problem sa asinhronim motorom

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
volt
Posts: 3
Joined: 23-05-2011, 13:30

problem sa asinhronim motorom

Post by volt »

Imam asinhroni motor i trebam da ga prikopcam na mrezu 220 V. Motor ima sljedece karakteristike koje su napisane na plocici motora:
2,2 KW ,
D/Y 220/380V,
9,60/5,56 A
940 o/min
cos 0,76
Na poklopcu kutije na koju se prikopcava struja nalaze se dvije sheme sa unutarnje strane, koje koliko sam shvatio predvidjaju da motor moze da se skopca na trokut i na zvijezdu rezim rada. Prema toj shemi motor je trenutno skopcan na zvijezda rezim rada. Mene interesuje, posto se inace i nerazumijem bas puno u struju, da li mogu ovaj motor skopcati u trokut, jer koliko sam primjetio citajuci po internetu da bi na taj nacin dobio vecu startnu snagu motora. Kako mi je sad prikopcan motor imam problem sa pokretanjem, posto motor pri vrlo malom opterecenju nemoze da se pokrene. A ako se pokrene, nakon nekoliko sekundi ubrza na predvidjeni broj obrtaja i radi normalno.
nano
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1631
Joined: 18-02-2011, 10:46
Location: Istra

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by nano »

mozes ga spojiti u trokut,tako ti i pise na plicici D/Y-on D ti je od "delta" tj.trokut
znaci samo one mostove okrenes uspravno


o o o
I I I
o 0 0 ovako

spojis kondenzator i to je to
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by niho »

Samo sto ce ti u spoju trokuta vuci jos vecu struju. Obicno se trofazni motori i rade sa takvim preklopom zvijezda -> trokut da bi lakse startali tj. starta kao zvijezda (ne mislim na "delije") a onda kad postigne predvidjeni broj obrtaja prebaci na trokut (ne mislim na "grobare" ili sl. :) )
visok
Napredujem
Napredujem
Posts: 107
Joined: 22-04-2011, 10:53

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by visok »

Predpostavljam da su oznake na klemama U V W i X Y Z,kod nekih je U1 V1 W1 i U2 V2 W2.
Spojiš u trokut ovako U(U1) sa Z(W2) V(V1) sa X(U2) W(W1) sa Y(V2).
Napajanje L1 (faza) spojiš na U(U1) N(nula) spojiš na V(V1)
Kondenzator spojiš izmedju V(V1) i W(W1)
Ako ti smjer okretanja rotora ne odgovara prebaci N(nula) sa V(V1) na W(W1) ili spojiš kondenzator izmedju U(U1) i W(W1).
Napajanje faza i nula može biti i okrenuto ne mijenja se rad motora.
Formula za dobijanje vrijednosti kondenzatora Cr = 50 × P × (220/U)2 × 50/f [uF]
P(HP ili CV) je konjska snaga tako da tu za P=2,2kW x 1,36
U priključni napon
f priključna frekvencija
[uF] vrijednost u mikrofaradima

Obično se uzima 40uF za 1kW,u tvom slučaju kondenzator nek bude najmanje 80uF 450V ili 2 x 40uF 450V paralelno. Kondenzator je stalno spojen tako da nesmije da bude startni kondenzator !!
volt
Posts: 3
Joined: 23-05-2011, 13:30

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by volt »

Motor sam skopcao na nacin kako je prikazano na shemi koja se nalazi na poklopcu motora, a to se poklapa sa ovim vasim instrukcijama. Odlicno radi. Sada se pokrece u vrlo kratkom vremenskom intervalu sa punim brojem obrtaja kad pritisnem prekidac i ima dosta vecu pocetnu snagu. Ostalo mi je jos jedan problemcic sa kondezatorima. Naime ja sam dobio motor na koji je neko vec ranije prikopcao 4 kondezatora koji su paralelno povezani. Koja je ukupna vrijednost kondezatora vidjet cu sutra. Interesuje me da li ce se motor ostetiti ako je vrijednost kondezatora veca od potrebne? Da li svi kondezatori moraju imati isti napon? kako cu razlikovati radne i startne kondezatore ukoliko ih je neko ranije eventualno pomjesao? Postoji li neki jednostavan nacin da provjerim da li je neki kondezator ispravan?

