Interesantna stvar za automobil zimi
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Ovo je forum dobrovoljnog tipa, i nitko ti nije dužan pomoći - bezveze ljude prozivaš glupanima, samo zato jer nisu u mogućnosti riješiti tvoj problem, koliko vidim, čak i besplatno.
Takve sustave su u najjačim svjetskim grupacijama auto industrije razvijale grupe od više stotina razvojnih inženjera, sa milijunskim budžetima, testnim poligonima, najmodernijim strojevima i alatima - a ovo su, moram reći, tipično balkanska posla.
Sretno s projektom.[/quote]
Nije problem da se plati ,samo necu da platim coveku ,koji svoje kolege smatra glupanima.
Ovo jeste podforum za pocetnike ,koji nemaju cak ni dovoljno znanja za ovakav mali projekat.
Pa nisam trazio da mi to neko napravi i ugradi u auto ,i to jos besplatno.
e, moj ziza, neznati nesto ne znaci biti glup. al ako se tako osecas necu ti pomoci.
Sto se mene tice mozete odmah zakljucati temu,ili me nastaviti pljuvati, saradnju osim par ljudi ovde nisam dobio. I najgore sto neko nekom na forumu uvek glumi advokata,bez potrebe.
A sto se tice besplatnog, ja bih sa svojim autom napravio taj tkz eksperiment, i zamisli postavio ovde besplatno, mozda bi jos nekom pomoglo.
Takve sustave su u najjačim svjetskim grupacijama auto industrije razvijale grupe od više stotina razvojnih inženjera, sa milijunskim budžetima, testnim poligonima, najmodernijim strojevima i alatima - a ovo su, moram reći, tipično balkanska posla.
Sretno s projektom.[/quote]
Nije problem da se plati ,samo necu da platim coveku ,koji svoje kolege smatra glupanima.
Ovo jeste podforum za pocetnike ,koji nemaju cak ni dovoljno znanja za ovakav mali projekat.
Pa nisam trazio da mi to neko napravi i ugradi u auto ,i to jos besplatno.
e, moj ziza, neznati nesto ne znaci biti glup. al ako se tako osecas necu ti pomoci.
Sto se mene tice mozete odmah zakljucati temu,ili me nastaviti pljuvati, saradnju osim par ljudi ovde nisam dobio. I najgore sto neko nekom na forumu uvek glumi advokata,bez potrebe.
A sto se tice besplatnog, ja bih sa svojim autom napravio taj tkz eksperiment, i zamisli postavio ovde besplatno, mozda bi jos nekom pomoglo.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Nemoj da se nađeš nešto uvrijeđen, ja sam samo iznio svoje mišljenje. I pomogao bih ti oko projekta u okviru svojih saznanja o tome što radiš, ali isuviše dočekuješ na nož.slavisoni wrote: Nije problem da se plati ,samo necu da platim coveku ,koji svoje kolege smatra glupanima.
Ovo jeste podforum za pocetnike ,koji nemaju cak ni dovoljno znanja za ovakav mali projekat.
Pa nisam trazio da mi to neko napravi i ugradi u auto ,i to jos besplatno.
e, moj ziza, neznati nesto ne znaci biti glup. al ako se tako osecas necu ti pomoci.
Sto se mene tice mozete odmah zakljucati temu,ili me nastaviti pljuvati, saradnju osim par ljudi ovde nisam dobio. I najgore sto neko nekom na forumu uvek glumi advokata,bez potrebe.
A sto se tice besplatnog, ja bih sa svojim autom napravio taj tkz eksperiment, i zamisli postavio ovde besplatno, mozda bi jos nekom pomoglo.
Što se tiče tog da bi "sa svojim autom napravio eksperiment" - nadam se da se nećeš upustiti u promet bez ishodovanja atesta. Vjerujem da te mnogi nebi željeli sresti na cesti, a da znaju kakve prepravke si radio. Pa nije to stavit svjećicu sa tri pera.
Iako ćeš ovo možda shvatiti kao napad na sebe, nije mi to namjera niti najmanje, crna kronika nam je svakodnevno puna, jer većina vozača sa svojim autom "eksperimentira". Naravno, kad do prometne nezgode ili tragedije dođe, obično se radi o tome da se precijene u sustavu kočenja, a ti radiš upravo najopasniju stvar po sebe i ostale sudionike u prometu - prpaš po kočnicama.
