Hmmm ko je rekao da mora se koristiti ionosfera??? Imate tamo Tesline patente u kojima kaže da pri određenom niskom pritisku kojeg je on uspostavio u cijevi između predajnika i prijemnika može ekonomično prenijeti snagu potrebnu za industrijske svrhe! To je jednožični prenos kroz vazduh i ako baš hoćeš kroz vazduh, moraš biti na velikim visinama, zbog potrebnog niskog pritiska. A ako nisi na velikim nadmorskim visinama koristi zemlju kao jednožični vodič. Tako je Tesla zamislio. To je univerzalno pravilo! Bilo koji vodič ima mnogo slobodnih elektrona. Zaljuljaj to more naelektrisanja (natjeraj ga da osciluje pogodnom frekvencijom) i imat ćeš longituinalni napon takav da možeš pogoniti potrošače!MORGAN wrote:Nemože se napraviti bežični prijenos energije sa malim TC-om...
Za bežični prijenos energije kao što sam i napisao Tesla je imao impulsni predajnik od 1 TW...
Mora se pogoditi rezonantna frekvencija Ionosfere... jer je ionosfera jedini vodljivi dio atmosfere....
Ja pokušavam skupiti sve dokaze i nacrte koji su ostali čitavi...
Jednozicni i bezicni prenos energije
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Nije ekonomično s cijevima (onda je ekonomičnije sa kablom)...
Tesla je zemlju planirao koristiti kao vodič niskofrekventnih valova a ionosferu kao visokofrekventnih valova, to sam gore napisao i objasnijo...
Kao drugo tesla je planirao struju uzimati iz ionosfere a ne iz elektrane...on je htjeo besplatnu energiju....
(pročitaj moj potpis)
Tesla je zemlju planirao koristiti kao vodič niskofrekventnih valova a ionosferu kao visokofrekventnih valova, to sam gore napisao i objasnijo...
Kao drugo tesla je planirao struju uzimati iz ionosfere a ne iz elektrane...on je htjeo besplatnu energiju....
(pročitaj moj potpis)
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Tesla je rekao da je ekonomičnije prenijeti kroz Zemlju ili vazduh nego kablovima Zar nije bolje iskoristiti prirodne provodnike, nego praviti vještačke ??? Evo dodao sam i sliku o tom prenosu kroz cijev sa vještačkim vakumom koji odgovara nadmorskoj visini od 5 milja. Usput pogledaj i patent br. 645576 strana br. 4 u kojem objašnjava u detalje svoj mini Tesla Coil iz NewYork-a sa 50 namotaja i promjera sekundara 244cm a i kojim demonstrira taj prenos , a da još spomenem da je onaj iz Colorado Springs bio promjera 600 incha odnosno 15,24m sa samo 35 namotaja.MORGAN wrote:Nije ekonomično s cijevima (onda je ekonomičnije sa kablom)...
Tesla je zemlju planirao koristiti kao vodič niskofrekventnih valova a ionosferu kao visokofrekventnih valova, to sam gore napisao i objasnijo...
Kao drugo tesla je planirao struju uzimati iz ionosfere a ne iz elektrane...on je htjeo besplatnu energiju....
(pročitaj moj potpis)
Evo i link sa kojeg sam našao sliku i ima još dodatnih objašnjenja :
http://www.tfcbooks.com/tesla/nt_on_ac.htm
- Attachments
-
- figure.gif (7.72 KiB) Viewed 8782 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
IONOSFERA se nalazi na visini od 50km !!! To ti samo unosi zabunu u sve ovo, skoncentrisao si se na IONOSFERU a zaboravljaš da ti ne treba to , nego ti samo treba nizak pritisak odnosno vakum, pa tako su i radile njegove sijalice!!!MORGAN wrote:Kao drugo tesla je planirao struju uzimati iz ionosfere a ne iz elektrane...on je htjeo besplatnu energiju....
(pročitaj moj potpis)
Evo još jedne slike u vezi toga svega, kako to da sijalice pod 183c) svijetle kad su gore na vrhu kratko spojene
- Attachments
-
- sijalice.gif (13.17 KiB) Viewed 8780 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Ne kužiš....mi ne živimo u vakumu
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Nisam ja spomenuo prenos kroz vazduh nego si ti, samo sam htjeo da objasnim kako je Tesla prenosio energiju kroz vazduh i gdje je je planirao takav uređaj za prenos kroz vazduh instalirati a inače ja bih radije pričao o prenosu kroz zemljuMORGAN wrote:Ne kužiš....mi ne živimo u vakumu
Znači nije prenos kroz IONOSFERU nego gornje dijelove atmosfere zbog dovoljno niskog pritiska, prisutne vodene snage u planinama koja bi bila transformisana i prenesena dalje
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Ne, ne....
Tesla je koristio dva vodiča... 1. vodič je bila zemlja, a drugi vodič je bila ionosfera (jer je ona jedini vodljivi dio atmosfere) iz toga sljedi da kad bi se jedan kraj trošila uzemljio a drugi spojio na prijemnik koji bi bio namješten na rezonantnu frekvenciju ionosfere stvorio bi se bežični prijenos energije....
A tu odma nastaje i besplatna energija na principu generatora... zemlja je magnet koji se okreće unutar ionosfere i proizvodo struju, ali je istovremeno i sferni kondezator koji skladišti tu energiju...
sada ju trebamo samo znati uzet....
