Spajanje trofaznog motora

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
caps
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 25
Joined: 26-05-2007, 11:32

Spajanje trofaznog motora

Post by caps »

Može li mi netko pomoći da spojim trofazni motor/hidrauličnu pumpu jačine 5,5HP/4KW. EL. motor je bio spojen ali kada je mašina došla kod mene kablovi su bili odspojeni. Imam slike dijelova motora, prekidača, osigurača, kontaktor, transformator, trofazni utikač i molio bih kad bi mi netko pomogao da sve to spojim. Stavio sam slike pojedinačnih dijelova ( neke iz različitih uglova da se vide gdje se žice spajaju ) i sve dijelove na jednom mjestu tako da netko može u PAINT-u ili nekom drugom programu povući linije ( žice ) kako treba spojiti. U elektro ormaru je transformator, ne znam da li ga trebam koristiti i prekidači koje ja imam ( novi Končar 1TP 22 ) su AC 11: 6A/220V a motor je 8,7A pa mogu li ih koristiti ove prekidače. Znači treba spojiti motor, kontaktor.. kao što je spojen na slici ( bez izmjena ) da vratim u radno stanje kakvo je bilo u original verziji mašine.

Slika prekidača ( imam zeleni i crveni ) ali na slici kao primjer samo zeleni.
http://img96.imageshack.us/img96/3291/p ... zeleni.jpg

Kontaktor 3TA21 11-0A i Siemens 3UA41 01-0S
http://img36.imageshack.us/img36/8457/kontaktor454.jpg

Motor 5,5HP/4KW - kako je već spojen - bez izmjena
http://img844.imageshack.us/img844/9397 ... otor44.jpg

Transformator Siemens korišteni priključci 0V, 110V ( koristi se za hidraulične ventile ), 380V kao što se vidi na slici
http://img222.imageshack.us/img222/3489 ... mator5.jpg

Osigurači
http://img96.imageshack.us/img96/4802/osiguraci1.jpg

Ukupna slika svih dijelova za sastaviti
http://img685.imageshack.us/img685/6840/8805005444.jpg

Hvala unaprijed na pomoći
nano
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1631
Joined: 18-02-2011, 10:46
Location: Istra

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by nano »

evo ovako spajas ako su ti spule kontaktora na 110V (pise na samim spulama ,unutar kontaktora ili kod njihovih kontakata)
ako su na 220v onda samo onu zivu koja je na 0 na trafou (sredina)stavis na nulu ,a onu koja je na 110v stavis na osigurac gdje je spojeno 220v trafoa,a trafo skines
na bimetalu (to je onaj dio koji je spojen sa kontaktorom) provjeri samo koji je radni kontakt i tamo spajas one dvije crvene zice
na kontaktoru pazi ,ne vidi se dobro ,uglavnom na 1 3 i 5 dovodis faze a sa 2 4 6 odvodis faze za motor,
one crvene zice, dvije idu na spulu a dvije na pomocni radni kontakt kontaktora 13 i 14
i na utikacu provjeri ,nisma siguran da li su nula i zastitini vodic dobro rasporedjeni... imas oznake na utikacu

http://img822.imageshack.us/img822/6804 ... rzanje.jpg

nadam se da nisam nigdje pogrijesio,PAZi-SVE RADIS NA VLASTITU ODGOVORNOST,RADIS SA NAPONIMA OPASNIM PO ZIVOT,AUTOR SHEME NE ODGOVARA ZA ISPRAVNOST ISTE,provjeri sve tri puta i pitaj ako ti sta nije jasno,prije nego sto ukljucis ,
ako se upustats u spajanje ovoga ,potrebno je da imas barem minimalno znanje o elektricnim instalacijama,motorima i ostalom, kao i o svim opasnostima pri radu sa el. strujom
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
caps
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 25
Joined: 26-05-2007, 11:32

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by caps »

Pogledao sam na kontaktoru ( spuli ) piše 110V 50Hz. Znači treba koristiti sa transformatora 110V.
Što se tiče 1,3,5 izgleda da je to ide prema motoru a 2,4,6 ulaz sa osigurača. Sada šta je tu istina.
Što se tiče 13 i 14. 14 se spaja ispod pod brojem 95 vidi sliku Kontaktora.
Na transformatoru je korištena 380V gdje je ona korištena. Da li se koristi za motor ili ide preko utičnice 380V.
Na transformatoru ima dvije 0 ( crna ) i ( žuto/zelena ) koja se koristi.
Pogledao sam na drugim mašinama na utikaču plava i žuto/zelena su spojene kao jedna NULA i UZEMLJENJE da li se to može koristiti.
Sada sam dodao nove slike i ukupnu sliku dijelova.

