dinama, regler, akumulator
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
-
- Posts: 14
- Joined: 20-11-2008, 00:36
dinama, regler, akumulator
Naisao sam na traktor kome je instalacija skroz odstranjena imt 533.
Na sebi ima akumulator, dinamu i regler, ali mi treba sema kako povezati sve to.
Dinama je neka iskrina sa dva stubicasta konektora, regler ima tri konektora.
Ako neko ima gotovu semu, ili da je nacrta pa posalje bilo bi odlicno.
Na sebi ima akumulator, dinamu i regler, ali mi treba sema kako povezati sve to.
Dinama je neka iskrina sa dva stubicasta konektora, regler ima tri konektora.
Ako neko ima gotovu semu, ili da je nacrta pa posalje bilo bi odlicno.
Re: dinama, regler, akumulator
Kad bi postavio sliku bilo bi mi puno lakše objasniti .
Ali ako to dugo nije bilo u funkciji prištedi si muke i ugradi alternator .
Brijem ako ne znaš spojiti nebuš znal niti provjeriti jel ispravno puni a konačni rezultat je uništen akumulator
Ali ako to dugo nije bilo u funkciji prištedi si muke i ugradi alternator .
Brijem ako ne znaš spojiti nebuš znal niti provjeriti jel ispravno puni a konačni rezultat je uništen akumulator
-
- Posts: 14
- Joined: 20-11-2008, 00:36
Re: dinama, regler, akumulator
Dinama ima kontakte T(ide preko cetkice na rotor) i F(vezan je za namotaje na statoru), regler B+,D+, DL, hteo bih to da povezem da puni akumulator.
-
- Posts: 14
- Joined: 20-11-2008, 00:36
Re: dinama, regler, akumulator
Vezao sam plus na T i minus na kuciste diname i zavrtela je, tako da mislim da je ispravna.
Regler sam takodje rasturio, poklopac reglera je malo korodirao, ali unutra se sve i dalje sjaji, zaptivna gumica je obavila posao.
Regler sam takodje rasturio, poklopac reglera je malo korodirao, ali unutra se sve i dalje sjaji, zaptivna gumica je obavila posao.
Re: dinama, regler, akumulator
E to je več bolje (lakše)
Dakle
T(ide preko cetkice na rotor) -ide na D+ kontakt reglera (tj. na skroz ljevi kontakt ako gledamo regler tako da su stezna mjesta dolje)
F(vezan je za namotaje na statoru) ide na (vjerojatno) tvoj DL (trebalo bi pisati DF ) ili na srednje stezno mjesto reglra .
Ostaje ti B+ na regleru koji ide na + pol akumulatora ...B+ znači baterija + pol desni stezni kontakt reglera ..
Dakle
T(ide preko cetkice na rotor) -ide na D+ kontakt reglera (tj. na skroz ljevi kontakt ako gledamo regler tako da su stezna mjesta dolje)
F(vezan je za namotaje na statoru) ide na (vjerojatno) tvoj DL (trebalo bi pisati DF ) ili na srednje stezno mjesto reglra .
Ostaje ti B+ na regleru koji ide na + pol akumulatora ...B+ znači baterija + pol desni stezni kontakt reglera ..
-
- Posts: 14
- Joined: 20-11-2008, 00:36
Re: dinama, regler, akumulator
Hvala, pomoglo je!
Re: dinama, regler, akumulator
Bilo je nešto oko ovga na temi za kratka pitanja .
Ovo je šema
http://postimg.cc/image/jda64mfen/
Dakle ovo bi trebao biti regler na motoru koji ima dvofazni generator .
Crvena žica je zajednički spoj namota a žuta su dva izvoda .
Na plus i minus bi trebao biti akumulator 12 V .
JA sam napravio sklop i priključio na jednu žutu i crvenu 24 V izmjneično iz transformatora .
Na izlaz tojest plus i minus žarulju kao teret 12 V 21 W .
Žarulja svijetli veoma jakim intenzitetom .
Ali kad mjerim digitalnim mulitimetrom na AC mjeri 12 .3 V a DC 10 . 1 V .
1. Pitanje kako izmjeriti napon na izlazu jer ov mjerenja nisu ekvivalentna intenzitetu svijetla kojim svijetli žarulja?
2.u šemi je trimer , prepostavljam da bi se njime trebao namjestiti napon .
Ja ga vrtim puni krug ne vidim promjene na žaruljici niti na multimetru .
Čemu on služi a ne za namještanje napona?
Ovo je šema
http://postimg.cc/image/jda64mfen/
Dakle ovo bi trebao biti regler na motoru koji ima dvofazni generator .
Crvena žica je zajednički spoj namota a žuta su dva izvoda .
Na plus i minus bi trebao biti akumulator 12 V .
JA sam napravio sklop i priključio na jednu žutu i crvenu 24 V izmjneično iz transformatora .