Još nisi rekao o kojem autu se radi.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Ford scorpio 2.9 automatik, koji po snegu na maloj uzbrdici ne moze ni sa gepekom punim kamenja, sa novim gumama.
Ne ljutim se ja nego volim nesto da radim, a mene kad neko pita o necemu sto znam ,ja mu kazem ono sto znam ili mu kazem da ne znam.
I opet ponavljam ako nisi citao da se sistem ukljucuje samo kad zapnem u snegu, posto auto koristim samo u selu. A sa svojih 38 godina ,i 20 godina vozackog iskustva sigurnije cu voziti nesiguran auto, nego veliki broj maloumnih vozaca sto ce voziti automobile s svom mogucom bezbedonosnom opremom.
A i auto mi koristi u selu, koje je u planini ,pa mozes misliti sta sam sve pokusavao da bih se po snegu , i blatu normalno kretao.
Opet kazem malo me sva ova rasprava razocarala, jer se ja ne razumem u projektovanju el. uredjaja, mada ponesto i znam, a mislio sam da cu i nauciti nesto.
Stavio sam bas zato ovu temu u el. za pocetnike, jer sam racunao da ako kao laik u ovoj oblasti odem u specijalizovani forum, samo ce me ignorisati.
sto se mene tice mozete zakljucati ovu temu.
Ne ljutim se ja nego volim nesto da radim, a mene kad neko pita o necemu sto znam ,ja mu kazem ono sto znam ili mu kazem da ne znam.
I opet ponavljam ako nisi citao da se sistem ukljucuje samo kad zapnem u snegu, posto auto koristim samo u selu. A sa svojih 38 godina ,i 20 godina vozackog iskustva sigurnije cu voziti nesiguran auto, nego veliki broj maloumnih vozaca sto ce voziti automobile s svom mogucom bezbedonosnom opremom.
A i auto mi koristi u selu, koje je u planini ,pa mozes misliti sta sam sve pokusavao da bih se po snegu , i blatu normalno kretao.
Opet kazem malo me sva ova rasprava razocarala, jer se ja ne razumem u projektovanju el. uredjaja, mada ponesto i znam, a mislio sam da cu i nauciti nesto.
Stavio sam bas zato ovu temu u el. za pocetnike, jer sam racunao da ako kao laik u ovoj oblasti odem u specijalizovani forum, samo ce me ignorisati.
sto se mene tice mozete zakljucati ovu temu.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Brijem da je jednostavnije ugraditi diferncijal s djelomičnom( automackom) ili potpunom( mehaničkom) blokadom nego ovo gore ...od nekog drugog modela auta .
Naročito na fordu koji pretpotavljam nema kruti most s diferencijalom .
A ako to dobro napraviš ni na tehničkom pregledu nitko neće primjetiti
Naročito na fordu koji pretpotavljam nema kruti most s diferencijalom .
A ako to dobro napraviš ni na tehničkom pregledu nitko neće primjetiti
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Pogledaj oznaku tog mikroprocesora do kog ide signal iz hall senzora, ako mozes vidi i oznaku tog senzora, probaj napraviti sliku tog elektricnog kola, pa nam postavi ovde. Ovako ti jos ne mozemo nista pomoci posto nista ne znamo. Pozdrav.
Kad pijemo, mi se i napijemo.
Kad se napijemo, mi i zaspemo.
Kad spavamo, mi ne činimo grehe.
Ako ne činimo grehe, onda idemo u raj.
Zato i pijemo da bi otišli u raj.
Kad se napijemo, mi i zaspemo.
Kad spavamo, mi ne činimo grehe.
Ako ne činimo grehe, onda idemo u raj.
Zato i pijemo da bi otišli u raj.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Ajde da napravimo lakse resenje, ali opet mi treba iskoristiti abs senzore.
Posto rucna kocnica putem sajli koci zadnje tockove, mogao bih napraviti odvojenu rucnu, za svaki tocak posebno.
To rade ljudi koji voze ladu nivu po terenu.
KAda jedan tocak proklizava u mestu oni potezu rucnu tog tocka i tako ga prikocuju dok diferencijal prebacuje snagu na onaj tocak koji stoji na boljoj podlozi.
