Vise pitanja za jedan projekt

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Vise pitanja za jedan projekt

Post by stonerider »

Pitanje nije direktno vezano uz sheme ali jedino mi ovaj forum kolko tolko odgovara za moja pitanja.

Imam ideju napraviti digitalni brojač radnih sati svojeg motora. Nije skup da ga idem kupiti u dučanu ali mi se čini vrlo jednostavno za napraviti a usput bi se dalo dosta toga naučiti.

Ideja mi je da se on pali automatski kada je motor upaljen i to je sve kaj ja trebam od vas da mi pomognete jer dalje znam kaj treba.

Mislim da bi jedno rješenje bilo da se jedna žica omota oko kabla svječice i onda znate ono "oko vodiča kojim prolazi struja stvara se magnetsko polje...", e onda bi se oko tog kabla koj vodi do sviječice namotalo par zavoja žice koja bi vodila do nekog tranzistora koj bi bil ko sklopka. E sad ja nisam siguran dal bi se u toj žici stvoril dovoljan napon da tranzistor provede.
Dok bi dobil da to proradi dalje nema problema, LCD ekran, malo assemblera...


Upravo završavam 3. razred srednje škole i možda bi mi ovo moglo poslužiti ko maturalna radnja druge godine pa ako vam se da pišite što opširnije, zakaj to radi, zakaj nebi ovo zakaj ono...

Hvala unaprijed :idea:
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Post by pedja089 »

bolje ti je izvuci zicu sa alternatora pre diode. jedan otpornik od 10K i na pin od kontrolera. i to bi trebalo da je to.
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Post by stonerider »

Hmm... to je previše komplicirano, treba rastaviti lijevi blok motora, prčkati po paljenju, vuči žice preko cjele rame.

Htel bi nekaj jednostavno za montirati i prenosivo.
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Post by pedja089 »

ja sam mislio da se radi o motoru automobila. koji je motocikli u pitanju?
i ne rastavlja se cela strana motora nego se samo skine levi dekl ispod kojeg se nalazi magnet.
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Post by stonerider »

Motor je u pitanju da, radi se o cross motoru Honda CR 125.
Zbog toga jer je 2t dobro dođe ta stvarčica jer je kod njega obavezno mjenjanje klipa, semeringa, glavnih lagera nakon otprilike 30h rekrativne vožnje ili 15 sati utrka.

Znam ja gdje je paljenje i kaj treba skinuti samo su nam pojmovi pomješani jer si ti iz Srbije a ja iz Hrvatske.
Na tom motoru je jako jednostavno doči do paljenja samo onda nema jednostavnosti, prenosivosti i tak nije mi to rješenje a isto tak ako bi radil maturalnu radjnu onda nemam za taj dio skoro ništ napisati, a ovo s kablom svječice je več zanimljivije i ima dosta toga za objasniti. :wink:
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Post by pedja089 »

ti ne mozes hvatati magnetno polje svecice. mozes hvatati elektricno, i to tako sto ces obmotati samo zicu oko kabla svecice i dovesti na neki pojacivac. tj ti ces hvatati elektricno polje oko kabla. mada to je jako lose jer ako ti spadne kabal sa svecice velike su sanse da ce kapal probiti ka toj zici i spaliti svu elektroniku. zato ti ne preporucujem to da radis.
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Post by stonerider »

Ma nije to Tomos da samo tako spadne kabel sa sviječice... to s rukom moraš jako potegnuti da se otkvači s vrha svječice.
Uostalom svi ovi kupovni uređaji se tak spajaju i rade na taj način.
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Post by pedja089 »

hehe. znam ja sta je motor, imao sam nsr 2 godine, i sada imam cbr,
meni je stradao rc na nsr-u jer je pao kabal sa svecice i udarila varnica u snop kablova od rc unita. no nebitno. ako hoces tako da radis vec sam ti rekao kako da uradis. znaci omotas zicu oko kabla od svecice, i dovedes tu zicu na ulaz nekog pojacala sa vako velikom ulaznom otpornoscu. i na izlazu pojacala ces dobiti impulsni signal. mozda ces morati i staviti jedan otpornik od par mega oma prema masi. u principu to je ono sto ti treba, zar ne?
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Post by stonerider »

Heh meni još nikad nije opala lula sviječica, jedino mi se znalo na Tomosu BT i starom Pony Expressu to dogoditi jer lule nije uopče ni bilo nego sam samo namotal žicu oko vrha svječice :D, a gašenje je bilo da s nogom makneš s svječice kabel :D 8)

E probat ču sutra nešto kemijati oko toga da vidim malo pa da počnem lagano slagati shemu i kupovati elemente.
User avatar
marsovac
Napredujem
Napredujem
Posts: 105
Joined: 24-02-2008, 00:21
Location: Osijek, Hrvatska

Post by marsovac »

možda da ne hvataš signal sa svjećice.. ako imaš iz alternatora/generatora neki AC izlaz, onda možeš njega koristit i za napajanje i za brojač, tako da na njemu brojiš otkucaje.. pa ak je 4 po okretaju podjeliš s 4 i slično..
komer
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 77
Joined: 10-01-2008, 18:46
Location: Kutina(Croatia)

Post by komer »

kolko zapravo kosta taj brojac sati oko 100kn?
on inace radi na principu da se kabel od brojaca omota oko kabla svjecice i tako broji radne sate.....ako vozis motocross vjerovatno znas i sma kada treba mijenjati klip ili karike,ako ti motor ne radi na leru raskapa se i gleda klip,ako je klip super,mijanjeas karike i to je to....inace sam isao sa frendom po utrkama i servisirao njegovog ktm-a,klip je nakon 15 sati nov,mijenjali smo samo karike.....nakon toga cca 4 treninga i mijenjali smo klip!uglavnom tak si polozimo da prije svake utrke mijenjamo klip da vozi utrku s novim klipom...ako si rekreativac i vozis se po sumi,nemoj se zamarat s time....kad prestane ic ko mutav mijenjas klip i to ej to...otprilike sezonu mozes rekreativno odvest po sumi s jednim klipom bez ikakvih problema pod uvijetom da tocis full sintetiku!
stonerider
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 46
Joined: 12-07-2005, 19:41
Location: Varazdin, Croatia

Post by stonerider »

Komer brojač sati dođe oko 300kn i nije meni sad do njega jer ja znam kad mi motor treba servis jer vozim več dost dugo hard enduro i več znam sve zvukove i zvučke koji daju naslutiti da nekaj nije u redu.
Meni je bitnije kod tog projekta skužiti kak to radi, isprobati nekaj novo naučiti i tak. Da mi treba hitno taj brojač kupil bi si ga u dučanu, a ovak bum dosta toga naučil i saznal. Proučavam malo po netu šeme razne i razrađujem svoju i tak polagano budem ja to napravil.
možda da ne hvataš signal sa svjećice.. ako imaš iz alternatora/generatora neki AC izlaz, onda možeš njega koristit i za napajanje i za brojač, tako da na njemu brojiš otkucaje.. pa ak je 4 po okretaju podjeliš s 4 i slično..
Več sam napisal da to ne dolazi u obzir zbog previše žica a i nije mi cilj brojač okretaja nego brojač radnih sati a za to mi samo treba impuls koj upali timer i gotovo. Tak da budem ja to skombiniral s kablom od svječice.
Post Reply