Regler za motor 12v
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Regler za motor 12v
Hteo bi da u tomos automatik ubacim regler i akomulator.Nisam bas neki profesionalac sto se tice auto lelektrike ali pokusacu.Trebala bi mi sema nekog 12v-tmog reglera za motor.Dli ja neko mozda nalecao na ovakvu trmu na nekom forumu?
pozdrav
pozdrav
Kolko ja zanm tomos ima obicne permanentne magnete u alternatoru, tako da moras koristiti DC/DC pretvarac.
Kolko se sijecam, taj alternator nikad ne daje vise od 10akV tako da je boost konverter u redu... ako ide vise, onda ce morat buck/boost ili SEPIC..
'masu' alternatora ces morat odspojiti i provesti posebno zicu ako mislis na masi imati - akumulatora!
Kolko se sijecam, taj alternator nikad ne daje vise od 10akV tako da je boost konverter u redu... ako ide vise, onda ce morat buck/boost ili SEPIC..
'masu' alternatora ces morat odspojiti i provesti posebno zicu ako mislis na masi imati - akumulatora!
Mose se domotati jos namotaja na kelemove tako da se mose jos povecati napon.Izbaci se bombina da bude spoljna i ubnaci jos jedan kalem i moze da se poveca struja.Nisam bas nacisto koko regler radi.Znam nesto od prilike ali neznam tacno.Koliki bi napon trebao da daje alternator?Kolko ja zanm tomos ima obicne permanentne magnete u alternatoru, tako da moras koristiti DC/DC pretvarac.
Kolko se sijecam, taj alternator nikad ne daje vise od 10akV tako da je boost konverter u redu... ako ide vise, onda ce morat buck/boost ili SEPIC..
'masu' alternatora ces morat odspojiti i provesti posebno zicu ako mislis na masi imati - akumulatora!
Imas li senu nekog reglera?
E nisam bas razume o neke reci kao sto su
boost konverter,buck/boost ili SEPIC
Ja imam i zmigavce na automatiku pa me nervira kad pri malom gasu svetla slabo sijaju i zmigavci trikiraju.Tako da bi sve islo preko akomulatora.Ja sam razmisljao o istoj stvari, imam tomos automatik, ali sam na kraju shvatio da se ne isplati!
Lakse ti je staviti akumulator ispod sjedista i puniti ga u kuci nego se zezati sa tom elektronikom!
Za sta mislis koristiti akumulator?
Pozdrav
Za taj alternator ne postoji regler jer ima permanentne magnete u rotoru, tako da ti je napon uvijek ovisan o brzini.Mose se domotati jos namotaja na kelemove tako da se mose jos povecati napon.Izbaci se bombina da bude spoljna i ubnaci jos jedan kalem i moze da se poveca struja.Nisam bas nacisto koko regler radi.Znam nesto od prilike ali neznam tacno.Koliki bi napon trebao da daje alternator?
Imas li senu nekog reglera?
E nisam bas razume o neke reci kao sto su
boost konverter,buck/boost ili SEPIC
Napon se samo moze stabilizirati DC/DC konverterom.
Boost konverter je vrsta DC/DC konvertera koji daje izlazni napon uvijek veci od ulaznog (nebi mogao raditi ako mu alternator da *previsok* napon).
Zato sam pitao koliki maksimalni napon ti daje alternator.
Ako si bas pocetnik nemoj se upustat u ovo...
Re: Regler za motor 12v
Regler nije problem,dovoljno je da ispravis struju sa namotaja jednom jacom diodom i kondenzatorom,stabilizujes napon punjenja akumulatora na 13,8v sa nekim jacim tranzistorom i zenericom i rijesio si pola problema.Sad ti samo ostaje da napravis sklop koji ce spajati potrosace na akumulatorsko napajanje kad obrtaji motora odnosno napon namotaja padnu ispod vrijednosti koju sam odredis (otprilike 10V),problem ces rijesiti sa par tranzistora i relejem.Na kraju jos samo dodaj prekidac koji ce gasiti akumulator kada motor ne radi.mstevica wrote:Hteo bi da u tomos automatik ubacim regler i akomulator.Nisam bas neki profesionalac sto se tice auto lelektrike ali pokusacu.Trebala bi mi sema nekog 12v-tmog reglera za motor.Dli ja neko mozda nalecao na ovakvu trmu na nekom forumu?
