TISKANE PLOCE
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
TISKANE PLOCE
jer zna neko gde da kupim za izradu tiskanih ploca, sta je sve potrebno i koji je naziv da trazim to za izradu-- pocetnik.hvala unapred[/url]
imas onu mosu isprintass na paus papir naci mora biti frisko i postavis onu stranu gdje je boja na plocicu i nabijes peglu na to i nakon 1-2 pustis da se ohladi i skines papir i ubaci u hidrogen isolnu in nemoras crtati nije preporucljivo to raditi ne ispadne kako treba
radi ti sa flomicem ili fotopostupkom ali toj je punjenje jaja ali odlicno
znaci luzina i lampa od 300w ja mislim zivina ini nesto tako 3,10 min
pa onda sve to u luzinu pa nakon luzine u solnu i hidrtogen ja mislim da ide tako
radi ti sa flomicem ili fotopostupkom ali toj je punjenje jaja ali odlicno
znaci luzina i lampa od 300w ja mislim zivina ini nesto tako 3,10 min
pa onda sve to u luzinu pa nakon luzine u solnu i hidrtogen ja mislim da ide tako
kao sto ti je stojke369 rekao,samo pazi da ti ne uvale nekakav kremasti hidrogen kad budes kupovao,sto se tice same plocice trazi pertinaks plocicu.nista od ovoga nije skupo i jako je dostupno.ovako ti je najlakse da napravis plocicu da valja.
p.s. ja bi ti preporucio da umesto markera koristis lak za nokte,sigurniji je, a ako ipak budes koristio marker nanesi dobar sloj i pusti da se dobro osusi(iz iskustva:)).pozz
-priest
p.s. ja bi ti preporucio da umesto markera koristis lak za nokte,sigurniji je, a ako ipak budes koristio marker nanesi dobar sloj i pusti da se dobro osusi(iz iskustva:)).pozz
-priest
Da to je to sto se tice "obicne" izrade plocica, flomasteron ili lakom nacrtas vodove na ploci i to stavis u kiselinu, koju kako su vec rekli mozes sam napraviti, a mozes i kupiti u granulama FeCl3 koji samo otopis u vodi. Ja koristim flomaster, ali moras podebljati par puta, a i onda ne smijes puno drzati plocicu u kiselini, jer se izbrise marker, pa ti kiselina nagrize i one djelove koje ne bi trebalo.
A sto se tice foto postupka, ne moras imati lampu od 300w, mozes to raditi i na suncu, kad je suncano , ja sam tako radio, i osvjetli se za 3-4 minute. Moras imati foto lak, koji mozes kupiti u prodavnici elektronicke opreme (zajedno sa plocama), i zove se Pozitiv 20. Bakar na ploci moras vrlo dobro ocistiti, da se sjaji, i poslije ga nemoj dirati prstima, da ga ne bi isprljao. Kada dobro ocistis plocu, i kada se osusi, naneses tanak sloj foto laka. Sloj mora biti sto tanji, i ujednacen, ali moras prekriti cijelu povrsinu ploce. Tu ti treba malo prakse, ali nije problem. Onda tako poprskanu plocicu ostavis negdje u mrak da se susi 24 sata, ili mozes je susiti u pecnici, i osusi se za pola sata na 70C max. Ne smijes preko 70 stepeni C, jer ces unistiti plocicu. A napominjem da ce ti pecnica jako smrditi na lak, poslije ovog postupka. Probaj da sto manje eksponiras plucicu na svjetlu. Kada se lak osusi, na plocicu stavis providnu foliju na koju si prethodno isprintao laserskim printerom veze na plocici. Foliju okrenes tako da ti otisak dodje na bakar. Kada si to namjestio, preko ploce na kojoj je folija stavis cisto staklo. Staklo treba biti minimalno velicine plocice, i sto tanje, to bolje. Sada slijedi eksponiranje svjetlu. To mozes raditi, kao sto sam ja radio, na suncu, i treba ti oko 4 minute. Takodjer mozes i sa nekim zivinim sijalicama (koje mozes maznuti sa stuba ulicne rasvjete), ili sa specijalnim UV sijalicama. Ovo zadnje ti je najbolje, jer je ovaj lak osjetljiv upravo na UV svjetlost, ali tesko ces naci takve sijalice. Imaju posebni uredjaji za osvjetljavanje, ali su skupi, jer su namjenjeni profesionalcima. I ovdje ti treba malo ekperimentisanja. Kada osvjetlis kako treba plocicu, potopis je u otopinu NaOH (ide 10 g na 1l vode). Ovo mozes takodjer naci zajedno sa foto lakom. Nakon 5 minuta izvadis plocicu iz otopine, i operes je pod mlazom vode. Sada si dobio nacrtanu plocicu, i slijedi jetkanje.
