Potreban el. motor

Ako želite razmijeniti neke dijelove sa kolegom ili tražite neki dio, ovo je forum za vas.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Potreban el. motor

Post by pejky »

Ajde da probam i ovdje, mozda se upravo nadje nesto za mene...
Dakle potreban mi je el. motor po mogucnosti monofazni, najmanje 2kW, i po mogucnosti 2800ob/min (nije presudno) i naravno da nije preskupo :D
Ako neko od ekipe iz Tuzle i okoline ima ili zna nekoga ko ima motor koji bi mi odgovarao, neka me kontaktira, moze i mailom :wink:
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

Ja sam prije godinu dana tražio motor za banzek za rezanje drva kojeg sam pravio...od 2,5 KW i na autopijacu u Osijeku na štadnu gdje tip ima barem 50 motora (on ih i premotava) mi je rekao da ću teško naći motor preko 2 KW (asinkroni) a da je monofazni. Na kraju sam kupio trofazni od 3 KW sproveo trofaznu struju do garaže i pići :wink:
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Problem je sto ja imam samo jednu fazu tu gdje mi je motor potreban :(
Znam da postoji mogucnost da se trofazni motor spoji monofazno, ali tu vec gubim dosta snage, a i nisam siguran koliko je to sigurno, jer ce motor skoro pa stalno biti pod punim opterecenjem.
Najveci monofazni motor koji sam nasao je 1,5kW, a cijene ih od 75-100e, dok mi je danas jedan nudio trofazni motor 3kW za 60e, medjutim taj motor kad spojim monofazno puno trza/trese, pa sam odustao od njega.
Bit ce da cu na kraju morat uzet neki od ovih 1,5kW, ali bojim se da ce mi to biti preslabo.
Treba pokrenut dvoklipni kompresor 240ccm i napunit 8 bar-a u 100l rezervoara :lol:
Ovi mali einhell kompresorcici imaju motore od 1,1kW, a moj kompresor takve einhellcice jede za dorucak :P
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

Vidio sam ja kod jednog majstora veliki "Home Made" kompresor i mislim da nije veći motor od 1,5KW po dimenzijama (od oka) je tu negdje. Mala remenica je na motoru a jako velika na kompresoru (kao guma od auta) i to ide bez problema...tako da ti je možda onda jedino riješenje nabaviti veliku remenicu pa sa prijenosom dobiješ na snazi :roll:
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Vec imam relativno veliku remenicu na kompresoru, ali je onda problem brzina punjenja, jer se taj kompresor uglavnom koristi za pjeskarenje (a to zahtjeva mnoooogo zraka)
Ali ako ne bude drugog rjesenja, dodat cu jos jedan rezervoar, pa da imam dovoljne zalihe zraka dok kompresor puni.
BTW i ovo je Home Made, doduse glava je od fabrickog kompresora Prva petoletka, rezervoari sa kamiona, tlacna sklopka, nepovratni ventil, sigurnosni ventil i predgrupa su kupljeni novi...
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

pejky wrote:Problem je sto ja imam samo jednu fazu tu gdje mi je motor potreban :( ...:P
Moja ti je preporuka da ako igdje imaš trofaznu struju u kući/radionici dovuci ju jer će ti još xxx puta zatrebati trofazna struja :!:
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Uopste nema trofazne nigdje, najblize mjesto do kojeg su doveli trofaznu je udaljeno 500m, a da bi meni uveli trofaznu, traze da ja kupim kabal + da platim 2000e :azdaja:

I ne da ce mi xxx puta zatrebati, nego mi je xxxx puta zatrebala do sad.
npr. MIG/MAG aparat mi je na trofaznoj, ventilator u radionici je sa trofaznim motorom (njega sam spojio na monofaznu i radi, ali na njemu i nema nekog velikog opterecenja)...

PS to mi je u vikendici, gdje imam radionicu za "grube stvari" bravariju, zavarivanje, lakiranje, pjeskarenje...
A u gradu za auto elektriku/elektroniku koristim radionicu od prijatelja 8)
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

E yebi ga onda...preostaje ti da se baciš u politiku pa struju onda poguraš preko stranke, okreneš nešto na ražnju, gajba pive i struja je u tvome dvorištu :lol:
User avatar
stojke369
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3913
Joined: 19-10-2005, 01:41
Location: Srbija-Paracin

Re: Potreban el. motor

Post by stojke369 »

Pejky slusaj Feku za savet.To ti je kod Feke spoj godina i iskustva pa nema greske u proracunu :wink: nazalost izgleda da se nasalio ali je to surova istina :(
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Nit' sam u bilo kojoj stranci, niti znam preko koje stranke to mogu pogurat, jer je takva zbrka da je u mjesnoj zajednici mandatar iz jedne stranke, u opstini je izbore dobila druga stranka, u kantonu je opet neka treca, u federaciji cetvrta, a u cijeloj drzavi neka peta stranka drzi vlast, pa se prave koalicije, i razna s*anja tako da se ne zna ko pije, al' se zna ko placa NAROD :azdaja:

