kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog ?
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa mislim da bi dr Sead ili dr Miša rekli da se ustvari odvija proces desulfatizacije
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
I to najvjerojatnije prve čelije; na koju te stalno upućujem; ali ti prizivaš Titapa mislim da bi dr Sead ili dr Miša rekli da se ustvari odvija proces desulfatizacije
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
vidiš da je imalo efekta
da si progovorio
da si progovorio
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Daklem možemo se složiti da je istina što svi ovdje uporno tvrdimo da je akumulator mrtav!
Da li ćeš ga ti uspjeti probuditi iz mrtvih to ćeš nam ti za par dana reći
Glede desulfatizacije i povećanog napona punjenja da se dobije potrebna struja...se radi zbog toga što klasični punjači sa klasičnim transformatorom imaju prevelik izlazni otpor i ne mogu držati struju punjenja do zadnjeg volta...pa je stoga Sead pribjegao dizanju napona punjenja da bi mogao dobiti struju od 2A (ili koliko već spominje)
Zato su bolji punjači sa switch tehnologijom npr. prerađeno napajanje od kompjutera jer imaju više paralelno motanih žica u sekundaru i kratke su žice (zbog switch tehnologije) pa je izlazni otpor reda 0.01 ohm i mogu držati struju punjenja do zadnja 0.2 ili 0.3V pa bilo dovoljno 14.7V ..tako da se punjenjem takvim punjačem odmah uradi i postupak desulfatizacije...
Da li ćeš ga ti uspjeti probuditi iz mrtvih to ćeš nam ti za par dana reći
Glede desulfatizacije i povećanog napona punjenja da se dobije potrebna struja...se radi zbog toga što klasični punjači sa klasičnim transformatorom imaju prevelik izlazni otpor i ne mogu držati struju punjenja do zadnjeg volta...pa je stoga Sead pribjegao dizanju napona punjenja da bi mogao dobiti struju od 2A (ili koliko već spominje)
Zato su bolji punjači sa switch tehnologijom npr. prerađeno napajanje od kompjutera jer imaju više paralelno motanih žica u sekundaru i kratke su žice (zbog switch tehnologije) pa je izlazni otpor reda 0.01 ohm i mogu držati struju punjenja do zadnja 0.2 ili 0.3V pa bilo dovoljno 14.7V ..tako da se punjenjem takvim punjačem odmah uradi i postupak desulfatizacije...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ne znam koji put ponavljam
ako je mrtav, kako je tester izbacio nalaz
ISPRAVAN - NAPUNITI
novo mjerenje
1,8 A
16,4 v
ako je mrtav, kako je tester izbacio nalaz
ISPRAVAN - NAPUNITI
novo mjerenje
1,8 A
16,4 v
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Taj tester je samo lijepo upakovani voltmetar sa slikovitim ispisom na papiru iliti u prijevodu "govno na papiru"
Očito je mjerio samo napon bez opterećenja akumulatora! Tj 100% sam siguran da je tako jer da se optereti akumulator sa 50tak Ampera ili više (ko oni pravi testeri sa spiralom/harmonikom od debele žice) napon bi u trenutku testiranja pao na puno manje od onih 12.7V ili 12.2V koliko ti je na tom papiru iz drek testera!
Očito je mjerio samo napon bez opterećenja akumulatora! Tj 100% sam siguran da je tako jer da se optereti akumulator sa 50tak Ampera ili više (ko oni pravi testeri sa spiralom/harmonikom od debele žice) napon bi u trenutku testiranja pao na puno manje od onih 12.7V ili 12.2V koliko ti je na tom papiru iz drek testera!
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
tester je tako opteretio i izvukao aku da nisam mogo upalit auto 5 minuta poslije testa kad sam htio izaći iz servisa !!!
ipak je izmjerio i startnu struju ako nisi zamjetio
nego dokle će ova struja rast
da neću ujutro zateć eksplodiran aku
ajmo stručnjaci ujutro u 7 sati koju amperažu i voltažu treba da očekujem da izmjerim
ipak je izmjerio i startnu struju ako nisi zamjetio
nego dokle će ova struja rast
da neću ujutro zateć eksplodiran aku
ajmo stručnjaci ujutro u 7 sati koju amperažu i voltažu treba da očekujem da izmjerim
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Dobro, ajd pretjero sam sa kritikom testera, vjerojatno valja. Ali opet ti on ne može reći zašto ti se za par dana izgubi kapacitet?
