Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Projekti naših članova foruma koji su još uvijek u fazi izrade.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
yt1nvs
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 286
Joined: 30-03-2009, 16:54

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by yt1nvs »

@Black

ako vec koristis Arduino treba videti da li on ima HPWM (ja radim sa PIC MCU) ako ima onda za Boost up ti ne treba taj 555 jer onda generises PWM iz MCU i mozes ga ON ili OFF kad treba.
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

pedja089 wrote:Opet ti fly back.... Feedback, ili ti po naski povratna sprega.
Tiristor naopako montiran, nece da valja. Montiran pre diode, nece da valja...
Dioda antiparalelno bobini nije losa ideja. Tako da je ubaci.
33mA je premalo za mosfet pri toj struji. Za to ti treba bar par stotina mA, pogotovo jer ti insistiras na visim frekfencijama. Ja bi ganjao neki drajver od barem amper dva. Tako da ti mosfet sto manje vremena provodi u linearnom rezimu.
Arduino jako upitna stvar. Jer se tajming meri u ns, a sa gomilom smeca iza pozadine koju radi u loop funkciji tolika preciznost pada u vodu.
Mozda ti ovo pomogne
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
Ovo okidanje direktno sa pickup na 12stepeni uopste nije losa ideja, u slucaju da crkne mcu ili nesto...
Evo kako sam ja resio na picu stepup konverter:
Untitled.png
Zadan je max PWM signal na 70%. PWM je podesen tako da ga gasi komparator. Jedan ulaz komparatora je Vfb, drugi ulaz je interni 5bit DAC, tako da mogu menjati izlazni napon iz koda po zelji. Zbog zadavanja pwm-a na odredjenu max vrednost sa fiksnim ulaznim naponom(5V sa usb-a) ogranicio sam i max izlaznu snagu(za napone vece od 5V).
Konkretno u ovom slucaju bilo je potrebno oko 40V 30mA. Tako da je mosfet mogao ici bez nekog jaceg drajvera.
Sa seme je obrisana gomila kondezatora oko PIC-a radi preglednosti. Bas kao sto si i sam rekao pola uredjaja ti je zablokiralo kada si ukljucio, tako da moras dobro obratiti paznju raspored vodova kroz koje tece visoka struja. Jedan krug je napajanje kalem tranzistor masa na napajanje. Drugi je napajanje kalem dioda kondezator bobina masa, treci krug je tiristor kondezator bobina.
Ni u jednoj od ovih petlji ne sme da ti se nadje MCU.
Valjda sam ti bar malo pomogao... Honda NSR je imala CDI resen sa PIC-em.
EDIT: Laf bio brzi, i da se nadovezem, prepunjavanje kondezatora je jako bitna stvar. Jer on ce se za 1,5mS napuniti na 300v, ali sta kada su obrtaji mali ispod 1000 obrtaja, tada ide impuls svakih 15mS ili koliko vec, pa ce se kondezator moci napuniti na puno vise od 300V.
EDIT2:
Razlicite su bobine za 12V i za 300V cdi...
Ma u zurbi pisem i crtam sheme zato pravim greske znam da je feed back i da tiristor ide naopako posle diode.
Mosfet hocu gasit sa driverom TLP250
Nego pitam jel za tiristor dovoljno 33 mA.

Vidio sam tu stranicu tu sam dobio i ideju.

Da na takav sličan fazon kao što si predstavio sam ja prvi put razmisljao ali kao sto sam rekao nije arduino toliko brz pa cu tu voltazu fiksirat i pazit pasivnim komponentama.

Sto se tice njegove brzine s onim programom sto je maki slozio za mjerenje impulsa i sa direktnim upravljanjem portova za ovu funkciju bi mu to trebao biti maciji kasalj. Ako ipak padne prebacujem se na pic...

Kod mene je honda CRM isti cdi kao za NSR samo druga postavka paljena i radi na 12 V a NSR na HV zavojnicu.