Tesla je koristio dva vodiča... 1. vodič je bila zemlja, a drugi vodič je bila ionosfera (jer je ona jedini vodljivi dio atmosfere) iz toga sljedi da kad bi se jedan kraj trošila uzemljio a drugi spojio na prijemnik koji bi bio namješten na rezonantnu frekvenciju ionosfere stvorio bi se bežični prijenos energije....
A tu odma nastaje i besplatna energija na principu generatora... zemlja je magnet koji se okreće unutar ionosfere i proizvodo struju, ali je istovremeno i sferni kondezator koji skladišti tu energiju...
sada ju trebamo samo znati uzet....
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Ejh sad , ja se ubi objašnjavajući da je osnovni princip kod Tesle JEDNOŽIČNI princip a ta JEDNA ŽICA može biti zrak, zemlja , more .... a ti se zapleo oko dva vodiča! De prvo skontaj da ne treba dva! Dovoljno je jedan, jer mora ići jednim pravcem nekudaMORGAN wrote:Ne, ne....
Tesla je koristio dva vodiča... 1. vodič je bila zemlja, a drugi vodič je bila ionosfera (jer je ona jedini vodljivi dio atmosfere)
I kad si već zapeo za prenos kroz zrak, nije samo IONOSFERA vodljiva nego i vakum u tom je poenta, što je to nešto novo što je Tesla otkrio!!! Ali ja neću o tome više, jer ne živim na Himalajama pa da to primjenjujem
- Attachments
-
- jednožični.gif (10.32 KiB) Viewed 8717 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Oooooo jesi nedokazan...to je Teslin raniji projekt.....
Taj projekt je početak...
Tesla je planirao prenositi energiju zrakom...jer na zemlji nema prirodnog vakuuma....
i nije cilj provoditi jednim provodnikom nego je cilj slati struju bez provodnika...
Taj projekt je početak...
Tesla je planirao prenositi energiju zrakom...jer na zemlji nema prirodnog vakuuma....
i nije cilj provoditi jednim provodnikom nego je cilj slati struju bez provodnika...
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Nema potrebe da ja govorim, kad je Tesla već sve rekao i čak dao sliku ali neće niko ni da pogleda link što sam dao cccc
Citirat ću Teslu: "Here [referring to Fig. 79] is the earth. Radio engineers do not realize this truth, but when they do they will immediately get a different view of the whole radio transmission and will design their apparatus accordingly. n fact, they will do exactly what I did. It was a revelation to me.
The earth is 4,000 miles radius. Around this conducting earth is an atmosphere. The earth is a conductor; the atmosphere above is a conductor, only there is a little stratum between the conducting atmosphere and the conducting earth which is insulating. Now, on the basis of my experiments in my laboratory on Houston Street, the insulating layer of air, which separates the conducting layer of air from the conducting surface of the earth, is shown to scale as you see it here. Those [radii lines] are 60 of the circumference of the earth, and you may notice that faint white line, a little bit of a c*ack, that extends between those two conductors. Now, you realize right away that if you set up differences of potential at one point, say, you will create in the media corresponding fluctuations of potential. But, since the distance from the earth's surface to the conducting atmosphere is minute, as compared with the distance of the receiver at 4,000 miles, say, you can readily see that the energy cannot travel along this curve and get there, but will be immediately transformed into conduction currents, and these currents will travel like currents over a wire with a return. The energy will be recovered in the circuit, not by a beam that passes along this curve and is reflected and absorbed, because such a thing is impossible, but it will travel by conduction and will be recovered in this [emphasis in original] way. Had I drawn this white line to scale on the basis of my Colorado experiments, it would be so thin that you would have to use a magnifying glass to see it.
"
Citirat ću Teslu: "Here [referring to Fig. 79] is the earth. Radio engineers do not realize this truth, but when they do they will immediately get a different view of the whole radio transmission and will design their apparatus accordingly. n fact, they will do exactly what I did. It was a revelation to me.
The earth is 4,000 miles radius. Around this conducting earth is an atmosphere. The earth is a conductor; the atmosphere above is a conductor, only there is a little stratum between the conducting atmosphere and the conducting earth which is insulating. Now, on the basis of my experiments in my laboratory on Houston Street, the insulating layer of air, which separates the conducting layer of air from the conducting surface of the earth, is shown to scale as you see it here. Those [radii lines] are 60 of the circumference of the earth, and you may notice that faint white line, a little bit of a c*ack, that extends between those two conductors. Now, you realize right away that if you set up differences of potential at one point, say, you will create in the media corresponding fluctuations of potential. But, since the distance from the earth's surface to the conducting atmosphere is minute, as compared with the distance of the receiver at 4,000 miles, say, you can readily see that the energy cannot travel along this curve and get there, but will be immediately transformed into conduction currents, and these currents will travel like currents over a wire with a return. The energy will be recovered in the circuit, not by a beam that passes along this curve and is reflected and absorbed, because such a thing is impossible, but it will travel by conduction and will be recovered in this [emphasis in original] way. Had I drawn this white line to scale on the basis of my Colorado experiments, it would be so thin that you would have to use a magnifying glass to see it.
"
- Attachments
-
- atmosfera.JPG (19.21 KiB) Viewed 8714 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Malo pogledaj slike i pročitaj http://www.google.hr/search?hl=hr&rlz=1 ... land+tesla
ili ovo čitaj http://johnbedini.net/john34/Radiant1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ili ovo čitaj http://johnbedini.net/john34/Radiant1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Uh sad tek vidim na koju si stranputicu otišao a gdje nađe baš John Bedinija meni je dugo trebalo da skontam da tu nema puno istine a da ima puno laži i zabune oko Teslinih ideja. Ne znam zašto svi misle da nam treba neki doktor nauka objašnjavat Teslinu tehnologiju kad nam je čovjek ostavio toliko napisanih stvari, patenata, članaka i lekcija i to tako fino i tečno objašnjeno da i srednjoškolac može razumjeti bez problema. Meni ne treba taj Bedini, ja sam njegovo pročitao prije 2 godine i nisam našao ono što sam tražio.