Postupak je isti kao i kada radis flomasterom, znaci napravis kiselinu (od hidrogena i solne kiseline), i potopis plocicu u kiselinu. Poslije toga ces dobiti gotovu plocicu. Sad jos trebas skinuti ostatke foto laka/flomastera sa plocice. To mozes uraditi sa acetonom ili razrjedjivacem. Jos ti samo preostaje da izbusis rupe, i polemis elemente. :D
Pozdrav
A sto se tice foto postupka, ne moras imati lampu od 300w, mozes to raditi i na suncu, kad je suncano , ja sam tako radio, i osvjetli se za 3-4 minute. Moras imati foto lak, koji mozes kupiti u prodavnici elektronicke opreme (zajedno sa plocama), i zove se Pozitiv 20. Bakar na ploci moras vrlo dobro ocistiti, da se sjaji, i poslije ga nemoj dirati prstima, da ga ne bi isprljao. Kada dobro ocistis plocu, i kada se osusi, naneses tanak sloj foto laka. Sloj mora biti sto tanji, i ujednacen, ali moras prekriti cijelu povrsinu ploce. Tu ti treba malo prakse, ali nije problem. Onda tako poprskanu plocicu ostavis negdje u mrak da se susi 24 sata, ili mozes je susiti u pecnici, i osusi se za pola sata na 70C max. Ne smijes preko 70 stepeni C, jer ces unistiti plocicu. A napominjem da ce ti pecnica jako smrditi na lak, poslije ovog postupka. Probaj da sto manje eksponiras plucicu na svjetlu. Kada se lak osusi, na plocicu stavis providnu foliju na koju si prethodno isprintao laserskim printerom veze na plocici. Foliju okrenes tako da ti otisak dodje na bakar. Kada si to namjestio, preko ploce na kojoj je folija stavis cisto staklo. Staklo treba biti minimalno velicine plocice, i sto tanje, to bolje. Sada slijedi eksponiranje svjetlu. To mozes raditi, kao sto sam ja radio, na suncu, i treba ti oko 4 minute. Takodjer mozes i sa nekim zivinim sijalicama (koje mozes maznuti sa stuba ulicne rasvjete), ili sa specijalnim UV sijalicama. Ovo zadnje ti je najbolje, jer je ovaj lak osjetljiv upravo na UV svjetlost, ali tesko ces naci takve sijalice. Imaju posebni uredjaji za osvjetljavanje, ali su skupi, jer su namjenjeni profesionalcima. I ovdje ti treba malo ekperimentisanja. Kada osvjetlis kako treba plocicu, potopis je u otopinu NaOH (ide 10 g na 1l vode). Ovo mozes takodjer naci zajedno sa foto lakom. Nakon 5 minuta izvadis plocicu iz otopine, i operes je pod mlazom vode. Sada si dobio nacrtanu plocicu, i slijedi jetkanje.
