vrtnje(kao sto si i kazao)
googlao sam i nasao sam izvedbu s 4 tranzistora i 4 otpornika medjusobno povezani,ali ovaj H bridge je odradjen za vece napone i za motor vece snage,mene interesuje kako sad izracunat za (motor od brisaca) kolko oma treba da je otpornik i koji tranzistor kupiti?
i po semi,logicno je kako se mjenja brzina vrtnje ali kako mjenja smjer?
Motor od brisača, bar po struji, uopste nije "slab" morate mu rezervisati minimalno desetaka ampera te u tu svrhu preporučujem upotrebu mosfe tranzistora. evo gdje mozes naci vise o H bridge-u http://www.discovercircuits.com/H/hbridge.htm Isto tako mozes naci i integralna kola koja su sama po sebi dizajnirana kao drajveri za DC motore tzv H-bridge.
Last edited by niho on 16-06-2010, 07:14, edited 1 time in total.
Tako je mada ne vjerujem da ce to raditi, cemu promjena smjera kad je svejedno kretanje odredjeno preko poluga (mehanicki). To vjerovatno radi neki razanj ( haha, sto je po meni najpametnija upotreba motora od brisaca ikad uradjena. U stvari mozda nije najpametnija ali je naj ukusnija garant )
ako bih radio H most koji mi je Niho linkovao(http://www.discovercircuits.com/H/hbridge.htm" onclick="window.open(this.href);return false;),interesuje me sljedeca stvar a to je ,Dati H most je predvidjen za napone 50 V i 10 A
a posto akumulator daje vise od 10 ampera,vjerovatno bi doslo do izgaranja elemenata,ili .........?
Važno je koliko struje motor vuče na punoj snazi i na kojem naponu radi. Akumulator samo mora imati jednak napon kao i motor i mora biti u mogućnosti dati struje koliko motor povuče, a da mu napon ostane isti (da ne padne). H-most se mora dimenzionirati za nešto viši radni napon i struju, jer se tijekom rada elementi zagrijavaju i trpe strujne i naponske promjene (a posebno kod pokretanja motora od nule), pa bi most dimenzioniran točno po specifikacijama motora radio vrlo kratko.
Hajde ti nama prvo reci sta pravis da ne nagadjamo i glumimo magičnu Džaziru sa kašikama, pa da pokusamo riješiti problem, ko zna možda tebi i ne treba ništa komplikovano. U "kućnoj radinosti" puno stvari često se riješi sa par elemenata
ja nevidim nikakvu potrebu za nagadanjem,sve sam napisao , kao prvo u samom naslovu stoji sta je problem,u uvodu sam naveo koji motor koristim jedino da vam napisem seriski broj motora? :
Drug moj, meni kad nesto treba ljubazno zamolim pa ako neko hoce da POMOGNE jako sam mu zahvalan. Nadam se da ce ti neko odgovoriti, mozda i pomoci, ja sigurno necu. Na forumu je sve stvar dobre volje i niko od nas nije centar Svijeta niti je ovaj forum radi pojedinaca. Ne znam kako bi bio voljan pomoci nekome, svojim znanjem, kad nemas zivaca obrazloziti svoj problem.
ja nevidim nikakvu potrebu za nagadanjem,sve sam napisao , kao prvo u samom naslovu stoji sta je problem,u uvodu sam naveo koji motor koristim jedino da vam napisem seriski broj motora?