A taj link što počinje jednim dijelom koji ću citirat, dolazi iz knjige „The fr*e Energy Secrets of Cold Electricity“ by Peter Lindemann odnosno ovaj dio:
„...First, the cause was undoubtedly found in the abruptness of charging. It was in the switch closure, the very instant of "closure and break", which thrust the effect out into space. The effect was definitely related to time, IMPULSE time. Second, Tesla found that it was imperative that the charging process occurred in a single impulse. No reversal of current was permissible, else the effect would not manifest....“
Taj dio je toliko unio zabune, i toliko nije tačan da jednostavno nije vrijedan ni 1% to je samo presipanje iz šupljeg u prazno
Pa evo u Teslinom patentu br. 568176 Tesla lijepo kaže :
„....but by the above arrangement the current of high elekctromotive force which is induced at each break of the main circuit furnishes the proper current for charging the condeser, which may therefore be small and inexpensive“
Znači nije efekat postignut na zatvaranje prekidača , nego na otvaranje a i to morate razumjeti zašto!? Pogledajte šemu, neću sad sve ovdje kopirat, i pogledajte ulogu kondenzatora u toj šemi! On se puni na otvaranje prekidača! To je cijela ta lijepa stvar, nema tu mistifikacije, a prazni se preko primara koji je u labavoj vezi sa sekundarom itd
Treba sve pročitat što je Tesla rekao, pa onda pokušat sagledat iz njegovog ugla.
A taj link što počinje jednim dijelom koji ću citirat, dolazi iz knjige „The fr*e Energy Secrets of Cold Electricity“ by Peter Lindemann odnosno ovaj dio:
„...First, the cause was undoubtedly found in the abruptness of charging. It was in the switch closure, the very instant of "closure and break", which thrust the effect out into space. The effect was definitely related to time, IMPULSE time. Second, Tesla found that it was imperative that the charging process occurred in a single impulse. No reversal of current was permissible, else the effect would not manifest....“
Taj dio je toliko unio zabune, i toliko nije tačan da jednostavno nije vrijedan ni 1% to je samo presipanje iz šupljeg u prazno
Pa evo u Teslinom patentu br. 568176 Tesla lijepo kaže :
„....but by the above arrangement the current of high elekctromotive force which is induced at each break of the main circuit furnishes the proper current for charging the condeser, which may therefore be small and inexpensive“
Znači nije efekat postignut na zatvaranje prekidača , nego na otvaranje a i to morate razumjeti zašto!? Pogledajte šemu, neću sad sve ovdje kopirat, i pogledajte ulogu kondenzatora u toj šemi! On se puni na otvaranje prekidača! To je cijela ta lijepa stvar, nema tu mistifikacije, a prazni se preko primara koji je u labavoj vezi sa sekundarom itd
Treba sve pročitat što je Tesla rekao, pa onda pokušat sagledat iz njegovog ugla.
- Attachments
-
- predajnik_2.JPG (12.03 KiB) Viewed 8709 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
delboytz wrote:Treba sve pročitat što je Tesla rekao, pa onda pokušat sagledat iz njegovog ugla.
„Naš svijet je uronjen u veliki ocean energije,
Mi letimo u nesmislenom prostranstvu,
jako velikim brzinama, sve se okreće, sve se giba,
sve je energija. Pred nama je grandiozan posao,
Pronaći način kako uzeti tu energiju?“
Nikakav jednožični prijenos....
Cilj je bežični prijenos energije...
U ovom tekstu sam dao i primjer gdje isprobao taj toranj tzv. Vonderklif
http://my-multimedia.co.cc/Bezicni_prijenos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ti nisi pročitao pa me nisi ni skužio...
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Pročitao sam tvoj tekst ali i to je neka vrsta mistifikacije, daj da se držimo onog provjerenog a i tačnog što je i sam Tesla radio. Zar ne misliš da je Tesla već rekao u novinama da će toranj raditi kako je i predvidio a da li ga je isprobao to u kasnijim izjavama nije nigdje rekao (osim da ga je isprobao u mislima kao i sve ostale patente)!MORGAN wrote: Nikakav jednožični prijenos....
Cilj je bežični prijenos energije...
U ovom tekstu sam dao i primjer gdje isprobao taj toranj tzv. Vonderklif
http://my-multimedia.co.cc/Bezicni_prijenos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ti nisi pročitao pa me nisi ni skužio...
Evo ti i ovaj link : http://www.tfcbooks.com/tesla/1919-05-00.htm
koji je čak 4 godine noviji od tvog zadnjeg iz knjige i u kojem je opisan princip "bežičnog"
Ja ne znam što si se skoncentrisao na bežični prenos u smislu TOKI-VOKIJA Ja ovdje hoću da pričam o prenosu snage za industrijske svrhe a ima Tesla i tih patenata iz oblasti telegrafije. Ajd daj mi primjer tog tvog "bežičnog" prijemnika kojeg bi nosao okolo kao TOKI-VOKI. Čim ga uzemljiš to je jednožični al kroz zemlju! I uzemljavaš ga da bi imao veći prenos energije, sa što manje gubitaka. Pogledaj malo Tesline patente, svi su mu prijemnici sa uzemljenjem!
