Aktuator sa elektromotorom problem
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Aktuator sa elektromotorom problem
Pozdrav. Imam jedan problem, znam i u teoriji kako bi ga trebalo rijesit, ali ne mogu smislit nista pametno ni jednostavno (a trebalo bi mi nesto relativno jednostavno). Znaci sklop sluzi za otvaranje i zatvaranje nekakvih vratasca. U sebi ima navojnu sipku sa izbocenjem na sebi koja kad se vrti pokrece drugu navojnu sipku put naprijed ili nazad. Na toj navojnoj sipci postoji izbocenje koje kad dode u krajnji otvoreni ili krajnji zatvoreni polozaj dotakne mikroprekidac koji preko upravljacke elektronike gasi elektromotor da vrata ne idu dalje od krajnjih polozaja. Međutim rijetko se desi problem da kad se aktivira mikroprekidac elektromotor se ne zaustavi u mjestu ka sta bi treba momentalno nego doslovno kao da mu ostane nekakva inercija iako se relej iskljuci koji mu daje napon (cujem ga da klikne) i on u tome momentu inercije napravi jos korak od pola milimetra i preskoci (ode dalje od kraja) mikroprekidaca i elektronika javi gresku i ne moze se pokrenit dok se ne resetira sve. Problem se rijetko desava i ne mogu shvatit nikako odakle elektromotoru ostane ta inercija (nekakva samoindukcija mozda?). Znaci kad motor inace takne mikroprekidac zaustavi se momentalno. Ali rijetko se desi da se ne zaustavi tako momentalno nego kad relej iskljuci ka da mu ostane od negdi jos napona za napravit tih kobnih pola milimetra i onda samo preskoci mikroprekidac i upadne u gresku. Mogu li napravit nekakav sklop koji kad bi se spoija na elektromotor u trenutku kad se dotakne mikroprekidac i kad mu relej ugasi struju da mu nekako oduzmem taj zaostali napon/struju ili sta se vec desi u tome momentu? Tipa nekakva dioda ka sta se spoji kod releja protiv samoindukcije ili nesto slicno? Samo je motor dvosmjerni i preko 2 releja se pali za naprid/nazad, tako da mislim da mi dioda ne igra? Svi mehanicki dijelovi su pregledani i 100% ispravni, nema nikakvog praznog hoda ni nicega slicno sta bi moglo izazvat tu inerciju, mislim da je problem elektricne prirode...
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
To je mehanicka inercija, koja je od mase rotora, ako si siguran da rele ne lepi kontakte i da se gasi na vreme itd...
Elektricno resenje je da spojis izvode motora u kratak spoj, kada ni jedan relej nije aktiviran. Time ces dobiti da motor koci.
A po meni puno jednostavnije resenje je dodaj opruge na granicne prekidace. I to je to.
Elektricno resenje je da spojis izvode motora u kratak spoj, kada ni jedan relej nije aktiviran. Time ces dobiti da motor koci.
A po meni puno jednostavnije resenje je dodaj opruge na granicne prekidace. I to je to.
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Koliko je to veliko, na cemu se nalazi.
Osim ovoh pedjinih rjesenja jos mi pada rjesenje napravit kad dotakne mikro prekidac da ga vrati u rikverc kratko.
Osim ovoh pedjinih rjesenja jos mi pada rjesenje napravit kad dotakne mikro prekidac da ga vrati u rikverc kratko.
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Bice jako velika struja, ako koristi releje, nece mu potrajati.
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Zato i pitam koliko je to veliko, a lako bi mogao testirat releje. Stavi na motor led diodu i kad iskljuci relej vidi dali jos svjetli, to u onom trenutku kad prevrti. Iako ave amrdi da oni prave problem, da je to do zaleta rotora desavalo bi se svaki put a ne svako stoti
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Ti vjerojatno imas motore na kapiji samo nisi napisao koje 230v ili 24v i od koje firme. Svaki motor ima neku foru u radu ali to ovisi o gore navedenim stvarima. Prva je montaza tu postoji niz inf. koje se trbaju postovat da bi motor ispravno raditi. 24v motori odnosno centrala ima usporenje pa prije krajnje pozicije uspori te smiri kapiju i lagano privede krajnjem prekidacu. Neke firme tu opciju imaju i na 230v centralama. Ono sto mene muci je to resetiranje koje spominjes naime vecina centrala kad jednom dosegne krajnju poziciju cenenrala u drugom startanju automatski mjenja smjer. Peobaj pregledati sve mwhanicke komponente da nisu ostecene i da su dobro postavljanje ili jednostavno taj krajnji pomakni jos malo.
