Voznja bez akumulatora
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Voznja bez akumulatora
Pitanje za poznavaoce motorcikla i elektronike. Majstor mi je rekao da ne sme da se vozi motorcikl bez akumulatora, da li neko moze strucno da mi objasni zasto ne sme jer alternator i regler daju napon od 13.6 do 14.8 v , alternator daje max 55 ah a akumulator je samo 10 ah,
Re: Voznja bez akumulatora
Zavisi od dosta toga. Ako je klasican alternator kao na automobilu, onda sigurno moze. Al ovo mislim da sam video samo na jednom motoru, tako da to otpada.
E dalje ti zavisi od paljenja i od instrument table.
Ako imas CDI paljenje sto se tice paljenja onda mozes. Jer se uglavnom za CDI generise napon sa posebnog namotaja, a ne sa 12V.
Ako imas instrument tablu koja ima nesto elektronike u sebi, onda nikako nije preporucljivo jer lako mozes da ostanes bez nje. Generalno ne bi trebalo nista da se desi, ali moguce je.
Jer regler na motoru koji ima generator sa stalnim magnetom radi tako da pravi kratak spoj izmedju kalema i mase kad napon predje 14V. Sto bi znacilo da bez akumulatora dobijes gomilu impulsa razne frekfencija i napona, sto moze biti pogubno za osetljiviju elektroniku.
Kazem moze biti, a ne mora.
Sto se tice sijalica, ukoliko nema neka koja ima elektronski balast slobodno mozes.
I alternator nikako ne moze da da 55Ah, mozda smao 55A, ali to mi je previse, pre ce biti 50W.
A ono sto mi nikako nije jasno, zar je toliki problem kupiti akumulator koji kosta 20eura, pa imati sve u kompletu.
E dalje ti zavisi od paljenja i od instrument table.
Ako imas CDI paljenje sto se tice paljenja onda mozes. Jer se uglavnom za CDI generise napon sa posebnog namotaja, a ne sa 12V.
Ako imas instrument tablu koja ima nesto elektronike u sebi, onda nikako nije preporucljivo jer lako mozes da ostanes bez nje. Generalno ne bi trebalo nista da se desi, ali moguce je.
Jer regler na motoru koji ima generator sa stalnim magnetom radi tako da pravi kratak spoj izmedju kalema i mase kad napon predje 14V. Sto bi znacilo da bez akumulatora dobijes gomilu impulsa razne frekfencija i napona, sto moze biti pogubno za osetljiviju elektroniku.
Kazem moze biti, a ne mora.
Sto se tice sijalica, ukoliko nema neka koja ima elektronski balast slobodno mozes.
I alternator nikako ne moze da da 55Ah, mozda smao 55A, ali to mi je previse, pre ce biti 50W.
A ono sto mi nikako nije jasno, zar je toliki problem kupiti akumulator koji kosta 20eura, pa imati sve u kompletu.
Re: Voznja bez akumulatora
Da objasnim malo. Ovo se desilo u putu, akumulator je verovatno dobio kratak spoj u celiji i regler se mnogo grejao i nije hteo da primi gas, radio je na oko 2000 o/m , ja sam predlaozio da skinemo akumulator da bi dosli do kuce ali smo ipak zvali jednog majstora koji je rekao da to ne smemo da radimo, pa me je interesovalo ko je u pravu. Inace alternator daje 550w. Hvala na objasnjenju.
Re: Voznja bez akumulatora
Vise mi lici da je probio regler. Nego akumulator.
Jer akumulator tesko da moze da optereti toliko motor, pogotovo jer ima osigurac na njemu.
A da se optereti motor toliko da ne prima gas, treba mnogo vise od 20A koje mogu da prodju kroz osigurac akumulatora. (Ne znam koji je motor u pitanju, ali pretpostavljam 125ccm ili vise)
U takvim situacijama otkacis regler, i vozi do kuce... I ako je regler, mozes voziti bez njega, nece drndati elektroniku, a je otisla jedna celija, sve sto radi na 12 radice i na 10V. Tako da ces opet imati par sati voznje. Podrazumeva se bez svetala zmigavaca itd. Eventualno pozicija, ako bas mora, pa dokle izgura.
Jer akumulator tesko da moze da optereti toliko motor, pogotovo jer ima osigurac na njemu.
A da se optereti motor toliko da ne prima gas, treba mnogo vise od 20A koje mogu da prodju kroz osigurac akumulatora. (Ne znam koji je motor u pitanju, ali pretpostavljam 125ccm ili vise)
U takvim situacijama otkacis regler, i vozi do kuce... I ako je regler, mozes voziti bez njega, nece drndati elektroniku, a je otisla jedna celija, sve sto radi na 12 radice i na 10V. Tako da ces opet imati par sati voznje. Podrazumeva se bez svetala zmigavaca itd. Eventualno pozicija, ako bas mora, pa dokle izgura.
Re: Voznja bez akumulatora
ako je otišla samo jedna celija , akomulator može biti i u prekidu .... a ja lično nikada , apsolutno nikada nebih vozio bez akomulatora . akomulator u ovom slučaju predstavlja " teret " , odnosno potrošač gde se gubi višak struje koju proizvede alternator . ako ovog tereta nema , odlazi ili regler ili diodna ploča ....
Re: Voznja bez akumulatora
Kod motocikala se radi uglavnom o paralelnim tiristorskim reglerima, npr kao ovaj:
Tako da diodne ploce nema, a diode su posle tiristora, tako da one ne bi otisle. Regler sam po sebi ne bi trebao da crkne, jer onog trenutka kad napon predje 14V pravi se kratak spoj izmedju kalema i mase.
Ali mislim da akumulator posle reglera ne moze da optereti toliko motor, da nece ni gas da prima. Ono sta zna toliko da optereti motor je regler. Jer kad crkne, a hoce po ovim vrucinama, tiristori odu u kratak spoj.
Desavalo mi se... Mozda i moze da optereti, ako je u pitanju neki skuter. Ali s obzirom da se covek uputio na put sa motociklom, pretpostavljam da je nesto jace u pitanju.
Tako da diodne ploce nema, a diode su posle tiristora, tako da one ne bi otisle. Regler sam po sebi ne bi trebao da crkne, jer onog trenutka kad napon predje 14V pravi se kratak spoj izmedju kalema i mase.
Ali mislim da akumulator posle reglera ne moze da optereti toliko motor, da nece ni gas da prima. Ono sta zna toliko da optereti motor je regler. Jer kad crkne, a hoce po ovim vrucinama, tiristori odu u kratak spoj.
Desavalo mi se... Mozda i moze da optereti, ako je u pitanju neki skuter. Ali s obzirom da se covek uputio na put sa motociklom, pretpostavljam da je nesto jace u pitanju.