Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Prođe vremena mnogo i sav pametan svijet ukide obavezu vožnje sa upaljenim svjetlima podanu osim u BiH. Vidim odnio vrag šalu i da ću se naplaćeti kazni pa odlučih da napravim neku "automatiku" za nas zaboravne koji imamo starija auta koja nemaju tvornički riješen ovaj problem. Na Golfu 2 je to bilo lako riješiti i to sam već opisao, Na golfu 4 ali i na drugima kod kojih izvod sa alternatora tzv Df nije jednostavno doveden na instrument tablu nego na ECU ne da mi se voditi novi vod nego sam ovo riješio na sledeći način.
Napravio sam komparator (glumi ga Op.amp. 741 ) koji će preko tranzistora uključiti rele na 13V i držati ga sve dok napon ne padne na 10V što je dovoljno da mi ne "treperi" rele kada na raskrsnici uz upaljena svjetla, pritisnem kočnicu i uključim migavac. Priključak ide paralelno sa prekidačem svjetala tako da se, ako ne daj bože nešto zabrlja, svjetlo može uključiti i dalje ručno. Sve je spakovano na malu pločicu 5 x 3 cm i pričvršćeno na kabal tik uz prekidač. Oznake na shemi predstavljaju boje kablova na G4 ali nije problem prilagoditi bilo kojem drugom autu.Nastojao sam izbjeći trimere (da ne bude problema sa prašinom, vibracijama i sl.) te sam odabrao ovakve otpore i zenerice kako bih dobio histerezu od 3V. Svjetla se neće upaliti prije nego počne puniti alternator a ugasiće se vađenjem ključa. Eagle fajlobvi su u prilogu. Sretno svima koji se odluče graditi sličan sklop.
Napravio sam komparator (glumi ga Op.amp. 741 ) koji će preko tranzistora uključiti rele na 13V i držati ga sve dok napon ne padne na 10V što je dovoljno da mi ne "treperi" rele kada na raskrsnici uz upaljena svjetla, pritisnem kočnicu i uključim migavac. Priključak ide paralelno sa prekidačem svjetala tako da se, ako ne daj bože nešto zabrlja, svjetlo može uključiti i dalje ručno. Sve je spakovano na malu pločicu 5 x 3 cm i pričvršćeno na kabal tik uz prekidač. Oznake na shemi predstavljaju boje kablova na G4 ali nije problem prilagoditi bilo kojem drugom autu.Nastojao sam izbjeći trimere (da ne bude problema sa prašinom, vibracijama i sl.) te sam odabrao ovakve otpore i zenerice kako bih dobio histerezu od 3V. Svjetla se neće upaliti prije nego počne puniti alternator a ugasiće se vađenjem ključa. Eagle fajlobvi su u prilogu. Sretno svima koji se odluče graditi sličan sklop.
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
A da taj "sch" opališ u "jpg"...
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Super pametna stvarcica koju bi tesko nasao u prodaji!
Inace nije tu obvezu ukinio sav svijet osim BiH, primjerice i i Sloveniji i Srbiji, cak mislim i u Austriji da se moraju imati kratka svjetla citavo vrijeme.
Inace nije tu obvezu ukinio sav svijet osim BiH, primjerice i i Sloveniji i Srbiji, cak mislim i u Austriji da se moraju imati kratka svjetla citavo vrijeme.
Ne vjeruj u čuda - računaj na njih!
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Nije problem komšija samo što se slabo šta vidi na na veličino od 400pix.
Evo ako se ne vidi dobro onda ide i zip u prilogu.
Pozz.Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
OK, hvala.
Inače vrlo inteligentno rješenje bez puno "kopanja" po autoinstalaciji
Inače vrlo inteligentno rješenje bez puno "kopanja" po autoinstalaciji
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
To mi je i bio cilj. Lemilica ili one kleme koje buše, spajaju i ilzoliraju kabal (hebi ga ne znam kako se zove, obično se dobijaju uz auto radije, kad nađem negdje sliku staviću link i ništa drugo nije potrebno za montažu u golfa 4. Na bočnoj strani nalazi se poklopac za osigurače a i onaj poklopac ispod njega ne drži ni jedan vijak nego samo one metalne kvakice povuci, skini konektor sa šaltera , spoji i vrati nazad.
Spajanje sa pločice ide: Y i Y1 idu na one dvije žute žice, R/B ide na crvenio crnu (debelu žicu i tu se može spojiti i + na pločici (mada sam ja spajao na drugu tanju crno ljubičastu žicu) uglavnom oba gube napon vađenjem ključa ili kako bi se reklo rade na kontakt. Izlazi sa ove tri diode (5 amperske) su izlazi za poziciona svjetla i instrument tablu B/G sivo-crna, G/V sivo- ljubičasta i G/Y sivo-žuta. Evo još slika, skidanje bočnog poklopcai izgled konektora.
Spajanje sa pločice ide: Y i Y1 idu na one dvije žute žice, R/B ide na crvenio crnu (debelu žicu i tu se može spojiti i + na pločici (mada sam ja spajao na drugu tanju crno ljubičastu žicu) uglavnom oba gube napon vađenjem ključa ili kako bi se reklo rade na kontakt. Izlazi sa ove tri diode (5 amperske) su izlazi za poziciona svjetla i instrument tablu B/G sivo-crna, G/V sivo- ljubičasta i G/Y sivo-žuta. Evo još slika, skidanje bočnog poklopcai izgled konektora.
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Mislio sam na ovakvespojnice
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Lepo uradjeno. I ja sam poceo da pravim ovako nesto i jos sam dodao pwm na izlazu i ubacio sam cominig home. Sve je za sada na papiru. U simulatoru sve radi ali nikad da stignem da uradim.
Gde ima da se kupe takve spojnice i kako se zovu?
Gde ima da se kupe takve spojnice i kako se zovu?
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
Uh tek sad vidjoh da nisam odgovorio, pardon evo link.
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
A i ja kasnim .Nasao sam ih u Beogradu, u Kelco. Ako nekog zanima.
Re: Automatsko paljenje svjetala na automobilima
komplikovano .... može to i mnogo jednostavnije ... običan preklopni relej rešava stvar ..... minus sa davača pritiska ulja a plus od bilo kog kontakta / osigurača koji je aktivan samo kada je ključ u bravi . ko voli nek izvoli . po ure posla .