pozdrav
Kad smo se vec dotakli ove teme,napomenucu da imam veliki broj sema komutatora (module elektronskog paljenja) za dvotaktne motore (yamaha,suzuki,sundiro,cpi,aprilia,gilera,cagiva,honda itd)
Jaci tranzistor i zenerica nikako nisu dobro rijesenje jer bi propalo previse snage s ionako slabasnog alternatora. DC/DC konverter je prakticki obvezan, i sam smisao sklopa je da regulira napon i uvijek puni akumulator s 14V a ne samo kad je na max gasu.
Sad neznam koliko mstevica zanima sva ta nauka.
Sad neznam koliko mstevica zanima sva ta nauka.
MladaNada wrote:Sto se tice DC/DC convertera mozes ih samplati iz maxima i TI-a!
Zna li neko gdje da spojim prekidac za gasenje motora posto ga ovako gasim zavrtanjem pipe za gorivo?
Krajnje je vrijeme da batalis gasenje na pipu.
Koliko sam mogao da shvatim MladaNada ti imas tomos moped,pa ako sam u pravu resenje tvog problema je vrlo jednostavno.
Motor gasis tako sto izvedes zicu sa namotaja koji napaja bobinu,i kad zelis da se motor ugasi samo je kratkospojis sa masom.Nemoj da se plasis da ces izazvati neko ostecenje na namotaju jer je to njegov fabricki nacin gasenja.
A sto se tice "slabasne snage namotaja" na tomosu mogu samo reci da ona nije nista manja nego kod bilo kog prosjecnog modernijeg skutera,iz razloga sto u sustini jedini potrosaci na skuteru ili motoru su sirena i signalizacija,osim ako masina nije sa ubrizgavanjem,a motori sa alanserom njegovo napajanje uzimaju direktno sa akumulatora zbog velike trenutne snage koja mu je potrebna.
Poenta je da ce za potrebe svjetlosne signalizacije tranzistorska stabilizacija sigurno dovoljno dopunjavati,jer tomos nema ni alanser ni kompjuter
- MladaNada
- Stariji član
- Posts: 2529
- Joined: 20-05-2006, 14:57
- Location: Banja Luka RS , Novi Sad RS , Herceg Novi CG
Meni to i dalje ne izgleda kao dobra investicija, dosta je jednostavnije staviti LED-ice za osvjetljenje i punjivu bateriju ili akumulator, a ne petljati se sa ostalim!
Jedino ako budem ugradjivao stroboskop u far i ozvucenje cu razmisljati o nekom akumulatoru!
Zanima me koliko struje vuce kamionska fanfara i na kojem naponu?
Jedino ako budem ugradjivao stroboskop u far i ozvucenje cu razmisljati o nekom akumulatoru!
Zanima me koliko struje vuce kamionska fanfara i na kojem naponu?
Imas dva tipa kamionskih zracnih sirena.Prvi tip koristi za rad zrak iz sistema kamiona koji kontrolise elektroventilom,dok drugi (i dosta redji) tip sirene koristi svoj mali kompresor.Ne znam zbog cega te to zanima,jer ako zelis da je ugradis u auto bolje kupi neki model koji je predvidjen bas za mala auta.MladaNada wrote:Meni to i dalje ne izgleda kao dobra investicija, dosta je jednostavnije staviti LED-ice za osvjetljenje i punjivu bateriju ili akumulator, a ne petljati se sa ostalim!
Jedino ako budem ugradjivao stroboskop u far i ozvucenje cu razmisljati o nekom akumulatoru!
Zanima me koliko struje vuce kamionska fanfara i na kojem naponu?
Ja sam takvu sirenu imao prije nekih desetak godina,imala je mali kompresor,kontroler i pet ili sest truba,tako da je mogla odsvirati onu kaubojsku melodiju "o suzana...",ali mi je sve to brzo dosadilo jer su se ljudi okretali kad god bih zatrubio,a i policija me je "mrko" gledala
mstevica, jesi me razumio o cemu pricam?mstevica wrote:Probacu da nadjem semu nekog reglera pa cu pokusati nesto da uradi.
