Rotor motora, tragovi "paljevine"
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Rotor motora, tragovi "paljevine"
Pozdrav
Radi se o mlinu kafe masine, odnosno, motoru- rotoru. Ne "javlja" se. Rastavio sam ga, probavao,.. Varistori su uredu, cestice su uredu. Vecih ostecenja nema, osim jednog manjeg na jednom mjestu. Pokusacu da kroz slike sve to docaram.
Dijelovi: Mjesto ostecenja: P.S.
Zapravo, prvobitno sam primijetio samo tragove "garezi" izmedju srednja dva drzaca zica, a tek kada sam obradjivao sliku za forum, primijetih tragove i ispod pletenastih zica; i, mada sada ipak sumnjam u moguci popravak, zavrisu vec poceti post do kraja, uz ipak neku nadu.
Konkretno, ima li ovde pomoci, i, sta ciniti!?
Hvala
Radi se o mlinu kafe masine, odnosno, motoru- rotoru. Ne "javlja" se. Rastavio sam ga, probavao,.. Varistori su uredu, cestice su uredu. Vecih ostecenja nema, osim jednog manjeg na jednom mjestu. Pokusacu da kroz slike sve to docaram.
Dijelovi: Mjesto ostecenja: P.S.
Zapravo, prvobitno sam primijetio samo tragove "garezi" izmedju srednja dva drzaca zica, a tek kada sam obradjivao sliku za forum, primijetih tragove i ispod pletenastih zica; i, mada sada ipak sumnjam u moguci popravak, zavrisu vec poceti post do kraja, uz ipak neku nadu.
Konkretno, ima li ovde pomoci, i, sta ciniti!?
Hvala
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Pa mjeriti!Stalle wrote: sta ciniti!?
Prvo pogledaj da li je uopće ispravna sklopka (prekidač).
Zatim premjeri stator, ako je sve u redu onda se baci na rotor.
Rotor se inače pravilno ispituje sa growlerom http://www.youtube.com/watch?v=yXQ0heuV6VE
Ja sam sebi napravio od pumpe za perilicu.
Da li taj mlin ima nekakvu regulaciju?
Jel ima elektronike, spominješ varistore pa zato pitam?
I još da napomenem jednu važnu "alatku" nos, koji me moram priznati nikada nije iznevjerio . Ali ipak još dodatno provjerim sa instrumentima da otklonim svaku sumnju.
Ako osjetiš miris laka onda je zasigurno izgorio.
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Možeš nabaciti koju slikicu svojeg uređaja , hvalaCosa wrote:
Rotor se inače pravilno ispituje sa growlerom http://www.youtube.com/watch?v=yXQ0heuV6VE
Ja sam sebi napravio od pumpe za perilicu.
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Jedan jednostavan test rotora jeste mjerenje otpora između dvije susjedne bakrene pločice na kolektoru. Treba mjeriti otpor između susjednih bakrenih pločica jedan po jedan par sve dok se sve ne premjere. Otpor treba biti približno isti ...
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
nemora se nista mjeriti nego se moze odmah dat rotor na premotavanje
tocno na sredini na vrhu na lijevoj zici se vidi da je lak otpao i desno dole vodoravna dugacka zica je skroz crna (ako je lagano zagrebes otpast ce sva garez sa nje i ostace gola)
tocno na sredini na vrhu na lijevoj zici se vidi da je lak otpao i desno dole vodoravna dugacka zica je skroz crna (ako je lagano zagrebes otpast ce sva garez sa nje i ostace gola)
Nikad briga, nikad stres, pijte samo Kraš Express
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Prekidaci uredni, stator uredan (uzimao od jednog ispravnog). Ostaje rotor, a "growler" je bajka za menePrvo pogledaj da li je uopće ispravna sklopka (prekidač).
Zatim premjeri stator, ako je sve u redu onda se baci na rotor.
