pojacalo nema razloga da se zagrijava kad mu stavis otpornik posto ces sa otpornikom dobiti manju struju kroz zvucnik a samim tim i kroz pojacalo.
a nemozes sa tim potom izmjeriti taj otpor posto je prevelike vrijednosti i tih 10-ak oma koliko otprilike treba da se stavi nema sanse da nadjes na tom potu od 200k.morao bi da ga pomjeris iz pocetnog polozaja za hiljaditi dio milimetra da bi dobio tako mali otpor.probaj,mozda imas extra preciznu ruku!
neznam sad kako da ti objasnim za potove...
taj na koji ti mislis je klizni potenciometar a koja je vrsta se gleda po tome sto ovi obicni imaju kao neku crnu traku po kojoj klizi kontakt za razliku od zicanih gde kontakt klizi kao preko nekih rebaraca (neznam kako da bolje objasnim).
evo nadjoh jednu sliku zicanog pota...
mogao bi to da probas i sa obicnimn potom ali manjeg otpora,maksimalno 1 kiloom.
Potenciometar
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
pa sad to neznam kako bi se ponasalo i kako bi komp reagovao na te modifikacije i kako bi njegovi drajveri radili sa tim prepravkama.A jel bi šljakalo da stavim log pot na kočnicu, jer kažeš da log pot se na pocetku sporo povećava da bi se pri kraju hoda osovine vise povecavao,jel bi to funk po nekoj logici, tj da bude ćim više precizno, jer sad mi ima dosta praznog hoda koćnica i onda najedamput koći naglo, znaći nema postepeno kak pritišćem papućicu.
A za gas isto stisneš malo papućicu, kao da si stisnuo do kraja.
probaj pa vidi sta ce da se desi.
pozdrav
promjenio pot sa koćnice ta ga stavio za volan, a za kočnicu stavio jedan neznam stvarnojel linearni, ili logaritamski.tox master wrote:pa sad to neznam kako bi se ponasalo i kako bi komp reagovao na te modifikacije i kako bi njegovi drajveri radili sa tim prepravkama.A jel bi šljakalo da stavim log pot na kočnicu, jer kažeš da log pot se na pocetku sporo povećava da bi se pri kraju hoda osovine vise povecavao,jel bi to funk po nekoj logici, tj da bude ćim više precizno, jer sad mi ima dosta praznog hoda koćnica i onda najedamput koći naglo, znaći nema postepeno kak pritišćem papućicu.
A za gas isto stisneš malo papućicu, kao da si stisnuo do kraja.
probaj pa vidi sta ce da se desi.
pozdrav
Ali ne mogu nikako smiriti + kod calibriranja, sve funkcionira, i volan i kočnica ali ne mogu + smiriti!
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
jel pomalo mrda ili bas trese?!:)
i kod mene joystick malo "mrda" kada se kalibrira ali nisam primijetio da to smeta u igrama.
a razlog tome moze da bude: prevelika vrijednost pota,zaprljan pot,smetnje koje dolaze na zice koje se spajaju na pot sto se moze rijesiti postavljanjem oklopljenih (mikrofonskih kablova) za vezu izmedju pota i kompa.
pozdrav
i kod mene joystick malo "mrda" kada se kalibrira ali nisam primijetio da to smeta u igrama.
a razlog tome moze da bude: prevelika vrijednost pota,zaprljan pot,smetnje koje dolaze na zice koje se spajaju na pot sto se moze rijesiti postavljanjem oklopljenih (mikrofonskih kablova) za vezu izmedju pota i kompa.
pozdrav
pa onak ponekad mrda, a ponekad samo malo tresetox master wrote:jel pomalo mrda ili bas trese?!:)
i kod mene joystick malo "mrda" kada se kalibrira ali nisam primijetio da to smeta u igrama.
a razlog tome moze da bude: prevelika vrijednost pota,zaprljan pot,smetnje koje dolaze na zice koje se spajaju na pot sto se moze rijesiti postavljanjem oklopljenih (mikrofonskih kablova) za vezu izmedju pota i kompa.
pozdrav
sutra ću složit volan, moram osovine od oba pot malo preurediti, jer mi zupčanici ne pašu na osovinu, na jednom mi ne sjeda do kraja zupčanik, a na drugom moram raditi preuređivati kompletnu osovinu, neće bit problem jer je aluminij.
