kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog ?
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa radi on, samo što "lažira" a suštinski meni ne treba jače od 2A jer je aku 45 Ah a svi preporučuju da je bolje punjenje slabijom strujom, odnosno sa 1/20 kapaciteta a to je oko 2A
samo što ovaj nije punio eto ni sa 0,4 A
dakle probat ću pojačat večeras na 6-7 podiok na potenciometru
da vidim sa koliko će onda puniti
samo što ovaj nije punio eto ni sa 0,4 A
dakle probat ću pojačat večeras na 6-7 podiok na potenciometru
da vidim sa koliko će onda puniti
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
pa ako imaš unimer nije teško izmjeriti i struju i napon punjenja .....
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ne pratiš temu ??
pa mjerio sam http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... 20#p152609
inače ovaj je punjač u pitanju, samo što je analogni ampermetar otišo, nije ni valjo, pokušo sam ugradit digitalni A/V meter _ druga tema (za sada ništa) pa sam našo privremeno rješenje (slika na linku iznad)
http://www.aliexpress.com/store/product ... 44890.html
pa mjerio sam http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... 20#p152609
inače ovaj je punjač u pitanju, samo što je analogni ampermetar otišo, nije ni valjo, pokušo sam ugradit digitalni A/V meter _ druga tema (za sada ništa) pa sam našo privremeno rješenje (slika na linku iznad)
http://www.aliexpress.com/store/product ... 44890.html
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Ako tebi pri 16v na punjacu struja punjenja bude samo oko 1A,onda je unutrasnji otpor akumulatora preveliki ,sto znaci CRKO JE,BACI GA
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ko će više znat
drugi misle obratno od tebe
drugi misle obratno od tebe
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
postavi preklopnik na 12V . namesti na max struju .... i onda izmeri koliki napon je na štipaljkama kada je neopterecen a kojiki je kada je opterecen . a to što sam ti napisao o merenju , nisi shvatio .... izmeri kojom strujom se puni akumulator kada je napon namešten na 12V a kojom kada je napon namešten na 14V ...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
nema opcije regulisanja napona !!!!!! nažalost
to imaju samo najbolji punjači
povuče sam kolko hoće
samo jačine struje a i to je dobro s obzirom da je samo 20 €
to imaju samo najbolji punjači
povuče sam kolko hoće
samo jačine struje a i to je dobro s obzirom da je samo 20 €
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
@kulin ban, i da je bilo ikakve sanse da se spasi, tim maltretiranjem si mu dohako.
Pored struje punjenja koja zavisi od kapaciteta akumulatora, napona koji nebi smio ni u
kojem slucaju preci 16,2 V (samo kod punjaca koji imaju procesorsku kontrolu i mogu pratiti stanje
napunjenosti akumulatora) napon klasicnog punjaca bi trebao biti 14,5V-stanje kao u vozilu, a
akumulator ce povuci struje koliko mu treba.
Nekim potrosacem-sijalicama optereti akumulator da se isprazni do 10,8V ako imas cime
pouzdanim kontrolisati napon, podesi napon praznog hoda punjaca na 14,5V i prikljuci
akumulator.
Struja koju u tom trenutku potegne dat ce stanje akumulatora-trebalo bi da maksimalno
koliko moze dati taj punjac bude. Puni ga dokle god postoji struja punjenja.
To mozes izvesti u kucnim uslovima. Oprema koju @seads spominje je za klasu visa (covjek se
profesionalno bavi akumulatorima).-
U kucnim uslovima je ovo sto sam napisao a i @Emigrant je bio na tom fonu.-
pOz
Pored struje punjenja koja zavisi od kapaciteta akumulatora, napona koji nebi smio ni u
kojem slucaju preci 16,2 V (samo kod punjaca koji imaju procesorsku kontrolu i mogu pratiti stanje
napunjenosti akumulatora) napon klasicnog punjaca bi trebao biti 14,5V-stanje kao u vozilu, a
akumulator ce povuci struje koliko mu treba.
Nekim potrosacem-sijalicama optereti akumulator da se isprazni do 10,8V ako imas cime
pouzdanim kontrolisati napon, podesi napon praznog hoda punjaca na 14,5V i prikljuci
akumulator.
Struja koju u tom trenutku potegne dat ce stanje akumulatora-trebalo bi da maksimalno
koliko moze dati taj punjac bude. Puni ga dokle god postoji struja punjenja.
To mozes izvesti u kucnim uslovima. Oprema koju @seads spominje je za klasu visa (covjek se
profesionalno bavi akumulatorima).-
U kucnim uslovima je ovo sto sam napisao a i @Emigrant je bio na tom fonu.-
pOz
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Uteko edit.