Ima, na elektronskoj ploci ima svoj prekidac/Triac, zatim diode koje mjere protok struje i iskljucuju mlin kako bi odredjenu kolicinu kafe mljeo,.. itd,.. Sve to je uredno, ispitano (gore pomenuti ispravni motor, koji nazalost ima drukcije zube te ne moze da se ugradi u ovaj mlin)Da li taj mlin ima nekakvu regulaciju?
Jel ima elektronike, spominješ varistore pa zato pitam?
A ako je izgorio, mogu jos jedino da odmotam zicu i pletem priglavke, ili ima neki nacin da se osposobi?Ako osjetiš miris laka onda je zasigurno izgorio.
To je taj dio koji sam napomenuo kao jedini vidljiv ostecen. Slikah ga tako da bude u sredini (forum nazalost ne dozvoljava vezu rezoluciju od 400, pa je tesko za primijetiti)nemora se nista mjeriti nego se moze odmah dat rotor na premotavanje
tocno na sredini na vrhu na lijevoj zici se vidi da je lak otpao i desno dole vodoravna dugacka zica je skroz crna
Znaci, jedini lijek premotavanje? Onda od tog nema nista, nazalost.
@amir-H
Savjet cu, zbog evo utvrdjenog kvara, upotrijebiti nekom drugom prilikom! Dobro ce doci.
P.S. Sta uopste dovodi do ovako tragicnih stvari? Reklo bi se sitnica, ali,... Spoj? Napon?
Hvala ljudi!
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
@puknutipuknuti wrote: Možeš nabaciti koju slikicu svojeg uređaja , hvala
Nije to nikakav poseban uređaj, samo sam isjekao jezgru u slovo "V".
Ovaj sam napravio brzinski, bez kućišta i instrumenta (a takav je i ostao ) jer mi je hitno trebao.
Zbog veličine jezgre koristim ga samo za manje rotore, poput miksera, manjih bušilica i sl. .
Evo slike:
Ako netko želi praviti, koristi se transformator, ali može i pumpa.
Ovo imam od file-ova za growler:
http://www.sendspace.com/file/f2v245
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Ma super , hvala ti ..ja sam zapeo na jednom rotoru elektropokretača traaktora .
Uređaj od pumpe mi je djelovao mali , jel kut slova "v" bitan za rad uređaja ?
Da li kut rezanja mora biti 90 stupnjeva ili kut nije važan za funkcionalnost ?
Uređaj od pumpe mi je djelovao mali , jel kut slova "v" bitan za rad uređaja ?
Da li kut rezanja mora biti 90 stupnjeva ili kut nije važan za funkcionalnost ?
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Pumpa je vjerojatno premala za rotor traktorskog alnasera, ali izmjeri pa vidi.
Što se tiče kuta, pretpostavljam da i nije baš bitno precizirati, ali opet, moraš gledati da ti barem dio rotora fino upadne unutra (ponovno pogledaj video i fileove koje sam postavio) .
Ja sam ovo sjekao prema rotoru kojeg sam tada trebao provijeriti.
Što se tiče kuta, pretpostavljam da i nije baš bitno precizirati, ali opet, moraš gledati da ti barem dio rotora fino upadne unutra (ponovno pogledaj video i fileove koje sam postavio) .
Ja sam ovo sjekao prema rotoru kojeg sam tada trebao provijeriti.
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
Glavni uzrok ovakvih problema je starenje izolacije - sve ima svoj životni i radni vijek ... osim starneja izolacije utiče još niz faktora: vibracije, udari, promjene temperature, vlaga, prisustvo agresivnih tvari u zraku, prenponi, preopterećenje itd.
Re: Rotor motora, tragovi "paljevine"
O ispitivanju rotora komutatorskih univerzalnih motora moze se procitati u ovoj temi na ovom mjestu:
http://www.elitesecurity.org/t370859-0#2342122
Da bi se skinuli prikaceni fajlovi NE treba biti registrovan. Forum je otvoren.-
pOz
http://www.elitesecurity.org/t370859-0#2342122
Da bi se skinuli prikaceni fajlovi NE treba biti registrovan. Forum je otvoren.-
pOz