Na izlaz tojest plus i minus žarulju kao teret 12 V 21 W .
Žarulja svijetli veoma jakim intenzitetom .
Ali kad mjerim digitalnim mulitimetrom na AC mjeri 12 .3 V a DC 10 . 1 V .
1. Pitanje kako izmjeriti napon na izlazu jer ov mjerenja nisu ekvivalentna intenzitetu svijetla kojim svijetli žarulja?
2.u šemi je trimer , prepostavljam da bi se njime trebao namjestiti napon .
Ja ga vrtim puni krug ne vidim promjene na žaruljici niti na multimetru .
Čemu on služi a ne za namještanje napona?
Re: dinama, regler, akumulator
Zamjenom tog otpornika nema nikakve razlike na naponima i jačini svijetla žaruljice .
Ako ga ne spojim žaruljica ne svijetli
Ako ga ne spojim žaruljica ne svijetli
Re: dinama, regler, akumulator
Jebemumater , volim tu jebenu elaktroniku i uvjek kad si hoču nekaj napraviti neki jebeni problemi .
Da nisam kod kupnje ovih djelova kupio kolut žice lema bacio bi i lemilicu i naočale i lampu u 3pm .
Prestar sam konj da krenem od početka , u glavi zuji od tlaka , oke ne vide , prsti ne osjete .
Da nisam kod kupnje ovih djelova kupio kolut žice lema bacio bi i lemilicu i naočale i lampu u 3pm .
Prestar sam konj da krenem od početka , u glavi zuji od tlaka , oke ne vide , prsti ne osjete .
Re: dinama, regler, akumulator
Ne se ljutit , i ja sam ih skupio (godina), mora bi se već davno ubit. Ta sranja ne rade dobro ako ne spojiš akumulator na izlaz, jer on služi kao filter. Pokušaj, možda se ugodno iznenadiš.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: dinama, regler, akumulator
Dobar ti nick...puknuti wrote:Jebemumater , volim tu jebenu elaktroniku i uvjek kad si hoču nekaj napraviti neki jebeni problemi .
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: dinama, regler, akumulator
Kukinjos , to je i bilo u planu ali sam to danas ujutro zaboravio ponjeti sa sobom .
E da , još me i senilnost zajebava
E da , još me i senilnost zajebava
Re: dinama, regler, akumulator
Nemoj mi reć da i tebi ludi švabo sakriva stvari po kući? Kako se ono zove ....... Alzheimer, jel' tako nekako? Imam ga i ja doma
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: dinama, regler, akumulator
hehe ..prokleti švabo .
Evo samo da javim ovako na prvu djeluje da je OK kad je spojeno na akumulatoru , može se i regulirati napon .
I tak ...
Evo samo da javim ovako na prvu djeluje da je OK kad je spojeno na akumulatoru , može se i regulirati napon .
I tak ...
Re: dinama, regler, akumulator
Eto stvari se polako rješavaju, a to je najvažnije. Glavno da nisi odustao od elektronike, pa lemilicu i ostalo poslao na 3 private mail-a to bi zaista bila šteta, a s kim bi onda mi metuzalemi pričali?
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: dinama, regler, akumulator
Ajde da još nešto pitam .
Ja sam sad tu stvar priključio na simetričan transformator .
Dakle imam tri izvoda .
napon na prva dva 28 V , drugi i treči 28 V.
Prvi i treči 56 V
Taj srednji spojim na šemi gdje piše crvena žica .
Ostala na žute .
1 pitanje .
Da li kad propuste tiristori bude kratki spoj izmežu žutih žica ?
Ako ne zašto ne?
2.
Kad sam tako priključio prema akumulatoru je išlo cca 5 A .
Poslje hoču izmjeriti struju na ulazu , kod jedne žute cca 7 A a kod druge žute ništa .
Zaključim da nešto ne štima sa jednom granom . poslje ispitam pojedinačno svaka grana za sebe radi OK .
Opet testiram simetričnom transformatoru i dalje radi samo jedna grana .
To sam primjetio i na hladnjaku .
Jedan hladnjak se grije a drugi ne .
Kad isključim žutu žicu na grani koja se grije proradi druga grana .
Isto to mogu dokazati mjerenjm struje na žutoj žici .
Pa molim ako netko ima strpljenja shvatiti moj problem .
hvala
Ja sam sad tu stvar priključio na simetričan transformator .
Dakle imam tri izvoda .
napon na prva dva 28 V , drugi i treči 28 V.
Prvi i treči 56 V
Taj srednji spojim na šemi gdje piše crvena žica .
Ostala na žute .
1 pitanje .
Da li kad propuste tiristori bude kratki spoj izmežu žutih žica ?
Ako ne zašto ne?
2.
Kad sam tako priključio prema akumulatoru je išlo cca 5 A .
Poslje hoču izmjeriti struju na ulazu , kod jedne žute cca 7 A a kod druge žute ništa .