Jesi probao napuniti akumulator, pa skinuti klemu do sutra dan..možda stvarno negdje auto izvuče struju...možda je alnaser u banani pa previše struje vuče, čahure se izlizale pa zaglavi rotor...a uporno kriviš akumulator
Jesi probao napuniti akumulator, pa skinuti klemu do sutra dan..možda stvarno negdje auto izvuče struju...možda je alnaser u banani pa previše struje vuče, čahure se izlizale pa zaglavi rotor...a uporno kriviš akumulator
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ma ne vjerujem, auto je staro 5 godina, redovno održavan, inače golf 6
osim toga ubacim drugi njegov aku Baner i on se ne isprazni tako brzo, e sad možda je u boljem stanju iako je star 5 godina a ja mislio da će biti bolja Topla jer joj je 4 godine.....
ostajem pri konstataciji da ga jednostavno nijednom nisam dobro ni napunio
ne znam da li čitaš sve postove, ali tek sinoć sam mjerenjem (zato sam i htio ugradit onaj hepek A/V meter) utvrdio da ovaj moj punjač praktično slabo puni, iako je zadano na potenciometru 4A on puni tek sa slabih 0,8 A, znači i ranije kad sam punio za cijelo veče od 12 sati on nije napunio ni 5 A (jer je punio sa samo 0,8 do 0,4 A koliko sam jutros izmjerio) a vjerovatno minimalno ovom aku je treba/la dopuna od 15 A i u tom grmu leži zeko....po meni
ako večeras bude punio sa 2A to bi tek sad moglo da bude ok
osim toga ubacim drugi njegov aku Baner i on se ne isprazni tako brzo, e sad možda je u boljem stanju iako je star 5 godina a ja mislio da će biti bolja Topla jer joj je 4 godine.....
ostajem pri konstataciji da ga jednostavno nijednom nisam dobro ni napunio
ne znam da li čitaš sve postove, ali tek sinoć sam mjerenjem (zato sam i htio ugradit onaj hepek A/V meter) utvrdio da ovaj moj punjač praktično slabo puni, iako je zadano na potenciometru 4A on puni tek sa slabih 0,8 A, znači i ranije kad sam punio za cijelo veče od 12 sati on nije napunio ni 5 A (jer je punio sa samo 0,8 do 0,4 A koliko sam jutros izmjerio) a vjerovatno minimalno ovom aku je treba/la dopuna od 15 A i u tom grmu leži zeko....po meni
ako večeras bude punio sa 2A to bi tek sad moglo da bude ok
Last edited by kulin ban on 24-12-2015, 22:29, edited 1 time in total.
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ovo je kod tvog punjača problem..da se ne ponavljam...
http://www.njuskalo.hr/ostala-autooprem ... s-10450507
oglas je istekao ali to je prvi link na koji sam naletio...čisto da vidiš kako izgleda!
edit:
cijena im je bila 149kn iliti 21€
Kupi ovakav punjač...u lidlu ih periodično ima i nemaš brige...Feko wrote:...
Glede desulfatizacije i povećanog napona punjenja da se dobije potrebna struja...se radi zbog toga što klasični punjači sa klasičnim transformatorom imaju prevelik izlazni otpor i ne mogu držati struju punjenja do zadnjeg volta...pa je stoga Sead pribjegao dizanju napona punjenja da bi mogao dobiti struju od 2A (ili koliko već spominje)
Zato su bolji punjači sa switch tehnologijom npr. prerađeno napajanje od kompjutera jer imaju više paralelno motanih žica u sekundaru i kratke su žice (zbog switch tehnologije) pa je izlazni otpor reda 0.01 ohm i mogu držati struju punjenja do zadnja 0.2 ili 0.3V pa bilo dovoljno 14.7V ..tako da se punjenjem takvim punjačem odmah uradi i postupak desulfatizacije...
http://www.njuskalo.hr/ostala-autooprem ... s-10450507
oglas je istekao ali to je prvi link na koji sam naletio...čisto da vidiš kako izgleda!
edit:
cijena im je bila 149kn iliti 21€
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
he, sad bi ti dr Mišo reko da uopšte ne voli "pametne" punjače jer kad je aku loš i ima velik otpor brzo nabije visok napon i on "misli" da je aku napunjen te brzo ISKLJUČI punjenje i gotova stvar, znači praktički je glup
ima o tome tema na blogu Miše ako pronađem postavim link, ali mi je ostalo u glavi kao dokaz da sam čitao blogove i tematiku iako bob4 misli da nisam....ušutio se opet
edit:
našo link na njegovom blogu
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... e.html?m=1
ima o tome tema na blogu Miše ako pronađem postavim link, ali mi je ostalo u glavi kao dokaz da sam čitao blogove i tematiku iako bob4 misli da nisam....ušutio se opet
edit:
našo link na njegovom blogu
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... e.html?m=1
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Da, ali opet ponavljam da je poanta u izlaznom unutarnjem otporu punjača!
