Ovako, dobio sam punjac akumulatora u kom je tranformator rucne izrade, ne bas pedante(limovi nisu najbolje spojeni itd.), sekundar je sa sredisnjim izvodom pa se koriste dve diode umesto grec usmeraca.
Napon punjaca se skoro ne smanji kada je prikljucen na akumulator pa ne mogu da izmerim kada je aku pun. Npr. napon akumulatora je 12V, napon punjaca u praznom hodu je 15V. Kada se aku prikljuci na punjac napon na njemu je 14V a struja punjenja je oko 8A. Inace, napravio sam regulator punjenja sa pic-om koji treba da iskljuci na 14V a ovako ne radi najbolje Ima li neko ideju?
Pa da, jeste skroz ispraznjen ali je ispravan, kada se koristi na vozilu radi odlicno. Nego, zar ne treba da se napon punjaca smanji kad se prikljuci aku koji ima dosta nizi napon od punjaca i da se taj napon povecava dok se aku puni? Kod mene se to ne desava a ne znam zasto
Ne znam kako onda da detektujem kada je aku pun kad mi pokaze 14V cim ga prikljucim na punjac a kad ga iskljucim sa punjenja izmerim dosta nizi napon od tih 14V? Negde sam pronasao da je napunjen kad ima od 13.8 V do 14.4 V pa sam uzeo nesto izmedju.
Mislim da je u stvari napon tog ispravljača blizu 20 V.
Zato je tolika struja punjenja.
Priključi na izvode ispravljača kakav elektrolit pa onda izmjeri napon na njemu.
Sa elektrolitom je bilo mozda cak i preko 20 V trenutno nije kod mene punjac pa ne mogu da izmerim, a aku je cini mi se 96 Ah pa je struja punjenja ok ako se treba puniti strujom koja je C/10. I sa elektrolitom sam imao isti problem.
Pročitaj malo o punjenju olovnih accu, nemožeš ih puniti sa 20 V i očekivati da ti neka automatika odrađuje regulaciju ili isključenje pri napunjenosti.
Prilagodi trafo za ispravan napon pa nastavi....