Elektromotor problem

Forum o svemu i svačemu, ALI vezanim za elektroniku.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

Post Reply
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Elektromotor problem

Post by pajser »

Imam jedan motor vešmašine 220V/50 Hz, 2880rpm 3.5 A, 320 rpm 1.5 A. več sam ja njega i prije spajao, ali dns ga idem spojit jer mi treba za testiranje alternatora. I sve ja ljepo spojim i uključim ja njega u struju. On počne sam zujat na i rotor se nekaj malo pomakne. Idem ja mjerit da vidim da namotaji nisu u k..... Inače motor je malo stariji i ima 6 izvoda. I sad mjerim multimetrom otpor između namotaja i između pom faze i glavnog izvoda je 24 oma. Između glavne faze i izvoda je 9.2 oma. između glavne i pom faze ima 33.4 oma. Prema kučištu je otpor beskonačan. Mjereno na opsegu od 200 Moma. Prema djelu za pranje isto beskonačan, a tak i treba bit pošto su oni potpuno odvojeni. E sad, Spojim ja ampermetar, da vidim kak se struje kreču. Kada ga upalim struja dode do 2.89 A pa da 3.6 A kada malo rotor okrečem. Struja na kondenzatoru, tj na pomočnoj fazi u trenurku uključenja dode do 300 mA, i onda padne na nulu, ko da je kond priključen na istosmjerni napon. i onda kad ga rukom zavrtim struja dode do 3.6 A i onda padne na 1.8 A kada je motor u PH. Struja pomoćne faze se popne na 1.5 A!!! A kada zamjenim pomočnu fazu i glavnu, tj na glavnu spojim kond, motor odmah dobije moment i počne se vrtit. Al struja je 540 mA u PH. A kad zaglavim rotor onda je 1.22 A. U čemu je problem???????
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: Elektromotor problem

Post by niho »

Nacrtaj shemu spoja, nema razloga ako je kondenzator ispravan i namotaji nisu u kratkom spoju, posto radi kada se koristi pomocna faza kao radna a radna napaja preko kondenzatora. Trebalo bi da radi i obrnuto. Probaj i ostale izvode (centrifuga)
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: Elektromotor problem

Post by pajser »

Znači za centrifugu ima izvode 4 5 6
4 je izvod
5 je pomočna faza
6 je glavna faza

na 4 spajam nulu, na 5 spajam jedan kraj konda, fazu spajam na drugi kraj konda i glavnu fazu.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: Elektromotor problem

Post by pajser »

Evo neznam kaj sam napravio, al dela, imam dva konda, od 10 i 20 uF. i mogu pojedinačno uključit 10 i 20 uF, a mogu i 30 uF uključit. Na 30 uF vuče popriličnu struju od 4.2 A, pri propisanih 20 uF, vuče oko 2.8 A i na 10 uF vuče 1.3 A.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: Elektromotor problem

Post by niho »

Evo posto su najcesci "gorenje" motori za vesmasinu kod nas. Prikljucci su sledeci:
Motor od perilice je u stvari 2 i 12 polni jednofazni motor.Kad je spojen kao 2-polni onda ima funkciju centrifuge a kao 12 polni ima funkciju lijevo-desno u fazi pranja.
Ako ga želiš spojiti kao centrifugu ( veći broj okretaja ) možeš ga spojiti na dva načina; da se vrti desno ili lijevo.Za desni smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na plavu žicu ( time si fazu spojio na glavni namot motora )
-između plave i crvene spajaš kondenzator
Ako imaš strujna kliješta ili ampermetar u tom smjeru bi struja trebala biti oko 3,1 A.

Za lijevi smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na crvenu ( time si fazu spojio na pomoćni namot i na taj način
dobio drugi smjer vrtnje )
-kondenzator i dalje ostaje spojen između plave i crvene
Struja koju vuče motor u tom smjeru bi trebala biti oko 1,5A.
Preporučam ti desni smjer vrtnje jer je time dobivaš veću snagu i veći okretni moment.( zelena i krem žica ostaju nespojene )

Na isti način mjenjaš smjer lijevo-desno samo na manjem broju okretaja koristeći zelenu i krem žicu umjesto plave i crvene koje ostaju nespojene.
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: Elektromotor problem

Post by puknuti »

mene su dresirali ovako za gorenje
http://i49.tinypic.com/2elgpoj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: Elektromotor problem

Post by pajser »

Moj motor je neki rumunjski i imam dva takva, makar mislim da onaj drugi nije ispravan al opet izgled vara, trebao bi ga testirat. Na pločici piše za centrifugu da vuče 3.5 A, a on meni u PH vuče 2.89 A. sa originalnim kondom.
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
User avatar
pajser
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1496
Joined: 02-07-2009, 15:21
Location: Hrvatska, Zagreb
Contact:

Re: Elektromotor problem

Post by pajser »

pajser wrote:Evo neznam kaj sam napravio, al dela, imam dva konda, od 10 i 20 uF. i mogu pojedinačno uključit 10 i 20 uF, a mogu i 30 uF uključit. Na 30 uF vuče popriličnu struju od 4.2 A, pri propisanih 20 uF, vuče oko 2.8 A i na 10 uF vuče 1.3 A.
Ovi podaci se odnose za 2880 RPM (centrifuga)
Kaže kondenzator zavojnici: "A jesi smotana", " Ma nabijem te"-odgovori zavojnica, a otpornik kaže "samo preko mene mrtva"
Post Reply