elektronsko paljenje
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
elektronsko paljenje
zanima me ako je neko probao da na motoru umesto platina stavi neki senzor za paljenje
mene to konkretno zanima za tomose
pozdrav
mene to konkretno zanima za tomose
pozdrav
znaci kod elektrondskog paljenja imas kalem ispod magnneta koji daje napon nekih 200V on puni kondezator, i kad mali kalem onaj spolja(pick up) posalje impuls na paljenje, onda se ukljuci tiristor koji isprazni kondezator preko bobine.
eto to je cdi, imas jos neka tranzistorska napajanja, koja prekidaju 12v koji ide na bobinu, mada ta napajanja su losa, jar ako je akumulator los onda ne mozes upaliti
dok kod cdi aku nije uopste potreban
eto to je cdi, imas jos neka tranzistorska napajanja, koja prekidaju 12v koji ide na bobinu, mada ta napajanja su losa, jar ako je akumulator los onda ne mozes upaliti
dok kod cdi aku nije uopste potreban
e hvala puno na objasnjenju
ja sam pravio jos davno to tranzistorsko paljenje sa akumulatorom i motor mi je slicno radio ali sam to skinuo zbog akumulatora
Nasao sam neku izgleda bobinu kuci u garazi od nekog skutera ima na njoj 3 zabice za zice i jedna gde ulazi kabel od svecice jel se moze to nekako isprobati dal je ispravna i upotrebiti
ja sam pravio jos davno to tranzistorsko paljenje sa akumulatorom i motor mi je slicno radio ali sam to skinuo zbog akumulatora
Nasao sam neku izgleda bobinu kuci u garazi od nekog skutera ima na njoj 3 zabice za zice i jedna gde ulazi kabel od svecice jel se moze to nekako isprobati dal je ispravna i upotrebiti
ja mislim da je to bobina koja u sebi ima ugradjenu elektroniku, tako da na nju treba da dovedes samo +,-, i signal sa pickup-a
http://www.motelek.net/bosch/12v100w_schema2.png
pogledaj to na slici, mozda ti je takva bobina.
http://www.motelek.net/bosch/12v100w_schema2.png
pogledaj to na slici, mozda ti je takva bobina.
Last edited by pedja089 on 06-02-2008, 19:09, edited 1 time in total.
ona bi trebala da se napaja sa naponom od nekih 200V,
tako da je nju malo teze ispitati...
ako je u njoj standardni cdi trebao bi da moze da izdrzi napon i do 300V.
vidi da li mozes nekako da iskopas elektroniku sa nje, pa ces onda lako znati gde sta ide.
pogledaj ovde http://www.motelek.net/bosch/
vidi da li ima ista kao tvoja, pogledaj malo po netu...
tako da je nju malo teze ispitati...
ako je u njoj standardni cdi trebao bi da moze da izdrzi napon i do 300V.
vidi da li mozes nekako da iskopas elektroniku sa nje, pa ces onda lako znati gde sta ide.
pogledaj ovde http://www.motelek.net/bosch/
vidi da li ima ista kao tvoja, pogledaj malo po netu...
http://www.elvenresearch.com/Cen_Bosch.jpg
evo je slika to sam nasao na netu
pise tu 12V 60W drugo nista ne mogu da nadjem
evo je slika to sam nasao na netu
pise tu 12V 60W drugo nista ne mogu da nadjem
pronadji koji je tiristor u njoj.
a magnet moze bilo koji za elektronsko paljenje, a kalem mozes napraviti tako sto prebrojis namotaje na kelmu od 12V ili 6V
i onda izracunas koliko bi trebalo namotaja za 200V.
to nije bas idealna racunica, ali posluzice.
taj drugi kalem stavljas umesto stare bobine.
najbolje bi bilo kad bi nabavio kompletno paljenje, mislim i onu plocu i i kaleme.
a kad nadjes magnet mozes eksperimentisati , pa videti kako najbolje radi...
a magnet moze bilo koji za elektronsko paljenje, a kalem mozes napraviti tako sto prebrojis namotaje na kelmu od 12V ili 6V
i onda izracunas koliko bi trebalo namotaja za 200V.
to nije bas idealna racunica, ali posluzice.
taj drugi kalem stavljas umesto stare bobine.
najbolje bi bilo kad bi nabavio kompletno paljenje, mislim i onu plocu i i kaleme.
a kad nadjes magnet mozes eksperimentisati , pa videti kako najbolje radi...