Postupak je isti kao i kada radis flomasterom, znaci napravis kiselinu (od hidrogena i solne kiseline), i potopis plocicu u kiselinu. Poslije toga ces dobiti gotovu plocicu. Sad jos trebas skinuti ostatke foto laka/flomastera sa plocice. To mozes uraditi sa acetonom ili razrjedjivacem. Jos ti samo preostaje da izbusis rupe, i polemis elemente. :D
Pozdrav
-
- Pravo uznapredovao :)
- Posts: 461
- Joined: 12-02-2006, 21:14
- Location: Hrvatska
ja radim samo foto postupak, stime da kupim gotove fotooslojene pločice, nisu puno skuplje a nemaš rizika da zezneš kod odmašćivanja, lakiranja i sušenja.Vodove printam laserskim printerom na pvc folije za grafoskop,obićna folija ne podnese temperaturu u printeru, list A4 formata košta 1,20kn, a čuo sam da neki printaju sa inkjet printerom na paus papir.Za osvjetljavanje strogo preporučujem štednu žarulju od 20-26W,nisu više tako skupe,a kvaliteta osvjetljavanja je jako dobra, osvjetljavam 15-20min sa udaljenosti 20cm.
Sa živinim i UV lampama moraš isprobavat, a osvjetljavaš od 2min na više, stime da ti 2min osvjetljavanja više uništi cijeli foto sloj i onda opet ispočetka.
Nakon toga potopim u otopinu NaOH, ne vadim nakon 5 min nego kad je osvjetljeni dio čist.Nakon pranja možeš flomasterom popravit neispravne dijelove.
Jedkanje: solna kiselina minimalno 12-20postotna i vodikov peroksid(hidrogen) istog koncetrata, ja ga kupujem u ljekarni 30%, 1litra košta 27kn i kasnije ubacim malo vode.Nemoj da ti uvale 2% za rane i frizere.
Pločice čistim sa finom mrežicom za suđe, izbušim rupe i premažem otopinom kalafonije i nitro razređivaća.
Sa živinim i UV lampama moraš isprobavat, a osvjetljavaš od 2min na više, stime da ti 2min osvjetljavanja više uništi cijeli foto sloj i onda opet ispočetka.
Nakon toga potopim u otopinu NaOH, ne vadim nakon 5 min nego kad je osvjetljeni dio čist.Nakon pranja možeš flomasterom popravit neispravne dijelove.
Jedkanje: solna kiselina minimalno 12-20postotna i vodikov peroksid(hidrogen) istog koncetrata, ja ga kupujem u ljekarni 30%, 1litra košta 27kn i kasnije ubacim malo vode.Nemoj da ti uvale 2% za rane i frizere.
Pločice čistim sa finom mrežicom za suđe, izbušim rupe i premažem otopinom kalafonije i nitro razređivaća.
Staklo !? ako mislis na obicno prozorsko staklo , jos u osnovnoj ucis da to jedan od veoma efikasnih filtera UV zracenja , jel tako ? Probaj po ljeti pocrnit suncajuci se iza prozorskog stakla , bas me zanima kad ce se to desit !? Ako si mislio na Plexiglass to je drugo al onda to i kazes covijeku , ili neka od stakala spec namijene.
-
- Penjem se :)
- Posts: 58
- Joined: 23-02-2005, 14:13
- Location: Hrvatska - Cakovec
- Contact:
I ovo može biti jako dobro! Na ovaj način sam napravio stotinjak OK pločica. Treba malo iskustva a osnovno je sljedeće:sandrox wrote:isprintass ... nabijes peglu na to i nakon 1-2 pustis da se ohladi i skines papir i ubaci u hidrogen isolnu in nemoras crtati nije preporucljivo to raditi ne ispadne kako treba
?:
1. Isprintaš pločicu laserom na termofoliju (ima ih u knjižarama cca 1,8 kn/A4)
2. Pločicu dobro očistiš nitro razređivačem
3. Foliju okrenutu s tonerom prema bakru prekriješ s listom obićnog papira (pazeći da se ne miće) i "zapeglaš" običnom prglom podešenom na 170°C cca 1,5 minutu (ovisno o velićini pločice, pritisak ne smije biti prejak da se ne "razliju" vodovi)
4. Još vruču pločicu (zajedno s folijom) ubaciš u posudu s hladnom vodom i nakon par sekundi pažljivo odljepiš foliju. Toner bi trebao ostati na pločici.