A onih 100MV možeš slobodno zaboravit da ćeš s njima dobacit do IONOSFERE Nije to za tu svrhu, nego je poenta u tome da energija raste s kvadratom napona, i cilj je nagomilati ogromnu energiju koja će oscilovati željenom frekvecijom i koja će pobuditi u Zemlji dovoljnu podužnu razliku potencijala odnosno longitudinalni napon, i koji će biti dovoljno velik da pogoni prijemnik . Napon na predajniku je ogroman da bi olakšao izvedbu prijemnika, odnosno da bi lakše pokupio što više potencijala.
Uzmimo za primjer ovu našu energetsku mrežu od 400kV ali 50Hz , e tu ti je samo 0,26V/m heh znači treba ti bar 3 metra da bi spojio diodu da provede ali na longitudinalni napon . To je jako jako malo spram Teslinog sistema!
- Attachments
-
- prijemnici.gif (5.35 KiB) Viewed 8702 times
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Ja sam sa ovim tekstom bio u Beo gradu u muzeju Nikole Tesle i pričao s ljudima... ima u tekstu citat, što je rekao Aleksandar Maričić,akademik Srpske akademije znanosti i umjetnosti...
No usput sam pričao i s Krešimirom Mišakom (vodi emisiju "Na rubu znanosti")
I svi to razumiju i svi klimaju glavom da bi to trebalo tako da bude, samo ti nevjeruješ...
Edit: Ako si tako uvjeren napravi predajnik i prijemnik, koliko vidim po tvome on može biti mali i imat će istu efikasnost pa da vidimo kako ćeš pokrenuti npr. motor iz neke igračke
No usput sam pričao i s Krešimirom Mišakom (vodi emisiju "Na rubu znanosti")
I svi to razumiju i svi klimaju glavom da bi to trebalo tako da bude, samo ti nevjeruješ...
Edit: Ako si tako uvjeren napravi predajnik i prijemnik, koliko vidim po tvome on može biti mali i imat će istu efikasnost pa da vidimo kako ćeš pokrenuti npr. motor iz neke igračke
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
„Naš svijet je uronjen u veliki ocean energije,
Mi letimo u nesmislenom prostranstvu,
jako velikim brzinama, sve se okreće, sve se giba,
sve je energija. Pred nama je grandiozan posao,
Pronaći način kako uzeti tu energiju?“
Nikola tesla 1895.
@MORGAN, potpis ti je iz 1895 a Tesla je to dobio tek oko 1930, tako da imamo puno toga naučiti u ovom razdoblju između!!! Nikakve veze nema TeslaCoil sa tom izjavom Tesle, odnosno tvojim potpisom. Malo si to pobrkao. Čitajući taj tvoj potpis treba da skontaš da PRIRODA je izvor a mi treba da sagradimo prijemnik. A nema nekog vještačkog izvora! Ali zato prvo moramo naučit bežično (jednožično) bilo kroz vazduh ili kroz zemlju sa TeslaCoil, pa onda da skontamo prirodni izvor!
Pogledaj samo hronološki kad je to bilo! Ti preskačeš ogromnan vremenski period kada je Tesla prvo naučio kako da vještački pobudi zemlju i skačeš na doba kada se spominjalo neko auto koje je Tesla pogonio na energiju okoline. To jest bio njegov krajnji cilj, slažem se, ali iz tog doba (oko 1930) nema patenata i neke dokumentacije !!! Prvo moramo naučit hodat da bi mogli letjeti , citirat ću Teslu:
"In my first efforts, of course I simply contemplated to disturb effectively the earth, sufficiently to operate instruments. Well, you know you must first learn how to walk before you can fly. As I perfected my apparatus, I saw clearly that I can recover, of that energy which goes in all directions, a large amount, for the simple reason that in the system I have devised, once that current got into the earth it had no chance of escaping, because my frequency was low; hence, the electro-magnetic radiation was low. The potential, the electric potential, is like temperature. We might as well call potential electric temperature. The earth is a vast body. The potential differences in the earth are small, radiation is very small. Therefore, if I pass my current into the earth, the energy of the current is stored there as electromagnetic momentum of the vibrations and is not consumed until I put a receiver at a distance, when it will begin to draw the energy and it will go to that point and nowhere else"
Zato sam i sumnjao da mi nećete vjerovat. Pa pogledaj samo hronološki patente za motore. U školi smo učili da je bolji trofazni asinhroni motor nego jednofazni. A pogledaj patente za trofazni kad su patentirani (1888) a kad jednofazni (1892) zar ti to ne govori da je Tesla išao na to da poboljša svoj sistem, da ga unaprijedi. Da je bolji jednofazni nego trofazni!!! Poslije toga nigdje više nema poboljšanja trofaznih motora, kad je njegovo poboljšanje jednofazni motor! Ali pogledaj malo šemu iz pat. 464666 i šta je tu sve primjenio. Primjenio je sve dobre osobine asinhronog motora i dodao još primjenu serijskog RLC kola i transformatora! I gdje sad imaš takav motor, nema ga nigdje!!! Tesla poboljšao svoj sistem, a mi ga bacili u kantu. O tome se radi, niko nije Teslu ozbiljno shvatao.
Samo pogledajte hronološki njegove patente, izjave, članke i ostalo i pokušajte povezati to sve. Ali samo Teslu i nikakav John Bedini, Mišak, Aleksandar i ostali. Svako vuče na svoju stranu, al vjerujte samo Tesli!