Kontaktor 3TA21 11-0A i Siemens 3UA41 01-0S. Čemu sluče gornje dvije crvene žice a čemu jedna donja.
http://img842.imageshack.us/img842/513/ ... 454550.jpg

Ukupna slika svih dijelova za sastaviti
http://img194.imageshack.us/img194/3417 ... 080708.jpg
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by vklepac »

ovako 1,3,5 tu ti idu zice iz osiguraca 2,4,6 ti se spaja na termiku a iz termike ti ide na motor. krenimo od sklopnika znaci ona zica iza ti je špula koja ukapca sklopnik,a on spaja kontakte 1 sa2, 3sa4 i 5 sa6. kontakti 13 i 14 su ti pomocni kontakti sklopnika. isto tako su i 95,96 takoder pomocni kontakti termike. e sad po meni bi bilo naj bolje da kupis sklopnik sa spulom 220,tako ti nebi trebao trafo. ali ako zelis da ti sve radi bas kako je bilo,dakle sa trafom javi pa ti nacrtam shemu...pozzz
caps
Pocetnik na forumu
Pocetnik na forumu
Posts: 25
Joined: 26-05-2007, 11:32

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by caps »

Trafo mi treba za hidraulične ventile koje koriste 110V. nacrtaj shemu pa da vidimo.

nano i vklepac: da li ste sigurni da su 1,3,5 idu iz osigurača. Kako sada izgleda koliko je nešto spojeno u prvobitnom izdanju izgleda kao da je 2,4,6 idu žice iz osigurača preko kontaktora na 1,3,5 i onda na motor.
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by vklepac »

siguran 100% motor ti se spaja uvijek na termiku koja sluzi za zastitu motora a dolazne faze na gornju stranu sklopnika,,, zanci sklopnik se ukljuci i dovodi faze do termike i faze preko termike idu u motor
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by vklepac »

reci mi jos dali je spula sklopnika 220 ili 110
User avatar
Kukinjos
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1724
Joined: 28-03-2012, 18:01
Location: Split

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by Kukinjos »

Iz svega gore navedenog, po nacrtu što je radio @nano i @vklepac, ovako bi trebala izgledat shema:
http://img138.imageshack.us/img138/6483 ... rtstop.png
Na trafu i stop botunu koristi brojeve zelene boje!
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by vklepac »

http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc06096d.jpg/
evo ja bas nacrto ali vidim da vec imas skicu
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1627
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by WhiteHead »

Evo nacrtali su ti šemu, međutim ako nisi od te struke, radije zamoli nekog komšiju da ti pomogne oko praktične realizacije.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
nano
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1631
Joined: 18-02-2011, 10:46
Location: Istra

Re: Spajanje trofaznog motora

Post by nano »

@kkinjos svaka cast za shemu,ali mislim ,po pitanjima koje postavlja ,@caps -u to nece bas puno koristiti
bez uvrede,ali i ja mislim da je najbolje da ti to neko strucan spoji ili bar pomogne...

osigurace mozes spojiti i na 2 4 6 ,a motor na 1 3 5 radit ce i tako ,ali u praksi se spaja ovako kako ti nas trojica govorimo (kad ti trojca kazu da si pijan,lezi pa se valjaj)

primar trafoa mozes spojiti i na 220 i na 380....ako su ti spule na 110,lakse je na 380 jer ti onda ne treba nula nikako
na trafou lijevo su ti kontakti primara,a desno sekundara
na primaru koristis nulu i 380 v ako spajas izmedju dvije faze
na sekundar koristis nulu (zutozelena) i 110 v za napajanje kontaktora
na bimetalu koristis 95 i 96
sve se lijepo vidi iz @kukinjos-ove sheme
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
Post Reply