Arduino CDI paljenje za motocikl
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Arduino CDI paljenje za motocikl
Bok!
Imam dvotaktni motor, Yamahu TDR 125, koja ima blokadu u CDI-u koja onemogućava da se motor vrti preko 7k okretaja.
Pošto se radi o dvotaktnom motoru, on je opremljen s ventilom u auspuhu koju mu daje snagu u niskim okretajima, i koji se otvara u ovisnosti o okretajima a upravljan je od strane CDI-a.
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke ... lve_System
E sad ja sam planirao ostaviti original CDI da mi upravlja s ventilom, a napravit Arduino CDI samo za paljnje, pa me zanima da li je to moguće?
Hvala!
Imam dvotaktni motor, Yamahu TDR 125, koja ima blokadu u CDI-u koja onemogućava da se motor vrti preko 7k okretaja.
Pošto se radi o dvotaktnom motoru, on je opremljen s ventilom u auspuhu koju mu daje snagu u niskim okretajima, i koji se otvara u ovisnosti o okretajima a upravljan je od strane CDI-a.
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke ... lve_System
E sad ja sam planirao ostaviti original CDI da mi upravlja s ventilom, a napravit Arduino CDI samo za paljnje, pa me zanima da li je to moguće?
Hvala!
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
http://img3.imageshack.us/img3/8134/blokadapiaggio.jpg
honda je prejaka firma da bi dozvolili prčkanje po cdi-u, možeš napravit po shemi pa si sam uklj/islj. blokadu, nema ti druge, ako nešto doznam podijelit ću ovdje sa svima.
"Kada dajete gas na motoru magnet se počinje brže okretati oko zavojnica i onda se stvara struja na motoru. Ta struja ima svoju frekvenciju. Jedan dio struje ide na bobinu i CDI koji potom pale svijećicu i ona baca iskru , a drugi dio ide u akumulator i služi za rasvjetu na motoru. Kada ubacite blokadu u električni krug motora njegov je zadatak da pobere višak frekvencije. Kada dajete više gasa motoru i kada su veći okretaji , veća je frekvencija. Na blokadi odredimo pomoću kondenzatora C ili potenciometra P do koje frekvencija da blokada propušta normalno. Kada motor dostigne određen broj okretaja blokada ne propušta veću frekvenciju i iskre ne može bacati više iskru konstantno. Znači motor je zablokiran na određen broj okretaja."
honda je prejaka firma da bi dozvolili prčkanje po cdi-u, možeš napravit po shemi pa si sam uklj/islj. blokadu, nema ti druge, ako nešto doznam podijelit ću ovdje sa svima.
"Kada dajete gas na motoru magnet se počinje brže okretati oko zavojnica i onda se stvara struja na motoru. Ta struja ima svoju frekvenciju. Jedan dio struje ide na bobinu i CDI koji potom pale svijećicu i ona baca iskru , a drugi dio ide u akumulator i služi za rasvjetu na motoru. Kada ubacite blokadu u električni krug motora njegov je zadatak da pobere višak frekvencije. Kada dajete više gasa motoru i kada su veći okretaji , veća je frekvencija. Na blokadi odredimo pomoću kondenzatora C ili potenciometra P do koje frekvencija da blokada propušta normalno. Kada motor dostigne određen broj okretaja blokada ne propušta veću frekvenciju i iskre ne može bacati više iskru konstantno. Znači motor je zablokiran na određen broj okretaja."
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Mislim da je kod mene još kompliciranija blokada, kod mene pomiče kut paljenja unazad, retard, ti ga možeš zavrtit, npr. u 3 u 9k ali tada motor samo buči i vibracije su nenormalne. Ova vjerojatno prekida iskru.
E sad ja sam mislio napravit svoj CDI, može i PIC i AVR, ne samo Arduino, bitno samo da je sve ljepo objašnjeno jer se još ne snalazim s elektronikom baš najbolje.
I onda kad napravim CDI spojim ga i stavim ga da mi baca iskru, a ovaj stari iskopčam sa svjećice i njega ostavim samo da mi upravlja s ventilom.
CDI ne virujem da bi bio problem napraviti, jer to je dosad dosta ljudi radilo, jedino mi zadaje problem, to što ne znam kako ovaj stari CDI dobiva informacije o broju okretaja(valjda ima neki hallov senzor na radilici), i kako napraviti da mi i jedan i drugi dobivaju točnu inf. o broju okretaja?
EDIT:
Čaprkat po svome CDI-u ne mogu, jer je cijeli zaliven u slikon, a i ne isplati mi se riskirat da ga razvalim jer novi košta oko 4k kn, a polovne je skoro pa nemoguće naći.