Struju regulise visi n+om izlaznog napona, podesi napon praznog hoda na 14,5V.-
Struju regulise visi n+om izlaznog napona, podesi napon praznog hoda na 14,5V.-
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
evo ovako, doskora sam i ja bio "opterećen" tim svetim slovom da punjenje mora biti na naponu 14,4- 14,7 V
ali nedavno ljudi lijepo objasnili na moj upit e-mailom, i to ovlašteni distributeri i serviseri akumulatora, e sad ako oni ne znaju, ne znam ko zna
SUŠTINA: Ca/Ca AKUMULATORI MOGU DA SE PUNE I DO 16 v
ali nedavno ljudi lijepo objasnili na moj upit e-mailom, i to ovlašteni distributeri i serviseri akumulatora, e sad ako oni ne znaju, ne znam ko zna
SUŠTINA: Ca/Ca AKUMULATORI MOGU DA SE PUNE I DO 16 v
tragajući o temi punjenja akumulatora naletih na vaš site
http://plattner.rs/akumulatori/pravilno ... latora.php
gdje mi je nejasno kako preporučujete punjenje sa 16 V !!!!
a svi govore o 14,4 do 14,7 V
molim pojašnjenje
hvala
http://plattner.rs/home.php
Postovani,
Posto je akumulator tipa Celeris proizveden u CA/CA tehnologiji i oni zahtevaju nesto veci napon kada je dopunjavanje u pitanju.
Srdacan pozdrav
znači nije nikakva greška u pisanju na site-u?
kod mene je Topla Energy Ca/Ca (slika u prilogu) 45 Ah
da li to znači da punjenje mogu obavljat i sa 16 V i da je to ok ?
ustvari mi napon i "pobjegne" na 15-16 V veoma brzo (već poslije pola sata nakon spajanja na punjač)
čak i pri samo 2 A na koje podesim punjenje i cijelo vrijeme mislim da je to loše, jer gdje god sam čitao govori se o famoznih 14,4-14,7 V
znači ok je ako bude napon punjenja i do 16 V
hvala
i još jedan odgovor na isti upit, od njihovog servisera valjdaPostovani,
Tako je.
Za CA/CA tehnologiju do 16V je normalno kada je dopunjavanje u pitanju. Niposto se ne odnosi na rad punjacke jedinice na vozilu, iskljucivo kada je rec o dopunjavanju akumulatora na punjacu.
Srdacan pozdrav
servis.midac@plattner.rs
Poštovani,
Svi akumulatori koji su proizvedeni u tehnologiji Ca/Ca a imaju čepove za dolivanje i kontrolu nivoa elektolita mogu se puniti sa naponom od 2.67V po ćeliji ili u zbirnom naponu na punjaču od 16.02V. Naravno stranje napunjenosti akumulatora pre dopune diktira uslove dopune. Ako je u pitanju hermetički zatvoren akumulator njega nikada ne treba puniti sa naponom većim od 14.7V. Preporučena struja punjenja je 1/10 capaciteta kod akumulatora koji su delimično ispražnjeni. Duboko ispražnjenje akumulatore puniti isključivo u nekom od ovlašćenih servisa jer postoji mogućnost da tokom nestručne dopune dođe do trajnog oštećenja akumulatora.
Pozdrav
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
znam ja šta Sead ima, pito ga koliko bi koštalo, ali za mene amatera je bila visoka cifra
šeme za pravljenje punjača
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... ovnih.html
Pre neki dan sam obećao da ću da postavim nekoliko šema punjača.
Imam ih nebrojeno mnogo. Od najjednostavnijih do onih potpuno automatizovanih. Postaviću i jedne i druge pa neka svako bira šta mu je želja. Za neke šeme mogu da garantujem da su potpuno funkcionalne (nekoliko njih sam i realizovao), a za neke ne mogu. Ja sam ih sakupljao nekoliko godina. Onom ko čita moj blog biće dosta lakše, jer će imati razne šeme na jednom mestu bez potrebe za traganjem po internetu.
Ko bude, eventualno, zainteresovan za njih, mogu da mu pružim pomoć i neke savete.
Evo jednog linka na kojem se nalazi veoma mnogo raznih šema :
http://www.electroschematics.com/tag/ba ... -circuits/
Pravljeni punjači sa regulacijom napona i jačine struje (najbolja opcija)
pravljeni "idealni" punjač sa regualtorom jačine struje i napona
http://desulfatori.blogspot.com/2014/01 ... cijom.html
Šemu za ovaj punjač sam našao na internetu. Izrada je jednostavna za korisnike koji se bar malo razumiju u elektroniku. Punjač je amaterski ali je vrlo dobar za punjenje i ekvalizaciju (već prije sam objasnio šta je ekvalizacija).