Hvala na inf.
nano
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1631
Joined: 18-02-2011, 10:46
Location: Istra

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by nano »

zaboravih reci-taj motor spojen u trokut NE SMIJES spajati na trofaznu mrezu 3x380v
da ne bi izasao onaj bijeli dim na koji radi sva elektronika i elektrika....
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
visok
Napredujem
Napredujem
Posts: 107
Joined: 22-04-2011, 10:53

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by visok »

Ako je ukupni kapacitet priključenih kondenzatora puno veći od izračuna može doći do oštećenja motora.
Večanjem kapaciteta kondenzatora smanjuje se impendanca Xc..a time prolazi veča struja kroz namotaj motora. Xc = 1/(2 x 3,14 x f x C) f=frekvencija, C=kapacitet koji se upsuje u F. Ako se upisuje u uF onda za primjer 80uF izgleda formula Xc = ( 1 x 1000000 ) / ( 2 x 3,14 x 50 x 80 ) što iznosi Xc = 39,7887 ohma.
Struja kroz kondenzator i namotaj je odprilike I = Uc/Xc 400/40 10 Ampera. Za orientaciju nek ti bude nominala struje kad je motor priključen u zvezdu. Odprilike do 10% može odstupati kapacitet kondenzatora na više. U praksi se za brže pokretanje motora uključuje startni kondenzator koji se nakon 2-3 sekunde izključuje. Nadalje ostaje uključen radni kondenzator. Startni kondenzator imaju kapacitet u rangu od 50 do 200uF na nekima i piše motorstart,vreme trajanja uključenja t=3s. Iskra proizvodi seriju sa oznakom KNM
http://www.semico.com.au/pdf/KNM31xxMR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iskra.si/mma_bin.php/$fId/20 ... citors.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ispitivanje kondenzatora može ohm metrom ali najbolje sa meračem kapaciteta. Prije mjerenja obavezno isprazniti kondenzator da nije nabijen...preko otpornika 5-10 ohma 5-10W...može se i kratkospojiti priključke ali to bolje izbjegavati.
visok
Napredujem
Napredujem
Posts: 107
Joined: 22-04-2011, 10:53

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by visok »

Još da malo dodam
Kondenzatori najbolje da imaju svi jednak radni napon ili da nije ni na jednom radni napon manji od 400V AC.
Ispitivanje kondenzatora analognim ohm-metrom na ohm x 1k ili ohm x 100 za kapacitet do 200uF.
Prije mjerenja utvrditi da nema elektriciteta za svaki slučaj izprazniti preko paralelno spojenog otpornika.
Obično se kondenzatori vezani na motor izprazne preko namotaja a startni kondenzator može ostati još neko vrijeme nabijen posle isklučenja startovanja.Mjerenje ohm metrom spoji se mjerne priključke instrumenta paralelno sa kondenzatorom i posmatra otklon kazaljke i sačeka da se kazaljka vrati na beskonačno. Nakon toga se okrene polaritet ili žice instrumenta prema priključcima kondenzatora te opet posmatra otklon kazaljke.
Kod kondenzatora istog kapaciteta mora da je odklon kazalje jednak ako se primjeti odstupanje ili manji odklon taj kondenzator ima manji kapacitet odnosno mu se smanjio prema nazivnom kapacitetu.
Ako je pun odklon kazaljke (0 ohma) i da se ona ne vrati (nakon 3-5s) na beskonačno onda je kondenzator probijen ili u kratkom spoju. U slučaju da se kazalja zabije i vrati nakon 3-5s znači da treba smanjiti opseg mjerenja recimo sa x1k na x100.Ovom metodom se mjere ili usporedjuje odklon kazaljke na instrumentu recimo kod dobrog kondenzatora i kondenzatora za kojeg sumnjamo da je loš.Upotrebljava se samo za kondenzatore iznad 10uF.Najbolje je imati C metar ili LRC metar koji pokazuje pravu vrijednost kapaciteta.
membrana
Posts: 20
Joined: 24-07-2009, 14:05
Location: Hrvatska