E sad ja sam mislio napravit svoj CDI, može i PIC i AVR, ne samo Arduino, bitno samo da je sve ljepo objašnjeno jer se još ne snalazim s elektronikom baš najbolje.
I onda kad napravim CDI spojim ga i stavim ga da mi baca iskru, a ovaj stari iskopčam sa svjećice i njega ostavim samo da mi upravlja s ventilom.
CDI ne virujem da bi bio problem napraviti, jer to je dosad dosta ljudi radilo, jedino mi zadaje problem, to što ne znam kako ovaj stari CDI dobiva informacije o broju okretaja(valjda ima neki hallov senzor na radilici), i kako napraviti da mi i jedan i drugi dobivaju točnu inf. o broju okretaja?
EDIT:
Čaprkat po svome CDI-u ne mogu, jer je cijeli zaliven u slikon, a i ne isplati mi se riskirat da ga razvalim jer novi košta oko 4k kn, a polovne je skoro pa nemoguće naći.
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Ja sam na NSR-u iskljucio blokadu na cdi. Ima jedan mostic kojem je moguce prici kada se samo malo zguli silikon.
CDI i nije toliki problem, koliki je problem otvaranje RC ventila.
Isto tako u nekim auspusima postoji i suzenje cevi, obicno izgleda kao platna zavarena u cev. Otprilike se nalazi na pola puta izmedju rezonatora i glave motora.
Ako imas "rupu" u snazi na od 7500 do 8000RPM, to onda nije problem sa CDI nego sa RC ventilom i suzenjem u auspuhi.
KAda sam sve uradio, opet je postojala ta "rupa", ali je motor daleko bolje isao.
Malo sam uspeo da to izbeglam dodavanjem potenciometra u povratnoj sprezi, i dosta je popravilo stanje...
Ali na kraju je zamenjen RC unit(Nabavio sam sa trkackog motora iz nemacke). CDI originalan sa modifikacijom, auspuh zamenjen komplet, tj napravljen novi, promenjeni lancanici, i krajnji rezultat je bio preko 170km/h
CDI i nije toliki problem, koliki je problem otvaranje RC ventila.
Isto tako u nekim auspusima postoji i suzenje cevi, obicno izgleda kao platna zavarena u cev. Otprilike se nalazi na pola puta izmedju rezonatora i glave motora.
Ako imas "rupu" u snazi na od 7500 do 8000RPM, to onda nije problem sa CDI nego sa RC ventilom i suzenjem u auspuhi.
KAda sam sve uradio, opet je postojala ta "rupa", ali je motor daleko bolje isao.
Malo sam uspeo da to izbeglam dodavanjem potenciometra u povratnoj sprezi, i dosta je popravilo stanje...
Ali na kraju je zamenjen RC unit(Nabavio sam sa trkackog motora iz nemacke). CDI originalan sa modifikacijom, auspuh zamenjen komplet, tj napravljen novi, promenjeni lancanici, i krajnji rezultat je bio preko 170km/h
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Kod mene je Yamaha a ne Honda, i 100% je do CDI-a, tu nema dileme, i pošto je ovo model za Njemačko tržište ugrađivan je taj CDI s blokadom koja se ne može skinuti.
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
I da napomenem da ne treba biti Arduino može i bilo koji drugi mikrokontroler, bitno mi je samo da ja mogu namjestiti da mi na 10k rpm ima određeni kut paljenja, tako da dobijem max. snagu i to je to.
EDIT:
Evo naša sam ono šta meni treba:
www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
Ako negdi zapnem, pitat ću ovdje!
EDIT:
Evo naša sam ono šta meni treba:
www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
Ako negdi zapnem, pitat ću ovdje!
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Naša sam CDI od starog modela za 400 kn, pa me zanima bi li njega moga stavit da mi baca iskru, a original ostavim da mi upravlja ventilom i lampicama.
Znači meni na motoru imaju 3 izlaza s magneta koja idu u CDI, pa mogu li ja svaki od ta 3 razdjeliti, tako da mi idu i u original cdi i u ovaj drugi?
Ako je izvedivo ovo bi mi bilo najisplativije rješenje.
Znači meni na motoru imaju 3 izlaza s magneta koja idu u CDI, pa mogu li ja svaki od ta 3 razdjeliti, tako da mi idu i u original cdi i u ovaj drugi?
Ako je izvedivo ovo bi mi bilo najisplativije rješenje.
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Nisam bas siguran kako ce to raditi. Jer onda moras puniti duplo veci kondezator, a za to treba duplo vise vremena, kojeg bas i nemas... A i signal sa pick up-a je prilicno nizak, ne znam kako su ga unutra obradili, pa je moguce da ce i tu biti problema.