5. Nakon toga pločicu obradiš u smjesi solne i hidrogena kao što je već rećeno.
Još nekoliko sitnica:
1. Upotrebljavaj što tanje vodove (10-50 milsa) ukoliko je moguće jer oni uspjevaju puno bolje od širih.
2. Izbjegavaj velike zatamljene površine.
3. Nikad prstima ne diraj bakar nakon čiščenja razređivaćem
4. Kvaliteta otiska ovisi i o termofoliji pa probaj s razlićitim proizvođačima ako možeš.
Puno uspjeha i ne odustaj nakon prvog neuspjeha!
Gluposti.. Nemoj pricati gluposti.. nije lijepo . Obicno staklo nije nikakav "UV filter". Nadji najobicnije staklo, bolje sto je tanje zbog refleksije, i ono ce odlicno posluziti da pritisne foliju na plocu.buco wrote:Staklo !? ako mislis na obicno prozorsko staklo , jos u osnovnoj ucis da to jedan od veoma efikasnih filtera UV zracenja , jel tako ? Probaj po ljeti pocrnit suncajuci se iza prozorskog stakla , bas me zanima kad ce se to desit !? Ako si mislio na Plexiglass to je drugo al onda to i kazes covijeku , ili neka od stakala spec namijene.
btw. ne kaze se "covijeku", nego "covjeku"
nhf..
-
- Pravo uznapredovao :)
- Posts: 461
- Joined: 12-02-2006, 21:14
- Location: Hrvatska
Nemojte pisat razne gluposti, samo ćete zbunit narod,bilo kakvo staklo je dobro, ja sam koristio i 5mm zatamnjena i pločice su vrhunske,normalo da je bolje čim tanje ali i debelo može poslužit. Što se tiče stakla sa UV filtracijom (koje nije dobro za foto postupak) to je dosta rijetko staklo koje se koristi pretežno kod svjetiljki sa žaruljama na izboj i teško da čete na njega naletjeti.
Stavis u neki tanjiric naprimer i sipes sonu kiselinu da prekrije celu plocicu i onda dodajes hidrogen .sto vise hidrogena brze nagriza plocicu.Sve to traje 10-15min.Nemoj mnogo da preteras sa hidrogenom hoce da nagrize i vodove.Kad izvadis plocicu (kad bude gotova) ispiraj je hladnom vodom 2-3minuta.Kad sipes hidrogen ti ga promesaj da se ravnomerno rasporedi i slobodno mesaj stapicem
Za kvalitetne pločice odlično rešenje je foto postupak. Imao sam loša iskustva sa kupljenim oslojenim pločicama pa koristim sprej POSITIV 20. Hidrogen (H2O2) 30% je jako opasan u dodiru sa kožom, zato obavezno koristite zaštitne rukavice!!!
Pločicu odštampam na termo-stabilnoj foliji (laser), ima je u papirnicama (SCG Stylos), u dva primerka, preklopim i fiksiram lepljivom trakom. Ovako pripremljen film dozvoljava dugo vreme osvetljenja pločice, bez bojazni da će i vodovi biti nagriženi prilikom ecovanja (nagrizanja). Foto postupak dozvoljava rad sa vodovima i do 10mils-a (0.25mm), što ne može da priušti ni jedan flomaster .
Pločicu odštampam na termo-stabilnoj foliji (laser), ima je u papirnicama (SCG Stylos), u dva primerka, preklopim i fiksiram lepljivom trakom. Ovako pripremljen film dozvoljava dugo vreme osvetljenja pločice, bez bojazni da će i vodovi biti nagriženi prilikom ecovanja (nagrizanja). Foto postupak dozvoljava rad sa vodovima i do 10mils-a (0.25mm), što ne može da priušti ni jedan flomaster .