@Lafe evo peđa je vec odgovorio pa ja nemam šta puno za nadodat. Znam i za to TCI paljenje, malo veći otpor bobine 12 V i udri. Sad neznam dali nova auta sa oni pencil coil koriste TCI ili CDI. Znam samo da su TCI paljenja imali ogromne bobine naspram CDI

@yt1nvs
Hocu da sto vise rasteretim arduino pa to mi nije igralo ulogu. Ali ako se u ovom prvom testu pokaze dobar onda bi drage volje sklonio koju komponentu
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

Kakva dioda antiparalelno?
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1242
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by LAF »

Kao sto se vidi kondenzator se puni kroz primar bobine, da nebi doslo do dvostruke varnice (u nevrijeme)
primar bobine se sentira diodom sa katodom na masi. Kod praznjenja kroz tiristor kondenzatora
dioda ne smeta.
------
Klasicna bobina ima prenosni odnos 1:40 i kod indukovanog napona na bobini od 200-250V kod prekida
struje, platinama, nekim poluprovodnikom nebitno, na svjecice dolazi napon od 8-10kV, i kod
probojnog napona 3kV/mm dolazi do sigurnog paljenja smjese u cilindru-cilindrima.-
Kod TCI zbog napona saturacije i manjeg napona na primaru bobine u trenutku vodjenja
tranzistora, prenosni odnos bobine je povecan na 1:80 dok je kod BMW vozila taj odnos 1:120,
naravno koja imaju TCI u koji je implementiran limiter obrtaja. Samim tim je i napon na svjecicama
povecan, iako je primarni indukovani napon bobine, zbog saturacije tranzistora manji.-
------
Kod CDI na bobinu se odmah dovodi napon reda 300-400V i koristeci prenosni odnos bobine,
napon na svecici-svjecicama je veci, a time i energija paljenja. Postoji citav niz fora i fazona
sa visokonaponskim kablovima-grafitnim ili vjestacki dodavanim otporima u onim kapicama
na svjecicama da izbijanje-praznjenje kroz svjecicu bude duze i tim dodje do totalnog izgaranja
smjese u cilindru, samim tim povecanja snage i ekonomicnosti motora.-
Motori, iako nazvani eksplozivni, ne sagorjevaju smjesu prvom iskrom pa se nekad koristi i dupla varnica,
ali to za drugo mjesto. Vrlo bitna je karakteristika uspostavljanja i trajanja iskre koja mora vremenski
biti sinhronizovana sa rezimom rada motora-mali i veliki broj obrtaja, i tu se uplice ugao predpaljenja
smjese-ali to vise nije elektronika.-
pOz
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

LAF wrote:K[*]ao sto se vidi kondenzator se puni kroz primar bobine, da nebi doslo do dvostruke varnice (u nevrijeme)
primar bobine se sentira diodom sa katodom na masi. Kod praznjenja kroz tiristor kondenzatora
dioda ne smeta.[*]
------
Klasicna bobina ima prenosni odnos 1:40 i kod indukovanog napona na bobini od 200-250V kod prekida
struje, platinama, nekim poluprovodnikom nebitno, na svjecice dolazi napon od 8-10kV, i kod
probojnog napona 3kV/mm dolazi do sigurnog paljenja smjese u cilindru-cilindrima.-
Kod TCI zbog napona saturacije i manjeg napona na primaru bobine u trenutku vodjenja
tranzistora, prenosni odnos bobine je povecan na 1:80 dok je kod BMW vozila taj odnos 1:120,
naravno koja imaju TCI u koji je implementiran limiter obrtaja. Samim tim je i napon na svjecicama
povecan, iako je primarni indukovani napon bobine, zbog saturacije tranzistora manji.-
------
Kod CDI na bobinu se odmah dovodi napon reda 300-400V i koristeci prenosni odnos bobine,
napon na svecici-svjecicama je veci, a time i energija paljenja. Postoji citav niz fora i fazona
sa visokonaponskim kablovima-grafitnim ili vjestacki dodavanim otporima u onim kapicama
na svjecicama da izbijanje-praznjenje kroz svjecicu bude duze i tim dodje do totalnog izgaranja
smjese u cilindru, samim tim povecanja snage i ekonomicnosti motora.-
Motori, iako nazvani eksplozivni, ne sagorjevaju smjesu prvom iskrom pa se nekad koristi i dupla varnica,
ali to za drugo mjesto. Vrlo bitna je karakteristika uspostavljanja i trajanja iskre koja mora vremenski
biti sinhronizovana sa rezimom rada motora-mali i veliki broj obrtaja, i tu se uplice ugao predpaljenja
smjese-ali to vise nije elektronika.-
pOz
Za koju shemu prisas, skinuo sam ovu bore i bome ce mi trebat neko vrijeme da upratim sta za sta sluzi. Shvaćam okvirno princip ali ne i ulogu svake komponente.