Ja ga najviše koristim za ekvalizaciju, tako što napon podesim na 16V a struju na 1A. Po potrebi mjenjam napon i voltažu. Normalno punjenje akumulatora je sa 14,4V i 5% struje od nazivne snage akumulatora. To sam već spominjao ali evo opet da napomenem, ako je akumulator 75Ah idealno punjenje je sa 3,5A i 14,4V a maksimalno sa 7,5A / 14,4V.
Kada se punjač podesi recimo na 16V / 1A kada dosegne naponski limit polako smanjuje struju punjenja, što je vrlo dobro i sigurno za akumulator.
Znači podesite punjenje i ne morate paziti i kontrolisati punjenje, naravno moramo znati da je akumulator sigurno ispravan. Ako radimo desulfatizaciju ili ekvalizaciju moramo kontrolisati stanje akumulatora.
šeme za pravljenje punjača
http://akumulatori-desulfatizatori.blog ... ovnih.html
Pre neki dan sam obećao da ću da postavim nekoliko šema punjača.
Imam ih nebrojeno mnogo. Od najjednostavnijih do onih potpuno automatizovanih. Postaviću i jedne i druge pa neka svako bira šta mu je želja. Za neke šeme mogu da garantujem da su potpuno funkcionalne (nekoliko njih sam i realizovao), a za neke ne mogu. Ja sam ih sakupljao nekoliko godina. Onom ko čita moj blog biće dosta lakše, jer će imati razne šeme na jednom mestu bez potrebe za traganjem po internetu.
Ko bude, eventualno, zainteresovan za njih, mogu da mu pružim pomoć i neke savete.
Evo jednog linka na kojem se nalazi veoma mnogo raznih šema :
http://www.electroschematics.com/tag/ba ... -circuits/
Pravljeni punjači sa regulacijom napona i jačine struje (najbolja opcija)
pravljeni "idealni" punjač sa regualtorom jačine struje i napona
http://desulfatori.blogspot.com/2014/01 ... cijom.html
Šemu za ovaj punjač sam našao na internetu. Izrada je jednostavna za korisnike koji se bar malo razumiju u elektroniku. Punjač je amaterski ali je vrlo dobar za punjenje i ekvalizaciju (već prije sam objasnio šta je ekvalizacija).
Ja ga najviše koristim za ekvalizaciju, tako što napon podesim na 16V a struju na 1A. Po potrebi mjenjam napon i voltažu. Normalno punjenje akumulatora je sa 14,4V i 5% struje od nazivne snage akumulatora. To sam već spominjao ali evo opet da napomenem, ako je akumulator 75Ah idealno punjenje je sa 3,5A i 14,4V a maksimalno sa 7,5A / 14,4V.
Kada se punjač podesi recimo na 16V / 1A kada dosegne naponski limit polako smanjuje struju punjenja, što je vrlo dobro i sigurno za akumulator.
Znači podesite punjenje i ne morate paziti i kontrolisati punjenje, naravno moramo znati da je akumulator sigurno ispravan. Ako radimo desulfatizaciju ili ekvalizaciju moramo kontrolisati stanje akumulatora.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
eto, koje slučajnosti, znam da sam negdje pročitao, a upravo iz gornjeg priloga na bloguvukboban wrote:ko će više znatkulin ban wrote:Ako tebi pri 16v na punjacu struja punjenja bude samo oko 1A,onda je unutrasnji otpor akumulatora preveliki ,sto znaci CRKO JE,BACI GA
drugi misle obratno od tebe
čovjek misli SUPROTNO od tebe
dakle kod mene je na 16 V smanjio na 0,8 sinoć a ujutro i na 0,4 VKada se punjač podesi recimo na 16V / 1A kada dosegne naponski limit polako smanjuje struju punjenja, što je vrlo dobro i sigurno za akumulator.