Zaključim da nešto ne štima sa jednom granom . poslje ispitam pojedinačno svaka grana za sebe radi OK .
Opet testiram simetričnom transformatoru i dalje radi samo jedna grana .
To sam primjetio i na hladnjaku .
Jedan hladnjak se grije a drugi ne .
Kad isključim žutu žicu na grani koja se grije proradi druga grana .
Isto to mogu dokazati mjerenjm struje na žutoj žici .
Pa molim ako netko ima strpljenja shvatiti moj problem .
hvala
Re: dinama, regler, akumulator
1. Neće doći do kratkog spoja jer je, prema shemi, ovo serijski regulator. Tiristori vode samo u jednom smjeru, identično kao i diode, pa prema tome ne može doći do kratkog spoja, jedino im se može pomicati kut vođenja, čime se i regulira struja punjenja akumulatora. Tiristori ne vode ako su suprotno polarizirani pa ne može doći do kratkog spoja, čak i ako oba imaju impuls za okidanje na gate-ovima, kao što je ovdje slučaj.
Kratki spoj rade paralelni regleri, oni imaju tiristore vezane između žutih žica i crvene. Oni provedu kad napon na jednoj od tih žutih žica prijeđe zadani napon, pa onda tu fazu spoje u kratko s crvenom žicom, čime ograniče napon na maksimalnu postavnu vrijednost. Ni kod ovog tipa reglera ne dolazi do kratkog spoja između žutih žica, već samo između žute i crvene.
2. Po svemu što si naveo imaš neku nesimetriju u elementima, ili u naponu s trafa kad radi pod opterećenjem. Moguće je da tiristori nisu jednako osjetljivi. Pokušaj smanjit R2 na recimo 100R, pa vidi hoće li se stvar popravit.
Kratki spoj rade paralelni regleri, oni imaju tiristore vezane između žutih žica i crvene. Oni provedu kad napon na jednoj od tih žutih žica prijeđe zadani napon, pa onda tu fazu spoje u kratko s crvenom žicom, čime ograniče napon na maksimalnu postavnu vrijednost. Ni kod ovog tipa reglera ne dolazi do kratkog spoja između žutih žica, već samo između žute i crvene.
2. Po svemu što si naveo imaš neku nesimetriju u elementima, ili u naponu s trafa kad radi pod opterećenjem. Moguće je da tiristori nisu jednako osjetljivi. Pokušaj smanjit R2 na recimo 100R, pa vidi hoće li se stvar popravit.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: dinama, regler, akumulator
Opet mi je pobjegao edit, sakrio mi ga prokleti švabo
Ako radiš regler za motor, skuter ili takvo što, tamo se najčešće koristi baš paralelni tip, koji kratko spaja faze (žute) na masu (crvena). Razlog si već iskusio, veliko povećanje napona kod krepavanja akumulatora u slučaju serijskog reglera i mogućnost crkavanja elektronike, žarulja ... Dakle serijski regler uvijek mora imati jaki akumulator, koji je u stanju "progutat" višak struje s generatora, a time i ograničiti napon. Druga mu je mana što može doći do prepunjavanja akumulatora ako dugo radi bez opterećenja (isključena svjetla, duga vožnja po danu ..)
Ako radiš regler za motor, skuter ili takvo što, tamo se najčešće koristi baš paralelni tip, koji kratko spaja faze (žute) na masu (crvena). Razlog si već iskusio, veliko povećanje napona kod krepavanja akumulatora u slučaju serijskog reglera i mogućnost crkavanja elektronike, žarulja ... Dakle serijski regler uvijek mora imati jaki akumulator, koji je u stanju "progutat" višak struje s generatora, a time i ograničiti napon. Druga mu je mana što može doći do prepunjavanja akumulatora ako dugo radi bez opterećenja (isključena svjetla, duga vožnja po danu ..)
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: dinama, regler, akumulator
Kaj ako na tom simetričnom transformatoru jedna strana ima malo viši napon ..
Tiristorom se upravlja paralerno
Ako je jedan zatvrem onda je zatvoren i taj na kojem je viši napon .
I zato se jedna strana ne grije ?
Zaboravio sam gore napisati , više nema testiranja jer mi se danas rastopio trafo .
Ja to ostavio priključeno , zaboravio .... a kad me sam sa švabom završio več je bilo prekasno .
http://s19.postimg.cc/d5zp77hj7/regler_1.jpg
Tiristorom se upravlja paralerno
Ako je jedan zatvrem onda je zatvoren i taj na kojem je viši napon .
I zato se jedna strana ne grije ?
Zaboravio sam gore napisati , više nema testiranja jer mi se danas rastopio trafo .
Ja to ostavio priključeno , zaboravio .... a kad me sam sa švabom završio več je bilo prekasno .
http://s19.postimg.cc/d5zp77hj7/regler_1.jpg