Mi letimo u nesmislenom prostranstvu,
jako velikim brzinama, sve se okreće, sve se giba,
sve je energija. Pred nama je grandiozan posao,
Pronaći način kako uzeti tu energiju?“
Nikola tesla 1895.
@MORGAN, potpis ti je iz 1895 a Tesla je to dobio tek oko 1930, tako da imamo puno toga naučiti u ovom razdoblju između!!! Nikakve veze nema TeslaCoil sa tom izjavom Tesle, odnosno tvojim potpisom. Malo si to pobrkao. Čitajući taj tvoj potpis treba da skontaš da PRIRODA je izvor a mi treba da sagradimo prijemnik. A nema nekog vještačkog izvora! Ali zato prvo moramo naučit bežično (jednožično) bilo kroz vazduh ili kroz zemlju sa TeslaCoil, pa onda da skontamo prirodni izvor!
Pogledaj samo hronološki kad je to bilo! Ti preskačeš ogromnan vremenski period kada je Tesla prvo naučio kako da vještački pobudi zemlju i skačeš na doba kada se spominjalo neko auto koje je Tesla pogonio na energiju okoline. To jest bio njegov krajnji cilj, slažem se, ali iz tog doba (oko 1930) nema patenata i neke dokumentacije !!! Prvo moramo naučit hodat da bi mogli letjeti , citirat ću Teslu:
"In my first efforts, of course I simply contemplated to disturb effectively the earth, sufficiently to operate instruments. Well, you know you must first learn how to walk before you can fly. As I perfected my apparatus, I saw clearly that I can recover, of that energy which goes in all directions, a large amount, for the simple reason that in the system I have devised, once that current got into the earth it had no chance of escaping, because my frequency was low; hence, the electro-magnetic radiation was low. The potential, the electric potential, is like temperature. We might as well call potential electric temperature. The earth is a vast body. The potential differences in the earth are small, radiation is very small. Therefore, if I pass my current into the earth, the energy of the current is stored there as electromagnetic momentum of the vibrations and is not consumed until I put a receiver at a distance, when it will begin to draw the energy and it will go to that point and nowhere else"
Zato sam i sumnjao da mi nećete vjerovat. Pa pogledaj samo hronološki patente za motore. U školi smo učili da je bolji trofazni asinhroni motor nego jednofazni. A pogledaj patente za trofazni kad su patentirani (1888) a kad jednofazni (1892) zar ti to ne govori da je Tesla išao na to da poboljša svoj sistem, da ga unaprijedi. Da je bolji jednofazni nego trofazni!!! Poslije toga nigdje više nema poboljšanja trofaznih motora, kad je njegovo poboljšanje jednofazni motor! Ali pogledaj malo šemu iz pat. 464666 i šta je tu sve primjenio. Primjenio je sve dobre osobine asinhronog motora i dodao još primjenu serijskog RLC kola i transformatora! I gdje sad imaš takav motor, nema ga nigdje!!! Tesla poboljšao svoj sistem, a mi ga bacili u kantu. O tome se radi, niko nije Teslu ozbiljno shvatao.
Samo pogledajte hronološki njegove patente, izjave, članke i ostalo i pokušajte povezati to sve. Ali samo Teslu i nikakav John Bedini, Mišak, Aleksandar i ostali. Svako vuče na svoju stranu, al vjerujte samo Tesli!
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Jasno je meni šta ti hoćeš da kažeš. Slažem se s time....
Ali meni nije cilj da provodim kroz jedan sprovodnik, nego uopće bez sprovodnika.
I naravno ne želim da se energija proizvodi, nego da se uzima iz prirode....
Zato sam ja davao ove skretnice... (jedino možda nije u redu jer preskačem upravo taj dio, gdje je on radio prijenos jednim sprovodnikom)
Ali meni nije cilj da provodim kroz jedan sprovodnik, nego uopće bez sprovodnika.
I naravno ne želim da se energija proizvodi, nego da se uzima iz prirode....
Zato sam ja davao ove skretnice... (jedino možda nije u redu jer preskačem upravo taj dio, gdje je on radio prijenos jednim sprovodnikom)
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
E pa tako kaži onda otvori novi topic pod naslovom "TESLA I ENERGIJA IZ OKOLINE" i tu onda piši o tome a ovdje sam mislio da pišem o prenosu npr. lokalno jednožično (žica je bakar, aluminij itd) od izvora TC do prijemnika ili jednožično kroz zemlju (žica je sada zemlja) ili jednožično kroz vazduh (žica je sada vazduh)MORGAN wrote:Jasno je meni šta ti hoćeš da kažeš. Slažem se s time....
Ali meni nije cilj da provodim kroz jedan sprovodnik, nego uopće bez sprovodnika.
I naravno ne želim da se energija proizvodi, nego da se uzima iz prirode....
Zato sam ja davao ove skretnice... (jedino možda nije u redu jer preskačem upravo taj dio, gdje je on radio prijenos jednim sprovodnikom)
Važno je naglasiti da jednožično u pravom smislu te riječi je ako je stvarno jedna žica upotrijebljena a bežično ako nema žica nego koristimo prirodne medije za prenos. U suštini isto je
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Evo neka pitanja na koje sam tražio odgovore...