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by membrana »

Eto da ne otvaram novu temu kad je već naslov sličan.
Imam pumpu za hidrofor Grundfos, 3-fazna, 5 stepena, 1.1kW, spojena u zvijezdu. Ona puni hidrofor od 2.5 do 4.5 bara.
Pitanje: Da li smijem tu pumpu spojiti u trokut pošto takav spoj daje veći moment pa bi pumpi olakšao posao? U kutiji je izvedeno svih 6 priključnica i znam kako spojiti, samo nisam siguran da li se smije.

Napon je standardno 220 fazni, 380 linijski. Da li se onda takav sustav označava sa 3x220V ?
Zbunjuje me to što će u trokutu svaka zavojnica u motoru imati na sebi 380V (napon između L1 i L2, L2 i L3, L3 i L1). Ili sam možda u krivu?
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1627
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by WhiteHead »

Sam si izveo zaključak da ne smiješ, pošto bi svaka zavojnica imala na sebi 380 V.
Motori koji se vežu u trokut na sebi imaju napisan napon 660/380 V.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by vklepac »

volt wrote:Imam asinhroni motor i trebam da ga prikopcam na mrezu 220 V. Motor ima sljedece karakteristike koje su napisane na plocici motora:
2,2 KW ,
D/Y 220/380V,
9,60/5,56 A
940 o/min
cos 0,76
Na poklopcu kutije na koju se prikopcava struja nalaze se dvije sheme sa unutarnje strane, koje koliko sam shvatio predvidjaju da motor moze da se skopca na trokut i na zvijezdu rezim rada. Prema toj shemi motor je trenutno skopcan na zvijezda rezim rada. Mene interesuje, posto se inace i nerazumijem bas puno u struju, da li mogu ovaj motor skopcati u trokut, jer koliko sam primjetio citajuci po internetu da bi na taj nacin dobio vecu startnu snagu motora. Kako mi je sad prikopcan motor imam problem sa pokretanjem, posto motor pri vrlo malom opterecenju nemoze da se pokrene. A ako se pokrene, nakon nekoliko sekundi ubrza na predvidjeni broj obrtaja i radi normalno.


znaci radi se o trofaznom motoru koji bi spojio na jednofaznu mrezu. to radis pomocu steimetzovog spoja,mozes izvrsiti spoj s jednim(stalnim)kondenzatorom,ili s 2 kondenzatora od kojih je jedan stalno u radu dok je drugi zaletni....posto trofazan motor nema elektromagnetsku sklopku koja nakon pokretanja iskljucuju zaletni kondenzator potrebno je spojiti tipkalo kojim ces ukljuciti zaletni kondenzator dok se motor ne zaleti,a nakon toga ga iskljucujes. ako napravis spoj bez zaletnog kondenzatora desavat ce se upravo to da se motor vrlo tesko pokrece. sve sheme spoja imas tu: http://www.forum.hr/showthread.php?t=587555
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by puknuti »

Imam ispred sebe elktromotor sever , oznaka ZKM 90L2
To je jednofazni motor 2890 okretaja , snage 1,5 kWh .
Da li on treba pogonski i zaletni kondenzator ili samo zaletni i kojeg kapaciteta ?
vklepac
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 19-04-2012, 11:47
Location: Gerovo,Gorski kotar,Hrvatska

Re: problem sa asinhronim motorom

Post by vklepac »

mislim da ce ti bit dovoljan stalni kondenzator,šta se tice snage kondenzatora i sheme spoja sve imas ovdje: http://koncar-mes.hr/admin/product/sing ... motors.pdf :lol:
Post Reply