Mozes probati, ali ti ne preporucujem...
Mozes probati, ali ti ne preporucujem...
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
A onda izgleda da od toga nema ništa, jer ne bih želio puno kemijati oko toga da ne spržim obje elektronike, izgleda ipak da ću morat kupiti novi CDI.
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Neces ih sprziti... Samo postoji velika mogucnost da ne radi to tako, ili jos gore, da radi nekako.
A kalem za napajanje CDI bi mozda mogao da rikne posle duzeg vremena, ali ne verujem...
A kalem za napajanje CDI bi mozda mogao da rikne posle duzeg vremena, ali ne verujem...
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Hmm, a kad bi radio ovaj DIY CDI, on samo treba signal s Pick Up-a za informacije o okretajima, on se napaja preko baterije, bi li to onda radilo?
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Imas i ovde cdi http://www.transmic.net/en/home.htm . Ja treba prijatelju da uradim, plocica je gotova i delovi su tu samo jos da se nakanim da sklopim
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Napravio sam CDI po ovoj šemi:
http://1.bp.blogspot.com/_DzKoXJZ8-2M/T ... edited.PNG
Međutim imam par problema:
Znam da se Kill-Switch spaja na masu, ali me zanima kada se motor gasi, kada je on spojen ili odspojen s mase?
Pošto u Chipoteke nije bilo ovog tiristora uzeo sam BT151, pa me zanima je li to u redu?
I zadnji i najveći problem, je u tome što ja s magneta imam 8 žica, 2 su PickUp, i njih sam identificirao, a od preostalih 6,3 idu na regler a ostale 3 idu u CDI, i sad ja ne znam koje 2 od te 3 koje idu u originalni CDI, ja trebam koristit.
Evo otpora između tih žica:
CrnoCrvena - ZelenoBijela = 0.82k
CrnoCrvena - PlavoBijela = 137
ZelenoBijela - PlavoBijela = 0.68k
Ovo su moja shema i nacrt pločice:
screenshot 2012-11-05 021.png
screenshot 2012-11-05 022.png
http://1.bp.blogspot.com/_DzKoXJZ8-2M/T ... edited.PNG
Međutim imam par problema:
Znam da se Kill-Switch spaja na masu, ali me zanima kada se motor gasi, kada je on spojen ili odspojen s mase?
Pošto u Chipoteke nije bilo ovog tiristora uzeo sam BT151, pa me zanima je li to u redu?
I zadnji i najveći problem, je u tome što ja s magneta imam 8 žica, 2 su PickUp, i njih sam identificirao, a od preostalih 6,3 idu na regler a ostale 3 idu u CDI, i sad ja ne znam koje 2 od te 3 koje idu u originalni CDI, ja trebam koristit.
Evo otpora između tih žica:
CrnoCrvena - ZelenoBijela = 0.82k
CrnoCrvena - PlavoBijela = 137
ZelenoBijela - PlavoBijela = 0.68k
Ovo su moja shema i nacrt pločice:
screenshot 2012-11-05 021.png
screenshot 2012-11-05 022.png
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Kill Switch ti spaja visoki napon na masu, pa se prema tome motor gasi u trenutku kad ga spojiš, znači radi kao najobičnije tipkalo. E sad žice, koji je motor u pitanju, treba naći shemu, ovako po bojama i međusobnom otporu je dosta teško, a i masa je u igri!
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Hmm, sa šeme od motora se ne može ništa isčitati, jer samo su prikazane 3 žice koje dolaze iz namotaja i uluaze u CDI.Kukinjos wrote:Kill Switch ti spaja visoki napon na masu, pa se prema tome motor gasi u trenutku kad ga spojiš, znači radi kao najobičnije tipkalo. E sad žice, koji je motor u pitanju, treba naći shemu, ovako po bojama i međusobnom otporu je dosta teško, a i masa je u igri!
A što se tiče mase, mislim da bi ja mogao na misto na pločici di trebam staviti masu od magneta, spojit na masu. Znači trebala bi mi jedino 1 od te 3 žice, samo koja?
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Zavrti motor, i mjeri izmjenični napon između mase i svake žice, onu na koju dobiješ najveći napon, reda stotinjak i više volti (zato čuvaj prste!), spoji na HV ili MAGNET.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Re: Arduino CDI paljenje za motocikl
Aha, na multimetru imam max funkciju, tako da pomoću toga to ne bi smio bit problem.Kukinjos wrote:Zavrti motor, i mjeri izmjenični napon između mase i svake žice, onu na koju dobiješ najveći napon, reda stotinjak i više volti (zato čuvaj prste!), spoji na HV ili MAGNET.
Hvala na pomoći!