1. Zašto je potrebno da primar i sekundar budu iste mase ? (to danas u praksi ne postoji)
2. Zašto je potrebno da sekundar bude duzine lambda/4?
3. Zašto je frekvencija reda (25-50) kHz za prenos kroz Zemlju?
4. Zašto je sekundar spiralnog oblika?
5. Zašto je primar samo 1 do 3 namotaja?
6. Zašto je bolje da je kapacitet mali a induktivitet veliki?
7. Zašto je rotirajući metalni prekidač sa četkicama bolji od iskrišta?
8. Zašto je Tesla govorio da je kondenzator jači od exploziva?
Odgovori:
1. Zašto je potrebno da primar i sekundar budu iste mase ? (to danas u praksi ne postoji)
Ako razmišljamo ovako ako su mase primara i sekundara jednake a upotrijebljen je isti materijal za izradu (bakar) znači iste gustoće, onda će osim mase i zapremine biti jednake, odnosno kad to prevedeš na površinu materijala, istina je da je primar kraće dužine ali je mnogo deblji a sekundar je mnogo duži a tanji ali opet iste vanjske površine, odnosno isti će biti površinski naboj i na primaru i na sekundaru.
2. Zašto je potrebno da sekundar bude duzine lambda/4?
Sekundar mora biti dužine lambda/4 da bi osigurao pojavu max napona na njemu. Odnosno
Pošto se električno polje širi brzinom svjetlosti, onda ako je frekvencija 50kHz , kad to prevedeš na vremenski domen period je 20 mikro sekundi a četvrtina perioda je interesantna jer se tada pojavi prvi maximum. Znači četvrtina perioda je 5 mikro sekundi i sad izračunaš koliki put pređe polje za tih 5 mikrosekundi i pomnožiš sa brzinom svjetlosti i dobiješ onaj famozni broj 1500metara, koliki treba da namotaš sekundar ovdje nisam morao uzet četvrtinu talasne dužine, mogao sam uzet 3*lambda/4 jer i se i tada pojavi maksimum ali bi onda morao namotat 3 puta duži sekundar = 4500m , u tome je fazon, hoću da namotam minimalno koliko je god moguće da uštedim materijala
3. Zašto je frekvencija reda (25-50) kHz za prenos kroz Zemlju?
Ovo potiče od Tesline priče o širenju električnih valova kroz Zemlju i odnosi se na prenos snage i on je izabrao to područje ali istina je da možeš ići sve što je ispod 50kHz pa do rezonantne frekvencije Zemlje ali je problem što je on to samo onako spominjao da objasni neke stvari. Izabrao je taj opseg znači iz osnovnih graničnih uslova. Nemogu ići niže od 25kHz jer više nije praktično zbog ogromne dužine sekundara a nemogu ići više od 50kHz jer mi okolina (more,vodena para, zemlja) upija previše energije i gubici postaju veliki
4. Zašto je sekundar spiralnog oblika?
Spiralni oblik je izabrao iz više razloga, Jedan razlog je parazitni kapacitet sekundara kojeg ima svaki kalem, ali koji na visokim frekvencijama i visokom naponu pravi velike gubitke i jednostavno kao što je Tesla rekao, već pri nekoliko megavolti sav potencijal pojede unutrašnji kapacitet sekundara i oscilacije su jednostavno „zakočene“. Spiralni oblik ovaj problem rješava odnosno minimizira parazitni kapacitet sekundara. U praksi će to biti konusno-spiralni. A drugi razlog je sigurnosni. Pa oblik spirale ne dozvoljava korisniku da priđe tako blizu da dodirne kuglu koja preko sekundara bude nabijena na max napon ! Zbog oblika spirale , korisnik je udaljen od centra , bolje rečeno centar je sakriven unutra Jednim udarcem dvije muhe Ti možeš imati 1500 metara žice za sekundar ali možeš ih namotati na 100 načina, u tri reda po toliko i toliko, u jednom redu na malom promjeru, u dva reda na velikom promjeru itd mnogo je kombinacija ali poenta je da je Tesla izabrao da minimizira parazitni kapacitet (što manje namotaja, manji problem oko toga) i naravno spiralni oblik.
5. Zašto je primar samo 1 do 3 namotaja?
Primar je samo 1-3 namotaja zato što mora imati malu induktivnost. Njegov induktivitet je reda 10 mikrohenrija a sekundar mora imati puno veći induktivitet i reda je npr. 50milihenrija!. Induktivitet raste sa kvadratom broja namotaja i što je još važnije sa kvadratom promjera ! Zato je Tesla da bi dobio veći induktivitet ( Q faktor) izabrao veći promjer ( preko 10metara) i malo namotaja , zbog problema sa parazitnim kapacitetom. Čovjek se jednostavno držao praktičnih zahtjeva koje nameće sama priroda. Primar mora imati labavu spregu sa cijelim sekundarom, odnosno jaku vezu sa samo dijelom namotaja sekundara. Induktivitet sekundara je 5000 puta veći i još ako tome dodaš onu analogiju sa spiralnim oblikom dobiješ ovo: mojih 3 namotaja primara su u sprezi sa npr. 5 namotaja sekundara i to je sve što vidi primar, ostala 45 namotaja su ustvari serijski induktivitet a ovih 5 glumi izvor napajanja i dobio si otvoreno RLC kolo sa jako velikiom Q faktorom što je i bio cilj. Kod Tesle primar nema problema sa povratnim špicevima sa sekundara. Kako će imat kad primar vidi samo 5 namotaja sekundara,a onih 45 su mu u seriju kao zaštita od nagle promjene = špiceva pražnjenja, jer nagle promjene u sekundaru su blokirane velikim induktivitetom 45 namotaja sekundara kojeg vide ti špicevi Ti špicevi jednostavno ne dođu do primara Tesla je riješio taj problem elegantno i davno a danas to reci nekom elektroničaru pitat će te „a što će mi u seriju induktivitet to mi samo stvara dodatni pad napona“ pa jbt danas samo znaju za izraz „pad napona“ a gdje je nestao termin „rast napona“ odnosno rezonancija i Q faktor