Alternator kod auta ima namotaje i an rotoru i na statoru. Rotor je elektromagnet i kliznim je kontaktima povezan na regler.
Regler regulira struju u namotaju rotora; sto se rotor brze okrece, potrebna je manja struja u rotoru (slabije magnetsko polje) da bi se dobio odgovarajuci stabilni izlazni napon.
Kod tomosa ovo nema smisla jer su na rotoru permanentni magneti.
Zato se nemoze koristiti nikakav regler nego jedino DC/DC pretvarac ako mislis dobiti konstantan napon i kad je napon alternatora manji od napona akumulatora.
U protivnom samo stavi graetz most i alternator ce ti puniti odk god mu je izlazni napon veci od napona akumulatora.. nikakva linearna regulacija nije potrebna.
Evo bilo mi je pri ruci pa vidi imas li sto od toga.
Najjednostavniji i najpristupacniji mogui djelovi, jedino sto jos trebas je odpojiti masu alternatora i staviti graetz na njega.
Ova MBR dioda moze biti ama bas bilo koja brza 3A ili veca za 40V (nemora biti ni schottky).
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... _boost.JPG
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... sg3525.jpg
Najjednostavniji i najpristupacniji mogui djelovi, jedino sto jos trebas je odpojiti masu alternatora i staviti graetz na njega.
Ova MBR dioda moze biti ama bas bilo koja brza 3A ili veca za 40V (nemora biti ni schottky).
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... _boost.JPG
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... sg3525.jpg
Ok je ovaj tvoj proekat.Neznam samo koje je snage?
Poznat mi je ali se nesecam gde sam ga video.
Znas sta je tu zanimljivo kod tih svih copera na koje sam ja naleteo,svi se vode parametrom da je napajanje 12v sa akomulatora.Sta ce se desiti ako napon napajanj alternatora padne na naptimer 8v.Dali ce on meljati izlazni napon?
Ja mislim da hoce.Trebala sema korektora napona.
Evo nasao sam i je neku semu pa pogledaj.
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... r_Cars.rar
Poznat mi je ali se nesecam gde sam ga video.
Znas sta je tu zanimljivo kod tih svih copera na koje sam ja naleteo,svi se vode parametrom da je napajanje 12v sa akomulatora.Sta ce se desiti ako napon napajanj alternatora padne na naptimer 8v.Dali ce on meljati izlazni napon?
Ja mislim da hoce.Trebala sema korektora napona.
Evo nasao sam i je neku semu pa pogledaj.
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... r_Cars.rar
Opteretio sam ga s oko 50W, mosfet se zagrijao za samo par stupnjeva iznad sobne temperature. Ovisno koliku diodu stavis mozes i puno vise, zavojnica je dimenzionirana za 300W (mosfet u tom slucaju mora na hladilo).
Poanta svega je da ti buck konverter drzi stabilan izlazni napon neovisno o ulazu. Potenciometrom reguliras izlazni napon, namjestis na 14V i on ce uvijek biti 14V neovisno o naponu alternatora.
Napajanje za SG3525 bi bilo dobro da uzmes s akumulatora radi stabilnosti, jer ni SG3525 ni mosfet nemogu raditi ispod 8V (IC bi otisao u podnaponski lockout), a zavojnicu spojis na izlaz alternatora! (znaci malo drugacije nego na shemi).
Sklop ce ti tako boostati na 14V i vec i sa par V iz alternatora.
Poanta svega je da ti buck konverter drzi stabilan izlazni napon neovisno o ulazu. Potenciometrom reguliras izlazni napon, namjestis na 14V i on ce uvijek biti 14V neovisno o naponu alternatora.
Napajanje za SG3525 bi bilo dobro da uzmes s akumulatora radi stabilnosti, jer ni SG3525 ni mosfet nemogu raditi ispod 8V (IC bi otisao u podnaponski lockout), a zavojnicu spojis na izlaz alternatora! (znaci malo drugacije nego na shemi).
Sklop ce ti tako boostati na 14V i vec i sa par V iz alternatora.