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
eh ovako, evo opet sam spojio aku na punjač
prvo sam izmjerio i napon na klemama pri maximalno zadatih 10 na potenciometru, kako je neko gore tražio, i napon je 14,4 v
a sad oko dopunjavanja
zado sam struju punjenja 7 na potenciometru i početno sam izmjerio 1,8 A struju punjenja sa multimetrom, slika u prilogu, ali je napon za 3-4 minuta skočio na 16 a onda i na 16,5 v !!!
smanjim na 6 na potenciometru i struja punjenja padne na 0,8 A
pa sam opet vratio na 7 i struja je skočila na 1,2 A a napon 16,5 v
tako sam sve i ostavio
da li da ostavim ovako preko noći ili da smanjim punjenje na 6
prvo sam izmjerio i napon na klemama pri maximalno zadatih 10 na potenciometru, kako je neko gore tražio, i napon je 14,4 v
a sad oko dopunjavanja
zado sam struju punjenja 7 na potenciometru i početno sam izmjerio 1,8 A struju punjenja sa multimetrom, slika u prilogu, ali je napon za 3-4 minuta skočio na 16 a onda i na 16,5 v !!!
smanjim na 6 na potenciometru i struja punjenja padne na 0,8 A
pa sam opet vratio na 7 i struja je skočila na 1,2 A a napon 16,5 v
tako sam sve i ostavio
da li da ostavim ovako preko noći ili da smanjim punjenje na 6
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
ostavi ovako . sutra pokušaj upaliti ....
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
a što je napon 16,5 v ????
da ga neće sjebat do kraja, dokusurit
evo odem do garaže da premjerim poslije sat vremena
struja 1,2 do 1,3 A a napin 16,5
da ga neće sjebat do kraja, dokusurit
evo odem do garaže da premjerim poslije sat vremena
struja 1,2 do 1,3 A a napin 16,5
- Feko
- Stariji član
- Posts: 4394
- Joined: 23-07-2008, 06:18
- Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Taj akumulator je kaput
Što se struja punjenja tiče, regulacija struje punjenja je u stvari regulacija limita koja ti dolazi do izražaja kad priključuješ prazan akumulator, tog trenutka je struja punjenja najveća...a ograničiš na koliko ti hoćeš.
A kako ti je @Laf već napomenuo, akumulator će sam povući struje koliko je njemu potrebno. Kako vrijeme punjenja odmiče, tj. napon se u akumulatoru povećava smanjuje se struja punjenja. U trenutku potpune napunjenosti struja bi trebala biti nula ili svega nekoliko mA.
I sad ono najbitnije! Akumulator povuće "veliku" struju jer ima mali unutrašnji otpor (ESR) i mora se dogoditi pad napona koje možeš izmjeriti na samim klemama koje su spojene na akumulator i to najobičnijim voltmetrom.
Recimo primjer:
Napon na klemama punjača je 14.8V prije priključenja punjenja. Priključiš kleme punjača na akumulator napon padne na recimo 10.5V, struju si podesio na 4A i tolika je. Za tri sata (govorim napamet) napon je porastao na 11.7V a struja se smanjila na 1.7A...na kraju punjenja napon je uspio doseći 14.8V a struja je pala na 0A i akumulator je pun!
Isto tako bi bilo i da ga puniš sa naponom od 16V , opet ISPRAVAN a prazan akumulator mora oboriti napon zbog velike struje koju povuće na napon koji je trenutno u njemu...i polako se puni i diže se napon..
U tvom slučaju se povečao unutrašnji otpor, shodno tome (ohmov zakon) nema niti struje punjenja pa niti pada napona tijekom punjenja...i tebi je vrlo brzo za par minuta ili još i prije napon isti kao i na klemama punjača...kad ih makneš napon vrlo brzo pada...dakle akumulator je kratko rečeno NEISPRAVAN!
Što se struja punjenja tiče, regulacija struje punjenja je u stvari regulacija limita koja ti dolazi do izražaja kad priključuješ prazan akumulator, tog trenutka je struja punjenja najveća...a ograničiš na koliko ti hoćeš.
A kako ti je @Laf već napomenuo, akumulator će sam povući struje koliko je njemu potrebno. Kako vrijeme punjenja odmiče, tj. napon se u akumulatoru povećava smanjuje se struja punjenja. U trenutku potpune napunjenosti struja bi trebala biti nula ili svega nekoliko mA.
I sad ono najbitnije! Akumulator povuće "veliku" struju jer ima mali unutrašnji otpor (ESR) i mora se dogoditi pad napona koje možeš izmjeriti na samim klemama koje su spojene na akumulator i to najobičnijim voltmetrom.
Recimo primjer:
Napon na klemama punjača je 14.8V prije priključenja punjenja. Priključiš kleme punjača na akumulator napon padne na recimo 10.5V, struju si podesio na 4A i tolika je. Za tri sata (govorim napamet) napon je porastao na 11.7V a struja se smanjila na 1.7A...na kraju punjenja napon je uspio doseći 14.8V a struja je pala na 0A i akumulator je pun!