Klasični ima transformator koji ima puno zavoja sekundara, i takav sekundar ima otpor od par ohma i on ne može držati struju punjenja do par zadnjih mV. Zato takvi punjači mogu napuniti 50-60% akumulator...pa se onda pribjegava tom dizanju napona da se dobije struja punjenja.
Switch ispravljači/punjači imaju izlazni unutarnji otpor reda 0.1V ili 0.2V i mogu isporučiti struju do zadnjeg mV. U tome je poanta!
A pametno punjenje je samo način mjerenja i upravljanja...a velika razlika je jel je ono ugrađeno u punjač sa klasičnim EI transformatorom ili u ovakav switch kakav sam ti preporučio.
edit:
Gle šta se navodi...pa nije to valjda mrtvo slovo na papiru:
Punjač ima 4 funkcije punjenja, oživljavanje mrtvih baterija i održavanje napona (impulsno punjenje).
Inteligentno upravljanje mikroprocesorom s programom za dijagnozu i kontroliranim postupkom punjenja
Za sve akumulatorske baterije za auto i motocikl sa 6 V ili 12 V i 1,2 - 120 Ah-kapaciteta
Klasični ima transformator koji ima puno zavoja sekundara, i takav sekundar ima otpor od par ohma i on ne može držati struju punjenja do par zadnjih mV. Zato takvi punjači mogu napuniti 50-60% akumulator...pa se onda pribjegava tom dizanju napona da se dobije struja punjenja.
Switch ispravljači/punjači imaju izlazni unutarnji otpor reda 0.1V ili 0.2V i mogu isporučiti struju do zadnjeg mV. U tome je poanta!
A pametno punjenje je samo način mjerenja i upravljanja...a velika razlika je jel je ono ugrađeno u punjač sa klasičnim EI transformatorom ili u ovakav switch kakav sam ti preporučio.
edit:
Gle šta se navodi...pa nije to valjda mrtvo slovo na papiru:
Punjač ima 4 funkcije punjenja, oživljavanje mrtvih baterija i održavanje napona (impulsno punjenje).
Inteligentno upravljanje mikroprocesorom s programom za dijagnozu i kontroliranim postupkom punjenja
Za sve akumulatorske baterije za auto i motocikl sa 6 V ili 12 V i 1,2 - 120 Ah-kapaciteta
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
23:05
1,9A
16,4 v
prognoza kakvo ce ujutro biti mjerenje ???
odo sad spavat, koga jebe nek i eksplodira libo me tuki
1,9A
16,4 v
prognoza kakvo ce ujutro biti mjerenje ???
odo sad spavat, koga jebe nek i eksplodira libo me tuki
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Zar nije jednostavnije staviti akumulator u auto , provozati se i eto napunjen kako treba ?
Kakva korist od nadopunjavanja po preporuci ovih koji su radili dijagnozu kad nakon dopunjavanja aku vračamo u auto u kojem su uvjeto kao i prije nošenja na ispitivanje , znači napon 14.5. , struje koliko treba itd?
Čemu ga puniti na 16 V kad buden nakon upaljenih svjetli vrlo brzo napon na vijednosti napona alternatora ?
Ima smisla ako se radi o skladištenju akumulatora na duži rok , ali u vozilu koje svaki dan vozi sigurno nema .
Kakva korist od nadopunjavanja po preporuci ovih koji su radili dijagnozu kad nakon dopunjavanja aku vračamo u auto u kojem su uvjeto kao i prije nošenja na ispitivanje , znači napon 14.5. , struje koliko treba itd?
Čemu ga puniti na 16 V kad buden nakon upaljenih svjetli vrlo brzo napon na vijednosti napona alternatora ?