Al' odosmo daleko od teme...
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Problem rijesen uz pomoc "Brace Roma :lol: "
Dao sam im dva neispravna motora od po 1kW + nesto zeljeza u zamjenu za ispravan (skoro nov) monofazni motor 2,2kW 2900 ob./min.
Njima dobro doslo, jer su u ovome sto sam im ja dao imali vecu kilazu, a meni dobro doslo, jer sam zamjenio dva stara krsa koji su samo skupljali prasinu, za motor vrijedan 80-100e 8)

Sad odo do radionice da napravim nosace za ovaj motor i da ga montiram na kompresor, do tad imate jedno mahanje :azdaja: (oklagijom) :lol:
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

jupiiiii :!:
...sad ne moraš u politiku :lol:
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Eh sad jos jedno pitanje za nekog ko ima malo vise iskustva sa el. motorima...
Motor je monofazni SEVER 2,2kW, 2900ob./min., cos(PHI)0,77
Ima startni kondenzator 100-125uF
Kad je kompresor prazan ili na niskom pritisku (<1,5bar) motor krece bez problema, medjutim kad je malo veci pritisak (vece opterecenje) a napon mreze opadne (nekad i do 200V), motor se tesko pokrece ili nikako nemoze krenuti :roll:
Sad ja pitam vas, da li bi se ovaj problem (lakseg starta motora) mogao nekako rijesiti, npr. startnim kondenzatorom veceg kapaciteta ili na neki drugi nacin???
I da li uopste smijem stavljati veci kondenzator?

Napomena, kond je samo za start i iskljucuje ga centrifugalni prekidac, dakle nije za stalni rad!
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

Ja sam imao slučaj da je teže kretao jer je oslabio kondenzator....probaj sa drugim, možda je samo to problem :roll:
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Kond. je kupljen nov, jer mi je stari pukao (pustio motor malo duze da se pokusa zaletit i BUM)
Sreca u nesreci je sto mi je poklopac kond.-a proletio par cm pored oka :oops:
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

Probaj sa malo većim kondenzatorom :roll: najbolje riješenje bi bio jači motor :roll: trofazni :lol:
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1627
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: Potreban el. motor

Post by WhiteHead »

Te stvari se ne rjesavaju na motoru nego na kompresoru. Na motoru bi mozda mogao koristeci neki elektronski soft-starter, ali bi onda bila skuplja pita od tepsije.
Svaki kompresor mora imati nepovratni (jednosmjerni) ventil na cijevi izmedju glave kompresora i rezervoara tak da pritisak u rezervoaru ne djeluje na cilindre kompresora. Neki veci kompresori osim toga imaju jos i rasteretni ventil (bilokakav elektromagnetni ventil) koji pri startu ili stajanju kompresora na par sekundi otvori i ispusti komprimirani zrak iz glave.
Pokusaj nesto poraditi na tome.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
User avatar
pejky
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 701
Joined: 07-01-2006, 21:33
Location: Tuzla
Contact:

Re: Potreban el. motor

Post by pejky »

Nepovratni ventil postoji, i na njemu ima rasteretni vod koji je spojen na za to namjenjenom mjestu na preostatu (tlacna sklopka), sve to funkcionise kako treba, ali kad sklopka ukljuci motor, on nabije pritisak u cijevima do nepovratnog ventila prije nego sto se uspije dovoljno zavrtit da centrifugalni prekidac iskljuci kond.
Tada se desava jedna od sljedecih stvari:
-Motor se nakon nekog vremena uspije dovoljno zavrtit, i dalje sve radi kako treba (kad je napon u mrezi OK)
-Motor zaglavi i onda ja trcim da ga iskljucim (kad je napon ispod 220-215V)
-Iskoci osigurac (to se desava kad motor zaglavi, a ja ga ne stignem na vrijeme iskljucit)
...kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom mozes reci da je struja tvoja...

http://www.pik.ba/profil/pejky/
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Potreban el. motor

Post by Feko »

Ako se motor ne uspije zavrtiti u 6 sekundi onda je definitivno preslab motor za ovo što tebi treba...ili veća remenica ili jači motor :!:
...možda zatreba: http://www.bambi-air.co.uk/docs/Budget-handbook.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1627
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: Potreban el. motor

Post by WhiteHead »

E onda je problem definitivno do el. mreze, sigurno to u trenutku startanja padne za jos koji volt.
Mozda da ipak probas sa ugradnjom dodatnog rasteretnog EM ventila, jer koliko se sjecam to rasterecenje preko tlacne sklopke ne funkcionise bas najbolje (mislim da treba neki veci pritisak da aktivira to rasterecenje, ali nisam bas siguran)
U svakom slucaju kada bi prvih 5-6 sekundi startanja motora imao na cijevi (izmedju glave i rezervoara) bocni ventil koji bi ispustao sav zrak vani, mislim da ne bi imao problema, jer bi ti to doslo skoro kao motor u praznom hodu.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Post Reply