Isto tako bi bilo i da ga puniš sa naponom od 16V , opet ISPRAVAN a prazan akumulator mora oboriti napon zbog velike struje koju povuće na napon koji je trenutno u njemu...i polako se puni i diže se napon..
U tvom slučaju se povečao unutrašnji otpor, shodno tome (ohmov zakon) nema niti struje punjenja pa niti pada napona tijekom punjenja...i tebi je vrlo brzo za par minuta ili još i prije napon isti kao i na klemama punjača...kad ih makneš napon vrlo brzo pada...dakle akumulator je kratko rečeno NEISPRAVAN!
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
Pozdrav kolege, odmah ću preći na stvar, ja ne bi da se sa nekim raspravljam samo iznosim svoje iskustvo. Punjenje ili dopunjavanje sa 14,4 ili 14,7V može samo kod potpuno ispravnih a zbog nečega ispražnjenih akumulatora . Ovo se ne odnosi na akumulatora koji su danima ili mjesecima loše punjeni u autu ako je napon ispod 13,8V ili ispod 13,8V, drugo duga verglanja motora, kratke relacije tako da se ne može dopuniti ovo što povuče jedno paljenje, ako neki potrošači danima izvlače akumulaor a vozač to i ne primjeti . U svim ovim slučajevima će korisnik doći na reklamaciju ili potražiti pomoć u garanciji ili van garancije kada je već malo kasno . U ovim slučajevima 100% je gustina elektrolita oslabila i 14,4V ili 14,7V nemou ništa značajno uraditi .
Znači ja prvo napunim akumualtor sa bilo kojim profesionalnijim punjačem i onda pređem a punjenje sa 16V ili 16,5V sa 1 ili 2A a nekada i većom amperažom. Sad će mnogi reći auuuu to nije dobro, međutim ja sam to probao na x akumualtora i nešto postignem. Ako je akumulator u lošem stanju i onako mu nema pomoći i onda ovo vrijedi pokušati. Ako ne uspije ide na otpad. Zatvorene akumulatore punim sa nešto manjim naponom do 15,5V ili 15,7V i to nešto kraće nego ove sa čepovima. Da ne bi pisao dalje jer sam dosta toga napisao na mom blogu pa možete pročitati. Napominjem postoje razne teorije a ja iznosim svoje iskustvo . Svašta sam ja pročitao i imam desetak dobrih punjača pa sam svašta probao i našao neku proceduru po kojoj ja uvijek radim . Morate imati malo profesionalniju opremu i na početku znati da li krenuti u avanturu ili ne . Znao sam po 10 dana da se zezam sa jednim akumulatorom samo da vidim šta mogu postići . Sada to riješavam za 2- 3 dana, ili je dobar ili na otpad .
http://desulfatori.blogspot.ba/
Znači ja prvo napunim akumualtor sa bilo kojim profesionalnijim punjačem i onda pređem a punjenje sa 16V ili 16,5V sa 1 ili 2A a nekada i većom amperažom. Sad će mnogi reći auuuu to nije dobro, međutim ja sam to probao na x akumualtora i nešto postignem. Ako je akumulator u lošem stanju i onako mu nema pomoći i onda ovo vrijedi pokušati. Ako ne uspije ide na otpad. Zatvorene akumulatore punim sa nešto manjim naponom do 15,5V ili 15,7V i to nešto kraće nego ove sa čepovima. Da ne bi pisao dalje jer sam dosta toga napisao na mom blogu pa možete pročitati. Napominjem postoje razne teorije a ja iznosim svoje iskustvo . Svašta sam ja pročitao i imam desetak dobrih punjača pa sam svašta probao i našao neku proceduru po kojoj ja uvijek radim . Morate imati malo profesionalniju opremu i na početku znati da li krenuti u avanturu ili ne . Znao sam po 10 dana da se zezam sa jednim akumulatorom samo da vidim šta mogu postići . Sada to riješavam za 2- 3 dana, ili je dobar ili na otpad .
http://desulfatori.blogspot.ba/
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
druže da li to znači da je ok što sada punim moj aku sa 16,5 v i sa 1,3 A
da li tako može ostati do ujutro ?
da li tako može ostati do ujutro ?
Re: kako dobro dopunit akumu. u autu i oko ispravnosti istog
novi premjer poslije 2,5 sata
čudno se nešto dešava, struja punjenja je porasla na 1,6 A
napon jednak na 16,5 v
čudno se nešto dešava, struja punjenja je porasla na 1,6 A
napon jednak na 16,5 v