To je cisto mehanicko resenje, ali malko je teze pratiti na klizavom terenu koji tocak proklizava, pa se cesto i menjaju naizmenicno u proklizavanju. Morala bi ruka brzo da poteze naizmenicno jednu pa drugu
E,sad smislite neki uredjaj,koji ce iskoristiti signal abs senzora zadnjih tockova , pretvoriti u napon, koji ce relejima(ili vec kako) davati napon el.motoru, koji ce opet vuci sajle svakog tocka po potrebi.
To bi elektronika radila veoma brzo, i mislim da bi bilo efikasnije od potezanja rucnih kocnica, za koje ni ne bi bilo mesta u mom autu.
Posto rucna kocnica putem sajli koci zadnje tockove, mogao bih napraviti odvojenu rucnu, za svaki tocak posebno.
To rade ljudi koji voze ladu nivu po terenu.
KAda jedan tocak proklizava u mestu oni potezu rucnu tog tocka i tako ga prikocuju dok diferencijal prebacuje snagu na onaj tocak koji stoji na boljoj podlozi.
To je cisto mehanicko resenje, ali malko je teze pratiti na klizavom terenu koji tocak proklizava, pa se cesto i menjaju naizmenicno u proklizavanju. Morala bi ruka brzo da poteze naizmenicno jednu pa drugu
E,sad smislite neki uredjaj,koji ce iskoristiti signal abs senzora zadnjih tockova , pretvoriti u napon, koji ce relejima(ili vec kako) davati napon el.motoru, koji ce opet vuci sajle svakog tocka po potrebi.
To bi elektronika radila veoma brzo, i mislim da bi bilo efikasnije od potezanja rucnih kocnica, za koje ni ne bi bilo mesta u mom autu.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Je li rucna kocnica povezana sa disk kocnicama? Moras videti koji su senzori, da bi mogli znati kakav tacno signal salju, posto salju digitalan, koji se ne moze pomocu par tranzistora ili slicno pretvoriti u napon.
Kad pijemo, mi se i napijemo.
Kad se napijemo, mi i zaspemo.
Kad spavamo, mi ne činimo grehe.
Ako ne činimo grehe, onda idemo u raj.
Zato i pijemo da bi otišli u raj.
Kad se napijemo, mi i zaspemo.
Kad spavamo, mi ne činimo grehe.
Ako ne činimo grehe, onda idemo u raj.
Zato i pijemo da bi otišli u raj.
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Disk kocnice su pozadi, povezane sajlom na rucnu. Sad cu postaviti link gde je sema celog abs i senzora.Momak wrote:Je li rucna kocnica povezana sa disk kocnicama? Moras videti koji su senzori, da bi mogli znati kakav tacno signal salju, posto salju digitalan, koji se ne moze pomocu par tranzistora ili slicno pretvoriti u napon.
Znam samo da se osciloskom meri da li je senzor salje dobar signal.Ne znam na sta mislis kakvi su senzori, to je nazubljeni prsten, u lezaju tocka-on se okrece, a na samoj glavcini je fiksiran senzor(ja mislim da je to neki magnetni),koji ima otpor 1,1kom.
https://skydrive.live.com/?cid=eb36f845 ... 9B8FB6!153
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Regulacija bi se mogla izvesti na trivijalni način pomoću f/U pretvarača, operacijskih pojačala, komparatora i releja pogonjenih tranzistorom. Sa senzora kotača se dovedu signali svaki na svoj pretvarač frekvencije u napon (eventualno preko buffera u vidu op.pojačala kao naponskog slijedila ako je ulazni otpor pretvarača premali), izlazni naponi se podijele sa dva preko otporničkog djelitelja, zbroje se preko otpornika i operacijskog pojačala čime se dobije prosjek oba napona. Takav napon se vodi prema komparatorima na čije druge ulaze se dovodi svaki pojedinačni napon sa f/U pretvarača umanjen preko potenciometara kojima se podesi na kojoj razlici napona naspram "prosječnog" će doći do okidanja komparatora. Povratnom vezom na komparatorima se podesi histereza da sistem ne ode u istitravanje, a izlazi iz komparatora se odvedu na tranzistore koji pogone releje kojima se pak dalje aktivira što god se želi. Tranzistori se napajaju preko drugog tranzistora kojim upravlja brzina vozila, tj. isključuje se iznad zadane brzine, čime se ostvaruje logički sklop "AND".
