Mali DC motor s disk rotorom
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Mali DC motor s disk rotorom
Dobio sam ovu temu za maturalni rad, moze li mi netko predloziti dobru literaturu za
-Mali DC motor s disk rotorom
Hvala
-Mali DC motor s disk rotorom
Hvala
Re: Mali DC motor s disk rotorom
Možda ima tu : 15_10_2005_4099_ESPweb2
Re: Mali DC motor s disk rotorom
Što je uopce taj disk rotor, iskreno nemogu nac da Mali DC motor s disk rotorom uopce postoji, moze li mi netko objasniti?
Zahvaljujem
Zahvaljujem
Re: Mali DC motor s disk rotorom
Da se ne odnosi na excentar mozda?
Re: Mali DC motor s disk rotorom
Patka, ne lupetaj.
Takvi motori s rotorom u obliku diska su se nekad koristili u profesionalnim magnetofonima koji su vrtili vrpce na koje su se zapisivali računalni podaci. Bili su male visine i relativno velikog promjera u odnosu na klasičnu izvedbu motora gdje je promjer u pravilu manji od duljine/visine. Zbog velikog promjera rotora u obliku diska, startni moment motora je velik. Imam par takvih s kojima sam se nekada igrao, ali na žalost ne znam gdje ima literature za saznati nešto više o tome.
Takvi motori s rotorom u obliku diska su se nekad koristili u profesionalnim magnetofonima koji su vrtili vrpce na koje su se zapisivali računalni podaci. Bili su male visine i relativno velikog promjera u odnosu na klasičnu izvedbu motora gdje je promjer u pravilu manji od duljine/visine. Zbog velikog promjera rotora u obliku diska, startni moment motora je velik. Imam par takvih s kojima sam se nekada igrao, ali na žalost ne znam gdje ima literature za saznati nešto više o tome.
- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: Mali DC motor s disk rotorom
Evo ja našel nekaj u knjizi Električni strojevi i pogoni:
Motor s pločastim (disk) rotorom ima ulančenje magnetskog toka s namotom izvedeno na prostorno drugačiji način od ranije određenih motora. Normalna izvedba istosmjernog motora s cilindričnim rotorom ima između statora i rotora radijalni zračni raspor. Kod motora s pločastim rotorom put nagnetskih silnica u zračnom rasporu je aksijalni. Pločasti rotor (armatura) je kružna izolacijska ploča s dvostrano ugrađenim bakrenim plosnatim vodičima. slično kao kod elektroničkih tiskanih pločica. Na vanjskom i unutrašnjem obodu rotora spojeni su jedan po jedan vodič s obje strane pločastog rotora koji čine armaturni namot, a neizolirani bakreni vodiči ujedno služe kao kolektor. Četkice klize izravno po namotu. polovi s jedne i druge strane pločastog rotora potječu od trajnih magneta ili elektromagneta. Susjedni su polovi različitog plariteta. Magnetski se tok zatvara ovim putem: od N pola magneta s jedne strane preko prvog zračnog raspora, diska-armature, preko drugog zračnog raspora, magnetskog S pola i jarma s druge strane te preko paralelnog para magneta aksijalno natrag na polaznu stranu i preko jarma na početni pol. Motori s pločastim rotorom grade se za brzine do oko 6000 okretaja u minuti i za snage od približno 20W do nekoliko desetaka kW. Jednostavni su u izradi te im je cijena u serijskoj proizvodnji niska. Najčešće se koriste u različitim vozilima i plovilima. Osnovna im je prednost mala masa i time visoka dinamika rotora te male aksijalne dimenzije. Problem je odvod topline s rotora koji se susreće kod svih rotirajućih armatura. Postoje razne izvedbe disk-motora s armaturom na statoru, a s magnetima na rotoru ili s reluktantnim rotorom. Zbog povećane tromosti rotora takvi motori imaju skromnija dinamička svojstva do kolketorskih s pločastim rotorom.
Motor s pločastim (disk) rotorom ima ulančenje magnetskog toka s namotom izvedeno na prostorno drugačiji način od ranije određenih motora. Normalna izvedba istosmjernog motora s cilindričnim rotorom ima između statora i rotora radijalni zračni raspor. Kod motora s pločastim rotorom put nagnetskih silnica u zračnom rasporu je aksijalni. Pločasti rotor (armatura) je kružna izolacijska ploča s dvostrano ugrađenim bakrenim plosnatim vodičima. slično kao kod elektroničkih tiskanih pločica. Na vanjskom i unutrašnjem obodu rotora spojeni su jedan po jedan vodič s obje strane pločastog rotora koji čine armaturni namot, a neizolirani bakreni vodiči ujedno služe kao kolektor. Četkice klize izravno po namotu. polovi s jedne i druge strane pločastog rotora potječu od trajnih magneta ili elektromagneta. Susjedni su polovi različitog plariteta. Magnetski se tok zatvara ovim putem: od N pola magneta s jedne strane preko prvog zračnog raspora, diska-armature, preko drugog zračnog raspora, magnetskog S pola i jarma s druge strane te preko paralelnog para magneta aksijalno natrag na polaznu stranu i preko jarma na početni pol. Motori s pločastim rotorom grade se za brzine do oko 6000 okretaja u minuti i za snage od približno 20W do nekoliko desetaka kW. Jednostavni su u izradi te im je cijena u serijskoj proizvodnji niska. Najčešće se koriste u različitim vozilima i plovilima. Osnovna im je prednost mala masa i time visoka dinamika rotora te male aksijalne dimenzije. Problem je odvod topline s rotora koji se susreće kod svih rotirajućih armatura. Postoje razne izvedbe disk-motora s armaturom na statoru, a s magnetima na rotoru ili s reluktantnim rotorom. Zbog povećane tromosti rotora takvi motori imaju skromnija dinamička svojstva do kolketorskih s pločastim rotorom.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
Re: Mali DC motor s disk rotorom
ja sam mu u drugom postu dao link za tu knjigu (naravno; naslov i sadržaj)
Re: Mali DC motor s disk rotorom
E,moj Smesko ja i ti o ovome nemamo pojma
Cimi si se kazes igrao? 


- pajser
- Pravo sam se raspisao :)
- Posts: 1496
- Joined: 02-07-2009, 15:21
- Location: Hrvatska, Zagreb
- Contact:
Re: Mali DC motor s disk rotorom
@bob4
Link ti ne dela
Link ti ne dela
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
Re: Mali DC motor s disk rotorom
http://img28.imageshack.us/img28/6223/maliwm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;