Mogu reć lijepo srocen post i hvala na novim informacijama :) :)

Vidis mislio sam da je otpornik u svjecici/kapi svjece sluzi da se ne stvori prebrzo praznjenje pa da ne crkne bobina ili nešto prije nje. Al mi nije palo napamet da je to zbog duze iskre

Zasto onda ne stavit jos veci otpornik a povecat snagu na bobini da se dobije duže trajanje iskre kao u TCI
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

To za trajanje varnice nisam ni ja znao...
Ovo gledas?
http://www.bas.plumts.com/elekt-paljenje.pdf
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

Da na tu shemu mislim trebat ce mi malo vremena da je proučim pa da je mogu komentirat/pitat
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

Prvo paljenje je TCi, drugo je CDI. Ako ti je to od pomoci. Ako sam je ja dobro shvatio.
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

Da malo je jasnije sada ;) a za čega služi zavojnica iznad tiristora i otpornik paralelno njoj?

I šta si mislio pod onim da moram pazit na tri kruga gdje teče visoka struja?
Znam da se tu neamje nač MCU ali kako da znam kuda tece i kako da ih izoliram?
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

Ne trebas ih izolovati. Treba da budu mase u zvezdu vezane, pogledaj ploce za borina pojacala.
Otpornik, manje vise, da prigusi oscilacije. Kalem verovatno da bi varnica trajala duze. Jer ce donekle ograniciti struju...
EDIT:
Ili mozda da bi se videla manja brzina promene napona na tiristoru, jer tiristor zna da provede ako se prekoraci dV/dt.
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1242
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by LAF »

Paralelni L i R u anodi tiristora je radi eventualija-nezeljenih oscilacija. Platine dok su spojene, provodan je i IRF460 koji paralelno bobini spaja diodu isprecava pojavu varnice kad nije pozeljna.
Kod malih obrtaja, ako tiristor uspije isprazniti kondenzatore do odredjenog napona, pogledaj
one zener diode u jednom ulazu 4093 , iako su platine otvorene, proradi pretvarac i puni kondenzatore
kroz bobinu i izaziva duplu varnicu.
Moje ispitivanje oko akumulatora, iz razloga sto se na motorkotace ugradjuju akumulatori malog
kapaciteta je zbog tipa pretvaraca. Iz same debljine zice primara ovog trafoa vidljivo da je snaga koju crpi iz
akumulatora maltene zanemariva , oko 3A u spicu pa bi na motoru legao "ko budali šamar"
Onaj pominjani buck tegli masala struje, preko 20A, pa i instalaciju treba adekvatno dimenzionisati
i osmisliti.
Za ovaj pretvarac feritni trafo ima u svakom AT ili ATX napajanju i to onim najmanje snage. Sva tamo upotri-
jebljena jezgra rade na ovih priblizno 30kHz na koliko radi trafo u ovom puspul pretvaracu.
Broj navojaka ne treba mijenjati.-
pOz
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