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Da, ispricavam se sta nisam napisa jako bitnu stvar... Motor je na 12V i male je snage, zice dovoda struje su mu 1,5mm^2 tako da... Da se radi o mehanickoj inerciji motora to bi se stalno desavalo, a motor je dosta slab, inace cim mu se prekine dovod struje on momentalno stane, osim 1 od doslovno 30,40 puta kad preleti jos pola milimetra mikroprekidac i onda ga kontrolna elektronika baci u gresku i ne moze gore ni dolje dok se ne resetira sve. Radi se o vratascima bow thrustera na brodu. http://www.quicknauticalequipment.com/r ... Rev08B.pdf
na strani 11 mozete vidit taj aktuator sa granicnim prekidacima. Mozes li mi molim te objasnit Pedja kako mislis spojit u kratko izvode motora? Motor je sa cetkicama, imam samo +i- koji se okrecu ovisno je li smjer zatvaranje ili otvaranje. To sa oprugama je super ideja, samo u kucistu mehanizma jednostavno nema mjesta za ugurat a kamoli fiksirat ikakvu oprugu... Nego sad mi cak i pada napamet kad ste spomenili da je moguce da relej lijepi kontakte... Samo se to toliko ritko desi i traje doslovno toliko kratko da ne znam uopce kako bi moga registrirat i ispitat da li se bas to desava, u pitanju je doslovno milisekunda... Jedino da probam ovo sta je black reka, mozda spojit diodu paralelno da vidim je li svitli i dalje kad bi relej triba prekinit, samo to je toliko mali interval da uopce ne znam ocu li moc registrirat to ovako na oko...
na strani 11 mozete vidit taj aktuator sa granicnim prekidacima. Mozes li mi molim te objasnit Pedja kako mislis spojit u kratko izvode motora? Motor je sa cetkicama, imam samo +i- koji se okrecu ovisno je li smjer zatvaranje ili otvaranje. To sa oprugama je super ideja, samo u kucistu mehanizma jednostavno nema mjesta za ugurat a kamoli fiksirat ikakvu oprugu... Nego sad mi cak i pada napamet kad ste spomenili da je moguce da relej lijepi kontakte... Samo se to toliko ritko desi i traje doslovno toliko kratko da ne znam uopce kako bi moga registrirat i ispitat da li se bas to desava, u pitanju je doslovno milisekunda... Jedino da probam ovo sta je black reka, mozda spojit diodu paralelno da vidim je li svitli i dalje kad bi relej triba prekinit, samo to je toliko mali interval da uopce ne znam ocu li moc registrirat to ovako na oko...
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Jednostavno nemoj se ni truditi ispitivati, zameni ta 2 releja...
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Mislim da se ta greška nije pojavila odmah nakon montaže, što znači da se nešto pokvarilo u međuvremenu. Jedino što se moglo "pokvariti" na opisani način su kontakti na relejima, jer to ipak radi na moru. Koliko vidim tu su dva releja, jedan uključuje i isključuje napon, a drugi mijenja smjer okretanja. Na onom što uključuje napon, trebali bi biti mirni kontakti spojeni zajedno, i to bi trebalo zakočiti motor nakon što relej izgubi napon. Kako je inducirani napon s motora relativno mali, najmanji sloj oksida na kontaktima će spriječiti prolaz struji a napon na motoru neće biti dovoljan da "probije" taj sloj, pa će se ponekad motor zbog inercije nastaviti vrtiti.
Ja se ne bih puno mislio, zamijenio bi oba releja ili bi u najgorem slučaju, očistio kontakte na releju koji pali motor.
Ja se ne bih puno mislio, zamijenio bi oba releja ili bi u najgorem slučaju, očistio kontakte na releju koji pali motor.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Super ste hvala , aj probam pa javim rezultate... Kukinjos po cemu si skuzija da 2 releja rade na taj princip? Nema nigdi sheme kako su spojeni u manualu? Jer meni se cini kad aktuator ide dolje da radi jedan relej samo, a kad ide gori da radi samo drugi? Jesi gleda nesto drugo ili ovu shemu na strani 31, radi se o ovome motoru sta pokrice "linear actuator"? Jer radi se o njoj, taj dio elektronike mi je bitan, ovaj povise za paljenje thrustera mi ne igra, tu je sve ok... Samo ovaj aktuator zajebaje a ja ne vidim nigdi shemu ovih spojeva sta ti kazes pa me cisto zanima zasto to mislis, je li meni promaklo sta?
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Obično se radi na takav način, jedan relej je za smjer i okreće plus i minus, a drugi je za pali - gasi. Moguće je da su ovi u Quick-u napravili i da je svaki relej za svoj smjer, ko će znati, ali u bilo kojem slučaju na jednom od releja moraju bit premošteni mirni kontakti kako bi funkcija kočenja radila. Uslikaj elektroniku s gornje i donje strane, pa će nam svima biti jasnijeGTI_16V wrote:Kukinjos po cemu si skuzija da 2 releja rade na taj princip?
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Ja sam nekoliko puta to radio, i svaki put pravio da je jedan smer jedan relej... A i koliko sam video na centralnim zakljucavanjima je tako.
Re: Aktuator sa elektromotorom problem
Rijeseno, zamijenjeni releji i dosad nikakvih problema... P.s. svaki relej je za svoj smjer