Evo, to je laički prijedlog nečega što bi moglo funkcionirati ukoliko se ne "tuče" sa strukturom regulacije ABS-a na nekom konkretnom vozilu.
U principu, trebaju tri čipa, jedan sa 4 f/u pretvarača, jedan sa 4 komparatora i jedno operaciono pojačalo. Sve skupa bi moglo koštati 50 kuna, pri čemu su najskuplji releji (po cca 15 kuna). Naravno, čipove odabrati za -40 do 125°C ako će biti u prostoru motora (npr. op.amp. LM2904). Ako se smjestimo u kabinu, dovoljno je i -25 do 80°C
Svaka kritika dobrodošla, ipak je ovo "nabadanje" jednog strojara
Sliku treba pogledati u posebnom prozoru, malo je prevelika...
Evo, to je laički prijedlog nečega što bi moglo funkcionirati ukoliko se ne "tuče" sa strukturom regulacije ABS-a na nekom konkretnom vozilu.
U principu, trebaju tri čipa, jedan sa 4 f/u pretvarača, jedan sa 4 komparatora i jedno operaciono pojačalo. Sve skupa bi moglo koštati 50 kuna, pri čemu su najskuplji releji (po cca 15 kuna). Naravno, čipove odabrati za -40 do 125°C ako će biti u prostoru motora (npr. op.amp. LM2904). Ako se smjestimo u kabinu, dovoljno je i -25 do 80°C
Svaka kritika dobrodošla, ipak je ovo "nabadanje" jednog strojara
Sliku treba pogledati u posebnom prozoru, malo je prevelika...
Nullius addictus iurare in verba magistri
Re: Interesantna stvar za automobil zimi
Ispravak netočnog navoda na shemi. Relejne zavojnice sa zaštitnim diodama trebaju biti "ispod", a ne "iznad" tranzistora, dakle, između kolektora i "mase" (tj. donjeg on/off tranzistora), a ne između +V i emitera. Također, donji tranzistor koji isključuje ili uključuje funkciju sklopa treba biti "iznad" druga dva tranzistora, dakle, prvo ide +V, pa donji tranzistor (njegov emiter) pa se onda na kolektor spajaju emiteri tranzistora koji pogone releje, a na njihove kolektore se spajaju releji i zaštitne diode i na kraju je masa
Ovako kako je nacrtano odgovara upotrebi NPN tranzistora. Jbg, nisam baš svaki dan u elektronici pa crtam svinjarije
No, to je jasno svakome tko je ikad komparatorom sa otvorenim kolektorom pogonio tranzistor kojim se pogoni relej
I možda smjernice za komponente:
f/U - LM2907
OP - LM2904
Komp - LM2901
Otpori R1, cca 10-20k, ali da su jednaki (malo manji otpor da se ostvari tok kakve-takve struje jer auto je pun smetnji
Otpori R3 jednaki
Otpori R4 i R5 u omjeru za napon histereze (kad je komparatorov izlaz aktivan, napon na "-" ulazu poraste za prijenosni omjer R5/(R4+R5)
Otpori R7 - prema struji zasićenja tranzistora, a to je sigurnost (cca 1.5) x struja releja / hfe (minimalni)
Sad kad gledam shemu, operacijsko pojačalo (možda ni) ne treba
Ovako kako je nacrtano odgovara upotrebi NPN tranzistora. Jbg, nisam baš svaki dan u elektronici pa crtam svinjarije
No, to je jasno svakome tko je ikad komparatorom sa otvorenim kolektorom pogonio tranzistor kojim se pogoni relej
I možda smjernice za komponente:
f/U - LM2907
OP - LM2904
Komp - LM2901
Otpori R1, cca 10-20k, ali da su jednaki (malo manji otpor da se ostvari tok kakve-takve struje jer auto je pun smetnji
Otpori R3 jednaki
Otpori R4 i R5 u omjeru za napon histereze (kad je komparatorov izlaz aktivan, napon na "-" ulazu poraste za prijenosni omjer R5/(R4+R5)
Otpori R7 - prema struji zasićenja tranzistora, a to je sigurnost (cca 1.5) x struja releja / hfe (minimalni)
Sad kad gledam shemu, operacijsko pojačalo (možda ni) ne treba
Nullius addictus iurare in verba magistri