Hvala na pomoći javit ću rezultate!
Evo me!
Nakon što sam podesio rabljeni potenciometar kod papućice kočnice (neznam jel linearni ili logaritamski, apsolutno ništ ne piše na njemu, bio je jedan od 3 što su bili na nekom radiju za podešavanje glasnoće, lijevi/desni kanal, bas/ton)odlićan je, pa sam odlućio zamjeniti i od papućice gasa
i taj je super, baš me zanima kak će se to odraziti na igri, i dal će biti kakvih promjena tipa polagano ubrzanje, a ne naglo kak je sad bilo s orign pot.
U vezi volana najradije bi i kod njega pot promjenio kad već imam volan raskopan, ali bi kupio neki precizni i kvalitetniji pot (na orginalnom potenciometru piše samo B50K, dok na ovima kod papućice B50K 135 stupnjeva) Koji pot bi mogao staviti?
Nakon što sam podesio rabljeni potenciometar kod papućice kočnice (neznam jel linearni ili logaritamski, apsolutno ništ ne piše na njemu, bio je jedan od 3 što su bili na nekom radiju za podešavanje glasnoće, lijevi/desni kanal, bas/ton)odlićan je, pa sam odlućio zamjeniti i od papućice gasa
i taj je super, baš me zanima kak će se to odraziti na igri, i dal će biti kakvih promjena tipa polagano ubrzanje, a ne naglo kak je sad bilo s orign pot.
U vezi volana najradije bi i kod njega pot promjenio kad već imam volan raskopan, ali bi kupio neki precizni i kvalitetniji pot (na orginalnom potenciometru piše samo B50K, dok na ovima kod papućice B50K 135 stupnjeva) Koji pot bi mogao staviti?
Jel se takvi žićni pot upotrebljavaju npr. kod minilinija, kućnih pojačala.....tox master wrote: neznam sad kako da ti objasnim za potove...
taj na koji ti mislis je klizni potenciometar a koja je vrsta se gleda po tome sto ovi obicni imaju kao neku crnu traku po kojoj klizi kontakt za razliku od zicanih gde kontakt klizi kao preko nekih rebaraca (neznam kako da bolje objasnim).
Mislim da sam vidio tak nešto slično kod svoje minilinije kad sam čistio pot za pojačavanje/stišavanje glasnoće. Ako su to takvi, mogao bi nabavit jedan od starog tuner/gramofon/kazetofona, i još ima manjih za podešavanje basa, tona i šta ja znam što još.
-
- Odlično uznapredovao
- Posts: 583
- Joined: 09-01-2006, 01:02
- Location: brcko dc
ja nisam vidio ni jednu liniju sa zicanim potom...Jel se takvi žićni pot upotrebljavaju npr. kod minilinija, kućnih pojačala.....
sto neznaci da nema ali sumnjam...
zicani potovi se upotrebljavaju gde treba da se regulise malo jaca struja a kod linija to nije slucaj posto se potovi uglavnom stavljaju na ulaz pojacala gde je ulazna struja reda mikroampera ili mozda malo vise.
ja recimo imam nekih potova od 150oma i 75w sto je neuporedivo jace nego obicni potovi.
na zicanim potovima uglavnom pise oznaka snage za koju su predvidjeni u watima naravno.
pozdrav
ps:ako ti je frka za taj pot i nemozes da nadjes nesto slicno,nadji neki stari grijac od onih kucnih grijalica i fino uzmes onu spiralu i pravis sebi otpornik kakav hoces regulisanjem duzine.mislim da je otpor citavog grijaca negde oko 30-40 oma za snagu grijaca od 1kw a tebi treba dosta manje od tog otpora.a takav otpornik bi mogao da stavis na pojacalo od par kw!