Ima smisla ako se radi o skladištenju akumulatora na duži rok , ali u vozilu koje svaki dan vozi sigurno nema .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
tanak li si sa ovom tematikom ??
pa čitaj bar i uči ??
ništa od jutrošnjeg mjerenja, otac se "napravio pametan" i prije mene isključio iz struje vidio valjda nešto ključa
a baš me interesovalo kakvo bi jutros bilo mjerenje
pa čitaj bar i uči ??
ništa od jutrošnjeg mjerenja, otac se "napravio pametan" i prije mene isključio iz struje vidio valjda nešto ključa
a baš me interesovalo kakvo bi jutros bilo mjerenje
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
aj boga ti ti si sad pun blogova , pa znaš najbolje .još budeš i jaje znas snjest jer si pročitao na blogu
Kroz nekoliko postova provlačiš da si pojačao struju punjenja , čak si i skalu na punjaču predefinirao .
Na punjaču ne reguliraš struju nego napon , to je bitna razlika .
Kroz nekoliko postova provlačiš da si pojačao struju punjenja , čak si i skalu na punjaču predefinirao .
Na punjaču ne reguliraš struju nego napon , to je bitna razlika .
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ma šta kažeš
jel vidiš da piše ispod potenciometra
CURRENT ADJUST
i uostalom kako onda sinoć kad postavim na 7 puni sa 1,3 A
a kad smanjim na 6 puni sa 0,8 A
a napon ostaje 16,4 v
btw, skala je bila netačna, totalno neodgovarajuća i nepodešena stvarno prema potenciometru, jasno se vidi ko dan...ko želi da vidi
jel vidiš da piše ispod potenciometra
CURRENT ADJUST
i uostalom kako onda sinoć kad postavim na 7 puni sa 1,3 A
a kad smanjim na 6 puni sa 0,8 A
a napon ostaje 16,4 v
btw, skala je bila netačna, totalno neodgovarajuća i nepodešena stvarno prema potenciometru, jasno se vidi ko dan...ko želi da vidi
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Kule, ako se taj punjač sastoji samo od: trafo sa više izvoda, gretz, preklopnik, ( elko najvjerojatnije nema) onda su u pravu većina onih koji ti govore da mijenjas izlazni napon punjaca.
Last edited by bob4 on 25-12-2015, 08:53, edited 3 times in total.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ovo je tvoj citat s stranice 3 , jasno se vidi da nemaš blage veze o punjačimakulin ban wrote:nema opcije regulisanja napona !!!!!! nažalost
to imaju samo najbolji punjači
povuče sam kolko hoće
samo jačine struje a i to je dobro s obzirom da je samo 20 €
kako več sigurno znaš jer si "blogao" aku. se puni konstatnom strujom ili konstantim naponom .
Konstatnom strujom je bolje ali je punjač kopliciraniji i skuplje izvedbe . Čak je i u auta punjenje konstantnim naponom radi jednostavnosti i cijene sustava .Tako da nema šanse da ovo tvoje kino ima strujnu regulaciju , i da ima imalo bi i naponsku jer bi dodatak naponske regulacije bio par dolarcenti skuplji .
No vratimo se temi
Ako ti ne vjeruješ da je tvoj potenciometar naponska regulacija uzmi multimetar , stavi ga na štipaljke punjača i vrti potenciometar , ako napon raste ispričaj se meni , ako ne raste ja se budem ispričao tebi , vrlo jednostavno i jasno ( akumulator pri mjerenju ne smije biti priključen ) .
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Skala je vjerojatno točna a ti ono najbitnije ne razumiješ što se struje tiče a to je da ti potrošač sam povuče struje koliko mu je potrebno. Zbog toga dižete napon da bi dobio koji Amper više.kulin ban wrote:...
btw, skala je bila netačna, totalno neodgovarajuća i nepodešena stvarno prema potenciometru, jasno se vidi ko dan...ko želi da vidi
Kad bi kratko spojio izlaz onda bi ti pokazao struju kratkog spoja tj. toliko koliko si potenciometrom ili preklopnikom podesio!
Evo ti primjer:
Ako staviš struju na 8A i na izlazne kleme/krokodilke spojiš sijalicu od prednjeg fara od 55W, koliko će ona struje povući? Dakle đaba što si ti stavio preklopnik na 8A ona će povući nekih 4.5A na 12V.
(struja=snaga/napon)
Isto tako ti je i sa akumulatorom...dok je prazan povuće veću struju...kako se puni struja pada bez obzira jel ti je preklopnik za struju na maksimumu.