6. Zašto je bolje da je kapacitet mali a induktivitet veliki?
odnos kapaciteta i induktiviteta je lako skontati jer u principu se radi o tome ako hoću veliki Q faktor onda mora i induktivitet biti veliki a kapacitet će biti mali jer hoću visoke frekvencije, Npr. primarni kapacitet treba da je reda 0,1-1uF a ulazni induktivitet da je reda makar 0,5 henrija, primarni induktivitet je 10-100 mikrohenrija , objasnio sam zašto pod odg. broj 5. A preslikano na stranu sekundara dobiješ da sekundarni induktivitet je oko 50mH a kapacitet je reda 200-500 pF
7. Zašto je rotirajući metalni prekidač sa četkicama bolji od iskrišta?
Znači poenta je u pojavi prelaznog otpora, što se brže pređe iz provodnog u neprovodno to će i sam proračun TeslaCoil-a dati bolje performanse, ići će ka idealnom manji su gubici na tom dijelu. Taj dio gdje se javlja prelazni otpor guši primarne oscilacije. Zato je Tesla kad je praktično usavršio svu moguću tehniku oko toga uveo metod snižavanja temperature jer tada otpor opada(superprovodnost) patent br. 685012 Kod iskre su gubici najveći i to daje najlošije rezultate, pa je onda došla na red sprava sa rotirajućim iskrištem, pa onda konačno rotirajući mehanički prekidač sa četkicama i na kraju rotirajući prekidač sa tečnim metalom (živom)
8. Zašto je Tesla govorio da je kondenzator jači od exploziva?
Energija kondenzatora raste sa kvadratom napona u tome je cijela poenta i znači ako imam visok napon i visoku frekvenciju (f<100kHz) bit će i ogromna raspoloživa reaktivna snagu !
Zato je mogao napunjenim kondenzatorom kratko ga spajajući pretvoriti u prah bakarni provodnik
1. Zašto je potrebno da primar i sekundar budu iste mase ? (to danas u praksi ne postoji)
2. Zašto je potrebno da sekundar bude duzine lambda/4?
3. Zašto je frekvencija reda (25-50) kHz za prenos kroz Zemlju?
4. Zašto je sekundar spiralnog oblika?
5. Zašto je primar samo 1 do 3 namotaja?
6. Zašto je bolje da je kapacitet mali a induktivitet veliki?
7. Zašto je rotirajući metalni prekidač sa četkicama bolji od iskrišta?
8. Zašto je Tesla govorio da je kondenzator jači od exploziva?
Odgovori:
1. Zašto je potrebno da primar i sekundar budu iste mase ? (to danas u praksi ne postoji)
Ako razmišljamo ovako ako su mase primara i sekundara jednake a upotrijebljen je isti materijal za izradu (bakar) znači iste gustoće, onda će osim mase i zapremine biti jednake, odnosno kad to prevedeš na površinu materijala, istina je da je primar kraće dužine ali je mnogo deblji a sekundar je mnogo duži a tanji ali opet iste vanjske površine, odnosno isti će biti površinski naboj i na primaru i na sekundaru.
2. Zašto je potrebno da sekundar bude duzine lambda/4?
Sekundar mora biti dužine lambda/4 da bi osigurao pojavu max napona na njemu. Odnosno
Pošto se električno polje širi brzinom svjetlosti, onda ako je frekvencija 50kHz , kad to prevedeš na vremenski domen period je 20 mikro sekundi a četvrtina perioda je interesantna jer se tada pojavi prvi maximum. Znači četvrtina perioda je 5 mikro sekundi i sad izračunaš koliki put pređe polje za tih 5 mikrosekundi i pomnožiš sa brzinom svjetlosti i dobiješ onaj famozni broj 1500metara, koliki treba da namotaš sekundar ovdje nisam morao uzet četvrtinu talasne dužine, mogao sam uzet 3*lambda/4 jer i se i tada pojavi maksimum ali bi onda morao namotat 3 puta duži sekundar = 4500m , u tome je fazon, hoću da namotam minimalno koliko je god moguće da uštedim materijala
3. Zašto je frekvencija reda (25-50) kHz za prenos kroz Zemlju?
Ovo potiče od Tesline priče o širenju električnih valova kroz Zemlju i odnosi se na prenos snage i on je izabrao to područje ali istina je da možeš ići sve što je ispod 50kHz pa do rezonantne frekvencije Zemlje ali je problem što je on to samo onako spominjao da objasni neke stvari. Izabrao je taj opseg znači iz osnovnih graničnih uslova. Nemogu ići niže od 25kHz jer više nije praktično zbog ogromne dužine sekundara a nemogu ići više od 50kHz jer mi okolina (more,vodena para, zemlja) upija previše energije i gubici postaju veliki
4. Zašto je sekundar spiralnog oblika?
Spiralni oblik je izabrao iz više razloga, Jedan razlog je parazitni kapacitet sekundara kojeg ima svaki kalem, ali koji na visokim frekvencijama i visokom naponu pravi velike gubitke i jednostavno kao što je Tesla rekao, već pri nekoliko megavolti sav potencijal pojede unutrašnji kapacitet sekundara i oscilacije su jednostavno „zakočene“. Spiralni oblik ovaj problem rješava odnosno minimizira parazitni kapacitet sekundara. U praksi će to biti konusno-spiralni. A drugi razlog je sigurnosni. Pa oblik spirale ne dozvoljava korisniku da priđe tako blizu da dodirne kuglu koja preko sekundara bude nabijena na max napon ! Zbog oblika spirale , korisnik je udaljen od centra , bolje rečeno centar je sakriven unutra Jednim udarcem dvije muhe Ti možeš imati 1500 metara žice za sekundar ali možeš ih namotati na 100 načina, u tri reda po toliko i toliko, u jednom redu na malom promjeru, u dva reda na velikom promjeru itd mnogo je kombinacija ali poenta je da je Tesla izabrao da minimizira parazitni kapacitet (što manje namotaja, manji problem oko toga) i naravno spiralni oblik.