LAF wrote: ...iako su platine otvorene, proradi pretvarac i puni kondenzatore
kroz bobinu i izaziva duplu varnicu...
Nije mi jasno kako kad su otvorene puni se kondezator???
Na pinu 3 od 4093 mora biti nula. Da bi tu bila nula pin 1 i pin 2 moraju biti na 1. Zanemarimo pin 1, on je za regulaciju izlaznog napona na nekih 170V.
Pin 2 otpornik vuce na log 1. Da bi se na njemu pojavila log 1 uslov je da pin 4 4093 bude logicka 1 i da protekne vreme odredjeno RC konstantom. Samim tim pin 4 i pin 5 moraju biti na log nuli, tj da su platine zatvorene.
Edit ili platine otvorene znaci da provode zatvorene da ne provode :?:
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

Da peda tako sam i mislio u zvijezdu GND da ne vuce 'jedno preko drugog' nazovimo tako.

Samo LAF-e kako mislis da ce ovaj sistem vuc 20A?
Kondezator treba napunit sa 90mJ svaki okretaj. Pri 1000 okt to je 60000 puta u satu ili 1.5W
Pri 10000 rpm 15W
A za te instant povlacenja prije zavojnice ima 4700uF(ili veci) tako da ne vuce veliku struju kroz instalaciju motora
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

Nije poenta da kondezator bude toliko velik, vec da ESR mali.
A ja sam definitivno negde omanuo kad sam rekao da je napajanje 500W :oops:
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

I meni se čini ti je pobjegla koja nula :D :D

Trebao bi trazit neke specialne kondezatore? Koliko mali ESR?
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7877
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by pedja089 »

Sto manji. Ne trebaju specijalni, ali nekoliko istih elektrolita je bolje nego jedan veci. I na duge staze pogotovo.
100nF, 10nF, 1nF u paraleli, i to kroz njih da se zatvori sto manja petlja. Petlja je kad krenes od jedne nozice kondezatora kroz komponente gde tece velika struja, pa do druge nozice.
Isto takva grupa pored mikrokontrolera. Napajanje za mikrokontroler bi trebao ici kroz RC filter, po meni je on najbolji, iako nije najefikasniji...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

neznam jesi obratio pažnju na regulator u shemi koju sam postavio
https://s4.postimg.cc/b09s594p9/prva_verzija.png

PCB crtam na mobitelu, program je full zgodan (PCB droid) pa kad složim sve izbacit ću je.

Testirao sam arduino i kao što se i rekli nije za ove funkcije. Možda bi se i mogao programirat ali mi je iskreno preko glave traženja rješenja i zaobilaženja onoga što je u sam program ugrađeno, a druga stvar što me nervira što za ovako male stvari zauzima puno prostora. Tako da ću se probat okušati sa PIC-om...
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1242
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by LAF »

Ako je indukovana elektromotorna sila u zavojnici data obrascem e=-L x delta I/delta T, gdje je
e= potrebnih 400V L=3,3uH kako si predvidio, delta T vrijeme u sekundama (ne racuna se period ponavljanja
nego stvarno vrijeme tranzicije-prekida struje, znak minus ispred L znaci samo da je indukovana
elektromotorna sila suprotnog predznaka od uzroka nastanka struje-pokusaj izracunati strujni spic-maksimum
koji mora postojati da bi indukovani napon bio 400V, ili 300, svejedno koju vrijednost ces upotrijebiti.-
pOz
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by Black »

Black wrote: ''Prema općem zakonu indukcije,veličina inducirane EMS u svitku ovisi o broju zavoja svitka i o brzini promjene magnetskog toka kroz taj svitak. formula E=L*I/t E=EMS(V)
Već sam to spominjao ali onda mi se ne uklapa u onu drugu formulu i struja izađe u tri cifre
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1242
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Boost up DC/DC i CDI sistem paljenja

Post by LAF »

Zbog toga to i potenciram, 3,3uH je isuvise malo za toliki indukovani napon, struja raste do besvjesti, iako srednja potrosnja kroz v rijeme sidje u neke normalne okvire. Induktivnost primara bobine se mjeri u Henrijima
i ima samoindukciju oko 200-250V.-
pOz
Post Reply