5. Zašto je primar samo 1 do 3 namotaja?
Primar je samo 1-3 namotaja zato što mora imati malu induktivnost. Njegov induktivitet je reda 10 mikrohenrija a sekundar mora imati puno veći induktivitet i reda je npr. 50milihenrija!. Induktivitet raste sa kvadratom broja namotaja i što je još važnije sa kvadratom promjera ! Zato je Tesla da bi dobio veći induktivitet ( Q faktor) izabrao veći promjer ( preko 10metara) i malo namotaja , zbog problema sa parazitnim kapacitetom. Čovjek se jednostavno držao praktičnih zahtjeva koje nameće sama priroda. Primar mora imati labavu spregu sa cijelim sekundarom, odnosno jaku vezu sa samo dijelom namotaja sekundara. Induktivitet sekundara je 5000 puta veći i još ako tome dodaš onu analogiju sa spiralnim oblikom dobiješ ovo: mojih 3 namotaja primara su u sprezi sa npr. 5 namotaja sekundara i to je sve što vidi primar, ostala 45 namotaja su ustvari serijski induktivitet a ovih 5 glumi izvor napajanja i dobio si otvoreno RLC kolo sa jako velikiom Q faktorom što je i bio cilj. Kod Tesle primar nema problema sa povratnim špicevima sa sekundara. Kako će imat kad primar vidi samo 5 namotaja sekundara,a onih 45 su mu u seriju kao zaštita od nagle promjene = špiceva pražnjenja, jer nagle promjene u sekundaru su blokirane velikim induktivitetom 45 namotaja sekundara kojeg vide ti špicevi Ti špicevi jednostavno ne dođu do primara Tesla je riješio taj problem elegantno i davno a danas to reci nekom elektroničaru pitat će te „a što će mi u seriju induktivitet to mi samo stvara dodatni pad napona“ pa jbt danas samo znaju za izraz „pad napona“ a gdje je nestao termin „rast napona“ odnosno rezonancija i Q faktor
6. Zašto je bolje da je kapacitet mali a induktivitet veliki?
odnos kapaciteta i induktiviteta je lako skontati jer u principu se radi o tome ako hoću veliki Q faktor onda mora i induktivitet biti veliki a kapacitet će biti mali jer hoću visoke frekvencije, Npr. primarni kapacitet treba da je reda 0,1-1uF a ulazni induktivitet da je reda makar 0,5 henrija, primarni induktivitet je 10-100 mikrohenrija , objasnio sam zašto pod odg. broj 5. A preslikano na stranu sekundara dobiješ da sekundarni induktivitet je oko 50mH a kapacitet je reda 200-500 pF
7. Zašto je rotirajući metalni prekidač sa četkicama bolji od iskrišta?
Znači poenta je u pojavi prelaznog otpora, što se brže pređe iz provodnog u neprovodno to će i sam proračun TeslaCoil-a dati bolje performanse, ići će ka idealnom manji su gubici na tom dijelu. Taj dio gdje se javlja prelazni otpor guši primarne oscilacije. Zato je Tesla kad je praktično usavršio svu moguću tehniku oko toga uveo metod snižavanja temperature jer tada otpor opada(superprovodnost) patent br. 685012 Kod iskre su gubici najveći i to daje najlošije rezultate, pa je onda došla na red sprava sa rotirajućim iskrištem, pa onda konačno rotirajući mehanički prekidač sa četkicama i na kraju rotirajući prekidač sa tečnim metalom (živom)
8. Zašto je Tesla govorio da je kondenzator jači od exploziva?
Energija kondenzatora raste sa kvadratom napona u tome je cijela poenta i znači ako imam visok napon i visoku frekvenciju (f<100kHz) bit će i ogromna raspoloživa reaktivna snagu !
Zato je mogao napunjenim kondenzatorom kratko ga spajajući pretvoriti u prah bakarni provodnik
Re: Jednozicni i bezicni prenos energije
Ne, neću otvarati novi topic, Pisat ću ovdje, jer je to povezano...
Naravno bežični prijenos i je (prijenos jednim sprovodnikom) a taj sprovodnik je zrak.
No meni to nije problem, problem je u tome što je jako teško napraviti taj prijenos zrakom s malim TC-om, npr. na udaljenost od 40 metara. E tu sad nastupa globalno mišljenje Tesle, raditi toranj impulsne snage od 1 TW....
Edit: Jedan je i bio napravljen, a u planu ih je bilo 5...
Naravno bežični prijenos i je (prijenos jednim sprovodnikom) a taj sprovodnik je zrak.
No meni to nije problem, problem je u tome što je jako teško napraviti taj prijenos zrakom s malim TC-om, npr. na udaljenost od 40 metara. E tu sad nastupa globalno mišljenje Tesle, raditi toranj impulsne snage od 1 TW....
Edit: Jedan je i bio napravljen, a u planu ih je bilo 5...